üzenetek

hozzászólások


gutriqper
(tag)

180-190 között 5 alatt evett? Minek ilyet leírni? Szerintem még Te sem hiszed el. Vagy azért eszik ennyit mert ebben még fluxuskondenzátor is van, igaz?


bambano
(titán)
Blog

hármas bmw-ben én sem fértem el elöl, meg is lepődtem nagyon. annyira sok benne a díszítő elem, hogy nem férek el. a g astra elvileg sokkal fapadosabb, gyakorlatilag emiatt tágasabb.

a bmw-s téli csúszkálással meg az a gond, hogy hol az a tél, amikor csúszik? meg csússzon, azért vettem... :) (nincs bmw-m, de ha vennék, azért vennék, hogy csússzon.)


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"nincs bmw-m, de ha vennék, azért vennék, hogy csússzon."

Gondolom nem olyankor szeretnéd, hogy csúszkáljon, mikor a gyereket viszed a XII. kerület hajmeresztőbb részein lévő iskolába.

De persze erre van kitalálva az xDrive.


bambano
(titán)
Blog

miért, lehet, hogy a gyerek is élvezné :)
de még mindig az a problémám, hogy azon napok száma, amikor lényeges problémát okoz a nyári gumi meg a hátsókerék meghajtás, erősen konvergál a nullához.

pláne, hogy bmw-t napi autónak nem vennék a költségei miatt, csak játszósnak. lenne mellette egy észérvekkel alátámasztható autó is, ha éppen azon napok egyike lenne a kettőből, amikor gond a hátsó meghajtás, mennék egy mezei elsőkerekessel, oszt jónapot.


parandroid
(nagyúr)
Blog

Az a gond a csúszkálással, hogy a vásárlók jó része évente pár alkalommal akar játszani az autóval, a többi alkalommal reggel korán megy munkába vele, vagy késő délután/este haza, és a töke kivan, nemhogy még csúszkáljon is az a szar. Nem is beszélve arról, hogy anya nem hajlandó elmenni a gyerekért, mert nem meri vezetni a nagy, drága, de télen nem túl stabil autót, a kis anyumobilon meg nincs téligumi, mert amúgy is ritkán, és akkor is csak városban használják. Szomszéd is kénytelen volt lecserélni a szar régi Corsát, amivel ő eljárogatott volna, és venni helyette egy új Fiestát az asszonynak, aki közölte, hogy márpedig ő nem hajlandó télen a BMW-t használni, mert egyrészt nagy, másrészt fél, hogy összetöri, mert nem érzi magát biztosnak, amikor vezeti. Úgyhogy most a pasi jár a BMW-vel. És ez csak egy példa, több helyről is hallottam ilyet, de sok esetben ez a sztori van amögött is, amikor apa beadja a derekát, és lecserélik a családi bömöst valami buta nagy suv-ra (ha apunak szerencséje van, akkor X5-re, xdrive-val). Másik szomszéd egyébként ugyanezen megfontolásból váltott 3-as BMW-ről A6-ra, és nem 5-ös BMW-re - pont ezt hozta fel ő is, hogy nem hátsókerekes, ellenben belül jóval tágasabb autó, miközben vezetni is könnyebb, és kényelmesebb.

Szóval itt valószínűleg eleve felülreprezentáltak a hátsókerék-fanok, a teljes népesség körében végzett felmérések alapján viszont szerintem a BMW már évek óta azon gondolkozik, hogyan tudna elegánsan kihátrálni ebből a csapdából arcvesztés és vásárlók elveszítése nélkül.

p


bambano
(titán)
Blog

azt hiszem, nem akarok a kérdéskörben a vásárlók "jó része" helyett nyilatkozni. én szeretnék bmw-t, mert jó technikának tartom, csak a hozzá tartozó maffiastíl meg a költségek nem tetszenek. szemben mondjuk egy rendesebb elsőkerekessel, amelyik minden rendesebb induláskor benyomja a kipörgésgátlót, meg ha van egy kis hupli az úton vagy dzsuva, elpattog... mondjuk ha dzsuva, akkor quattro...

nálunk az anyumobilon ezért volt csak téli gumi. melegben úgyse járt vele sokat, mert akkor volt iskolaszünet. most meg michelin crossclimate lett rajta, mert az meg egy téli minősítéssel rendelkező nyárigumi.

egyébként meg csúszkálás... nem mindegy, hogy elöl vagy hátul kapar, mikor az eleje is megcsúszhat egy elsőkerekesnek? életemben egyszer akartam rendes féknyomot hagyni a gatyámban, mikor a görbeházi körforgalomban (akkor még volt, azóta elbontották) csigatempónál hajszállal gyorsabban menve elindult a vectrám eleje kifelé. akkor inkább menjen a segge, legalább olyankor a kormány még tapad és van esélyed bármire is.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"de még mindig az a problémám, hogy azon napok száma, amikor lényeges problémát okoz a nyári gumi meg a hátsókerék meghajtás, erősen konvergál a nullához."

Azért a nyári zivatarokban úgy istenesen eláztatott utak is tudnak viccesek lenni. Nem csak a hó tud kellemetlen meglepetéseket okozni. De hát alapszabály, hogy egy ilyen kaliberű autót illik minőségi gumival megkínálni (a boyracerek a fékek mellett ezt szokták sűrűn elbliccelni).

"pláne, hogy bmw-t napi autónak nem vennék a költségei miatt, csak játszósnak."

Én pedig pont erre készülök. Mármint napi autónak. Kímélő programon lenne, de csak azért nem tartanék kettőt, hogy legyen egy hétvégi örömködős gép is. Ha ilyen felállásban gondolkoznék, akkor amúgy is inkább Mazda MX-5.


Integrale
(veterán)

S80 az hivatalosan E szegmens (5, A6, E stb), 3-as ellen az S60 van, az 5-os kisebb mint a kozvetlen konkurencia, igaz csak 3-4 centivel, a legnagyobb ezek kozul az aktualis A6.

A kategoriak beturendben vannak.
A: UP, C1, 500, Mini stb
B: (hivatalosan az A osztaly is), Punto, Polo, Clio, 208 stb
C: Golf, 308, Giulietta, 1-es BMW, B osztaly, Ceed, A3, Octavia stb
D: Passat, 3-as BMW, C osztaly, 508, Giulia, A4, Superb
E: A6, 5-os BMW, E osztaly, Toyota Camry, Legend stb
F: A8, S, 7-es, Quattroporte, Phantom (nyilvan a kremje) stb
Utana vannak meg szegmensek, SUV-oknak, sportautoknak


Xero
(nagyúr)

I-II-III-XI-XII-VI-VII-X-XIV Jellemzően itt mozgok. Nem azt mondom, hogy itt nincsen tötymörgő gyökér, de arányaiban sokkal kevesebb, jobban tudok haladni. Ha a Hungárián beragad 50-re, letojom van sáv bőséggel. :DDD

A kedvencem ami három egymást követő Karácsony előtt megesett velem: körforgalomban szembe közlekedő. Nem vicc, fixen szembe jöttek velem. Betudtam annak, hogy bejött faluról vásárolni és nem látott még körforgalmat. ;]


kenwood
(veterán)
Blog

Nem is kell hibatlannak lennie.
Meg kell nezni,hogy egymillio kilometeren mennyi balesetet csinalnak az emberek,es mennyit a gep.
amig nem jelentosen tobb a gepi,addig minden ok. (szerintem amugy kevesebb)


bambano
(titán)
Blog

azzal semmire nem mész, hogy eddig mit produkált a gép.
soha nem fogod tudni, hogy van-e benne olyan bug, ami egyszer tömegbalesetet csinál.


Integrale
(veterán)

Egy ember is csinalhat tomegbalesetet.
A gep legalabb nem tud indulatbol vezetni, nem ittas, nem faj a feje, nem gipszelt a laba, nem farad el stb


bambano
(titán)
Blog

ja, az embernek rossz a szeme. a gépnek besározódik a szenzora.
az embert elvakítja a szembejövő reflektora. a gépet elvakítja a szembejövő lidarja.
az ember bekap egy vírust. a gép bekap egy vírust.
az ember beteg. a gép kap egy szoftverfrissítést.
az ember elfárad. a gépben elfáradnak a kondenzátorok.
az ember lábát begipszelik. a gépben beragad az aktuátor.


bitpork
(veterán)
Blog

Ez kb olyan mint a migráncsozás. Csak azért mert egy embernek vannak előítéletei, nem jelenti, hogy valóban rossz az amivel kapcsolatban fenntartásai vannak.
A mostani autóknál már a tempomat is távolságtartós - azokat sem használod, csak mert mi van ha nekimegy a másiknak?


Integrale
(veterán)

Szerinted nem gondolnak ilyen esetekre? Sar vagy viz tok evidens egy ilyen megalkotasakor.
Mit vakit el egy gepen a szembejovo? A gep bekap egy szoftverfrissitest? :DDD ez inkabb az ember es a gyogyszer kapcsolatra kontraz.


bambano
(titán)
Blog

nézd, én internet szolgáltatóknál dolgozom. közvetlen rálátásom van a tűzfalakra, azok logjára, mert ez a dolgom, ezért fizetnek.
látom, hogy mi történik a neten. igen gyakran bitszinten látom, mert gyakran van, hogy el kell olvasnom a hexdumpot, hogy lássam, mit művelnek éppen a sárgák. (nem vagyok rasszista).

