rudi blogbejegyzései

[ Új blogbejegyzés ]

  • Fórumozók figyelmébe: a szalmabáb érvelés és társai

    Mit jelent a szalmabáb érvelés, a csúszós lejtő vagy a hamis dilemma és hogyan lehet védekezni ellenük?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Tudástár 9 éve 90

  • Veletech Moddingverseny jelentkezői

    Az április 28-án megrendezésre kerülő verseny casemod és casecon kategóriájának potenciális résztvevői.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 11 éve 56

  • Tíz

    Ennyi éve regeltem a PH-ra, hmm-hmm...

    Blogbejegyzés 12 éve 12

  • CM Storm Egérmodding blogok itt!

    [Cikkünk folyamatosan frissül!] Egér átalakító versenyünk résztvevőinek munkanaplóit gyűjtöttük ide.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 12 éve 8

  • Valami készül...!

    A héten egereket meg moddereket kergettem, egészen jól sikerült. Ha minden így halad tovább, júliusban versenyzünk meg szavazunk egyet! Aki tudja miről van szó, meg ne mondja! ;]

    Blogbejegyzés 12 éve 15

  • Dropbox

    Jó ez a Dropbox nagyon (presze kell hozzá a gyors net). Fel akartam csapni egy képet a PH fórumba és mennyire durván gyorsan ment! Kép megszerkszet -> Dropbox mappába lement -> jobb klikkel kér hozzá egy link -> beilleszt -> örül. És ami a még durvább, hogy amikor rájöttem, hogy elszúrtam a méretezést, akkor csak Dropbox mappában kép átméretez -> lement -> örül. Arról nem is szólok, hogy mekkora királyság Android vagy iAkármi paltformról :)

    Ha valak kipróbálná (2 GB-ot kapsz ingyen), csapjon nekem egy privátot vagy mail, mert ha rajtam keresztül regel, akkor kapok további 500 MB helyet! Előre is köszi/kézcsók!

    Blogbejegyzés 12 éve 11

  • RC autós blog - Strada EVO-lúció

    Beszámoló a mozgalmas szeptember történéseiről: ha a sors úgy hozta, hát egyből a mély vízbe ugrottam!

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 12 éve 18

  • RC Blog – versenyen, nézőként

    Képes beszámoló 1:8-as nagyautók off-road versenyéről.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Helyszíni riport 13 éve 13

  • RC autós blog – Strada EVO

    Második (jelenlegi) járgányomat bemutatva leírom az 1:10 arányú RC autók felépítését.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 13 éve 63

  • RC autós blog – kezdetek az Atommal

    Első autóm és a vele szerzett tapasztalatok, fejlesztések bemutatása.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 13 éve 80

  • RC autós blog – felvezető

    Új hobbim, a rádió távirányításos „kisautósdi” világában felszedett élményeim, tapasztalataim.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 13 éve 48

  • Képességek közzététele

    Először is nyisd meg a The Westet, abban a világban ahonnan a képességeidet közzé akarod tenni. Utána másold az alábbi kódot a böngészősorba (ahová a www.akármi... címeket szoktad írni), utána nyomj Enter-t:

    javascript:var wsurl = 'http://hu.weststats.com/incoming.php?type=public&data=';var collectedinfo = '';for(var wp in Character.attributes){collectedinfo += Character.attributes[wp] + ',';}for(var ws in Character.skills){collectedinfo += Character.skills[ws] + ',';}cn = encodeURIComponent(Character.name);collectedinfo += cn; wsurl += collectedinfo;wsurl += "&w=" + encodeURIComponent(location.href);document.location.replace(wsurl);end();

    Eredményül egy olyan oldalt kapsz, ahol ki vannak tételezve az elosztott tulajdonság és képességpontjaid. A böngészősorban egy hasonló link jelenik majd meg:

    http://hu.weststats.com/Skillset/0ddb1dd5f82819052535a4ba34adb477/

    ezt kell bemásolnod, ha valakinek meg akarod mutatni a képességeid elosztását.

    Vissza a The-West kézikönyvhöz

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Gazdaságos erődruha

    Erődruha gazdaságosan!

    Lassan megkezdjük az erődharcokat, de a TP-s ranglista vezetőit kivéve még mindenki elég alacsony szintű. Itt még nagyon fölösleges drága erődruhákat venni, mert nincs rá pénz, kinövöd, fölösleges. Azzal, hogy 10-et tolsz az irányításodon valami drága cuccal, jó esetben is csak 0,5-tel nő az erődös értéked. Alább pár olcsó de egészen korrekt erődös tétel szerepel, ami lehet benne is van már a hátizsákodban:

    Fejfedő
    Bármilyen cilinder megteszi, a szürke a legolcsóbb, a barna az úri szett része de nem éppen 2 fillér. Kezdésnél óriási pazarlás a 4500 dolláros fekete Stetson, ami erődön kívül nem sok mindenre jó. Ráadásul a sok extra ÉP-jének feltöltéséhez erődharc előtt órákat kellene aludni. Semmiképpen ne vegyétek meg!
    - valami cilinder, ami akad, minél olcsóbban

    Nyakbavaló
    Szürke nyakkendő a gazdaságos alternatíva, vita nincs! Az elegáns verziója egy buta, pazarló dolog, maximum a feketét vegyétek meg az úri szett miatt!
    - szürke (maximum fekete) nyakkendő

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Kaland párbajok megnyerése extra felkészülés nélkül

    A The West párbajokban jelentős szerepe van a szerencsének. Ha olyan helyzetbe kerülsz, hogy egy elsőre megverhetetlen kalandos párbaj ellenféllel kerülsz szembe, ne csüggedj. Sokat kell próbálgatni, egyszer lesz olyan eset, amikor gyenge beállításod ellenére sem talál el. Várd ki, amíg lecsökken az energiád, és próbálkozz. Addig nyomogasd a „Kihívás párbajra” gombot, míg egyszer meg nem negyed.

    Ha olyan ellenféllel van dolgod, akinek kihívásához a térkép egy bizonyos pontjára kell menned, akkor kénytelen leszel kijelentkezni a városodból, mert, ha kiüt, akkor a rendszer visszadob a városodba. Ha ilyenkor nem vagy városban, akkor simán a helyszínen összeesel, és 1 ÉP-vel próbálkozhatsz újra. Kicsit problémásabbak azok az esetek ahol ki kell ütni az ellenfelet, de ezek is megoldhatóak sok-sok próbálgatással. Ennek időigénye nem nagy, pár perc alatt mindenkin felül lehet kerekedni ezzel a módszerrel, és a sikertelen párbajokkal néhány kitüntetést is kapsz.

    Vissza a The-West kézikönyvhöz

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Védelem a párbajosok ellen

    Ha azt akarod, hogy békés karakteredet ne bántsák mindenféle agresszív elemek, tartsd kiütve, 48 órás védelemben. Sajnos, ezt most már csak másik játékossal érheted el. Ha már fogytán az energiád, vagy úgyis hotelbe tennéd a karakteredet, először vidd le NPC párbajokkal (5 energia egy) az ÉP-det minél alacsonyabbra, aztán támadd be egyik szövetségesedet (12 energia). Minden bizonnyal ki fog ütni, kap egy adag ingyen TP-t, te meg két napig nyugiban leszel. Ezt a műveletet erődharc után is el lehet játszani, amikor kevés az ÉP-d. Mivel te támadsz, és nem egyeztettél előre az ellenfeleddel, nem csinálsz szabálytalan dolgot. Azért arra vigyázz, hogy valami szimbolikus fegyver legyen nálad a támadásnál, és hogy olyan ellenfelet válassz, akiben nem teszel nagy kárt, és biztosan kiüt.

    Vissza a The-West kézikönyvhöz

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Gyors kezdés – katona (ügyesség/csapda) vonal

    Elsősorban katona karakterrel ajánlott. Kezdetben mindent tulajdonságot ügyességre, minden képességet csapdára kell tenni, amíg el nem érjük a grizzlyvadászatot. Innen a képesség továbbra is mehet ügyességre, a tulajdonság pedig lövésre. Valahol az 50. szint alatt meglesz a pumavadászat, és addigra a lövés és ruha révén menni fog még pár 150 TP-s meló. Emellett meg tudjuk csinálni a jó sok TP-s katona kalandot. Amire eléri a karakter a portya kalandhoz szükséges szintet (68.) már minimális pontozással fog neki menni, illetve egy kis építésre pakolással és/vagy építő ruhával a szellemváros is. Irányítós ruhában ez a karakter már a kezdetektől hasznáható erdőharcra, de nem lesz valami fényes. Párbajra is jól átpontozható (lövős), de azt elsősorban magasabb szinten érdemes szerintem, amikor már munkánól és erődből már lassan lépnél szintet.

    Hasznos ruhák csapdára az elején, 31. szintig (zárójelben a szintkövetelmény):

    Fejfedők: Kék skótsapka (5), szürke filckalap (7)
    Nyakpánt: Fekete csokornyakkendő (1), Arany indián nyaklánc (1)
    Ruházat: Kék rongy (1.), fekete rongy (2), szürke pamutkabát (20)
    Öv: fekete kockás öv (11), sárga bölényes öv (24)
    Nadrág: Barna rövidnadrág (9), Sárga térdnadrág (17), kék szőrmenadrág (26), szürke kezeslábas (31)
    Lábbeli: Szürke munkáscipő (9)

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Hogyan gazdálkodj az energiáddal szintlépés előtt

    A játék elején nagyon gyorsan fogod lépni a szinteket, érdemes lehet tartalékolni. Ha már csak néhány TP kell a szintlépéshez és van 50 energiád, akkor betehetsz két zoknistoppolást. Ez ugyan 24 energiába kerül, de 2 perc alatt megvan és 8 TP-t illetve 40 dollárt ad, ami kezdetben elég sok. Így 2x2 perc zoknistoppolással a bennragadó energiád nem vész kárba.

    A másik lehetőség különösen automatizálás prémium mellett hatékony. Ha szintlépés közelében vagy, tegyél be a maximálisnál eggyel kevesebb munkát, mondjuk simán 2-t, automatizálással akár 7-et, valami távoli helyen. Amikor megvan a szintlépés, akkor az utolsó helyre vegyél fel valami közeli munkát, amit majd csinálni akarsz, és töröld az első távolit. Utána vegyél fel újabb munkát a sor végére, és az elejéről törölj egyet. A végeredmény az lesz, hogy megmarad a 100 (vagy prémmel 150) energiád és be lesz tárazva 2-7 munkád további 48-168 energiáért.

    Vissza a The-West kézikönyvhöz

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Pénzátutalási trükkök

    Bankba pénz berakásakor bizonyos százalékot levon tőled a rendszer. A levont össze egy része a városkasszába vándorol, egy része pedig elveszik. Ha egyszerre csak 7 dollárt fizetsz be a számládra, akkor 6 dollár kerül ténylegesen oda, 1 dollárt pedig a városkassza kap és nincs veszteség. A játék elején, ahol még minden dollár számít, ezzel a módszerrel – 7 dolláronként – fizesd be a pénzed.

    Ha pénzt küldesz másik játékosra, akkor az elküldött össze 5%-át levonja a bank. Ha egyszerre csak 29 dollárt küldesz, akkor csak 1 dollárt von le, ami nem 5% hanem csak 3,45%. A játék elején, ahol még minden dollár számít, ezzel a módszerrel – 29 dolláronként – utald át a pénzed.

    Vissza a The-West kézikönyvhöz

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Gyors kezdés - munkás (erő/építés) vonal

    Elsősorban munkásoknak javasolt. Addig kell erőre és építésre pakolni, míg nem fog menni a templomépítés és kaszinóépítés meló. Onnan, a tulajdonság tovább erőre, képességből felhúzni az irányítást, célzást, kitérést, rejtőzést 50-re (ruhával együtt számolva). Amikor ez megvan, akkor az irányítás mehet tovább 100-ig (ruhával együtt számolva), a többi pont ÉP-re vagy igény szerint kalandok elvégzéséhez. Egyre jobb építős ruhákkal lehet leszedni építésről a pontokat, de arra célszerű ügyelni, hogy mindig csinálni tudd a kaszinót és templomot. Elején ez a leggyorsabban fejlődő vonal, olyan munkákkal mint telegráfoszlop állítás, sínfektetés, vasútállomás építés, hídépítés, rancsépítés, udvarház építés.

    Hasznos ruhák (zárójelben a szintkövetelmény)

    Fejfedők: Barna keménykalap (12.), Lincoln cilndere (27.)
    Nyakpánt: Szürke csokornyakkendő (1.), Elegáns csokornyakkendő (1.)
    Ruházat: Barna ruha (8.), Szürke pamutkabát (13)
    Öv: Zöldfülű öv (4), Kék bölényes öv (24.)
    Nadrág: Zöld rövidnadrág (8.), Egyszerű zöld nadrág (13.), Kék kezeslábas (32.), Szürke indiánnadrág (51.), Kék lábvédő (56.), Fekete katonanadrág (65.)
    Lábbeli: Barna, kopott cipő (4.), Barna telepes cipő (15.), Telepescipő (39.)

    Vissza a The-West kézikönyvhöz

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Blokkolás, blokktörés

    Meghatározó eleme az erődharcnak a blokkolás. Ez a jelenség arra a szabályra épük, hogy azonos szektorban nem tartózkodhat egyszerre támadó és védő. Emiatt nem lehet fellépni toronyba és falra, amikor ott még az ellenség emberei vannak. Ugyanez a szabály működik az erődön kívül (és belül) is. Az alábbi képen kékkel jelölt szektorokba a támadók (vörös), csak akkor tudnak belépni, ha onnan kilövik a védők (kék) harcosait. Ráadásul, mivel minden körben a védők mozdulnak előre, a gyengülő blokkoló játékost frissek válthatják.

    Hogyan lehet a blokkot legyőzni?
    Van egy olyan szabály is a Westben, hogy mindig arra lő a harcos, akire rálát és a legközelebb van hozzá. Eszerint a szabály szerint a fenti képen, a katona torony alatt álló blokkolót addig nem lőné senki, míg a tornyos társai ki nem halnak, az meg eltart sok-sok körig. Emiatt van egy kivétel a találós szabályban, amit blokktörésnek hívnak:

    Ha a szomszédos szektorban állsz, és a blokkoló szektorába jelölsz, akkor olyan esetben is rá fogsz lőni, ha van hozzád közelebb álló ellenség. Ennél a kivételnél is teljesülnie kell annak, hogy ráláss a blokkolóra.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Gondolatok az irányításról

    Sokat gondolkodtam azon, lehet-e érdemes-e az erőharcok irányításához útmutatót csinálni. Végül arra jutotta, hogy bár vannak megfontolandó alaptételek, általános recept a győzelemre nincs. Legfőképpen azért, mert a győzelemnek csak az egyik része a jó irányítói teljesítmény. Optimális kezdő felállás és jó csapat nélkül legfeljebb csak gyenge ellenféllel szemben lehetünk sikeresek. Írok pár gondolatot, melyek szerintem a legtöbb esetben sikerhez vezetnek.

    1. Mindig adjunk egyértelmű parancsokat! Ha valamilyen irányba (balra, jobbra, fel, le) vezényeljük az embereinket, írjuk meg nekik azt is, hány mezővel akarjuk őket a megadott irányba mozdítani. Célserű nagyjából a másfél-kétszeresét mondani a kívánt távolságnak.

    2. Sose kapkodjunk! Mindig figyeljük a köridőt, az utolsó 10-20 másodpercben már ne nagyon parancsolgassunk. Ha egy komolyabb mozdulathoz (fellépés, kilépés) érünk, inkább várjunk egy kört, alaposan egyeztessük a mozdulatot. Ellenkező esetben megtörténhet, hogy a fürgébb embereink ki/fellépnek, a lassabbak lemaradnak. Ha már összejött egy feles mozdulat, akkor többnyire célszerűbb a többieket is utánuk küldeni, mint a korán mozdulókat visszahívni.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Pontozás - TANK

    Erődharc kapcsán biztosam hallottad már a Tank kifejezést. Olyan harcosokra mondják, akik hatalmas Életerő Ponttal (ÉP - szigorúan naggyal), rendelkeznek. Ők azok, akik beállva a tűzvonalba akár egy teljes támadó hadat meg tudnak akasztani 2-3 körre, vagy fogják a lövéseket egy-egy komolyabb kilépésnél. Egy magas szintű, elit tanknak akár 10 000 ÉP-je is lehet, amit még pontos winchesterrel is csak 30-40 találattal lehet leszedni.

    Hogyan érdemes egy tankot megcsinálni? Kétféle útja van ennek: komoly és nagyon komoly. Ami közös mind a kettőben, hogy katona karakter kell hozzá és nem szabd túl korán kezdeni a tankká válást. Ugyanis egy tanknak rengeteg életerő pontja (ép – szigorúan kicsivel) van, ami miatt nem biztos, hogy tud majd dolgozni. Mondjuk ez a probléma a nadrágokkal és övekkel már nem olyan vészes. Mindenesetre azt javaslom, hogy 75. szint alatt még ne fajulj el túlzottan ÉP felé!

    Ha simán csak komolyan gondolod a tankot, akkor az összes tulajdonságodat tedd erőre, utána tegyél úgy 10-10 képességet célzásra és kitérésre, 10-et rejtőzésre, a többi pedig 120-130-ig (bónusz nélkül) mehet irányításra. Amikor ezt elérted, már csak életerő pontra kell raknod. A 75. szinten karakterbónuszos prémium nélkül eléred majd a 4000 ÉP-t, prémiummal 5500 környékén leszel. Innen már minden tulajdonság mehet erőre, a képesség meg életerő pontra. Mire eléred a 95.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 13 éve 0

  • Hogyan érdemes erődharcra pontozni

    Először is szögezzük le, hogy a magyar helpben lévő erődpontozásos leírás HIBÁS! Erődharcban az alábbi képlet szerint számolja a rendszer a lövési és kitérési képességet

    Támadó lövés: irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + célzás^0,4 + 25 + épületbónusz
    Támadó kitérés: irányítás^0,4 + kitartás^0,4 + kitérés^0,4 + 10 + épületbónusz
    Védő lövés: irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + célzás^0,4 + 25 + épületbónusz
    Védő kitérés: irányítás^0,4 + rejtőzés^0,4 + kitérés^0,4 + 10 + épületbónusz

    Az ^0,4 a 0,4-edik hatványt jelenti. A lövő értékek végén a 25 és a kitérő értékek végén a 10 egy-egy állandó érték, amit nem az határoz meg, hogy támad-e a játékos vagy véd, hanem az, hogy lő-e vagy éppen kitér. Minden bizonnyal azért vezették be, hogy több legyen a találat, ne húzódjanak végtelenre az erődharcok. Az épületbónusz nulla ha a földön állunk, és emelkedik, a falakon, tornyokon de az erődben lévő épületeken is. Mennyiségét erődharc előtt, a karakter lerakásakor lehet megnézni, továbbá itt leírtam.

    Annyit kell még megjegyezni, hogy a munkás karakter extrája, hogy 30%-kal (prémiummal 60%-kal) emeli az épületbónuszt, a katona pedig 25%-kal (prémiummal 50%-kal) több irányítást kap, és emellett ad is a vele szomszédos mezőben álló játékostársának.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 13 éve 1

  • Ruházat erődharchoz

    Alábbi ruha javaslataim nem feltétlenül az abszolút legjobbak, de nagyon közel vannak hozzá, a különbségei pedig elenyészőek:

    Férfi karakter támadó ruha:
    - Barna cilinder
    - Fekete nyakkendő
    - Vasárnapi ruha
    - Kék töltényöv (majd Elegáns pisztolyos öv)
    - Fekete vászonnadrág (majd Kék, utána Elegáns puha lábvédő)
    - Szandál
    - Szamár
    - Tomahawk (katonának trombita)
    - Sétapálca

    Férfi karakter védő ruha:
    - Barna cilinder
    - Fekete nyakkendő
    - Fekete bőrdzseki
    - Zöld sasos öv (majd később Kék pisztolyos öv)
    - Fekete lovaglónadrág (majd Kék, utána Elegáns puha lábvédő)
    - Mokaszin
    - Musztáng
    - Tomahawk (katonának trombita)
    - Sétapálca

    Női karakter támadó ruha:
    - Fekete Stetson
    - Drága nyakkendő (olcsóbb és alig gyengébb a szürke nyakkendő)
    - Vasárnapi ruha
    - Kék töltényöv (majd Elegáns pisztolyos öv)
    - Fekete vászonnadrág (majd Kék, utána Elegáns puha lábvédő)
    - Szandál
    - Szamár
    - Tomahawk (katonának trombita)
    - Kudram esernyője

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 13 éve 0