"Csere vagy nem csere?" avagy iPhone 4 garanciáztatás a T-nél... [UPDATE]

írta: ittakary, 12 éve

[UPDATE] - tekerj alulra!

Sziasztok!

Előre is elnézést kérek a helyenként igénytelen fogalmazásért, körülbelül 15 percem van megírni ezt a cikket...

A helyzet a következő: egy tegnap vásárolt, ma üzembehelyezett T-Mobile-os iPhone 4 16GB fehér van a birtokomban, amelyik sajnos gyári hibás: nem működik a hangszórója. Telefonálni lehet vele, de all-day-all-night rezgő módban van.
Amint ez kiderült, felkerekedtem a legközelebbi Tré pontba, hogy kicseréltessem, és mivel 3 munkanapon belül vagyok egy vadonat új készüléket vártam a T-től (=Apple doboz, belül tartozékok (töltő, kábel, matricák), kívül érintetlen fólia). Sokat hallottam még az iPhone szakmai topikban a refurbished példányokról, amiket az Apple maga küld garanciális cserekészüléknek. Ezek használt készülékek, amelyek kaptak egy szűz új burkolatot, belül pedig elméletileg mindent helyrehoztak, kijavítottak. Aki ilyet kap, annak újraindul a garancia, ám én ezzel nem tudok megbékélni, számomra az csak egy használt készülék marad...

A forgatókönyv a következőképpen zajlott: a Pólusba irányítottak, mivel elmondásuk alapján ott volt készleten fehér 16os i4. Amikor megjelentem ott, már hozták is a telefont egy gusztustalan, vonalkódokkal teli fekete dobozban. Ugyan még sosem fordult elő ilyen velem, de azonnal tudtam, hogy ez bizony egy refurbished példány lesz. Innentől kezdve a napom egy nagy vödör katasztrófa volt...

Mondtam a csávónak, hogy nem leszünk rendben, én egy vadiúj készülékért jöttem, nem egy gyári javításon átesett vacakért. Ő mondta, hogy márpedig ezt kapom, mert ez jár. Közben laptopomat előkaptam, és PH iPhone topikban kértem segítséget a többiektől, hogy mi legyen? Ők pedig készségesen, szinte azonnal mondták, hogy el ne fogadjam, mert át akarnak verni, nekem egy vadonat új telefon jár, mivel három munkanapon belül vagyok, és a magyar törvényekben ez kristálytisztán le is van írva...
A póluscenteres történet vége az lett, hogy a Vásárlók könyvébe beleírtam a panaszomat, kaptam egy másodpéldányt, a telefont pedig egyelőre megtartottam.
Átmentem a Westendbe, ahol a metró szinten lévő T-szervízben a csávó - bár mondta, hogy lehet hogy rosszul tudja - nekem adott igazat.
Ezért újult erővel, újra lelkesen felmentem a MediaMarkt mellett lévő T-pontba (alias 4S premier helyszín), ahol újra előadtam a panaszomat, újra refurbished példányt akartak adni, én pedig lélekben megtörten elrakattam holnapra... Megvárom még mit írtok erre a cikkre, és ha "ez van", akkor holnap délelőtt átveszem.

Összefoglalásként:

Magyarországon az Apple és a T-Mobile a magyar törvények felett és nem kell új készüléket adniuk 3 napon belül, vagy mi a bánat van? Jogosan követelem az új példányomat, vagy az a pár kommentelő ember (és velük én is) tudja rosszul, és nekem igenis csak egy refurbished példány jár? Tudom elméletileg egyenértékű egy új telefonnal, újraindul a garancia is (kemény egy napot nyerek), de igazából magasról letojom ezt... Az a szememben egy használt készülék kicsinosítva...
Szóval lezárásként: 3 munkanapon belül új készülék járna nekem, vagy meg kell elégednem a refurbished példánnyal?

Minden véleményt, okoskodást, tanácsot szívesen várok, mert ma már annyit mosták az agyamat, hogy arra sem mernék azonnal válaszolni, hogy fiú vagyok-e vagy lány....

Köszönöm :R

Update:

Végül megelégelve a hercehurcát, és annak az egyre nagyobb valószínűségét, hogy nem kapok fóliás normális Apple dobozos iPhone-t, bevállaltam a T csereiphoneját. Idáig minden jó vele, reméljük az is marad :)