Ezt elfogadnám...

írta: whiz, 14 éve

"A gyári 760i képességei is messze túlmutatnak a hétköznapi közlekedésben felmerülő igényeken. 544 lóerő és 750 Nm-es csúcsnyomaték néhány éve még elképzelhetetlenül soknak hangzott volna, de a számok megszállottjainak ennyi már nem elég. A Mercedes S-osztályból is készítenek bő 700 lóerős szörnyetegeket a Brabusnál, a G-Power pedig ugyanezt az igényt próbálja kielégíteni BMW-s vonalon a Storm fantázianevű modellel. Az új hetessel nem is volt túl nehéz dolguk: az új V12-esnek elég volt egy befecskendezőcsere, egy másik kipufogórendszer, némi chiptuning, és persze a turbónyomás 0,9 barra emelése: így el is éri a 725 lóerőt és hozzá az 1000 Nm-es csúcsnyomatékot. Valószínűleg tovább is fokozhatták volna a teljesítményt, de a hajtáslánc, benne a gyári nyolcfokozatú automatával aligha bírná ki a teljesítmény további növelését.

A G-Power hetese így is életveszélyes eszköz: padlógázra 4,2 másodpec alatt elérheti a 100 km/h-t, 200-ra 11,9 másodperc alatt gyorsul, a hivatalos végsebessége pedig 345 km/h. Ilyen dinamika mellett már tényleg indokoltnak tűnnek a 22 hüvelykes könnyűfém felnik, elöl 265/30-as, hátul pedig 295/25-ös gumiréteggel bevonva, illetve a kőkemény, 30 mm-t ültetett sportfutómű: a végsebesség környékén csak így maradhat stabil egy ilyen nehéz vasdarab, és persze az óriási féktárcsákat is el kell helyezni valahol."

Forrás: Totalcar