Micro Lag probléma

írta: Dany007, 10 éve

Pár hete kisebb frissítésen esett át a gépem.
Konkrétan az 5800k APU kapott egy dVGA-t egy Asus 270x személyében.
A probléma, hogy nagyon úgy néz ki, microlagol kb minden játék. Illetve az a kettő amit eddig kipróbáltam.

Biztos, hogy egyből mindenki cpu limitre gyanakszik. Aminek van is reális esélye, én mégis többé-kevésbé kizárnám ezt, több okból is.

Részben azért, mert többeket ismerek akiknek ugyanez a konfig van és náluk nincs microlag.
Továbbá annyira nem durva nálam ez, mint ahogy youtube-os videókban bemutatják a microlag-et. Másrészt ahogy utána olvastam ez azért több esetben okozott problémát bika i7-es procikkal szerelt gépeken is single gpus rendszerekben. Szóval érdekes.

Az érdemi indokot pedig az agyja, hogy a tesztelt játékokban nincs cpu limitem. Konkrétan GTA4-et és BlackOps2-t próbáltam eddig. GTA-ban 70% a proci kihasználtság, BlackOps2-ben viszont mindössze 40%. Nem hinném, hogy ez cpu limitet jelentene.
De a tesztelésnél ennél tovább mentem, mivel azt mondják AMD prociknál rosszabb a Frametime, mint Intel esetében és csináltam Frametime tesztet is Fraps segítségével. Melynek eredményét grafikonon kirajzoltattam, ahogy azt szokás.
Egy a lényeg, hogy ezen sem tapasztalhatóak azok a kiugrások amikkel microlag-et szokták igazolni különböző tesztoldalakon. Van ugyan 1-2 kiugrás, de attól függetlenül végig egy statikus alacsony szinten mozog. Ellenben néztem pár tesztet, ahol durva microlagekről beszélnek, ott a grafikon úgy néz ki, mintha filccel össze-vissza satírozták volna. brutális kiugrások nagy "sávszélességben" folyamatosan. No nálam ilyen nincsen, microlag mégis van.

Persze ez nem olyan durva microlag és eddig fel se tűnt. Azt hittem a monitor válaszidejéből adódik, de aztán rájöttem hogy az nem lehet a bűnös. Viszont most, miután felfigyeltem rá, eléggé zavaró. Ugye a jelenség, hogy játékokban, mozgás közben az élek picikét szaggatnak, nem olyan folyamatos a kép. Főleg a távolban lévő éleken látszik ez nagyon és lesz zavaró az összhatás.

Ami még tovább árnyalja a helyzetet, hogy korábban, mikor még APU-n IGP-vel játszottam, akkor is tapasztalható volt egy hasonló jelenség. Viszont akkor ezt megintcsak a TV (mert akkor tévén ment) durva inputlagjének tulajdonítottam, illetve a kevés fps-nek.
Na ott meg aztán biztos nem voltam cpu limites...

Úgyhogy nem tudom mitől lehet vagy mi lehet ez, de youtube-os videókhoz hasonlítva biztosan microlag. Csak nem annyira durva, mint egyes prezentáló vidókban látni. A lényegesebb, hogy mi lehet erre a megoldás.
Lehet tényleg újra kéne raknom a Win7-et, csak az olyan k..va nagy meló, hogy nincs sok kedvem hozzá, ráadásul elég kis esélyt látok arra, hogy amiatt lenne probléma.
Aztán még halványan gondoltam arra, hogy a monitor dvi-hdmi-vel van összekötve. Esetleg itt valami probléma... Ezt is kitudom próbálni, rátudnám kötni direktbe hdmi-hdmi-vel. De nem hinném, hogy ez a gond.
A net is tele van microlag fix ötletekkel. A fele baromság, egy részét meg kipróbáltam de semmi. V-sync bekapcsolva-kikapcsolva is ugyanaz az eredmény

Még tovább árnyalja a dolgot, hogy volt már nekem cpu limites rendszerem. Egy 2,4-es C2D mellett volt egy 9800gtx+ vga. Minden komolyabb játék úgy kezdődött, hogy cpu fel 100%-ra. Majd a játékon belül hiába vettem lejjebb a grafikát és felbontást, nem lett több fps-em egy darabbal se! Szóval tuti cpu limit... De microlag nem volt! Illetve egyedül TDU-ban vettem észre micro lag-et, de ott érdekes módon ha a V-sync-et bekapcsoltam akkor megszűnt. Most ez nem hozott eredményt.

Nem tudom mit lehetne csinálni. Nem nagyon van további ötletem. Esetleg másik gépben kéne kipróbálnom a VGA-t és ugyanazt a játékot. Passz. Bár remélem csak szoftveres a gond, de nem biztos.

A konfig amiről szó van:

A10-5800K 4,0Ghz (lehet 4,5-is, nem változtat semmin, próbáltam)
Asus alaplap A85x
8GB Corsair 2x4gb kitt, 1833-as, de most 1600-on fut
Asus R9-270X, Top órajelen

Benq gw2450hm monitor

Win7 64bit, Catalyst 13.12.