Hogyan üzleteljünk a Ph-n...

írta: ricsi99, 11 hónapja

Pár rövid szösszenet, ahogy szerintem érdemes nekifogni, hogy mire is kell gondolni, ha erre adjuk a fejünket...

Vevőként:

Természetesen /azonnal /új állapotú cuccot szeretnék, csak ez maximum a tv-reklámokban van... ne is legyen elvárásunk ezért pár szóban összefoglalnám az ötleteim:

1.) Legyünk vele tisztában, hogy egy használt terméket kapunk.
Így használatból eredően, lehet karcos, poros, matt vagy egyéb külsérelmi nyomok.

2.) Ne legyünk lusták, kifaggatni az eladód minden olyan részletről, ami érdekelhet minket...
Van e valami eltérés/módosítás, hiba vagy bármi egyéb, ami minket érdekelhet.? Ha valaki el akar valamit akkor az tájékoztatja a vevőt... mindenről IS. Ha 3 naponta válaszol/nem ér rá /nincs kedve foglalkozni vele, vagy egyéb kifogás, akkor lépjünk tovább olyanhoz, aki válaszol is.
Azzal azért legyünk tisztában, hogy hétköznap lehet, este/reggel lesz válasz mert nem mindenki ül állandóan a gép elött.

3.) Győződjünk meg az eladó személy megbízhatóságáról.
Ezt megoldhatjuk első körben a pontrendszer megtekintésével.... Ezen felül szintén ne legyen rest, és nézzük meg, hogy a hirdető esetleg hirdeti e máshol is? Keressünk rá a szövegre /képre. Informálódjunk a neten elérhető adatokról... Nézzük meg /vagy kérjünk az eladótól esetleg egy közösségi média elérhetőséget... Pld facebook profil /vagy ilyesmi...

4. Ha meggyőződtünk az eladó megbízhatóságáról, akkor mi érdeklődjünk a személyes átvétel esetleges csomagküldés módjairól.
Mint vevő, nekünk az érdekünk a minél gyorsabb átvétel... az eladó maximum lehetőségként tünteti fel a csomagküldést... ezt mi dönthetjük el, hogy ennek mi legyen a módja... de ez mind a mi költségünk is.
Ha olyan terméket rendelünk, ami sérülékeny akkor ne a legolcsóbb módot válasszuk. Semmi értelme 1-2000Ft-n ilyenkor spórolni aztán 3 nap stressz, hogy megérkezik e rendben.

5.) Ha nem tudtunk meggyőződni, hogy az eladó szavahihető, akkor kizárólag személyes átvételt oldjunk meg, ha annyira kedvező az ár, hogy nem tudunk neki ellenállni.

6.) Szállítás /fizetés.

Ezt, mint vevő mi döntjük el, hogy megfelel e. Személyes átvételnél azonnal, szállítás esetén pedig vagy utalunk vagy utánvét és így érkezik meg a csomag.
Azt illik tudni, hogy az utánvét feladási árát az eladó állja. ő kockázata, hogy át is veszik e csomagot, és az átvétel után még 3 munkanapot ül rajta a szállító cég és utána utal... ergo 5 napot vár a pénzére. Javaslom ilyen esetben minimum a szállítás költséget elutalni, hogy az eladó biztos lehessen abba, hogy tuti átveszed, nem gondolod meg magad stb.
Gondos csomagolás a szükséges... erről is kérhetsz képeket, de tudd, hogy az eladónak ez plusz munka/ idő amig el is megy feladni... erre is rákérdezhetsz, hogy mikor tudja feladni.
Csomagküldés semmilyen esetben nem véd meg semmitől. Ha utalsz/ha utánvét ugyan úgy kaphatsz hibás/nem megfelelő terméket... tehát 3. pont még egyszer.

7.) Átvétel
Ha megérkezik a termék, gondosan nézd át a csomagolást, hogy minden rendben van e.… le is fényképezheted.
Lehetőség szerint minél hamarabb próbáld ki /teszteld le a terméket, hogy minden rendben van e.
Ha van lehetőséged, személyesen vedd meg az eladónál és ragaszkodj a helyszíni teszthez.
Mindenki kapu-garanciát szeret adni, mivel senki sem akar felelősséget vállalni ahhoz, hogy a vevő, hogyan szereli be /használja a terméket. Mint vevő győződj meg átvétel előtt, hogy azt kapod, amit szeretnél... ne utólag próbálj helyesbíteni, reklamálni.

Eladóként:

Alapesetben mindenki úgy szeretné, hogy a vevő megjelenik az ajtóban és amikor éppen ráérünk, kidobjuk neki a cuccot aztán mehet isten hírével... ami szintén szép álom, mert a sok átverés miatt a bizalom már rég leszállt...

1.) Hirdetésnél tegyünk ki sok szép saját képecskét, információt a termékről.
Minél részletesebb infókat adunk meg annál kevesebb buta kérdést kapunk... Számoljunk olyanokkal is akiknek nem megy a szövegértés se, így akkor is lesznek kérdések, ha a cipőméreted is beleírod.

2.) Ha hirdetsz, legyél elérhető.
Sokan a meglátja/megszereti/elvinné kategóriába esnek... igy, ha nem nézed ,1-2 óránként a hirdetésed, akkor írd ki... hogy csak este/jövőhét /ilyesmi... mikor érsz rá...

3.) Jelezd azt, hogy hol lehet megvenni tőled az árut.
Sokan elmennének hozzád /munkahelyedre, vagy egyéb, mivel szeretnék működés közben látni a terméket, ezért lényeges, hogy feltüntesd ezeket. Ha nem tudja ezt összeegyeztetni, akkor nem kérdezi tőled, hogy hol merre stb.… csomó felesleges köröket megspórolsz... Ha feladod csomagént is, akkor vállald azt is, hogyha a szóbeli egyeztetés után másnap feladod /ha mégse akkor mikor...

4.) Legyél beszédes, nyitott a vevő kérdéseire.
Legrészletesebb hirdetés mellett is lesznek a vevőnek kérdései... ugye mennyit engedsz a feléből/ volt e vele bányászva/ mennyit futott/hányadik gazdája volt/ mik a cipőméreted stb. stb...
Itt érdemes az agyarországi átlagos iq-szintet figyelme véve, úgy válaszolni, hogy megértse... Szóval, ha profi akkor szakmai kérdései lesznek. ha faék egyszerű akkor meg lassabban írj, hogy megértse...
Pénz az pénz mindkét helyről. Fellengzős/lekezelős stílus nem nyerő.

5.) Átadás.
Személyes átadásnál, oldj meg egy helyet, hogy ki lehessen próbálni a terméket...senki sem szereti a zsákbamacskát. Esetleg biztosíthatsz online megtekintést is... akkor gyorsan az összes felmerülő kérdésre is választ adhatsz és nem megy a levelezgetés napokig.
Lehetőségeidhez képest tisztítsd meg a terméket... te sem szeretsz úgy megvenni semmit, hogy hozzáragadjon a kezedhez. Ha valahol találkoztok, vigyél magaddal valami szép csomagolást, hogy a vevő lássa, hogy te működő terméket viszel és véletlen sem verted oda valamihez szállítás/utazás közben.

6.) Csomagküldés.
Itt szokott bukni a dolog sok esetben. Ragaszkodhatsz a személyes átvételhez /előre utaláshoz is. Te döntöd el, hogy hol adod el.... ez esetben erőltesd, hogy a vevő tisztában legyen minden részlettel, ne az legyen, hogy elviszed valahová és ott legyen kupeckedés, hogy mi jó, mi nem.
Ha csomagküldést vállalsz akkor a lehetőség szerint csomagold be a legjobban... Mind1 mi, a sérülékeny, ha nem, legyen becsomagolva és másnap feladva. Erről írj az ügyfélnek is, hogy mikor lesz a kezecskéjeében várhatóan. Senki sem szereti a bizonytalanságot... ezen felül, ha mindenről tud, legközelebb már gördülékenyebb lesz az adásvétel.

7.) Utánvétel
Ezen is elcsúszhatott a dolog... mivel népi sport az átvágás/csalás ezért bizalmatlanságból/rossz szándékból ez most a trendi... ph is figyelmeztet, ne utalj előre.
Itt, ha megegyezel a vevővel, kérj előleget... én az utánvét kétszeresét szoktam elkérni. Ha erre sem hajlandó, akkor 0%-ig. bízik meg a te termékedben/hirdetésedben, így állj te is hozzá a dolgokhoz.
Nem biztos, hogy megéri ilyenkor rizikó ... bukhatod a feladási díj kétszeresét + 2 hét míg visszakapod a terméked. Javaslom, hogy aki így áll hozzá ott javasold, a jó fogás háztól házig szolgáltatását... oda regisztrálsz, felrakod a cuccot és ott megrendelheti... igy a futárnál utólag fizeti a terméket, te viszont biztosítva vagy, hogy nem bukod el a szállítási költséget... ha nem veszi át akkor is visszakerül a termék hozzád.

Röviden ennyit gondoltam leírni... ha van valakinek jó általános ötlete ezt szívesen fogadom/kiegészítem vele a szöveget.
Ricsi