De amíg a rendszert nem érdekli a profiton, és a gazdaság pörgetésén kívül az, hogy a soförök egy alap rutinnal és problémamegoldó készséggel kerüljenek ki a forgalomba, addig maradni fog ez.
Elég megnézni a tanuló autók "viselkedését" az utakon, a legtöbb 20-30-cal gurul, alig mer autók, bármilyen tereptárgy mellett elmenni, kanyarodáskor is alig van tempó.
Értem, hogy meg kell szoknia az autó viselkedését, de amikor én tanultam, az oktató folyamat arra tanított, hogy "dinamikusan gyorsítsunk", haladjunk, gyerünk-gyerünk, ne tartsuk fel a forgalmat...Na mára ez kihalt, a ma útra kerülök már a mai PC világban szocializálódnak, "azt csinálsz, amit szeretnél", és ez kihat arra is, hogy miként vezetnek.
Sajnos ez megvan országfüggetlenül is, én a német utakon közlekedem az év nagy részében, ott is mára tele lett bizonytalan, a volán mögött remegö soförökkel (minden korosztályból). Szinte mindennapos a:
- "limit mínusz 10-20km/h"-val andalgók,
- hogy úgy kanyarodik le a föútról belátható kisutcába, hogy gyakorlatilag megáll a föúton, vár egy pillanatot, majd lassan kezd el ráfordulni.
- ott, és úgy áll meg az úton, ahogy épp az Ö szüksége hozza, majd a többiek úgyis kikerülik.
- az indexet is egyre kevesebben használják, pályán csak úgy átvágyódnak egyik sávból a másikba, körforgalomból kifele se indexelnek, "maj´ lássa a pahaszt, hogy merre megyek", és még lehetne folytatni napestig.