Átméretezés

írta: FLATRONW, 2 éve

Napjainkban a játékokban egyre inkább terjedőben vannak a különféle felskálázási technológiák. Gondolok itt elsősorban az Nvidia féle DLSS-re, vagy az AMD FSR megoldására.
Azonban kíváncsivá tett, hogy mi a helyzet a videók világában. Ott már jó ideje elérhető pl. a madVR, ami lehetővé tesz több átméretezési eljárást.
Ebben az írásban az ezek közötti különbséget szeretném bemutatni.
A teszt során két képkockán végeztem el az összehasonlítást, egy animációs és egy normális filmből származón.
A lejátszóprogram a Media Player Classic Home Cinema volt. A képeket a Windowsba épített képmentő alkalmazással készítettem (printscreen), mivel a lejátszóba épített megoldásnál (alt + I) nem lehetett látni a képek közötti különbséget.
A felskálázás 1080p-re történt.
A képek között szerepel egy olyan is, ahol nem történik átméretezés, egyszerűen csak szétnyújtja a képet.
Ezt a következő módon lehet beállítani. Az MPCHC beállításaiban a Kimenetnél Video Mixing Renderer 7-re kell állítani a szűrőt.

A madVR esetén az Image upscaling alatt lehet módosítani az ehhez kapcsolódó beállításokat.

Következzenek a képek. Ajánlott azokat külön ablakban megnyitni (szükség esetén belekattintani, hogy 100 százalékon legyen látható a kép), mert a PH képnézegetőjében nem feltétlenül lehet látni a különbségeket.

720x404

720x356

Összegzés:

Animációs filmek esetén szinte mindig észre lehet venni a különbséget az eljárások között. Változik a vonalvastagság, az élesség vagy az élsimítás.
Normál filmek esetén már kevésbé észrevehetőek az eltérések. Talán DXVA 2-ről Cubic-ra váltás esetén észrevehető a változás, utána már csak az NGU standard és sharp hozz változást.
A Bilinear-ról NGU Sharp-ra váltás során, lejátszás közben egy kicsit megnő a GPU órajele és terhelése. Ez egy GTX 1070 estén kb. 10-15 Wh többlet fogyasztást jelent .