iGO My Way 2006 Plus - iGO frissítés 2007.03.28

2007. március 28-án jelent meg az iGO legújabb, átfogó frissítése, amely mind térkép-,... – írta: Sick Boy, 17 éve

2007. március 28-án jelent meg az iGO legújabb, átfogó frissítése, amely mind térkép-, mind szoftver frissítést tartalmaz.

Mit is pontosan:
- Horvátország, valamint Bosznia és Hercegovina frissített térképét
- Megújult felhasználói felületet
- Új szoftverfunkciókat (pl. TMC - Forgalmi riasztás, Útbiztonsági kamerák, Alagút üzemmód, Okos billentyűzet, Címtár- és telefonkezelés)
- Számos program és térképjavítást

[kép]

A térképek tanubizonysága szerint egyébként Magyarország és Lengyelország is frissült. Így nyár előtt ez a Horvátország frissítés egyébként figyelmes ajándék a magyar felhasználóknak!

[kép]

A program megjelenése, a dizájn teljesen megújult, ezt csak a 2005 @ 2006 upgrade-nél volt ilyen látványos. Intelligensen működik a háttérben és a telepített programok közt nem jelenik meg. Az uninstallt külön alkalmazásból, a Programok alatt indíthatjuk. A munkaasztalon elhelyezett parancsikon is okosabb lett: amennyiben nincs behelyezve a kártya, nem foglalja a helyet és diszkréten felszívódik, ám ahogy betesszük a kártyát PDA készülékünkbe, rögtön ott van (természetesen egy az egyben kikapcsolható).

Nagy újítás az ''Okos billentyűzet'', amely pl. a legújabb MyGuide modellekben (ezek szintén iGO alapú térképet használnak) már benne volt, de most az alap PDA alkalmazás is megkapta. Lényege, hogy mikor elkezdjük beütni a címet, csak azok a gombok aktívak, amelyek kapcsolódhatnak az előzőleg beütött karakterekhez. Ez vezetés közben nagyon megkönnyíti a cím bevitelt, mivel minimálisra csökken a ''mellégépelés'' esélye.

[kép]

Az alagút üzemmóddal szintén találkozhattunk más PNA-knál, de most az iGO is hozza ezt az újítást. Röviden annyit kell tudni erről, hogy amennyiben hirtelen megszakad a GPS jel, nem bénul meg azonnal a navigáció, hanem egy ideig ugyanabban a tempóban, felszólítás nélkül megy tovább a navigáció, majd amikor újra van jel (pl. kiértünk az alagútból), szintén zökkenőmentesen folytatódik a tervezés. Különösen hasznos ez a szolgáltatás, hiszen lehet, hogy több száz méterrel arrébb érünk ki az alagútból, tehát nekifutásból ''hidegindításból'' kezd el keresni a GPS, és 1-2 perc is eltelik, mire folytatni tudja az utasításokat (kap GPS jelet). A jel elvesztését megelőző menetadatok alapján könnyedén elmehetünk a következő tervezési pontig.

[kép]

A decemberi verzióhoz hasonlóan a 2006 Plus is tartalmazza a TMC támogatást. Dícséretes.
TMC - Traffic Message Channel
A TMC egy földi szolgáltatású információs csatorna, amelyet az iGO is egyre komolyabban fejleszt. A szolgáltatás lényege, hogy az FM rádióadók frekvenciasávján ''fogható'', hasonló az RDS-hez. Kompatibilis hardver kiegészítővel és szoftveres felkészítéssel a PDA vagy PNA készülék értelmezni tudja a TMC jeleket, melyeken a tervezett útra vonatkozó információk érhetőek el. Amennyiben az útvonalon baleset, elterelés, útfelbontás van, a szoftver máris más útvonalat tervez, így sikerülhet elkerülni a forgalmi akadályokat. Ez egyrészt biztonságosabbá teheti a vezetést, másrészt pedig sokkal takarékosabbak lehetünk úgy üzemanyaggal, mint az időnkkel, amely nagy kincs. Természetesen nálunk még nem elérhető a szolgáltatás. Az alábbi országokban azonban már használható:
Ausztria, Andorra, Belgium, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Hollandia, Németország, Norvégia, Olaszország, Spanyolország, Svájc (ahonnan újabban kitiltották a GPS-eket) és Svédország. Óriási előny, hogy a rendszer nem igényel új infrastruktúrát, új kiépítést, hanem egy már meglévő rendszerre épül, így várhatóan nálunk is nemsokára elérhető lesz...

[kép]

Érdekes az útbiztonsági kamerák kezelése. A MioMap, amely szintén iGO alapú térkép és a Mitac Mio PNA-kban teljesít szolgálatot, már eddig is fel volt készítve erre. Alaphelyzetben megadhatjuk a programnak aktuális GPS pozíció, vagy előre beírt cím alapján, hogy hol helyezkednek el az ominózus kamerák. A MioMap alapesetben is tartalmaz kamerákat, az iGO nem. Telepítés szükséges.
A legális iGO szoftver beregisztrálása után beléphetünk saját felhasználói oldalunkra az i-go.com-on. Ekkor letölthetjünk a POI-Warner cég szoftverét, amely képes kapcsolatot teremteni USB-s kártyaolvasóban, vagy csatlakoztatott PDA-nkban lévő iGO szoftverrel, majd telepíthetővé válnak a kamerák adatbázisai. Sajnos csak a fix kamerák ingyenesek, további (pl. mozgó) kamerák adatbázisa már fizetős.
A következő országokban rendelkezik adatbázissal a POI-Warner:

Austria, Belgium, Suisse, Czech(nem teljes), Germany, Denmark (csak mobil kamerák), Spain, Finland, France, Greek (only fixed redlight speedcams), Ireland, Italy, Luxemburg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal (csak fix kamerák), Sweden, Slovenia, Great Britain

1) Fix (rögzített) kamerák kezelése
1. Telepítés - ingyenes
2. Frissítés - előfizetés szükséges
3. Törlés - korábban feltöltött adatbázis törlése

2) Mobil (mozgó, ideiglenes) kamerák kezelése
1. Telepítés - előfizetés szükséges
2. Frissítés - előfizetés szükséges
3. Törlés - korábban feltöltött adatbázis törlése

[kép]

További pozitívum, hogy ha ugyanide belépünk regisztrált felhasználó nevünkkel és jelszavunkkal, letölthetjük az ún. MapLoader alkalmazást, amely pl. a MyGuide PNA-knál már több, mint egy éve alapszolgáltatás. Végre az iGO-hoz is elérhető.
Ha letöltöttük a terjedelmes, közel 1 GB-os alkalmazást, máris elkezdhetünk játszadozni memóriakártyánk tárterületével... ugyanis elfelejzhetjük a macerás biztonsági mentést! Bármit elkövethetünk a memóriakártyán. Pl. teljes EU esetén, ha pl. csak 3 országra van szüksége az embernek, nyugodtan törölheti a /igo/maps mappából az összes többi térképet. Ugyanez igaz a telepített hangokra (nem biztos, hogy pl. ukrán navi hangokra szükséges van az embernek), színsémákra, stb. Ezzel tehát számottevő helyet szabadíthatunk fel a memóriakártyán. Eddig nagy gondja volt a felhasználóknak, hogy ha dolgozni is szerettek volna PDA-jukkal, elkerülhetetlen volt egy másik memóriakártya használata, mivel az iGO felemésztette mind az egy gigabyte tárterületet. Ennek most vége, szabadon felpakolhatjuk MP3-ainkat, filmjeinket, dokumentumainkat, hiszen ha szük környezetünket (pl. Szlovákia, Horvátország, Ausztria, Magyarország) hagyjuk csak fent a kártyán, közel 900 MB szabadon marad. Ez óriási előrelépés. Itt jön a MapLoader. Amennyiben mégis szükségünk lenne az adott országra, csak csatlakoztatnunk kell PDA-nkat, vagy egy kártyaolvasóba helyezni eredeti iGO kártyánkat, és a program indítása után egy mozdulattal, részletes opciók közül választva vissza lehet állítani a kártya tartalmát. Egy TotalCommanderhez hasonló alkalmazás, bal oldalon a meglévő térképek, míg jobb oldalon a kártyán lévők láthatóak, ide-oda lehet pakolgatni.

[kép]

Újdonság még, amely a januári béta verzióban még nem működött, az a címlista kezelés. Ugye a PDA beépített PIM alkalmazását az asztali PC-n, vagy notin lévő Outlook-kal lehet szinkronizálni, újat lehet létrehozni, stb. A 2006 Plus-ban már jól vizsgázott az a lehetőség, hogy ezt a címjegyzéket egy mozdulattal be lehet olvastatni a POI-k közé, amennyiben helyes formátumban van megadva, ezt értelmezni tudja a program, így a címjegyzékünket rögtön elhelyezhetjük a térképen, egy mozdulattal tervezhetünk utat egy adott címhez. Zseniális és milyen kézenfekvő, nem?

[kép]

[kép]

A további újdonságok közé sorolható, hogy a 2006 lus már megkülönbözteti a buszokat, teherautókat a személyautóktól, és nem csak papírforma szerint. Attól függően, milyen járművel tervez utat az ember, változik a menetidő is, hiszen értelem szerűen egy emeletes Neoplan busszal nem lehet úgy repeszteni egy német autópályán, mint egy 500-as SL Mercivel. Eddig ugye egykutya volt. Kíváncsian várjuk, hogy a valós magasság-, és súlykorlátok mikor kerülnek be a repertoárba...?

Az előzményekben végre a legtöbbet használt útvonal marad legfelül, nem pedig a legutóbb használt. A használat száma szerint változik lefelé a sorrend.

Tökéletesedett a ZOOM funkció is, automata módban már a program váltja az adott helyzetnek megfelelően a 2D / 3D módot.

A 2006 Plus már automatikusan konfigurálja a beépített GPS vevőt, így nem kell külön metódusként ''Csatlakoztatni'' a GPS vevőt, a program automatikusan felismeri mint a csatlakoztatott portot, mind a sebességet.

[kép]

Kibővült a támogatott készülék-paletta is!
- Acer n30, n35, n50, n300, n310, n311, c510, c530
- Airis T620
- AnexTek SP230
- ASUS MyPal A730, A730W, A632, A636, A639, A686, A696, A730, P525, P535
- BenQ P50
- Compaq iPAQ h3970 (upgraded to Microsoft Windows Mobile 2003)
- Dell Axim x30, x50v, x51v
- Dopod 700
- EMTAC GPSJaq GPS
- Eten G500, Eten G500+
- Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 720, Pocket LOOX N500, Pocket LOOX N520, Pocket LOOX C550, Pocket LOOX N560, Pocket LOOX T830
- Garmin iQue M5
- Hewlett-Packard iPAQ 1940, 3950, 5455, 6365, h2210, h4150, h5550, h6340, h6515, hx2110, hx2410, hx2190, hx2490, hx2750, hx2790, hx2795, hx4700, hw6910, hw6915, rx3715, rx5940, rw6815, rz1710
- HTC Blue Angel, P 3600 Trinity, Charmer
- i-Mate PDA2, PDA 2k, PDA-N, JAM, JASJAR, K-JAM
- iDo S601
- MDA Compact, II., III., Pro
- Medion MD96710 Pda
- Mitac Mio 169, 168RS, 168, 336, 558, 339, 180, A201, A501, A701, P550, P350,
- MyGuide 7000xl, 7500xl, 3500
- O2 XDA Atom, XDA III, XDA IIs
- Palm Treo 750, Treo 750v
- Qtek (HTC) 2020i, 9090, S100, S200, 9000, 9100
- RoyalTek Empus RTW-1000
- Siemens SX66
- SPV M2000
- T-Mobile MDA II / XDA II, MDA III (MDA 3)
- Toshiba e800
- Yakumo Alpha GPS, Delta 300 GPS 2L, DeltaX GPS
- VARIO pda
- Vodafone v1620, VPA III

Ez a hivatalos verzió. Ami kimaradt és biztosan tudom, hogy fut rajta rendesen, mert kipróbáltam:
- Yakumo DeltaX5 BT
- Airis T605 / T610
- HTC Artemis (P3300)
- E-TEN glofiish X500 / M700

Hála az új OEM microSD-s iGO Magyarországnak, végre megnyílt az út a microSD-t használó telefonos PDA-k iGO-val való használatához is! Várjuk a teljes EU-t microSD-n!

[kép]

Befejezésül még egy kis adalék. Ugyan ránk, európaiakra nem vonatkozik, de az iGO My Way 2006 Plus-t már felkészítették egy amerikai sajátosságra is. Tudja azokat az útvonalakat, ahol kizárólag minimum 2, vagy minimum 3 személynek kell az autóban lennie, csak ekkor hajthat rá a kérdéses útra. Az USA-ban ezt a város méretű dugók mérséklésére és az ''egy-ember-egy-autó'' jelenség visszaszorítására találták ki. Ugyan itt, Magyarországon még mindíg nem kapható külön termékként az USA-Kanada páros, az ígéretek szerint elérhető lesz záros határidőn belül, akkor pedig a kiutazóknak még jól jöhet ez a feature.

A hozzászólásokat, kiigazításokat a fórumtémába várom, addig is hajrá mindenkinek és használjátok, teszteljétek ezt a nagyszerű szoftvert!