Harry Potter: Hogwarts Mystery - a f2p legalja

írta: ldave, 6 éve

Nagyon ritkán játszom mobilon és a free 2 play játékokat is nagyrészt kerülöm, de a J. K. Rowling által megálmodott és megírt varázsvilágot nagyon kedvelem, így hát örömmel láttam, hogy felkerült az App és a Play Store-ba egy Harry Potter játék. Ez nagyjából egy hete volt, azóta játszom a játékkal és hát ahogy haladok előre a történetben, lesz egyre undorított és lehúzásra tervezett az egész játék mechanika.

A Hogwarts Mystery alapvetően a sok másik játék által is alkalmazott energiára épülő rendszert használ, ami szép lassan töltődik vissza az idővel, jelen esetben négy percenkét kapunk vissza egy energia pontot. Az energia pontok segítségével tudunk előre haladni a történetben, ezt kell költeni az tanórák során, tanulás közben, egyéb események alatt, szóval lényegében mindenhez ez kell.

Maga a játék megvalósítása, gondolok itt a látványra, hangokra, történetre szerintem mind remek. Az új szereplők érdekesek, az alaphelyzet izgalmas, minden adott ahhoz, hogy egy új és ismeretlen kalandba vágjunk bele. De!

Maga a játékmechanika, nem tudok jobb szót, undorító. Egy tanóra úgy épül fel, hogy csillagokat kell gyűjtenünk (1, 3 vagy 5) adott idő alatt, ezt az időt és a csillagok számát a pálya indítások tudjuk kiválasztani. Ha 5 csillagot választunk, akkor 8 óránk lesz ezt megszerezni. Bár a játék nem írja, de egy csillag megszerezéshez adott számú energia pontot kell elkölteni, szóval kezdünk mondjuk 25 energia ponttal, az első csillagot 15 pont elköltése után kapjuk, a második csillagba betesszük a maradék 10 pontot majd pedig vagy várunk, hogy visszatöltődjön az energia vagy pedig valós pénzért veszünk azt. Ha újra maxon vagyunk, akkor 5 pontért befejezzük a második csillagot és így tovább addig, amíg nem lesz meg mind, vagy le nem telik a feladatra kapott idő. Ebből már látszódik is, hogy ha nem teljes energiával kezdünk neki egy feladatnak, akkor sokkal nehezebb dolgunk lesz, hogy befejezzük azt a megadott időre.
Ehhez még hozzájön, hogy a játék nem engedni, hogy annyi energiát költsünk, amennyi pont kell, hanem lépésenként felajánl többsége lehetőséget 1 és 5 között véletlenszerűen, tehát lehet olyan helyzet is, hogy csak egy pont kellene, de muszáj ötöt költeni, mert mást nem enged a játék, így 4 pontunk elveszik (ami 16 perc várakozási idő).

Tudom, hogy akik már sok mobiljátékot kipróbáltak, azoknak az ilyesmi dolog már lehet fel se tűnnek, de nekem, aki csak a Harry Potter téma miatt vágott bele a játékba, az ilyen erőltetett megoldások szép lassan elveszik a kedvem a játéktól, mert ilyen mechanikára nem költök pénzt. Ha lenne benne bármi fix dolgot adó tárgy (pl gyorsabb visszatöltés, vagy nagyobb energiaszint), arra még azt mondom, hogy áldoznék is, mert tényleg van ebben a játékban jó és értékes, de ez a rohadt f2p megoldás élvezhetetlenné teszi az egészet.