Opel kalandok - belém csapott a villám UPDATE 17

írta: Petyyyyy, 4 éve

Augusztus 9 - Egy klubtagnak hála hazakerült egy szett 18-as Stila felni. Egyébként nagyon szép színben, csupán gyér fantáziám miatt nem tudom milyen árnyalatban kellene pompázzon a kordé, hogy passzoljon hozzá. Megy homokolásra, fényezésre.

A gyári 17-es felnik megtisztítva. Meglepően jó állapotban vannak esztétikailag is.

Augusztus 30 - Kis híján kész a tervezett etap. A futóműben mindent kicseréltünk amit akartam és végre valahára felugrott a két utolsó dob is. Ugyan valami bibi van a kirakósban, mert nem simulnak teljsen az ál-diffúzorba a végek, kicsit kilóg a síkból, de még bőven nem a PHaraszt verzió.

Egyszercsak bevillant a gondolat: akár váltóolajat is cserélhetnénk. Olaj megvan, leeresztő és feltöltő csavarok helye ismert. What could possibly go wrong?
A leengedő csavar szinte hozzáférhetetlen. Kb 2-3 centi van a bölcső és a csavar közt. Hiába férne oda a szerszám, pl egy racsni akkor sem lehet kihúzni a csavart, mert arra már nincs hely. Apró brainstorming után - emeljük meg a váltót vs engedjük le a féltengelyt - elengedtük a dolgot aznapra. Másnap kis kutatás az interneteken és egy külföldi fórum hozott megvilágosodást.
A célszerszám készítése folyamatban.

Szeptember 14 - Elkészült a projektor csere a sofőr oldali lámpatesten, plusz javításra került egy repedés a lámpatest oldalán - emiatt (is?) párásodott szegény. Mivel a repedés javításához le kellett venni az AFL vezérlő módult, így az összeragasztás előtt egy teszt következett három nappal később. Sikerrel zárult, még mindig képes kanyarba világítani, így 19-én visszakerült a mesterhez végleges összeragasztásra.

Szeptember 20 - Elkészült a váltóolaj cseréjéhez szükséges célszerzám. A feltöltési mennyiség 1.8 liter, de ránézésre maximum 1,5 liter jött le. Plusz a mágnes összegyűjtött egy kevés fémreszeléket. Ennek fényében jó ötletnek tűnt adalékot önteni az olajhoz.

Szeptember 25 - Az Astra jobb hátsó ablakemelő szerkezete megint feladta a harcot. Eltört egy darabka műanyag, ugyanaz mint múltkor. Egyre jobban érik a gondolat, hogy legyártassam fémből... Cserébe viszont bepattintottuk az immár összeragasztott és megszáradt lámpákat a Vectra-ba, látszólag minden műxik ahogy kell. A végén még összeraktuk a lökhárítót és bizony csudaszép lett.

Október 2 - Kész! Illetve abbahagytuk egy időre.
Megvolt a szelepfedél tömítés ismételt cseréje, ezúttal pasztával a sarkokon. Kicseréltem még egy világításkapcsolót is, mert annak idején a szettben automata kapcsolót kaptam, de most már ez is autentikus.

Október 8 - Motormosás kész, csak hogy lássuk ha még mindig könnyezné az olajat a technika. Könnyezi is - a hátsó hengersornál. Miután már a második tömítés garnitúra van fent, így új szelepfedél után nézek. Aztán ott az AFL…
Újabban 2-3 kanyarig vannak AFL funkciók és ha gondol egyet akkor nincs kanyarfény, nincs kormánykövetés és a sofőr oldali projektor a bal alsó sarokban marad, nem tér vissza. Yippiii!
A diagnosztizálás zajlik, van panaszkodás , hiba törlése után látványos javulás és hasonlók. Nov24-re kaptunk időpontot, akkor elkövetünk majd egy MIDI power modul cserét - a kérdésben jártas arcok szerint ez lehet a hiba oka. Ha ez nem nyert, akkor mechanikus beavatkozás kell.

Október 31 - Megérkezett a bontott szelepfedél szett angliából. Rövid takarítás és már másnap fel is dobtuk új tömítéssel. Javult a helyzet, most már csak egy egészen hangyaf@sznyi olaj szökik - de még mindig nem tökéletes. Rendeltem egy zsír új fedelet a hátsó hengersor fölé. Nem olcsó, de legalább drága. Ha így sem lesz jó, törpölünk tovább.

November 14 - Kézben egy szett gyári gumiszőnyeg és egy darab bakelit, szelepfedél formában.

November 24 - Végre egyet sem kellett már aludni, irány a műhely. Esőszenzor, párásodás a hátsó ablakokon, ajtónyitás jelző és természetesen AFL. Ezek voltak listán.
Első kanyarban a MIDI power modul cserét ejtettük meg, ez tűnt legegyszerűbbnek. Részeredményeket hozott. Most már nem marad lent a sarokban a projektor, viszont kiegészítő kanyarfényt elég hektikusan kapcsol. Egész hazaúton figyeltem hogy dolgozik és egyelőre úgy fest, mintha nem lenne teljesen tisztában a kormányszög állással. Ez egy kalibrációval orvosolható, de tesztelnem kell még. Ha ez sem nyert, AFL modul a következő opció.
Külföldi fórumok szerint preFL modellekben az esőszenzor működését megzavarhatja, a fény szenzor aktiválása. FL előtt nem szereltek ilyet, az opció viszont kapcsolható a programban. Lám pont ezt kapcsolta be szerelőm egy CHINA verziós OPCOMBAN. Az eredeti verzióban viszont nem hozott opciót külön a fényszenzorra, csak Rain/Light sensor megjelölés látható. Majd futunk egy kört a kínai verzióval is, hátha az többet tud. </sarcasm>
Mint kiderült a párásodás GTS típushiba. A C oszlop sarkánál megjelenhet egy apró repedés az esőcsatorna végén, illetve előbújhat a csomagtér nyílásának kédergumija körül is. Mivel fullos a járgány, mindkét opció be lett pipálva az utólagos extralistán - csak hogy jó legyen nekem.

