Vodafone te csodálatos... (Volt UPC)

írta: vamzi, 3 éve

Úgy gondolom, hogy tanulságos az esetem velük, ezért leírom a kálváriámat.

Háttérinfó:
Internet 300 előfizetés koax kábelen hűségidő nélkül. Nincs TV előfizetés.

2021.03.02-án 10:09-kor Hibabejelentést tettem a 1270-en mely szerint nincs internetszolgáltatás (egészen pontosan 06:17-kor frissített utoljára az outlook az exchange szerveről). 24 perc telefonálást követően rögzítették a panaszomat és ígéretet tettek, hogy 2021.03.04 12:00-16:00 között jönnek és megpróbálják elhárítani a problémát. Jelezte az ügyintéző, hogy látja ő is, hogy nem éri el a modemet. Ezen a napon már csak mobilinternetről tudtunk dolgozni, 1 előfizetést le is nulláztunk, sebaj van másik.

2021.03.03-án 07:52-kor ismét telefonáltam mert azt láttam a routeren, hogy részleges szoláltatás van (csak letöltés) és kértem az ügyintézőt, hogy most ellenőrizze mit lát. Megerősítette, hogy eléri a modemet, de nagyon rossz értékeket lt, várjuk meg a helyszíni kiszállást. Ez csak 12 perc beszélgetés volt.

Mivel eléggé nagy időablakot adtak meg (4 óra) arra vonatkozóan, hogy mikor érkeznek, nekem meg 20 perc kell, hogy hazaérjek a munkahelyemről (ahonnan tudok dolgozni, mert van internet), ezért 2021.03.04-én 10:07-kor felhívtam őket (a javítás napja délelőtt), hogy egyeztessek egy pontosabb időpontot, ha lehet, de legalább rögzítsék a ticketembe a telefonszámomat és hogy keressenek mielőtt jönnek.Egy gyors 18 perc telefonhívás alatt ez meg is történt, viszont nem győzött meg az ügyintéző, így nincs mit tenni, kértem az IT-tól egy mobil adat szimkártyát, hogy a 4 órás időt mobilnetről tudjunk dolgozni, mivel ekkor már 2 előfizetést nulláztunk le.
Mivel vészesen közeledtünk a 16:00-hoz, de se internet, se technikus ezért 15:56-kor ismét telefonáltam. Ez egy maratoni 1 óra 46 perces hívás volt, amiben a következők történtek:
Először is arról tájékoztattak, hogy a kollégáknak "fontosabb dolga akadt" ezért nem tudtak kijönni. "Jajj nem jelezték?" - Nem... "Semmi gond, rögzítsünk gy újabb időpontot. Mit szólna 2021.03.11 08:00-12:00-hoz?" - Ugye ez csak egy vicc, hogy 1 hét múlvára kapok időpontot?! Jeleztem, hogy ha valóban csak ekkor tudnak jönni, akkor már csak azért jöjjenek, hogy kikössék a szolgáltatást. Erre fel új ajánlattal állt elő a Vodafone, mit szólnék, ha a 4600 ft-os havidíjamat 1 évig 1800 ft-ért adnák 14 nap elállási idővel?. Mivel veszteni valóm nem volt, a Telekomra meg csak 2021.03.06-ra kaptam időpontot szerződéskötésre, így belementem. Illetve kibalhéztam magamnak egy 2021.03.08-i javítást.

2021.03.08-án 08:00-kor csengetnek és a technikus volt, hogy szóljon megjavította a szoláltatást, teszteljünk. Teszteltünk, 300/20Mbps mérve alacsony késleltetéssel, szuper. A technikussal beszélgettem kicsit és kiderült, hogy a Vodafone hibázott, mert frekvenciasáv változtatásokat végeztek, aminek előfeltétele, hogy az oszlopokon a szűrőket kiszereljék. Mivel esetemben a notv szűrő bent maradt, ezért a frekvencia váltás miatt az én szolgáltatásom beleesett abba a sávba, amit ez levág, kvázi a saját szolgáltatását szűrte ki a Vodafone. A technikus egy villáskulccsal és egy létrával nettó 5 perc alatt elhárította a hibát. Azt is megtudtam, hogy nagyon sok ilyen hibához mennek ki.
A lényeg, hogy van internet, tudunk dolgozni és Netflixet nézni ([ironia] nagyon kínos volt 6 napig internet nélkül lenni. Kénytelenek voltunk kimenni a természetbe, mint valami ősember :DDD [/ironia] )
Király, lehet olvasgatni az ÁSZF-et, hogy milyen jogaim vannak. Bingó, van azért néhány. 6.1.1 közép tájon:

Mivel a 72 óra pénteken lejárt, ezért 4 nap kötbérre vagyok jogosult, aminek a mértéke: 6.2.1

Oké, hogy kell intézni? 6.2.2 szerint a szoláltató 30 napon belül (magától) kiértesít a jogosult kötbér mértékéről és teljesítéséről. Mivel már régen nem hiszek a szolgáltatómnak, így felhívtam őket 2021.03.09-én, hogy érdeklődjek efelől. Nyilván a rendszerben nem láttak semmi jogalapot kötbérezésre, ezért folyamat sem indult rá. Jó, hivatalos panasz és kötbér igény bejelentése. Rendkívül gyorsnak mondható 6. próbálkozásra 6 perc hívás alatt megvolt.

Itt a péntek, telekom reggel szépen bekötötte és beüzemelte az 1000/1000Mbps optikát 1 év hűséggel 100 ft-tal drágábban, mint a korábbi Vodafone szerződésem.
2021.03.12-én 13:10-kor azonnali hatállyal indoklás nélkül 14 napon belül fel is mondtam a szerződésemet. Megköszönték és tájékoztattak, hogy emailben küldik a további teendőket. Na az ma jött meg (2021.03.17) és arról tájékoztat, hogy "Előfizetői jogviszonyod megszűnését 2021.03.18-i dátummal rögzítettük". Ejj, megint hívhatom őket, hogy egyeztessük szótárunkat, hogy én mit értek azonnali hatály alatt...
41 perc telefonbeszélgetést követően az alábbi dolgok történtek:
Kezdésnek megpróbáltak lepattintatni, hogy az újraszerződés miatt a háttérosztálynak tovább kellett küldeni a szerződésem, akiknek olyan sok teendőjük volt, hogy csak ma tudták megcsinálni és holnapi felmondással. Higgyem el ez így van rendben. Hát persze... Jeleztem, hogy a szerződésemben ilyen nincs, kapcsoljon tovább az illetékes osztályra. Ott megint végigzongoráztuk az azonosítást, megint bepróbálkoztak a higgyem el ez így van jól dumával majd jeleztem, hogy az egyéni előfizetői szerződésem egészen pontosan ezt írja: 14. Egyéb rendelkezések:

Kis időt kért, hogy ellenőrizze. Ellenőrizte és elmondta, hogy ő is így látja. Ezért visszatérítést tudnak adni erre az időszakra, amit elfogadtam.

Itt tartunk most.

Röviden: Nem volt 6 napig szolgáltatásom. A Vodafone 1x szerződést szegett és 2x korlátozta a szerződés szerint engem megillető jogaimat. Eltelefonáltam 243 percet (4 órát!!) és elhasználtunk 2 mobilnet előfizetést. Ha ezt mind forintosítanám (meg van rá a jogom a szerződés szerint) egész korrekt összeg lenne. De nem fogom, csak a kötbért és a visszatérítést hajtom ki belőlük.

Most pedig mehetek a postára feladni a modemet, amit péntek óta példásan, eredeti csomagolásában és elrendezésében várta ezt a történelmi napot :)

Köszi, ha elolvastad.