Amikor a marketing összetalálkozik a józan ésszel

írta: CséZé, 13 éve

Győr nagyságrendileg 130 ezer fős lakosságának közel 0.067%-a szlovák anyanyelvűnek vallotta magát a legutóbbi népszámláláson. Ez tény.
Meg az is tény, hogy a helyi bevásárlóközpont mivel hirdeti magát. Íme:

Nem hiszem, hogy Győr 82 szlovák lakosa igényelné ezt. Oké, közel van Szlovákia és úgy hírlik, hogy járnak is át vásárolni. Aztán a nagyokos marketinges kitalálja, hogy szlovák nyelvű táblával kell kedveskedni. Na, de kérem. Csallóköz full magyar terület. Az onnan érkező vásárolóknak ugyan mi szükségük van a szlovák nyelvű reklámokra?

Jöhet még példának akár Komárom is. Hiszen itt is kétnyelvű táblák találhatóak meg. Ugyancsak érthetetlen számomra, hogy miért is.
Abba már ne is menjünk bele, hogy Felvidéken a színmagyar területeken (Érsekújvár, Gúta) nemhogy magyar nyelvű reklámtábla, de még olyan kétnyelvű tábla sincs, mint a Dunán innen.

Az megint más kérdés, hogy a szlovák mobilszolgáltatók mindenféle nyelvet beletesznek a készülékeikbe, értsd: angol, kínai, zulu stb, de a magyar valamilyen oknál fogva mindig kimarad.

Jelenleg itt tart egy EU-tag ország.

[Forrás]