Díszléc feltép, takarít majd sziloplaszt - ugyanez a kéder felett is.
Nagyon nehezen lehet vágni a Vectra lemezeit. Már úgy értem kézi szerszámokkal, mint pl egy dremel. N+1 mérés és maszkolás után végül nekilendültünk és megvágtuk az ajtót. Szerencsénk volt, mert bizony az üzemben nem cserélték le a présgépeket és a lemezen pontosan meg van a lámpa helye.

mérhetetlen menőség ON

December 10 - Az Astra jobb első kereke már a kezdetektől valamivel előrébb volt szemmel láthatóan, mint a balos és ezen a korábban elvégzett teljes futómű felújítás sem segített. Mostanra pedig odáig fajultak a dolgok, hogy egy élesebb kanyarban a dobbetétbe karmolva adta tudtomra - kevés a hely. Túl sok opció nem maradt, cseréjünk bölcsőt. Rozsdát szemmel láthatóan nélkülöző bölcső - 8K, homokfúvás - 8K, alapozás és matt fekete flakonos festék - ABSOLUTE GRATIS!
Láss csodát bejött a számítás, a cserét követően pontosan ugyanúgy áll mindkét első kerék. Persze a futómű állítás során kiderült, csekély 3cm eltérés volt jelen. Szóval ne vegyen törött autót az ember.

A 2019-es év ezzel a moddal ért véget. Ezt követően ötletelés és alkatrészbeszerző túra volt terítéken.
Januárban sztenderre tettem a Vectra-t, a két első fényszóró pedig a klub másik xenon-mágusához került. El volt törve egy darab műanyag, amin néhány fogaskerék segítette volna a projektor mozgatását. Emiatt ragadt a sarokban szerencsétlen egy-egy kanyart követően.

Ezt itt kézzel szabadon kellene tudni mozgatni - #videoalert!

Ha már ott jártunk, a szaki javaslatára beleegyeztem egy foncsor felújításba is. A beavatkozás sikerrel zárult.


A képet már csak a projektorok indokolatlan remegése torzította, ezt legnagyobb csodálkozásunkra egy AFL vezérlő modul cseréje szüntette meg.
Jelentem: AFL rendeltetésszerűen működik. Első hengersor szelepfedele felkészül, csere következik....

Február 20 - Egy régóta halogatott és rendszeresen elfelejtett hiba került javításra. Az anyós ülés felett lógott a tetőkárpit, mostanra viszont akkora területet nyert az enemy, hogy nem volt kedvem tőle autóba ülni. Lajosmizsén aztán egy meglepően gyors mutatvány keretében megtörtént az áthúzás. A gyári színhez legközelebb állót választottam a nem túl nagy kínálatból. A munka viszont tisztességes és gyors volt, az eredmény pedig kielégítő lett.

Március 15 - Parasztvakítás, de nagyon tetszik a lábtér világítás amit pl. a Volvo vagy a BMW épít az autóiba. Persze hogy ilyen is kell a vén csatalóba. Egyeztettem a srácokkal, akik álmukban is szétszednek és összeraknak egy belsőt, - megvalósíthatósági tanulmány - majd a fenti napon elkezdődött a vágás, vezetékezés és forrasztás. A dome-light paneljéről érkezik a kraft és a vezérlés is praktikusan, hiszen menet közben nem nézem a lábaim. A hátsó pilácsok elhelyezésére nincs túl sok opció. Nyilván a fotel aljában lett volna legjobb helye, de ott erre nincs lehetőség, plusz szeretném cserélni is őket. Ezt követte a buszkerék méretű és vékony karimájú kormányom cseréje. A legvastagabban párnázott és legkisebb átmérőjű verzió az OPC-be szerelt darab. Ez került a fedélzetre nálam is. A gyári preFL rádió vezérlése részben bukta. A hangerő már nem vezérelhető, viszont az adók közti léptetés bal oldalról működik, míg jobb oldalon bármely gombra a duda szólal meg. :D Ha nem létezik hozzá átalakító, lehet csináltatok hozzá egy átalakítót.

kormány alatt lévő burkolat

kesztyűtartó alja

Élőben nem ennyire erős a fény, de még képen is egész jól fest

Április 9 - Időközben az első szelepfedél cseréje megtörtént, gyári új darabra. Pontos dátumot már nem tudok, a megszokottnál magasabb volt a vércukrom...
De csak nem engedett ez a galád és az olajteknő alján lévő jeladó meggyengült tömítése mellett hagyott hátra cseppeket a drága nedűből.
Olajcsere alkalmával ezt is cseréltük.

sikáltam volna tovább, de elfogyott a brigéciol

a jeladó tömítése

Ózonos klímatisztítás. Lándzsás mosás, gumiszőnyegek leléphetnek. Felkerült a két első sárfogó gumi sajna újonnan már nem kapható. Levakartam a csálé V6 feliratot és átszaladtam a króm csíkon a megfelelő pasztával. Nem bántja a szemem és sleeper faktor ON. (nem, én sem gondoltam komolyan :DDD)

Alja száraz, teteje szép, a kettő közt meg pont jó.
18-as Stila fényezőnél, április elején 4 hetet mondtak rá, ha nem zárnak be addig. :U