üzenetek

hozzászólások


nebulo5
(senior tag)

Szuper!
Nagyonszépen köszönöm a szakszerű felhomályosítást! :R


#70616832
(tag)

A Radeon 3XXX is támogatta már a DX10.1-et


Solten
(addikt)
Blog

:R Abu-minőségű írás... :D

[ Szerkesztve ]


__Psion__
(tag)

HÁZIGAZDA?
Gratulálok! :R


Syrano
(tag)

Mostanában annyi az érdekes és hasznos cikk a logout.hu-n, hogy már a be kell osztanom a napomat hogy érdemben végigolvassam őket, ne csak átfussam. Erre a cikkre miharabb sort kerítek, de csak munkaidő után.


Sanyix
(őstag)
Blog

nem is kell 48xx, mert tök ugyan az mint a 38xx, csak nyers teljesítményben bikázták fel, amivel már izomból is lenyomja a gtxeket, nem csak iq-ból :)

[ Szerkesztve ]


PeppErKorN
(tag)
Blog

A napokban kezdtem kétségbe esni, hogy eltűnt a Hardver Labor, így most nagyon örülök, hogy végre beköltöztek ezek az írások méltó helyükre. Köszönet értük.


jockas
(senior tag)

Már régebben olvastam ezt a cikket Abu-tól és nekem is tetszett.

Egy kis nosztalgia...az "Input Assembler" -es résznél látott képet már az X800-as techdemoban láttam...gondolom lényegében akkor jött be ez a technológia az ATI-nál. A tesszelációval kapcsolatos képeket, ha jól emlékszem akkor a Radeon 8500-nál már lehetett látni (mivel akkor jött a TruForm),azóta persze ez is fejlődött. :) Na de ennyi elég is a nosztalgiából. :D

Ami a cikk írása óta történt...gyakorlatilag hiába az NV ellenállása, lassan de biztosan a jelenlegi DX10-es GF-ek vissza szorulnak a háttérbe. Ehhez ráadásul arra az i-re pont az NV tette fel a pontot. Év végéről olvastam, hogy akkor jön az NV-nek a DX10.1-es kártyája. Az eddigi állításukkal szemben (mi szerint felesleges a DX10.1...persze hogy az volt nekik,hiszen amig az ő kártyájukra írják a játékokat, addig nem is lesz kihasználva a DX10.1, így miért akartak volna ezen fejleszteni), viszont most akkor mégis jó lesz nekik a DX10.1 (több mint valószinű, hogy az ATI sikeres sorozata miatt,hiszen nem akarnak nagy piacot veszteni) ?
Eközben az ATI tovább fejlesztette azt az architektúrát,amit elkezdtek anno az R600-al és ezt megfejelte olyan plusz dolgokkal, amik a jelenlegi játékoknál jön jól. A cikk végét valami jobb hozzáértéssel, mint ami nekem van (Abu tudása jóval több az enyéménél és csak lelkes olvasgató vagyok) esetleg ki lehetne egészíteni a jelenlegi helyzetre (mivel a cikk még a HD4x00-es kártyák előtt készült és azóta fordulatot vett az egész)...mert úgy látom, hogy mostanság egyre jobban halálra van ítélve a G80.


leviske
(veterán)

+(#18) intelfan: Pár nap mulva jön a RV770 vs. GT200 cikk... felesleges lett volna hozzátoldani a cikkhez... Amikor meg íródott, akkor még a HD38-asok tartoztak a "friss" kategóriába... ezért nincs a HD48-asokról szó. :)


arty
(veterán)
Blog

zseniális, többnyire még én is értettem :)


#19617792
(veterán)

Az RV770 tesszelációja menni fog, amint lesz DX11, merthogy lényegében, az igazi nagy újdonság a tesszeláció lesz a DX11-ben. Szerintem, én így tudom. :)

[ Szerkesztve ]


Xaels
(félisten)
Blog

Tudom én is, csak azoknak írtam akik hiányolták a végéről...


v.tom
(őstag)
Blog

Kíváló írás! Minden elismerésem!


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ez nem ilyen egyszerű. Az xBox360 Xenosban egy 15x-ös rendszerű programozható tesszalátor van. Ez van a HD2000/3000/4000 szériában is. A DX11-ben egy úgymond jobban programozható 64x-es tesszalátor az elvárás. Ez a tesszalátor természetesen kompatibilis lesz az xBox360 Xenos egységével. Az elején úgyis csak az xBox360 portok használják a tesszalátort ami akár a DX11 használata nélkül is elérhető, mert az egység driveren keresztül közvetlen címezhető.


janos666
(nagyúr)
Blog

Az nvision DX11-es diáin láttam, hogy a két újfajta shaderen keresztül megy végbe a tesszelálás (és az se volt egyértemű hogy ezek a shaderek egy külön tesszelátornak beállított valamin futnak le ilyenkor, vagy az általános célú shaderprocikon, de utóbbi valószinűbbnek tűnik az ábrákból) Bár én csak fényképen láttam a diát, a magyarázó szöveget nem hallottam, és ez ugye nvidiás előadás volt, nem csoda ha sehogy se tűnik összehozhatónak az RV770 teszelátorával az ő vázlatuk...

De akkor a lényeg hogy az AMD-nek is újra kell majd dolhoznia a teszelátort is a DX11-hez, és hacsak pár Xbox port nem használja majd, akkor 3 generáción át volt egy fekete luk a GPU-ikban...


jockas
(senior tag)

Nem hiszem, hogy fekete lyuk lenne. Sajnálatos módon tudunk pár dolgot:
1. sok-sok játékot fognak és csak simán átportolják PC-re...így gondolom simán menni fog a jelenlegi ATI hardveren is
2. nagyon sok játékot írnak konzolra (így Xbox360-ra is),mivel ott nagyobb a bevétel,így gondolom ha a fejlesztőknek gyorsan megy az átportolás PC-re, akkor meg fogják tenni,amivel szintén azt fogják elérni, hogy menni fog a jelenlegi ATI hardveren
3.elég megnézni, hogy mióta van kint a DX10 illetve a DX10.1 és hány játék használja...amikorra szükség lesz már erre, addigra már szinte utánad fogják dobni az olyan kártyákat,amiken már a DX11-hez szükséges tesszeláció van.

Feltételezem, hogy az ATI már bele fogja rakni a következő kártyájába a DX11 dolgokat...
Ugyanakkor miért lenne egy olyan dolog fekete lyuk,amivel gyakorlatilag (tapasztalat és tesztek sokasága) jóval előrébb jár a konkurensénél? Az ATI az R600-al (és az Xbox360-as Xenos-al) egy olyan architektúra átalakításon eset át,amin még az NV nem. Egy új architektúrával hozza most már a régi teljesítményét. Ahogy én látom most az NV nagy bajban van azzal, hogy eddig a régi architektúráját nyomatta. Még ha van is valami a tesztlaborjaiban nem hiszem,hogy akkora tapasztalati háttere lenne ezzel kapcsolatban, mint az ATI-nak. A tesszelációval az ATI már a Radeon 8500-as óta foglalkozik valamilyen szinten (ha jól tudom a 8500-ban fix volt,ami most már programozható). NV-nél nem tudok ilyesmiről..


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Persze ez régebben is világos volt az AMD-nek, hogy a DX11-ben továbbfejlesztett egység kell. Az R600-ba azért került bele az xBox360 féle tesszalátor, mert csak 10 millió tranyót emészt fel az egység ami egy ilyen méretes chipnél nem egy nagy "költség".


rhen
(senior tag)

köszönjük a cikket. Az előzőhöz hasonlóan ez is nagyon tartalmas. ;)

respect! :C


kételkedem
(addikt)
Blog

Grat :R


#19617792
(veterán)

Akkor a HD2000/3000/4000 kártyák mondhatni DX11-esek is? De úgy tudom, a sok újítás mellett, a tesszelátor programozhatóságának aktiválása API szinten lesz az egyik főbb újítás a DX11-ben, vagy tévedek?

üzenetek