Cooler Master Silencio 650 Pure

Gépházat érdemes úgy vásárolni, hogy ne csak a jelenlegi, hanem a jövőbeli igényeinket is kielégítse. – írta: elektrotank, 9 éve

A külső

Elölről
Kicsomagolás után látható a majdnem a gépház magasságát elérő kis ajtócska az elmaradhatatlan Cooler Master logóval. Az ajtó teljes mértékben fém, és testre szabható abban az értelemben, hogy ha a bal vagy a jobb oldalunkon helyezkedik el (maga a gépház), annak értelmében változtathatjuk, hogy merre is nyíljon ki. Én az áthelyezésekkel nem bajlódtam, ezért erről sajnos nem tudok nyilatkozni, viszont a kézikönyvben megtalálható a fel- és leszerelése.

100_8582.JPG

Ha az ajtót kinyitjuk, izgalmasabb dolgok kerülnek elénk. Látjuk – bal oldalon – hogy az ajtó szivacsozott (ez a zajok csillapításában segít), a négy sarkában pedig mágnesek vannak, amik a helyén tartják az ajtót. Látható 3 darab 5,25”-os hely. Lejjebb látható egy hatalmas Cooler Master feliratú porszűrő (ez levehető, csupán a kis részhez tesszük az ujjunkat és lenyomjuk), ugyanis emögött két 120 mm-es CM-ventilátor kapott helyet (ez helyettesíthető 1 db 140 mm-essel).

Ezek a ventilátorok halkak és alapból a gépházhoz járnak a hátsó ventilátorral együtt (ami ugyanúgy 120 mm-es CM-venti). Tehát összesen 3 ventilátort kapsz beépítve a csupasz gépház mellé.

Ezek mind 3 pines csatlakozóval vannak ellátva. Ezek alapból be vannak kötve (vannak 3 pines ventilátoradapterek, amikbe bele vannak helyezve + még egy adapter, ami ki-bekapcsolható), majd e vezeték felmegy az I/O-hoz (ahol van a ki-bekapcsoló gomb stb.). Ott lejön egy sima 2 vezetékes Molex-csatlakozó, vagyis egy Molex-csatlakozóról tudod meghajtani egyszerre a 3 ventilátort, plusz ezeket tudod is szabályozni, ugyanis a fenti előlapon van fordulatszám-szabályozó (amire alapból rá van kötve).

Magyarul neked csak a Molexet kell rátenned a tápra, és máris megy minden, mint a karikacsapás. Van még egy hely egy ventilátornak (3 pines adapter), azonban ez nem szabályozható, csak ki-bekapcsolható az I/O-n a kis csúszka segítségével (ezekről később bővebben is beszélek).

Bal oldalon van az ajtó, előtte a porszűrő, a három 5,25” hely és a két 120 mm-es CM-venti.

A porszűrő levétele.

A tető
A tető egésze műanyag, de ez szerintem nem ront az összképen. A tetején található két fekete kis fedőféleség. Az előbbre lévőt elhúzva megpillanthatjuk az I/O-t, a hátsót elhúzva pedig szemünk elé tárul egy rácsos kis szerkezet. Ide elfér egy 120 mm-es vagy 140 mm-es ventilátor, amit a tető leszedésével könnyen beszerelhetünk, ha igény van rá. Ilyenkor csak elhúzzuk a rácsot fedő tetőt, és a levegő szabadon áramlik.

Negatívumként talán felhozható, hogy a rács nem lett ténylegesen lerögzítve, így ha valami erősebben vibrál, rezeg a gépben (vinyó vagy bármi), az sajnos hangokat is előcsalhat belőle (lehet, ez egy ventilátor behelyezésével megoldható lenne). A fedők további előnye, hogy ha nincs használatban egyik se, nyugodtan elhúzhatjuk őket, és ekkor védve lesznek a porosodástól.

Balra a ventilátorrácsozat, jobbra az I/O.

A hátsó rész fedője és rácsozata közelebbről.

A hátsó rész funkcionalitása ezzel véget ért, azonban az I/O elég sok lehetőséget tartogat. Van rajta két 3.0 USB-port, további két 2.0 USB-port, a szokásos mikrofon- és fülhallgató-bemenet, maga a kikapcsoló és az újraindító gomb. Szemből nézve balra található az a kis csúszka, amivel szabályozhatunk 3 ventilátort (700 RPM-től 1200 RPM-ig), mellette jobbra találhatjuk azt a csúszkát, amivel ki-bekapcsolhatjuk azt a ventilátort, amit rákötünk.

Középen található egy SD-kártyaolvasó, aminek én külön örülök/örültem. A PLED (power led) és a HDD-led nagyon frappánsan lett megoldva. A komplett I/O panel hosszában fut legelöl. A készítők ezt megfelezték, a bal oldali a HDD-led, a jobb oldali a Power led, és mindkettő kéken világít. Alvó állapotban nyilván kéken villog a PLED.

Az I/O angol leírással.

Az I/O szép nagyban.

Íme a HDD-led és a PLED. Elnézést a kép minőségért.

Oldalak
Az oldalakon nincs semmiféle ventilátorhely, letisztult, szép fekete. Azonban belül izgalmasabb a helyzet, ugyanis mindkettő szivacsozott, ezáltal valamivel csökkentik a zajt, így halkabb működést is biztosítanak. De ne várjuk azt, hogy ténylegesen megszünteti a zajt, hallhatóan kissé csökken, azonban ha valamelyik ventilátor kerreg, azt nem fogja lenémítani.

A jobb oldali szivacsozott részt viszont meglehet, hogy nem kellett volna szivacsozni, vagy csak részben. Ugyanis a ház támogatja a kábelmenedzsmentet. Vagyis szépen eldughatjuk a kábeleket szem elől, és a szellőzés is kedvezőbb lesz. Azonban a szivacs mellett 1-2 mm-rel kisebb lesz a hely, ami bizony érezhető. Természetesen kivitelezhető, csak a szokásosnál több munka van vele, ugyanis rendesen el kell rendezni a kábeleket, de többségében így is megnyomja a szivacsot.

Persze ez attól is függ, hogy mennyi vagy éppen milyen vastag kábelekkel dolgozunk. Szivacs nélkül kb. 1 cm a hely, amivel gazdálkodni lehet, szivaccsal 5-6 mm (ezt nem tudom pontosan). A gépház terébe nyíló oldallap (vagyis szemből a bal oldali oldallap) szivacsozása nagyobb, hullámos, ezáltal jobban visszaveri a zajt. Persze valamennyire csökken a behelyezhető processzor hűtő méret is, de még a szivaccsal együtt is befér egy 162 mm magas processzor hűtő.

A bal oldali lap szemből.

A baloldali lap szivacsozása szemből.

A jobb oldali lap oldala és szivacsozása szemből.

A két oldallap együtt.

Hátulról
A gép a mai divathoz hasonlóan alsó tápos. Feljebb 7 + 1 slot várja, hogy kitöltsd őket. Feljebb látható a hátoldali I/O-nak a helye, jobbra tőle a hozzá járó 120 mm-es ventilátor. E felett pedig vízhűtéshez szükséges ki- és bemenet, amely gumizott. A két oldallapot 2-2 csavar tartja. Aki pedig szemfüles, észreveheti a táp alatt elhelyezkedő kb. 2 centis kilógó dolgot. Ez egy újabb porszűrő.

A gépház hátulja.

Alulról
Ha alulra pillantunk, egy hatalmas porszűrő tárul elénk, amely nemcsak a tápventilátornak szolgáltat nagyjából pormentességet, hanem az elé belehelyezett ventilátornak is. Tehát ezáltal 5 (+1, de erről később) ventilátor helyezhető a gépbe, hacsak nem vágunk mi magunk lyukat egy újabbnak. A porszűrő eltávolítása könnyű. Megfogjuk a végénél, lefele lenyomjuk, és máris kihúzható. Megfigyelhetjük továbbá a talpakat, amik ismét gumizottak, ezek is a zajcsökkentésben játszanak szerepet.

A gépház alja, gumitalpak, porszűrő.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt