Problémás az Earth 2160 című RTS az AMD kártyák esetében

írta: huskydog17, 7 éve

Az Earth 2160 ugyan nem mai darab, de ez a 12 éves RTS játék korához képest még mindig jól tartja magát, hiszen több százan játszanak vele a mai napig. A Reality Pump stratégiája DirectX 9-re épül, de az idei évben az AMD videokártyát használó játékosok nagyon kellemetlen dologra lettek figyelmesek: a 2017-es AMD driverek (számozásuk 17-tel kezdődik, vagyis 17.xx) sajnos hibásan jelenítik meg a játékot, rengeteg grafikai effekt egyszerűen nem kerül megjelenítésre.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a lézerfalak, a lövedékek, a füst, a robbanások és a tűz mind hiányoznak a játékból, ami finoman fogalmazva is megöli a játékélményt. Steam-en ez ügyben már több topic is született és szerencsére van megoldás, bár az nem épp túl elegáns. (topic1, topic2)

A 16.12.2 az utolsó olyan AMD driver, amely megfelelően kezeli a játékot és hibátlanul fut alatta, vagyis ezt kell telepíteniük a játékosoknak, ha hibátlan futást szeretnének látni (márpedig ki ne szeretne?).
Mivel az utolsó jól működő driver lassan 1 éves lesz, így az ezt használó felhasználóknak le kell mondaniuk az újabb címekről, hiszen a 16.12 nem tartalmaz semmilyen támogatást az új, nagy címekhez. Bár működőképesek lesznek, viszont az alkalmazásprofil hiánya miatt komoly sebességbeli problémák fordulhatnak elő.

Ezt a jelenséget saját magam is csak megerősíteni tudom. A napokban szeretem volna játszani a fent nevezett játékkal és nem értettem, hogy mi történik, mivel sok effekt hiányzik. Pár perces utánajárással megtaláltam a megoldást és a 16.12.2 telepítése után a játék ismét hibátlanul fut. Kérdés csak az, hogy ha ki szeretnék próbálni 1-2 friss címet, akkor vajon hogyan fognak azok futni 2016-os driver-rel, ha egyáltalán elindulnak.

Van itt még egy érdekesség:
A 17.7.2-es driver-nél az AMD kiemelte, hogy javítottak a DirectX9 és DX11 alapú játékok válaszidején, továbbá DX9 alatt is aktiválták a ShaderCache-t. Látható tehát, hogy a cég még foglakozik DX9-es címekkel is, ezért érthetetlen, hogy az Earth 2160 esetében (amely szintén DX9-re épül) miért történt ez a butítás.

Felhasználói beszámolók alapján más régebbi játékokat is érint ez a probléma, de pontos lista egyelőre még nincs.

NVIDIA felhasználókat nem érinti ez a kellemetlen jelenség.

Az alábbi képen jól látható, hogy a lézer effektek mind hiányoznak (17.9.2-vel és 17.7.1-el néztem):

Ez pedig hibátlan megjelenítés 16.12.2-vel: