Mass Effect Andromeda - 50 óra után

Az utóbbi idők egyik legmegosztóbb játéka 50 órával a történet megkezdése után. – írta: Romvr, 7 éve

Bevezető

Elöljáróban leszögezném, hogy még soha nem csináltam játéktesztet / elemzést, így előfordulhatnak tartalmi hibák.

Ha már hibák, akkor az elemzés során kiemelek pár hibát is az adott szekcióhoz kapcsolódóan. De már most leszögezem, hogy ezek lehet csak nálam fordultak elő, lehet, hogy ötven óra alatt csak egyszer. Nem határozzák meg a játékot.

A címben szereplő játékról már régebben hallottam, hogy készül, de komolyabban nem foglalkoztam vele. Persze az előző Mass Effect játékokkal orrvérzésig játszottam, így legalább kétszáz órát tippelnék összesítettbe az első három résznek szentelve. Ráadásul újra és újra elfogott velük kapcsolatban a vágy hogy ismét végigvigyem Shepard kalandját a galaxison át. Játszottam jó és rossz oldalon, férfivel és nővel, alap és általam készített karakterrel szinte az összes lehetséges végkimenetelt és történet variációt.

Na persze ennek ellenére nem tartom magam fanatikus rajongónak, csupán kedvelem a jó történeteket, az epikus jeleneteket, a filmszerű látványvilágot, az izgalmas harcokat és a szerepjátékokat. A Mass Effect pedig tagadhatatlanul mindezt ötvözte egy remekműbe.

Így az első bemutatók szállingózásakor eldöntöttem, hogy ezt a Spin-Off címet is hamar birtoklásom tárgyává teszem. Noha ez a vágy hamar lankadni kezdett a megjelenési dátum közeledtével.

Ennek az oka a nem alaptalan félelem, hogy elrontanak valamit nagyon. Hisz az a bizonyos márciusi nap rohamosan közeledett de nem nagyon akartak valós Gameplay jeleneteket megmutatni. Mindig csak In-Engine előre szerkesztett képsorokat vágtak be.

A jó játékos pedig óvatos az utóbbi időben. Az eleinte szekta, pedig lassan társadalommá nőtte ki magát azokból, akik semmi szín alatt nem ütnek a Pre-Order gombra egyik játék esetében sem. Hiszen csalódás csalódást követett még az AAA játékok között is. Gyakran kaptunk játszhatatlan, tartalmi és technikai bugoktól hemzsegő, az eredeti bemutatókhoz képest látványosan lebutított grafikájú, jobb szó híján fércműveket. Sorolnom szerintem nem kell ezeket, mindenki tudja, miről beszélek.

Pár nappal (héttel?) a célvonal előtt már kaptunk pár valóban a játék motorjával és valóban in-game jeleneteket is. Nem az volt, amire sokan számítottak és a Meme megszületett az animációkról. A Meme pedig terjedt, mint a futótűz és még azok is, akik eddig sosem hallottak a Mass Effectről rácsodálkoztak, hogy 2017-ben egy AAA játék hogy sikerülhetett félre.

Talán ezért döntött úgy az EA Games, hogy egy Origin Access előfizetés áráért még a megjelenés előtt lehetővé tesznek tízórányi játékot. Engem pedig 7 óra után meggyőzött, hogy a hibái ellenére, de Pre-Order lesz a játék.

Ez az elemzés pedig további ötven óra játékidő után született.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Batman: Arkham Knight

    Az Arkham Knight jött, látott és akkorát bukott a legtöbb játékos szemében, ami nem volt méltó egy ilyen játéksorozat lezáró darabjához.

  • Unreal Engine 4 fejlesztői napló I. rész

    Játékfejlesztéshez használt gyári standard programok bemutatása, a projekt alapkoncepiójának és mechanikájának ismertetése.

  • Dirty Bomb - ingyenes multiplayer FPS

    Kipróbálás után nem tartottam kiemelkedőnek, de minél több időt töltöttem el vele, annál jobban megkedveltem.