Csaló autógyártók- Csak én érzem (részben) műbalhénak?

írta: nemlehet, 9 éve

Elöljáróban kiemelném, hogy nem flamewart akarok, nem szeretném, ha mindenféle hitvallási kérdések merülnének fel és a dízel vs benzin vitába sem akarok belemenni.

Biztos mindenki hallott a jelenleg folyó botrányról. Elsősorban a Volkswagen csoport van kiemelve mint csaló, de azóta napi szinten cikkeznek megbukó modellekről és gyártókról. Amennyire követem csak a dízel modelleket vizsgálják és elsősorban ezek ellen folyik most médiahadjárat.

Nekem több problémám van a dologgal:

1. Eleve maga a tesztelési folyamat hibás, elhibázott és már régóta meg kellett volna változtatni.

Ugye a fogyasztási az nagyjából úgy zajlik, hogy ráállítanak egy autót a tesztpadra egy csarnokban, ahol hagyják felmelegedni a szobahőmérsékletre, majd ott egy meghatározott gyorsítási-lassítási szekvenciát futtatnak végig, majd az így kapott fogyasztási adatból extrapolálják a 100 km-es fogyasztást. Rögtön az első probléma ezzel a légellenállás hiánya, az autó nem kanyarodik ami rögtön messze áll a valóságtól, de pl tudtommal nem is kell, hogy teljesen széria legyen az autó, tehát gyakran túlfújt gumival és spéci kenőanyagokkal felszerelve kerül az autó a tesztpadra így akár 30-40%-al alacsonyabb fogyasztás is kijöhet. De hát ha a szabvány megengedi akkor meg lehet tenni.

2. Elszálló követelmények

Én környezetvédő vagyok, ha nem is a legvérmesebb fajtából. Tehát megértem és helyeslem a szándékot ami emögött húzódik, de sajnos a döntéshozók az íróasztal mögül nem mindig vannak tisztában a fizikával és a műszaki lehetőségekkel. Bár nem vagyok nagy autós, de úgy tudom, hogy az Euro 5-ös norma is csak nagyon nehezen teljesíthető csalás nélkül aztán már itt a még szigorúbb Euro 6. Továbbá ott van az a nyomás is, hogy az új modell az legyen szebb, gyorsabb, gazdaságosabb ami szerintem már nem nagyon kivitelezhető a hagyományos motorokkal. Minden technológiának megvan a maga korlátja és nagyon úgy néz ki, hogy a dízel elérte ezt (vagy nagyon közel van hozzá).

3. Félinformációk

Egy független szervezet hozta ugye nyilvánosságra a problémát, miszerint az érintett modellek valós körülmények között nem hozzák a környezetvédelmi határértékeket és fogyasztási adatokat. Nos ez rendkívül rémisztően hangzik, de arról már nem szól a fáma (a legtöbb esetben), hogy ez mondjuk szoftveres csalás miatt van (mint a Volkswagen egyes modelleiben) vagy csak szimplán az elb*szott mérési módszer miatt.

Igazából nem jártam körbe rendesen a témát, de érdekelne a véleményetek. A szemét multi meg a kapitalista cionista gyíkember ufo HAARP összeesküvéses fröcsögéseket kérem mellőzni.