Mikor beröffen az IGP

írta: Ruuwa, 7 éve

Javában méricskélem különböző alkalmazások hardverkihasználását. Ma a Divinity: Original Sin címet viselő játék volt terítéken, és elég érdekes eredmények születtek. Most csak egy apróbb, ám annál tanulságosabb részletet osztanék meg veletek.

Történt ugyanis, hogy a játék még nem lett hozzárendelve a "Nagy Teljesítmény" profilhoz a Radeon Pro beállításai között, következésképp az integrált GPU-n indult el. Továbbá azt kell még megjegyezzem, a játék menürendszere 3D-s háttér előtt foglal helyet, tehát az aktuális grafikai beállításoknak megfelelő látványban van részünk. Ez azt is jelenti, hogy már a menüben tisztességes terhelést kap az aktuális GPU. Fel is pörgött 1.3Ghz-re a HD4600-as mind a két shader tömbje, a maga 10-10 Execution Unit-jával. És bekajálta a 47W-os TDP majdnem felét.

Tette ezt egy Core i7-4810MQ pekidzsben, melynek 4 processzormagja is simán bepuszil akár 50W-ot is, hála az agresszív Turbo Boost technológiának. Meg a Dell M4800-as kiváló hűtésének és alaplapi VRM-jének.

Egyben talán választ is kapunk a "miért raknak a notebookgyártók dedikált GPU-t egy U-s (15W TDP) Core processzor mellé" kérdésre. Az AMD APU-jairól már nem is beszélve.