[Re:] [flymi:] Életem első saját autója - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Mi5u
(tag)

Aki ebben a (ár)kategóriában gondolkodik, az nem feltétlenül akar/tud kifizetni majdnem hatszámjegyű összegeket havonta.

flymi: "A francia autók is jók motorikusan, csak az elekrtonikájuk egy határ fos." - ez régen igaz volt, de a legtöbb francia autóban a Valeo mellett már a Bosch szállítja a vezérlőelektroniká(ka)t. A kábelköteg meg nagy valószínűséggel Made in Hungary. Az autóipar már nem az mint 10-20 éve.

[ Szerkesztve ]


icemad
(nagyúr)
Blog

Én is így voltam vele. Azután leültem, összeadtam minden összeget, amit az elmúlt 4 évben kocsira költöttem. (biztosítás, casco, útadó is beleértve) Mindegyik autóm 10+ éves volt. Ha 4 évvel ezelőtt kötöttem volna egy privát lízing szerződést, most ugyanott tartanék anyagilag. Csak akkor most egy 4 éves kocsiban ülnék, ami teljesen rendben van.


Mi5u
(tag)

Nagy a "bekerülési" költség. Aki tizenéves autóban gondolkodik, annak ritkán van ennyi tartalékban.
A példát egy hasonló saját autómra kalkuláltattam.

[ Szerkesztve ]


icemad
(nagyúr)
Blog

Oké, de úgy látom ez rendes lízing. Privát lizingnél nincs önerő. Vagy ha van is, akkor sem ennyi.

Én ilyesmire gondoltam: [link]

[ Szerkesztve ]


Mi5u
(tag)

Privát lízing. Az akciósnál is majdnem 1 millát ki kell csengetni, és 50 felett van a törlesztő.

Amit linkeltél, abban is már egy normál méretű autó(Rapid), normális motorral és felszereltséggel majdnem 100k HUF havonta.

[ Szerkesztve ]


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Hát nem tudom. Olvasva a bejegyzésedet több kérdés is felmerült bennem.

1. Ha max 1 millám van autóra nem biztos, hogy egy olyat nézek, amiről kb tudható, hogy a normálisabb darabok 1,3-tól indulnak. Újonnan sem volt annyira olcsó egy kombi fóka, ha használt jó állapotút akarsz, akkor arra sajnos több pénzt kell szánni. Ellenkező esetben olyan állapotút kapsz, amit vettél.

2. Tudomásul kell venni, hogy egy autóra mindig lesz költség. Na már most, ha azon fellélegzünk, hogy egy átvizsgálást megúszunk 15 helyett 3-ból, akkor neeeeem igazán érzem úgy, hogy autót kéne tartani. Ugye a kötelező is pénzbe kerül, súlyadó is, benzin is. HA más nem nyárra illene egy szett nyári gumi, amiből egy jobb minőségű sem olyan olcsó.

3. Saját példámból kiindulva. 2015 novemberében vettem egy autót 850ért. Esztétikai hibák voltak rajta, de mechanikusan (motor, váltó, fék, futómű) hibátlan volt. Azóta eltelt 3 év és lassan a komplett árát bele locsoltam:

A fentieken kívül még vár rá egy alvázvédelem meg egy szélvédőcserével egybe kötött tető javítás, mert elkezdett pörsenni, így elébe megyek a későbbi problémának.

Tudomásul kell venni, hogy az autótartás költségekkel jár, sajnos ezt sokan nem kalkulálják bele, amikor beleugranak egybe.

A fentiektől függetlenül sok örömöt kívánok az autóhoz, bízom benne, hogy a kötelező dolgok cseréjén kívül nem fog más extra kiadással "megörvendeztetni".


Hannibhál
(őstag)
Blog

13 évesen ezek a hibák nem is vészesek:)
Nem rég lett nekünk is párommal kocsink, és SZINTÉN Ford, méghozzá egy 2004-es 1.4es 80pacis Fiesta(mk5/mk6?) klímával, bőr kormánnyal, cd-s rádióval , 113000km-el, szervizkönyvvel 725e-ért.. Teljesen jól működött, igaz be kellett bikázni, de ez érthető volt, miután közel 1 hónapot kint töltött beindítatlanul a januári-februári -10 fokban, 3adjára kis járatás után már nem kellett bikázni.
Szerelő ismerős nézte meg, azt mondta tökély az autó, megy is, klíma is 3-4 s s küldi az áldást, jól húz, jó hangja van, motortér tiszta volt(kis por de annyi kell), alul nem néztük(hiba jepp), belül szép tiszta karbantartott volt, semmi folt vagy ilyesmi, feleségnek volt rohangászós autó zalaegerszeg mellett(8km-re hordta a gyerekeket nap mint nap, így hihető volt a km is, 3 hóna múlva kérdeztük le, mikor már megvolt, de rendben volt az adatbázis szerint). Kisebb karcok, egyszer megvolt nyomva a csomagtartónál hátul de javítva lett(ha nem mondja észre sem vesszük...), illetve lassan vezérléscserés lesz.
Ennyi infónk volt, megvettük s azóta is fasza:) Annyi hibája? volt, hogy 1500 alatt egyet-egyet rángatott nagyobb gázadásnál, de ha finoman feltoltam 1500ig s onnan gyorsítottam akkor már nem. Ez később javítva lett gyújtótrafó és kábel cserével:)
Amit eddig költeni kellett egy tökéletes autóra:
- új nyárigumi(amit adtak hozzá 9 éves volt) - 50k
- első fékbetétek s féktárcsák cseréje(hülye voltam, mert a fékbetét elkopott s vitte magával a tárcsát is) -38k (skoda márkaszerviz textar minden)
- Izzók, akksi(tartalékba a télre), dísztárcsa, átnézés, kötelező, átírás, súly - ~65k
- Nagyszerviz (vezérlés, -olaj,-szűrők(lég, pollen, olaj), hátsó pufferek, fékolaj, kipufogódob felfüggesztés(mint később kiderült le volt szakadva), illetve ezekkel együtt műszaki vizsga is, valamint a fentebb említett gyújtótrafó és gyújtókábel csere) - 200k (skoda márkaszerviz)
- Most van még egy nyöszőrgő hang, ami száraz időbe jön ki, vagy szilent vagy kerékcsapágy lesz, egyenlőre szerelőt keresek hozzá:)
Ez összesen 353k.
353k egy 14 éves autóra. Hadd ne mondjam mit kaptam a fejemre, hogy ennyit ráköltöttem, de ezzel az autóval nyáron lementünk Kecskemétre oda vissza egy hétvége alatt, közbe másfele is 3an, több mint 1500km-t belepakolva, s március óta összesen 13k km-t mentünk vele párommal, s mindig pöcre indulva, boldogan teszi a dolgát, nem beszélve arról, hogy milyeneket lehet vele csapatni, főleg városba:) (rekordom 155 vele, egy elhagyatott úton, sehol senki még mielőtt elkapnak)
Szóval a lényeg: Nekem a lelki nyugalmam, értem ez alatt, hogy ha most azt mondanák, menjek el vele németbe vagy angolba, ami oda vissza kb 5k km-ert jelentene, szó nélkül nekivágnék ezzel a kocsival(persze fosnék, de csak azért mert külföldön még nem vezettem XD).
És igen a nagyobb munkák márkaszervizben voltak, na ezért azóta is kapok a fejemre, de még miket....
Ebbe inkább nem megyek bele, de elégedett vagyok velük, jól megcsinálták, lecsekkoltam én is amit tudtam(vezérlést tuti cserélték, valszeg a gyújtót is, mert azóta az a rángatás nincs is, stb,stb) s volt ott ismerősöm após révén, aki meg 15 éve az összes kocsiját csak odahordja(aztán évi 25-30k km-t megy, s soha nem robbant le, nem hagyta ott, vw jetta 1.9 tdi meg most egy a2-es audi 1.4 benzin).
Amit csak mondani akartam: ha csak ennyit kell költened(~300k amit írtál) egy eggyel vagy kettővel nagyobb kategóriás autóra mint a mienk, s elv rosszabb állapotban is volt, akkor még teljesen jó vagy, s főleg ha gyerek lesz, inkább legyen rendesen megcsinálva egyszer drágábban, mint hogy olcsón de szarul, aztán lerobbantok vele valahol a semmi közepén.
A rozsdásodásra meg annyit, hogy a mienk is kicsit kezd alul, főleg a küszöb fele, de csak felületi, s majd le alvázvédőztetem,illetve 5 éves tervbe benne van a küszöb idomok cseréje is adott esetben, ha kell(nem tudom, nem értek hozzá, haver mondta).
Peace :R


icemad
(nagyúr)
Blog

Ok. Elbeszélünk egymás mellett, több okból is. Egyrészt Magyarországon a privát lízinget valamiért privát bérlésnek mondják. Ez kavart meg minket. Másrészt nagyon úgy tűnik, hogy csak a Skodánál van ilyen lehetőség egész Magyarország területén. Szóval ezt most benéztem. Pedig a világ legjobb megoldása. Remélem Magyarországon is elterjed lassan.


bitpork
(veterán)
Blog

Már az hiba hogy a "közelben" keresel autót. Annyira el van kényelmesedve a használt autó vásárló itthon hogy nem hajlandó megmozdulni. Én a legutolsóért Graz-ig mentem. Előtte Pécs, Budapest, Győr - Szegedről. Volt h 2-3 alkalommal. Igen csökkentette a rendelkezésreálló keretet de azt kaptam amit akartam.


Redneck
(veterán)
Blog

Szerintem ennyiért vagy kicsit többért jobb Focust is kaptál volna. Mostanában nézegettem fiatalabbakat és vannak elég jó ajánlatok. A bejegyzés miatt ránéztem a keresőre. 12-13 évesekből is van bőven választék, persze lehet nem a szomszédban.

Szerintem megéri kicsit várni, elvégre nem egy zacskó szotyiról van szó. :U

[ Szerkesztve ]


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Nekem 2003-as modellem van, kombi, 117k-val vettem, és 99%-kal kevesebb hibával vettem 850-ért... 1-es faceliftes, 2 éve... Már 154k-nál járok km-ben.
Amiket a srác leírt problémával, én visszavittem volna a kereskedésbe és egy hátraarcot tolva elmentem volna... 2 év után most ment szét a vízpumpám, meg a hosszbordásszíjam és a görgők is cserélve lettek. A vezérlés még nem kellettett, mert eladás előtt lett cserélve, kb 30k és csere érett.
Eddig 4 gyertya, meg olaj csere volt, maximum 11k-nál cserélve. Csak gyári. 2 év alatta!
Ő meg megvette az mk2-őt 13 évesen ilyen leharcolt állapotban... :( Mindenki maga tudja. Jah és az enyém nem rohad. Mikor a hangtechnikát rakattam bele, meg mikor políroztatva volt, akkor is meg akarták venni, olyan állapotban volt/van a kocsi...
Szóval szerintem elhamarkodott döntés volt részéről... :(

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Ugye tudod, hogy mert van kivétel az még nem általános?

[ Szerkesztve ]


icemad
(nagyúr)
Blog

2003-as és 117000km... Muhaha... :DDD


.Szaki.
(addikt)
Blog

Én most egyetemre járós autót keresek, ennél valamivel kisebb kerettel, és nekem úgy tűnt, hogy ennyiért és kicsit többért inkább Mk1 Focus van, szóval nekem csak azon akadt meg a szemem, hogy sikerült Mk2-t venni.

Én egyébként Polo IV-et és Fabia I-et nézek elsősorban, de elég kicsinek tűnik a választék az 1.4MPi-ből, ilyen keretnél pedig szerintem a külföldre menetel nem opció, csak országon belül. Lehet 3 és ötajtós, Fabia esetén 5 ajtós, vagy kombi, a Sedan nem tetszik, de nem is találtam egyébként. Szimpatizálok még a Fiestával is, de ott nem tudom mire kell figyelni, találtam C Corsákat, és egy-két G Astrát is, illetve az volt még feltűnő, hogy rengeteg Renault Mégane II Sedan van fent mind faceliftes, de arról sem tudok semmit. Utóbbiban csak az a furcsa, hogy 5 ajtós és kombi egyáltalán nem, csak és kizárólag a Sedan, de elég patentnak tűnnek. Ezt is már anno úgy csinálták a franciák, hogy a négyajtós gyártását kivitték Törökországba és a silányabb minőség miatt vannak fent ezek az autók, vagy valami teljesen más az oka vajon?


bitpork
(veterán)
Blog

Apósom 2003ban vette a gastrát. most van benne 120k... igaz körbe van parkolási sérülve, de gyári. Ja nem most van hátsó dob cserén.


Tikakukac
(titán)

A MeganeII egy rakat fosi, azért van belőle annyi és azért olcsó. Kasztnifüggetlen.


gabor9991
(őstag)

500 körül van dízel f2 bevallott 500.000 km-rel.
Mondjuk egy olyanért pont egy forintot sem adnék már.

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

Nekünk volt 10 évig egy 1.6 16V Grandtour Authentique, facelift előtti.

A kormány az útról kb semmi visszajelzést nem ad, a váltója lassú és pontatlan. 10 év alatt csak kopó-fogyó dolgokat kellett rajta cserélni, de néha hibákat írt ki a számítógépe. Mindig meg lett nézve, csak a szenzorok érzékeltek baromságokat. Ezen kívül csak a belső kapcsolók, kormány és indítókártya kopását tudom említeni

Hogy 10 éves kor után milyen? Jó kérdés... :U


.Szaki.
(addikt)
Blog

Akkor el sem gondolkodok rajta. :) Mondjuk legjobban egy VW Polo IV 1.4 MPi-nek örülnék 75 lóval, ötajtóval, klímával.


Mi5u
(tag)

75LE+klíma :DDD
Mikor szokik le arról a magyar ember, hogy alulmotorizált autót vegyen? A kis köbcenti nem egyenlő az alacsony fogyasztással. Klímával meg pláne zabálni fog, de cserébe nem is megy.

[ Szerkesztve ]

üzenetek