ezek alapján pontosan látom, hogy a windowsos szoftverek a rakás fekália kategóriába tartoznak. A hálózati szoftverekben is bőven van javítani való. Közben a kezembe tudok fogni egy androidos telefont, ami szintén messze van attól, amit én gondolnék, de cserébe nincs rá update, mert régi, és szolgáltató függő firmware van benne. És ahogy a 3 éves androidos telóra nincs update, ugyanúgy nincs update a 2-3 éves routerekre, ont-kre, kábelmodemekre, stb. Hogy mennyire kiforrottak ezek a cuccok, azt kiválóan mutatja, hogy kábelmodemből (mi ezt vesszük kosárszám) egy év alatt 27 féle verziót sikerült venni ugyanolyan dobozban. És mindegyik csak egy kicsit működik másképp, mint ahogy szeretnéd, és minden újabb típusnál csak egy kicsit kurvaanyázol cifrábban, mint az előzőnél, hogy megint kezdhetsz hozzá megtalálni nulláról a közös nevezőt.

emellett azt is látni lehet, hogy egy egyszerűbb befecskendező program is bugos. autóra is töltenek fel időnként sw upgrade-t, meg van bennük légzsák, beragadó gázpedál, tóba belemanőverező navi, néha ki nem nyíló ajtó, bokáját lefosó belső szórakoztatórendszer és kihangosító, stb.

és ezek még mindig csak a gyártó által elkövetett hibák. hol vagyunk még attól, hogy a világ tele van agyhalott zombi emberekkel, akik szerint például rendkívül jó ötlet szembelézerezni egy helikopter vezetőjét? mibe fog nekik kerülni belelőni az önvezető autó érzékelőjébe (semmibe)? Mibe se kerül majd a közöttük levő kommunikációs hálózatot megborítani? Szerinted ha úgynevezett profi programozók azóta nem bírták megcsinálni biztonságosra a webet, mióta létezik, hogy fogják biztonságosra megcsinálni az okos autók hálózatát? hint: sehogy.

de lépjünk tovább. tegyük fel, valahogy mégis sikerül. Majd jön megint egy hülye, aki mindenáron pénzt akar csinálni, és kitalálja, hogy a világ addig dögvészre van ítélve, amíg nem lehet élő egyenesben közvetíteni, amikor lebombázod a perem alját. és kitalálja, hogy iot. és elterjed. minden hülye kosárszám pakolja majd az érzékelőket a lakásába. és ezek az érzékelők számolatlanul fogják ontani magukból az elektromos szmogot. hogy az agyuk hülyére sül, dolog, de honnan fogod tudni, hogy nem akad össze semmi semmivel?

Melléd áll a paraszt a lépcsőn, nfc-n rátol a telefonodra valami szemetet. Utána beülsz az autóba, összekötöd bt-n a telefonodat a kocsi szórakoztató rendszerével, már fel is kúszott a szemét a kocsidba. Mi az esély rá, hogy nem talál átjárást az infotainmentből az abs vezérlésig? semmi, mert a navi miatt össze van kötve a kettő. Majd a vasúti átjárónál pirosat kapsz, rutinszerűen benyomod a féket, a kocsi meg nem áll meg. vagy megáll, de pont a síneken. Jön a gigant, szétnéz a pilóta: kamion nincs, a többi meg nem ellenfél, és elpöckölt az útból úgy 140-150 méterre. egyébként se tudna megállni, egy-másfél kilométer a féktávolsága.

szerinted előítélet ezek után azt gondolni, hogy az önvezető autó szoftvere is szemétdomb lesz?
szerintem nem előítélet, kőkemény tapasztalat.

volt a neten olyan videó, hogy meghekkeltek autókat. persze, lehet azt mondani, hogy majd ezeket a hibákat kijavítják, de ugyanezt mondják a nagy szoftvercégek is. látom, mennyire ki vannak javítva. Úgy kijavították őket, hogy arrólkódulunk.


Crafter32
(őstag)

A cikk tényleg hibas! A kétezres dupla turbós az 25d. Amit te írsz 35d már háromezer cm3 dupla turbóval. A 20d 2000cm3 egy db turbóval.

A cikkbe még beleírtam volna, hogy a hátsó ülések nem különállóak sajnos, mint egy VW Touranban például. Bár családi autónak készült, viszont ez nagyon nagy hátránya.

[ Szerkesztve ]


Doze
(aktív tag)
Blog

Ez BMW-nek nem BMW.... egyterűnek meg drága... Olyan mint a mercedes A osztály.


parandroid
(nagyúr)
Blog

A régi A Klasséra gondolsz (bár az inkább mini), vagy a B-re? Prémium termék, mégis milyen áron menjen? Olyan ez, mint egy Mini Coopert összehasonlítani egy Pug 108-cal. Elvileg egy méretkategória, mégis nagyon más a kettő. Ehelyett is vehetsz C-Maxot, vagy Picassot, de más minőségi szinten mozognak azok azért. Az én Mazda 5-ömnél is pont annyival drágább, amennyivel modernebb, és minőségibb. Persze aki ezért nem akarja kifizetni a felárat, azt is megértem, de azt is, aki meg igen.

p


bambano
(titán)
Blog

ez mitől prémium termék? elsőkerékhajtás, dízel, stb. nincs benne semmi, amitől dobna egy hátast az ember.
ez egy rendesen összeszerelt (vagy még az se) kommersz autó propellerrel az elején.

üzenetek