Battlefield 3 szubjektíven

Egy hete vettem birtokomba az év legjobban várt játékát, most itt az idő ítéletet mondani. – írta: Stauffenberg, 13 éve

Multiplayer

Miután letudtuk a kampány utolsó képsorait, jöhet a multi! Bár biztosan sokan vagytok úgy vele, hogy első próbálkozásként a többjátékos módot próbáljátok ki, természetesen a választás joga a tiétek. Na de lássuk, hogy mi történik akkor amikor egy 64 fős csatába csatlakozunk.

Az első napokban jó eséllyel semmi egyéb, csak anyázás. Az Origin és a Battlelog rendszere felváltva adta meg magát, vagy éppen a start óráiban mindkettő teljesen kiesett, már a játék aktiválása is nehézségeket okozott. Éjjel egy órától élt a játék, szerencsések már napokkal korábban bejutottak, mert a megjelenés dátumát ellenőrző algoritmus beengedte őket (esetleg proxyval trükköztek). Magam valamikor hajnali három óra körül kerültem be egy szerverre, rögtön a bétából már megismert Caspian Border mapra. A bétánál is használt nVidia driver remekül tette a dolgát, a bugok nagy része eltűnt és a sebesség pedig legalább megduplázódott! Egyedül az árnyékolta be a jó szórakozást, hogy a hatalmas dömping miatt még az európai szerverek többségén is lehetetlen volt lag mentesen játszani. Szerencsére hamar elindultak a magyar szerverek is így a ping is drasztikusan lecsökkent.

Nem akarom külön bemutatni a multiplayer módokat, a legtöbb a már jól ismert, bevált sémákat takarja. Van Conquest, Conquest Large, Rush, Squad Rush, Team Deathmatch és Squad Deathmatch. A Rush mód volt a Bad Company sorozat legérdekesebbje így erről ejtenék pár szót, hátha van akinek a konzolos részek nem voltak meg. Ebben a felállásban az egyik csapat támad a másik pedig védekezik. Itt csak a támadóknak van ticketjük ami alapból pörög lefelé és fel kell robbantani az M-COM állomásokat mielőtt elfogyna. Amint megvan a két állomás az ellenség hátrébb szorul a frontvonallal. A cél az, hogy a támadók teljesen hátra szorítsák az ellenséget a végső pontig, a védőknek meg nyilván az a dolguk, hogy ezt megakadályozzák. Ekkor a mapok is kisebbek és maximum 32 játékos vehet részt a csatában. Nagyon pörgős, nagyon intenzív és erősen épít a csapatjátékra, önjelölt egyszemélyes kommandóknak csak ritkán van esélyük. Teljesen más világ mint a Conquest, ahol főleg csak a pár fős egységben rohangáló, de alapvetően szervezetlen csoportok igyekszenek elfoglalni minél több stratégiai pontot.

Persze ez mind szép és jó, de a multiplayer csak úgy hemzseg a technikai hibáktól. Ugyan a bugok nagy része a béta óta felszívódott, de rengeteg játékost sújt az a hiba, miszerint a játék mindenféle előjel nélkül fogja magát és bezáródik. Kivág az asztalra. Ez főleg mapváltáskor történik meg, de szerencsére nem túl sűrű. Sokkal többet találkozhatunk viszont azzal, hogy a PunkBuster dob ki egy szerverről minket, annak ellenére is, hogy semmit nem tettünk amivel rászolgáltunk volna. A DICE már órákkal a játék startja után közzétette, hogy érdemes manuálisan frissíteni a PunkBustert, de ez nem mindenkinél oldja meg a problémát. Köztük nálam sem. További komoly gondod jelent a Frostbite 2 motorjának a hitbox kezelése! Meg sem tudnám számolni, hogy hányszor haláloztam el amiatt, mert a fedezék mögé bújva mégis bekaptam egy találatot. Az ilyenek miatt nem ritkán van az embernek "bétás" szájíze és felmerül a kérdés, hogy tényleg egy befejezetlen produktumot akarnak-e eladni nekünk... Az open béta olyan volt, mint egy alpha... és a maradék néhány hét arra volt elég, hogy béta állapotúra foltozzák az egészet.

Ettől eltekintve a multiplayer egyszerűen fantasztikusan jól sikerült! Tetszik, hogy a fejlődési rendszert szétválasztották a Bad Company 2 után. Már nem elég csak egy "kitet" fejleszteni, hanem az adott fegyverhez elérhető extra kütyüket (távcső, bipod, foregrip) külön ki kell fejlesztenünk és bizony ez csak az adott fegyverre tehető fel! Mindkét szembenálló oldalnak saját fegyverarzenálja van, így egy M4A1-re megszerzett ACOG nem tehető rá az AK-74U-ra. Ez növeli a motiváltságot, hogy tovább maradj játékban, hiszen a BC2-ben huszonötös szint körül már minden kit ki volt fejlesztve és az ötvenes szintig már nem kaptál semmi újat. De ez a fejlesztési megosztottság igaz a járművekre is, így egy orosz tankhoz való fejlesztés nem tehető át az amerikai Abrams harckocsira. Ez bizony szerintem nagyon dicséretes és kissé komplexebbé is teszi a játékot!

Aki a Battlefield 3-ban egy felújított második részt keres az most is csalódni fog. Sokkal inkább tekinthető ez egy Battlefield 2 és Bad Company 2 egyvelegnek. Nagyobb mapok, 64 fős csaták, sokkal több jármű, de az összetettség megáll félúton a két alkotás között. Sajnos vagy nem sajnos, manapság ez a trend, nyitni kell még egy ilyen komplexebb címnek is a casual irányába. Én is sokkal jobban örülnék egy újragondolt és felújított multinak a második rész alapjain építkezve. De még így is nagyon jól sikerült, az eddig beleölt 10-12 óra körül játékidő minden percét élveztem, mindezt úgy, hogy a BC2 is nagy kedvencem volt már és szerintem ahhoz képest csak pozitívak a változások.

Még az utolsó szó jogán üzenném a szerver adminoknak, hogy a 64 fős Conquest mapokon a ticketek számát drasztikusan emeljék meg! A játék borzasztó sokat tud tölteni HDD-ről és idegesítő, hogy egy mapon túl vagyunk akár 8-10 perc alatt is, főleg ha az erőegyensúly kicsit elbillen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények