NVIDIA GTX 1650 Super vs. AMD RX 5600 XT

Két – mai viszonylatban – jó ár-teljesítmény aránnyal bíró videokártya összehasonlító tesztje vendégszereplőkkel. – írta: Sundesz, 4 éve

Szereplők (az eredeti), tesztkörnyezet

A jelen teszt alanya NVIDIA oldalról az MSI GeForce GTX 1650 Super Gaming X, ami az aktuális generációban megszokott TwinFrozr7 hűtővel érkezik, és alapjáraton passzív üzemmódra is képes. Az MSI ezen szériáját egyébként is a leghalkabb és leghatékonyabb hűtésűnek tartják, és ez itt sincs másképp. F1 2019 és FIFA 19 alatt – VSync mellett – például passzívan dolgozik a kártya. Sajnos a Gaming szériánál megszokott hátlapot lespórolta a gyártó, és helyette egy fehér sárkányt kapunk a NYÁK hátoldalán. Másik eltérés a nagyobb testvérekhez képest, hogy a világító MSI logó nem RGB-s, hanem csak fehéren világít, de ha valakit még ez is zavar, akkor szoftveresen kikapcsolható – az ehhez szükséges MSI Dragon Center viszont nem lett a kedvencem. A kártya ára egyébként 68 ezer forint volt újonnan, de ennél jóval olcsóbban is elérhető egyszerűbb (egy ventilátoros) változat más gyártók kínálatában.


Az AMD Radeon RX 5600 XT-t a Sapphire Pulse tálalásában vásároltam meg, egyrészt mert ez az egyik legjobb hűtésű variáns, másrészt pedig egyben a legolcsóbb is jelenleg a magyar piacon (a [tetszőleges jelző helye] zöld űrlényes boltban a remek ár mellé még AMD „Raise The Game” promóció is jár 2 játékkal és 3 hónap Xbox Game Passzal). Majd 100 ezer forintért már rendes alumínium hátlapot is kapunk, emellett a Sapphire logó pirosan világít. Az MSI-hez hasonlóan terheletlen állapotban itt sem forog a két darab ventilátor. A Sapphire egy ideje dual BIOS-szal látja el a kártyáit, így itt is kapunk egy Quiet és egy Overclock (OC) profilt. A gyári BIOS-ok még az AMD első ajánlását követték, ezért első dolgom volt frissíteni őket. Quiet módban a kártya rendkívül halk még teljes terhelésen is – kb. az MSI GTX 1650 Super Gaming X szintjét hozza, csérébe az órajelek az eredeti referencia értékeket követik. OC módban már 14 Gbps memóriasebességet és jelentősen megnövelt GPU órajelet kapunk a nagyobb zajszint mellé, ami még mindig elviselhető, de én inkább a Quiet módot választottam mindennapi felhasználásra.


Tesztkonfiguráció

MSI B350M Mortar
AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz (Boost 3.4 GHz)
MSI GeForce GTX 1650 Super Gaming X 4 GB
MSI GeForce RTX 2060 Gaming Z 6 GB
ASUS GeForce GTX 1660 Super Dual EVO OC 6 GB
ASUS GeForce GTX 1660 Ti ROG Strix Advanced 6 GB
Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse OC 6 GB
AMD Ryzen 5 1600X 3.6 GHz
Sapphire Radeon RX 570 Pulse OC 4 GB
XFX Radeon RX 580 GTS TripleX 8 GB
MSI GeForce GTX 1070 Armor OC 8 GB
ASRock Radeon RX 5700 8 GB (referencia)

2x8 GB Corsair LPX DDR4 2933 Mhz
250 GB Samsung 970 EVO Plus NVMe SSD
1 TB WD Red HDD
Be Quiet Pure Power 9 500W
Windows 10 Pro

A dőlt betűvel jelölt videokártyák a szintén dőlt betűvel jelölt Ryzen 5 1600X processzor mellett futottak. Mindig az aktuális legfrissebb videokártya driver volt feltelepítve (NV 441.87, AMD 20.2.2). Stabilitási problémákkal az RX 5600 XT esetén több alkalommal is találkoztam játék közbeni fagyások formájában, amit a driverek számlájára írnék a hazai és külföldi fórumok tapasztalatai alapján. Azért a zöld oldalon sem volt felhőtlen az öröm a Battlfield V és F1 2019 véletlenszerű összeomlásaival.

Tesztek, módszerek

Összesen hat játékot teszteltem le Full HD, azaz 1920x1080-as felbontáson. Volt, ahol a beépített benchmark mellett valós, játék közbeni mérés is történt. A méréseket a Fraps programmal végeztem, míg az 1% low értékeket a Fraps Viewer segítségével határoztam meg, ami a grafikonokon low 1% min néven fog szerepelni. Szintetikus tesztként a 3D Mark Time Spy programot futtattam le.

– Deus Ex Mankind Divided: A beépített benchmark mellett Prága utcáin egy jól bejáratott útvonalon haladva történt a mérés (beállítás: DX11, very high preset, MSAA 2x, vsync off).
– F1 2019: A benchmark módot alkalmaztam az ausztrál pályán (beállítás: DX12, ultra detail, TAA, vsync off).
– Gears 5: A játék benchmark módját használtam high és ultra high beállításokon (beállítás: DX11, high és ultra high, vsync off).
– Resident Evil 2: A játék elején egy egy perc hosszúságú begyakorolt szakaszon rögzítettem a kapott értékeket (beállítás: DX11, high detail, vsync off).
– Tomb Raider Rise of the Tomb Raider: A játék elején egy jól begyakorolt útvonalon mértem az fps értékeket (beállítás: DX11, very high preset, FXAA, vsync off).
– The Witcher 3: ugyancsak egy jól begyakorolt egy perces szakasz során rögzítettem a kapott értékeket (beállítás: DX11, über részletesség, vsync off).

Csavar a történetben (pontosabban a tesztben), hogy rövid időn belül további 3 kártya is megfordult nálam, melyek sorban az ASUS GeForce GTX 1660 Super Dual EVO OC, ASUS GeFroce GTX 1660 Ti ROG Strix Advanced és az MSI GeForce RTX 2060 Gaming Z. Hogy miért, arra a következő oldalon válaszolok.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények