[Re:] [body007:] Szívó benzin tuning :) - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


body007
(addikt)
Blog

Konkrétan azt olvastam, h rosszabb lesz mert a polírozott felületen jobban "csúszik" az anyag (a keverék) így megváltozik az áramlás. Úgy rémlik olyan mintha kisebb átmérőjű, szűkebb lenne a járat a keletkező turbulencia miatt. De remélem majd egy hozzáértő elmondja hogyisvanez :)


norbee2244
(senior tag)

A folyadékok egymáson jobban csúsznak ezáltal csökken a súrlódási együttható(a folyadék súrlódás mindig a legkevesebb energiát igénylő súrlódás) . A turbulencia a felületek szogletessege miatt alakul ki.

[ Szerkesztve ]


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

A turbulencia pl a régi turbós blokk hengere és a különálló szívótorka miatt tud kialakul mivel a tömítés vele nincs teljesen síkban. A hengergejben esetleg a megmunkálási hibák okozhatnak turbulánciát. Nyilván ez egy széria motor. Ráadásul 4 ütemű, kevésbé érzékeny az áramlásokra.


plömplöm
(őstag)
Blog

szeretném megkérdezni, hogy ha ez a zizé a lökhárító mögött van, azaz annak takarásában, akkor abban miféle torlónyomás fog kialakulni? :U


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

Ennyi erővel az 1.6-os B5-ös passatban is van :DD


body007
(addikt)
Blog

Erre én is kíváncsi voltam és rákeresve a sima jazz-en tényleg nincs ott "luk" de a sport verzión már megtalálható:


norbee2244
(senior tag)

Minimális, de teljesítmény szempontjából nem érezhető. Én tanultam ezt mint motorszerelo. Nagy sebessegnel (250-270km/o) 2-3 le plusz érhető el vele,de amúgy egy hajszaritoval vagy valami relatív nagy legszallitasu eszközzel és paddal kimerheto lehet a többlet lóerő értéke


plömplöm
(őstag)
Blog

hát, nemtom, sztem hüjeség úgy hajszárítani, hogy a hajszárító és a hajam közé odatartom pld a vágólapot a konyhapultról...


LamerGyuri
(senior tag)

Nekem is Paragi a vége :K pont az tetszik benne, hogy alapjáraton fülemnek kedvesen brummog, aztán ahogyan nyomod neki, szépen elcsendesül.
Lementem személyesen az öreghez, nála csináltattam meg... :U


tboldi
(nagyúr)

Nemtom, biztos valami hallucinogén anyag hatása alatt voltak a Honda mérnökei, mikor ezt kitalálták. :U

Amúgy a nem ES Sportoknál picit szélesebb a nyílás, pontosabban mondva nincs 3 felé osztva, szóval nem mondanám, hogy teljesen el lenne zárva. A felső rácshoz és a lámpákhoz lehet viszonyítani.

body007: Én semmilyen brummogást nem akarok semmilyen tartományban, imádom, hogy ilyen halk. :)

[ Szerkesztve ]


norbee2244
(senior tag)

Ezt nem túlzottan értem, de rendben


plömplöm
(őstag)
Blog

ha van nyílás, akkor az más, mintha úgy lenne, ahogy itt meg lett fogalmazva: a lökhárító mögött. adott helyen szokott lenni pld a duda, az ott van a lökhárító mögött. ami a lökhárító mögött van, azt takarja a lökhárító, hiszen mögötte van.

#31: erre céloztam, hogy ha odateszünk vmit a haj és a hajszárító közé, akkor a hajszárítás hatásfoka, micsoda meglepetés, elenyésző.

egyébként van valami extra durvaszűrő ezeknél a megoldásoknál? vagy minden, ami ott betorlódik, majd elakad a légszűrőházban a légszűrőn?

250-270km/o: hát ez meg sztem leginkább attól függ, hogy mekkora a tölcsér szája. ha vki épít egy, az autó egész elejét eltakaró bemenő nyílást, ami kellően meg is tervezett, hiszen pld egy leömlőt is tervezni illene, akkor simán elég lehet egy normális sebesség is.


norbee2244
(senior tag)

Nézz meg egy tanulmányt és nyilván valóva válik. A legszuro elején egy durvább szűrő van(ez a diszracs kB) bent pedig egy normál szűrő szokott lenni kicsit szellosebben. Ha nagy szuroracsot teszel fel bent le kell szűkíteni úgy alakul ki a megfelelő nyomás.

Hajszarito: ha kísérletezel egy rendszert nyilván nem teszel elé semmit sem,de a feltevésed igaz. Ha nincs hajam akkor pedig hamarabb is szárad :DDD


tboldi
(nagyúr)

Mér', nem a lökhárító mögött van, nyílás ide vagy oda? Hiszen nem is lehet kiszerelni karosszériabontás nélkül. :D

[ Szerkesztve ]


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

Egyébként a torlólevegőhöz hozzá kéne igazítani a programot, nem?


plömplöm
(őstag)
Blog

azaz amelyik lámpatestben nem lehet lökhárítóbontás nélkül izzót cserélni, az a lámpatest is a lökös mögött van? :DDD

#35: légtömegmérő


tboldi
(nagyúr)

Ha a lámpatest nem is, de mondjuk az azt rögzítő csavarok igen, mögötte vannak.

De akkor a sajátos gondolatmeneted szerint hol helyezkedik el az az izé a lökhárítóhoz viszonyítva, amit a #8-as hsz-ben karikáztam be? :)


body007
(addikt)
Blog

Mint írták fentebb:

LÉGMENNYISÉGMÉRŐ (LÉGTÖMEGMÉRŐ)
A motorba a megfelelő keverékarány érdekében precízen kell levegőt és üzemanyagot juttatni. A légtömegmérő ténylegesen érzékeli az áramló levegő mennyiségét és azt a motorvezérlő felé továbbítja. Természetesen a vezérlő kalkulálja a beszívott levegő hőmérsékletét is, és a keveréket annak függvényében állítja.

Szóval magától hozzá igazítja magát az ecu

#29LamerGyuri: Én rendeltem, de szívesen megnéztem volna a műhelyét :K

#27norbee2244: És arról mi a vélekedés, h hűvösebb levegőt kap? Mert ez is egy szempont a torlólevegő mellett.


norbee2244
(senior tag)

A hűvösebb levegő előnyösebb , de eroforras igényes lehutened


mohabá 007
(aktív tag)

"...Egy dolgot lehetne (rajta vagyok) még csinálni mégpedig a beáramló levegő menyiségét növelni (nem turbóval). Ehhez egy ram air nevű "eljárást" szokás még bevetni, ami annyit tesz, h a kocsi sebességéből adódó légáramot bevezetjük közvetlen a motorba (a légszürőn keresztül of course).
Ezzel hideg és gyors levegőhöz juttatjuk a gépet. Ezen még dolgozok, de a koncepció már a fejben...."

A rendszer amin te gondolkodol, gyárilag be van építve az autódba. :K (rezonátor doboz= légáramlás gyorsító) ;)

üzenetek