Min kellene a hazai konzol üzleteknek változtatni, hogy magasabb vevői elégedettséget érjenek el?

írta: adalbert1, 10 éve

Az írás címe magért beszél, vevőként megpróbálom leírni, hogy számomra mik a zavaró pontok az itthoni konzol üzletekkel kapcsolatban, amin ha változtatnának, akkor sokkal elégedettebben költeném náluk a pénzem (és esetleg újra őket választanám :)) ):
Az alábbi tapasztalatok hosszabb időszak alatt, és nem egy helyet figyelembe véve születtek, és egy üzletet se szeretnék nevesíteni.

Felhasználóbarát, könnyen átlátható weboldal: ez ugyan a legtöbb üzletnél megvan, de sajnos még ma is találni olyat, aminek a weboldalán nem túl egyértelmű a tájékozódás

Pontos készlet a weboldalon: ez az egyik legfontosabb pont. Ha valamelyik terméknél ki van írva, hogy raktáron, akkor tényleg legyen raktáron, illetve ha oda van írva, hogy jár mellé valami extra ajándék (kulcstartó, stb.), akkor ne az üzletben derüljön ki, hogy: "ja, bocs, az már elfogyott." Nem, 2014-ben nem akarok ezért telefonálgatni.

Használt termékek állapotának feltüntetése: aki rendszeresen vásárol használt termékeket, azoknak gondolom nem kell elmondani, hogy nem mindegy, hogy egy doboz szakadt/sérült/kilapított, vagy egy kazettáról félig hiányzik a matrica. Illetve jártam már olyan helyen is, ahol pár nem is olyan régi használt játék kifejezetten koszos volt.

Az új termékek bontatlanok legyenek: ez azt hiszem magáért beszél, ha egy új terméknél kifizetem a teljes árat, akkor elvárnám, hogy fóliás legyen (és ne utólag legyen visszafóliázva).

Elhelyezkedés: hatalmas plusz, ha egy üzlet jól megközelíthető tömegközlekedéssel és/vagy autóval (főleg, ha parkolóhely is van a közelben)

Eladók: tudjanak kerek egész mondatokban beszélni, ismerjék a termékeket (ne úgy, mint aki azt hitte, hogy az Xbox 360 E-vel kompatibilis a régebbi VGA kábel). Szerintem ez egy kritikus pontja egy üzletnek, elvégre mint vevő, velük állok kapcsolatban, ők a cég arcai (házhozszállítással a világ bármelyik pontjáról tudok vásárolni, miért támogassak egy céget, amelyiknek még az eladóival se vagyok elégedett???)

Kártyás fizetés: persze tudom, hogy ez valószínűleg drágább, mint a készpénz kezelése, de az ember szívesebben fizet kártyával, mint hogy nagyobb összegekkel a tárcájában rohangáljon. Ha nincs, akkor pedig inkább írják ki korrekten, mint hogy a honlapukon reklámozzák, és sokszor az üzletben derüljön ki, hogy: "bocs, most nem megy a kártyás fizetés" (vagy váltsanak szolgáltatót).

Árak: főleg itt jönnek ki leginkább a fent már említett hiányosságok. Ameddig a zavviról sokszor fél áron meg lehet venni a pár hónapos játékokat, addig legalább a többi területen lenne jó, ha megfelelnének a boltok, hogy ezt a különbséget elfelejtve inkább oda menjen vásárolni az ember.

Egyelőre nagyjából ennyi jutott eszembe, remélhetőleg bővülni nem fog a lista. :)
Fontos még hozzátennem, hogy van pár üzlet, ahova a hiányosságok ellenére szívesen megyek be újra és újra (náluk inkább plusz lenne, ha ezeket kijavítanák), és van ahova csak akkor megyek, ha nagyon muszáj (náluk pedig ahhoz kellene, hogy egy alapvető szintet elérjenek).