A (sikeres) online vásárló

írta: olbaidhun, 14 éve

Mielőtt hirdetésre jelentkeznél, vagy vásárolni/eladni szeretnél, javaslom olvasd el a következő sorokat! Profitálhatsz belőlük;

Gyakran Ismételt Kérdések Talán jól jön, ha több infót kaphatsz vásárlás előtt.

z0d1AK - A jó üzlet titkai (azaz hogyan köss korrekt üzletet)
5teve - Apróhirdetésre jelentkezés (levél/üzenet-küldés előtt, ha szeretnél érthető lenni)
Jelentsd a csalókat és üzletrontókat (néhány "feltűnően" kedvező árú termék topikja)

Akikkel jó vigyázni üzletelés során (ezek nem trükkösek, hanem zsiványok!)

Az utóbbi fórumba fogom vezetni az elmés hsz-ekkel megáldott üzletrontókat, akik írogatnak, vásárlási szándék nélkül! Javaslom a korrekt eladóknak ezt meglépni, egyrészt gyakrabban törlésre kerül az OFF hsz, figyelmeztetést kap a rászoruló, valamint vannak további szankciók.. Természetesen a korrekt eladóknak/vásárlóknak továbbra is respekt!

:R

A következő fórumokat olvasva összefoglaltam a gondolataimat.. kihoztak a sodromból, nem szeretek fölösleges köröket futni.. mivel mostanában naponta találom szembe magam csalókkal ezért senkivel sem leszek elnéző.

Vigyázat csalók! (a pH! figyelmeztetett mindenkit!)
Kalandor - Egy csaló története (emberi sors, mely megpecsételődött)
D1rect - A hardverapró szépségei (egy érdekes beszélgetés az alkudozásról)
z0d1AK - Nyílt levél egy csalónak (ez már majdnem a legalja..)

Ha elolvastad/ismerted ezeket az gondolatokat, vélhetőleg megérted, miért kezdtem el gyűjteni a Gyakran Ismételt Kérdéseket. Ha nem pótold az elmaradásod!

Ha sértődékeny vagy és úgy látod, hogy túl magas labdákat dobok, ne szállj be a játékba. Az érzéseket hagyjuk kívül, mondjuk a macskáknak :DDD Korrekten és egyenesen fogok mindenkivel viselkedni, de ezt el is várom. Segítségképpen az újoncoknak, illetve a tapasztalattal nem rendelkezőknek, leírom, milyen helyzetekkel találtam szemben magam:

GSM BOLTOS Apróság
nemrég kérdezte tőlem Blero3311 fórumtag; miért számít, hogy milyen a garancia pl egy telefonon:

A szürke importoknak csak bolt garanciája van. Ez azt jelenti, hogy hiba esetén a vásárló elviszi a készüléket az üzletbe, ami várhatóan még létezik, de sajnos a garanciáztatás már körülményes.. ugyanis a bolt üzemeltetője (vélhetőleg) egy külföldi "akció" során szerezte be a kedvező árú terméket. Magyarán, nem tud teljes értékű szolgáltatást biztosítani, legalábbis ami a jótállást illeti.. ezért találták ki a trükkös szót, melyet nem igazán ecsetelnek, legfeljebb az apró betűs részből sejthető valami.. Tehát a kulcsszó "bolti garancia" (ez a korábban említett adásvételi szerződés miatt jelenthet kizárólag szoftver garanciát is.. szoftver hiba esetére! de a kijelző, vagy akksi csere nem SW hiba) Ha mégis korrekt az üzlet, a legtöbb esetben kizárólag a jogszabályban megállapított 1év jótállást vállalja és teljesíti (további térítés ellenében szokta a 2.évet bevállalni) a kereskedő. Míg a gyártói teljes körű garancia sok esetben 2, de akár 3 év és a kiegészítőkre is vonatkozik.

Gyakran gond van a papirokkal.. azaz nincs semmilyen gyártói jótállásos GARANCIA papír (elveszett, nem is volt a csomagban, "ezt nem szoktuk kitölteni" stb..), legfeljebb egy "adásvételi szerződés"-t nyilvánítanak jótállásnak, melyben a meghatározott szabályok felülbírálják a hibát.. vagy annak tényleges okát. Sajnos nem lehet megállapítani, hogy a kezedben fogott készülék, korábban melyik szolgáltatóhoz tartozott és IMEI alapján tiltásra is sor kerülhet későbbiekben.. Azaz a Magyar, hivatalos garancia nagyon fontos! Főként a nagy értékű műszaki cikkeknél. iphone, htc, t-mobile hozzáállás, paypal (apró betűt is érdemes olvasni, azaz hsz-ek!) és még számolatlan példa található..

SONY HIVATALOS VÉLEMÉNY
Hasonló rossz példa a Sony Magyarország garancia szolgáltatása. Minden terméken egyedi azonosító van. Az eladások során az anyacég tekintettel van az adott országok "árazási" szokásaira, így előfordulhat, hogy bizonyos országokban relatív magas kedvezménnyel árulják termékeket. De ezekből más országokba importálni kizárólag a hivatalos beszállítók jogosultak. Az egyedi azonosítók csak ebben az esetben kerülnek be a Magyar garanciaszervizek adatbázisába. Tehát hiába vásárol az ember egy külföldi Sony terméket SONY garancialevéllel, amit egy honi üzletben talán még le is pecsételnek, számlával igazolnak.. itthon a hivatalos márkaszerviz, nem fog ingyenes jótállást vállalni!

PLAYSTATION 3 DOLGOK
Az 576kbyte, Media Markt, stb a Playstation3-höz hivatalos Sony garancialevelet ad, mely az 1év jogszabályban is meghatározott garancián túl további 2év méltányossági garanciát vállal. Ez azt jelenti, hogy más üzletekben azért olcsóbb valamivel a termék, mert igyekeznek piaci versennyel "elvakítani".. a valljuk be nehéz helyzetben lévő fogyasztót. De az ár nem minden; egy vidéki vásárlónak hiba esetén sokba kerül a javítás miatti postaköltség, nem is beszélve arról, hogy az esetek többségében 12hónap után szoktak elromlani a mozgó alkatrészek.. Ugyanakkor a márkagaranciát bármely szerviz felvállalja, mert pl SONY javítási költségét az alkatrészek árát, stb az anyacég fedezi..

A minőségnek ára van.
De ez csak a történet egyik fele. Sok a neten található "kedvező" árú termék, de csak a specifikációk vannak kiemelve. A garanciáról, a készülék előzményeiről, egyetlen szó sem esik. Nincs az állapotról fotó. Mivel nem tudhatod, hogy külföldről rendelt, rejtett hibás, vagy többször kibelezett termékről van szó, kezdő lépésként ásd bele magad a fórumokba, vagy kérdezz meg egy becsületpontjai alapján is megbízható eladót, vagy annak vásárlóit, mit mutat a tapasztalat.. Ha nincs GARANCIA az nem gond, amennyiben ténylegesen kipróbált és korrekt termékről van szó, de bármennyien próbálkoznak, csalni:

A cikk folytatódik, kicsit frissítve és 2013-ra upgradelve:
2. rész vásárlói típusok