Tapasztalatok és észrevételek jöhetnek kommentben
[Re:] [enginev3.0:] FreeG-Sync bekapcsolása - BLOGOUT fórum
hozzászólások
(#2) Bismarck24 enginev3.0 (#1)
Bismarck24
(tag)
Nálam felrakva az nvidia drivert minden tökéletesen működik. Bár hozzáteszem, hogy nem volt minden fenékig tejfel. Első körben hdmi kábellel próbálkoztam (akkor még nem olvastam az írásodat) és akkor a panelen nem volt elérhető a beállítás opció, majd csere display portos kábelre és minden tökéletesen működik. Egy kérdésem lenne hozzád, hogy a függőleges szinkronizációt miért kell bekapcsolni? Nekem ki volt kapcsolva és voltak hirtelen pillanatnyi képmegállásaim, de ez csak 1 másodperc volt nem több.
(#3) enginev3.0 Bismarck24 (#2)
Na majd tesztelem, úgy vettem a monitort 1,5 hete, hogy nem érdekel hogy nincs G-Sync, erre tessék, most jött is Freesync támogatás.
Én meg eladtam a 1060-at egy 580 miatt, hogy végre kipróbáljam a Freesync-et, másnap meg bejelentették hogy lesz Freeamdgsync , így most visszajöttem 1060ra
(#6) HELLAFLUSH enginev3.0 (#3)
HELLAFLUSH
(őstag)
nekem ez amikor ki volt kapcsolva a PUBG nekem is szétcsúszott, én is bekapcsoltam és azóta jó viszont BF1-nél nem esett szét a kép.
(#7) enginev3.0 HELLAFLUSH (#6)
Engem még egy dolog érdekel
Pl pubg-ben lehet választani hogy monitor szerint állítsa az FPS-t, korlátozott (kézzel megadott), vagy unlimited
Most unlimiteden van, de mi a helyzet a többin?
Ahány oldalt olvasol annyi vélemény van.
A dolog úgy működik, hogy ha driverben bekapcsolod a V-Sync-et a G/Free-sync mellé, akkor az csak akkor lép életbe, ha a G/Free-sync tartományon kívül esel az fps-el. Viszont ilyenkor jön vele az input lag is. Ennek elkerülésére érdemes limitálni a maximális fps-t, a maximális képfrissítés értéke alá 2-3-al. Szóval be lehet kapcsolni, de így nem lesz állandóan aktív.
Viszont azt írtam, hogy tartományon kívül, szóval elvileg akkor is bekapcsol, ha alá mész, pl. a játékban egy 30fps-es átvezető videónál. Bár ilyenkor meg az LFC az fps egész számú többszörösén (értelem szerűen a max. alatt) kell tartsa a képfrissítést, szóval ez lehet, hogy nem így van, ez most nekem sem tiszta.
Néhány észrevétel még:
- Azt írod, a monitor OSD-ben legyen bekapcsolva a Freesync. Nos ez nem minden monitornál van, sok esetben nem kell külön bekapcsolni (nálam sem).
- Leírhattad volna a bejegyzésben, hogy hogyan lehet ellenőrizni a működését, pl. az AMD Windmill demo-val. Letöltés: [link]
- Bele írhattad volna azt is, hogy az NV Control Panel-ben van Display menüben egy "G-SYNC compatible indicator", ami egy kis OSD-vel jelzi teljes képernyős alkalmazás esetén, hogy aktív-e az adaptív szinkronizáció. Ezt mondjuk most épp kipróbáltam a Windmill demoval és nem jelenik meg semmi, de majd tesztelem játékkal is.
Az Nvidia Pendulum demonál már megjelnik a driver Gsync indikátora. Meg a villódzás is a szürke háttér előtt, mikor az LFC működik, 48 fps alatt.. de ez már csak a monitor hibája.
[ Szerkesztve ]
Bismarck24
(tag)
Hát a leírás alapján úgy tűnik hogy növeli az input laggot. (késleltetés) BFV esetében pedig nem biztos hogy szerencsés. Próbáltam kikapcsolva, de sajna úgy sok képszakadás, viszont a késleltetés rendben van, tehát az sem szerencsés. Megpróbálom, hogy fast sync alatt mind produkál és beszámolok róla.
SityiSXT
(őstag)
Két apró észrevétel:
- A játékban a saját vsync-et ki kell kapcsolni, mert bekavarhat
- a driverben érdemesebb gyorsra rakni a függőleges szinkronizációt, így csökken az input lag (refresh rate alatt működik a G-Sync, afelett a Vsync)
snecy20
(veterán)
Így van, ez a legjobb kombináció. Én is így tapasztaltam.
Érdemes megnézni a linkelt hsz-emben lévő videót, érdekes infókat tartalmaz: [link]
Na,nekem mocskosul stutterelt (vibrált) a kép ingame, úgyhogy eleresztettem a freesyncet egyelőre.
A stutter az akadást, mikro laggot jelent, ez amit te tapasztalsz ez a flicker. Nekem is van egyébként, de csak bizonyos esetekben, annyira nem zavar hogy kikapcsoljam.
Nekem is volt, de csak míg a Hzet nem raktam magasra
Illetve monitoron is csináltam egy kép beállítás visszaállítást
Flickerrel kevertem valóban!
Max hz-n van minden, és még is stutterel, 50-70 fps-sel fut s játék.
Elvislehetetlenül vibrál.
Na majd úra próbálom valamelyik nap.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok.
Kérdésem lenne. (Gép konfig az adataimnál.) Display porton elsődleges monitor 75 Hz-es "freesync"
módban működik szépen. Másodlagos monitor egy DP - D-sub minőségi kábel. Na most játék közben úgy szoktam, hogy elsődleges monitoron játék mellette másodlagos monitoron youtube. Amióta a 1660ti van azóta ez esetben a youtube videók akadnak. Láthatóan zavaróan. Mintha bekavarna a freesync mikor elindul a játék.
Azon agyalok csak jelenleg nincs, hogy kipróbálom majd HDMI - D-sub kábellel a 2. monitort. Valakinek esetleg hasonló tapasztalata, ötlete h mit tehetnék még?!
keneseig
(tag)
Üdv!
Az mennyire normális, hogy az ezek alapján beállított G-SYNC mellett a monitor menüjében látom játékok közben ahogy ugrál a képfrissítés? A játékok nem érik el folyamatosan a 144 FPS-t. ASUS 144Hz VP249QGR.
BullKoxa
(őstag)
Hellom . Ha csak a 144Fos-t szeretnéd elérni hogy folyamatos legyen akkor komplet gét kell cserélni. Amúgy játék függő az egész. Nézd meg az adatlapomat és ott a gépet még ezel sincsen meg az álandó 144fps. Az asztalon igen mondjuk nekem 165re van rakva. A G-Sync ara van hogy ne legyen képtörés , folyamatos legyen a kép mondjuk játékokban.
[ Szerkesztve ]