[Re:] [FRENK1988:] Miért tilos a Xenon fényszoró? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


FRENK1988
(veterán)
Blog

Én személy szerint nem kellene tiltani vagy akkor hivatalos bemérésre vinni.
Úgy fájt a szemem és majd a fejem míg hazaértem :(((


CHIPman
(nagyúr)
Blog

Mi van azokkal az autókkal, amikben alapból Xenon van? Ha tilos lenne, nem lehetne forgalomba helyezni Mo.-n. Vagy csak az utólag berakott tilos?


tibi666
(senior tag)

vegyél normális izzókat, azzal látni is fogsz.
kamu gagyixenonosokat én kivetetném a forgalomból. a gyári szett menet közben is tud szabályozni magasságot, hogy ne vakítson. majd nézd meg egyszer egy gyári és egy utólagos xenon kialakítását, rögtön rájössz majd, hogy miért vakít durván még a "jól" beállított is.

én nem lettem voltam ilyen jólelkű veled, simán elvettem volna a forgalmid.


tibi666
(senior tag)

azokban van automata szintszabályzó, lámpamosó is, valamint olyan a kialakítása a foncsornak/projektornak, hogy nem vakít.


P00By
(nagyúr)

Igen, a magasság szabályozás hiánya miatt "tilos" a Xenon.


FRENK1988
(veterán)
Blog

Egy szerelő haver (tényleg az mert nem sóz rám szart) ajánlotta. Igaz kicsit zsebbenyúlós volt (BiXenon) de akkor egyszer a szervizbe beállítottuk és jó volt. Senki nem villogott rám szemből. De a zsarukan egyből szemet szúrt :W
MII-m van abból is az utcsó szériás tehát projektoros a tompított helye az nem vakíthat

[ Szerkesztve ]


tibi666
(senior tag)

amennyi szarul beállított fényszoró van, ne csodálkozz, hogy nem villognak. én többet mennék refivel, mint tompítottal, ha mindenkinek villognék.


FRENK1988
(veterán)
Blog

Amúgy az automata szintszabályzás miatt nem engedélyezett az utólagos Xenon a fényszórómosó nem kötelező


habo2
(csendes tag)

sziasztok!

az a baj, hogy a xenon, hiába jó neked, ha nem projektoros foncsor van a lámpádban, akkor vakítja a szembejövőket...

az utólag beépített xenonhoz meg kötelező a fényszórómosó, és az automata fényszóró-magasság állító, ami nincs a kocsikban, csak ha gyárilag xenonnal szerelik.

mod : látom már írtátok :R

[ Szerkesztve ]


DEJVID
(őstag)
Blog

Idáig akárhány márkánál néztem az extra tételek listáját, xenon mellé mindig kötelező volt fényszórómosót rendelni.


tkazmer
(addikt)
Blog

A Xenon fényszóró sokkal erősebb fénye van mint bármely normál izzónak.
valóban erősebb, de én pl. egy rendes normál izzó és egy xenon között olyan hatalmas különbséget nem érzékelek,
a xenon jobban "kompatibilis" az új kék színű autópálya táblákkal, de más előnyét én még nem vettem észre. ráadásul erős ködben pl. még jobb is a hagyományos izzó sárgásabb fénye.

[ Szerkesztve ]


Winner_hun
(félisten)
Blog

Ez az infó honnan van?


Metalfan
(senior tag)

Én inkább a fehér fényű hagyományos izzókat szeretem, jól beállítva szvsz azok a legjobbak. Persze ha olyan autót vennék, amiben gyárilag xenonos lámpa van, nem cserélném ki fehérre.

szerk: mire jó az, hogy rendszeres olvasom a blogbejegyzéseket: megtudtam, hogy utólag elég körülményes beszerelni a xenon izzókat :)

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

Nem tilos a xenon. Viszont eloiras a dinamikus szintszabalyzas es a fenyszoro moso berendezes. Torlo nem kell, csak moso.

[ Szerkesztve ]


FRENK1988
(veterán)
Blog

Autószerelő haver mondta, meg a rendőrök is azt nézték csak


Winner_hun
(félisten)
Blog

Akkor maradjunk annyiban hogy kötelező;)


Thunderzolee
(addikt)
Blog

Nem is tudtam, h a Xenonnak ilyen feltételei vannak.
Köszi az infót. :R

[ Szerkesztve ]


FRENK1988
(veterán)
Blog

Még jó hogy mondtad:R


laolaj
(aktív tag)

hát nem kell az a xenon ha már nincs a kocsiba.. vegyél [ilyet] nekem volt ilyen... valami fantasztikus .... a sima volt benne majd ilyet tettem bele.. éjszaka sokkal sokkal jobb .. tisztább és jobban látok. csak ajánlani tudom mindenkinek. :R


geri|
(aktív tag)
Blog

A xenon gázkisüléses izzókat, ha jól tudom (javítsatok ki ha nem), először személyautókban a BMW-alkalmazta. Az oka érthető, hiszen a xenonlámpák színhőmérséklete megközelítőleg azonos a déli napéval, ezért megkönnyíti az éjszakai autózást, hiszen a szem nem fárad el annyira. Vagyis egyszerűbbre lefordítva: a hagyományos halogén fényszórókkal szemben, egy xenon fénye sokkal inkább hasonlít a nappali természetes fényre.

Ha tisztába raktuk, hogy miért is olyan jó ez nekünk, tisztázzuk azt is, miért nem jó ezt utólagosan beintegrálni egy olyan személyautóba, amelyikben gyárilag nincs ilyen.

Aki böngészi az új autók árlistáját, tudhatja, hogy egy xenon fényszóró, vagyis bi-xenon fényszóró kb. 200.000 Ft-os tételt jelent. De miért is, ha meg tudom venni 18ezerért a suzukiba, meg a ladába, meg a calibrába? Nos azért mert, a xenon gázkisüléses izzó erős (laikusok szerint vakító) fényéből adódóan körültekintően kell használni, ugyanis balesetveszélyes, és házi módszerekkel beszerelve leginkább több kárt okoz mint hasznot:

- azokba az autókba, melyekbe utólag szereljük bele, veszélyes lehet, hiszen a gépkocsi elektronikai rendszere nem erre a fényszóróra van optimalizálva. Nem kell itt komoly dolgokra gondolni, de arra mindenképp, hogy más drótok meg rögzítések kellenek, ugyanis a xenon fényszóró magasabb feszültségen dolgozik (nem is szabad csak úgy cserélni magunktól, ha jól tudom), és nem egy olyan esetről olvastam, ahol a drótok elolvadtak, illetve túlmelegedett a rendszer. Tehát az első ok, hogy miért ne csináld utólag.

- azokba az autókba, melyekbe utólag szereljük bele, általában nem teszünk automatikus szintszabályzást, mert nagyon drága (az új autókban általában inkább ezt kell megfizetni a 200.000-s tételnél). Pedig az egész xenon rendszer lelke ez, ugyanis ha az autó picit jobban meg van pakolva, vagy egyenlőtlenül van elrendezve a súly, akkor a xenon fénykéve már más szögben világít-adott esetben a szembejövő rendőrautó sofőrsünének szemébe. De ha gyárilag be van szerelve a xenon, akkor ezzel a hatással nem kell törődni, ugyanis a gépkocsi automatán beállítja, menetközben is akár. Akinek van rá lehetősége, nézzen meg egy ilyen autót (leginkább előforduló verdák: audi, bmw, mercedes, lexus, stb.)mikor a sofőr ráteszi a gyújtást. A fényszóró beszintezi magát. A kanyarfényszóró meg már csak hab a tortán. Ez ugyebár a kormány elfordításához mérve fordítja el pár fokkal a fényszoró kévéjét. Persze az új audi a8-asban már a gps-hez van kötve ez a rendszer, így a fényszóró már a gps-térkép alapján forgatja a fénykévét, előbb mint te gondolnád, hogy jön a balkanyar...
Így tehát érthető, hogy miért nem túl szerencsés, ha csak kicseréled az izzót xenonra és kész. Az már nem érdekel, hogy a fényszóród tényleg elvakítja a szembejövőt, és belédmegy, mert az autód meg van rakva egy zsák bármivel, és az autó farát lenyomva megemeli a fényszóró fénykévéjét. Mert ezt a forgalmi helyzetnek megfelelően folyamatosan változatni kell.
Tehát a második ok, hogy miért ne csináld utólag.

- végül de nem utolsósorban beszéljünk picit a lámpatestről. A legtöbb, ahogy én hívom: "hülyegyerekxenon" a régebbi autókban van (swift,astra,bravo,etc.). A sok 18-19 éves beszerelteti a hagyományos lámbatestbe a xenon-izzót és kész. Azzal azonban nem foglalkoznak, hogy a lámpatest, illetve a lámpabúra műanyag-plexi borítása a fénykévét megtöri, és a fényét szétszórja. Ezzel pont a lényegét veszíti el az egész koncepció: hogy egyenletesen, homogén nappali-fényhőmérséklettel világítsa be az útszakaszt.
Ezért jár a 200.000 FT-os tételhez még fényszorómosó is, hiszen a lámpabúrát folyamatosan tisztán kell tartani, hiszen a kosz, folt, piszok maradványokon megtörik a xenon erős fénye, és rendkívül veszélyes a többi autósnak, valamint nem is világít úgy ahogy kellene.
Ezt ugyebár a legtöbb tuningarc elfelejti...mjuk valahol igazuk lehet, hiszen a nehezen összekuporgatott pénzből vásárolt calibra első lökhárítóját én sem fúrnám szét.
Tehát a harmadik ok, hogy miért ne csináld utólag.

- one more thing: vetítőlencse... Fentebb linkeltem egy videót az opel insignia AFL rendszeréről. Az egészben talán a legnagyobb probléma, hogy a suzukiba (de még toyota yarisba sem), meg mittoménmibe nem lehet utólag vetítőlencsét belerakni, hiszen a gyári karosszéria ezt nem teszi lehetővé. Esetleg ha szétfúrjuk a gépet. És itt bukjuk a legnagyobbat. Ugyanis így szinte semmi esélyünk arra hogy irányítani tudjuk a fénykévét. Vagyis így szétszórodik a fény, mindenfele- a rendőrbácsik szemébe is.Köd esetén ez a hatás felerősödik...
A bi-xenon lámpák esetén pedig kötelező a vetítőlencse. Itt is sokan tévednek, nem két világítótestről van szó, hanem kettő az egyben-tehát távolsági és tompított 'fényszórást' is egy izzó látja el.
Tehát a negyedik ok, hogy miért ne csináld utólag.

Összefoglalva tehát nagyon ász dolog, de inkább csak azoknak ajánlom az ilyen rendszerbe (bi-xenon) való befektetést, akik tényleg sokat mennek hajnalban, vagy éjjel. Aki csak lakott területen néha este használja, annak teljesen felesleges. Ha meg utólag szerelteti bele-csakazértis- akkor sem magának nem használ, sem a többi autósnak. Aki viszont éjjel vezet annak kötelező, hiszen megkönnyíti a szem dolgát.
Az viszont igaz, hogy xenon gázkisüléses fényszóró használata esetén KÖTELEZŐ LENNE az automatikus fényszorómagasság állító rendszer, és fényszorómosó berendezés is, és ez biza törvényileg szabályzott, tehát a rendőrbácsinak igaza van, ha csesztet. (Én mjuk kötelezővé tenném, hogy gyárilag is csak vetítőlencsével lehessen forgalmazni a xenon fényszorót-ugyanis van olyan autó ahol gyárilag nem vetítőlencsés: a régebbi kiadású volvo xc90 például)

------------------

Pár érdekesség:

Az audi a8 gps-alapú fényszoróállítását már említettem. Az opel insignia, ÚJ astra, mercedes s és e-osztály pedig már a távolsági fényszorót is magától kapcsolja a szembejövő forgalomtól függően, illetve hogy kihez érünk közel a forgalomban (lásd fenti link).
A volvo S80 pedig nappal (mobilokban is használatos fényérzekelővel állapítja meg) automatikusan kikapcsolja a kanyarkövető automatikát (a magasságállítást NEM), hiszen feleslegesen használjuk, nappal úgyis az a lényeg, hogy könnyebben meglássanak minket, nem hogy mi lássunk.
Az új toyota avensis esetében is külön lehet kapcsolni a kanyarkövető rendszert, igaz, itt ezt nekünk kell megtenni. (egy pici gomb van a kormány mellett balra)
A többi autómárkánál is tudunk kanyarkövető bi-xenon lámpát rendelni új autóba extraként.
Itt még

[ Szerkesztve ]


ABE
(őstag)

:R


Motion_Blur
(félisten)

Meddig használtad? Csak azért, mert az Osram Nightbreaker-ek nagy átlagban 3-4 hónap után megadják magukat.

A magyar rendőrségtől meg nem is vár többet az ember, ez színtiszta kaszálás, pénzszedés, lopás. Kb. ennyire képesek. Nekem is xenon van az autómban, mert fontos hogy lássak. 90%-ban olyan helyen közlekedek, ahol nagyon sok nyúl, róka, őz lapul az árokparton ugrásra készen. Nekem fontos, hogy lássam őket. Ameddig tudok, megyek vele így, ha kiszedetik úgyse tudok mit tenni.


ABE
(őstag)

A hülye mérnökök kitalálták, milyen kondíciók kellenek a xenonhoz. A még hülyébb rendőrök meg kitalálták, hogy ezt be is tartatják. Én meg egy szarszemétszaralak vagyok, és még a normál fényszóró magasságállításával is szoktam szórakozni, hogy ne vakítsak el másokat. Rohadjak meg, hogy odafigyelek másokra...


Motion_Blur
(félisten)

Érdekes, engem meg egyáltalán nem zavar, ha utólag beszerelt xenonos jön velem szembe. Tudom, hogy látni akar, ahogy én is, odafigyelek másokra. Akinek rossz a szeme, meg nem lát szürkületben, meg egyéb kehéje van, az ne vezessen.

Hány 20-30 éves tragacs fut az utakon pislákoló, sárga fényszórókkal? Az biztonságos?


ABE
(őstag)

Nem, az sem biztonságos, ha nincs kivilágítva, de az sem, ha szarul van beállítva. Találkoztam már nem egy rosszul beállított normál fényszórós meg utólag kendácsolt xenonos autóval is. Mindegyik zavaró. Nincs kehém a látásommal, de zavar a feleslegesen felkapcsolt ködlámpa, a szarul beállított fényszóró. Édesanyám nem lát túl jól sötétben, de kénytelen autóval járni télen is, amikor gyakran sötétben kell mennie. Ne közlekedjen azért, mert sokan képtelenek beállítani a szaros fényszórót? Na neee...

Nekem őszintén szólva bőven elegem van abból, hogy az utakon sokan egyenlőbbeknek tekintik magukat a többieknél, antiszoc. módon viselkednek, és szarnak a másikra. Ebbe az utólag 10e forintért belehenkölt xenon is beletartozik. És nem arról van szó, hogy nem tudnánk mi is megtenni és irigyek vagyunk, mert megtehetnénk, hogy belerakjuk az autóba az első szaros kínai szettet...


anjani182
(őstag)
Blog

Hiába teszel egy sz*r régebbi kocsiba xenont, csinál az mindent csak azt nem amit kellene...ugyanis az egész lámpabúra sz*r hozzá, meg technológiailag elavult egy mai új autóhoz képest.

Én legalábbis észreveszem a különbséget az új Civicem és az 5 éves 206-os között (ami nem mai konstrukció), pedig mindkettő sima halogén. Nem kell csoda égő, a gyári égő/fényszóró is legalább 1,5x olyan messzire és egyenletesebben világít, mint a 206-osé...

Egyébként az új Civicről tudok nyilatkozni, megnéztük a gyári xenonosat, a búrában nincs különbség, talán az izzó fókuszpontjában már van, ehhez nem értek, és foncsor van a xenon égő előtt, míg a sima halogénesben nincs. Ennyi a különbség, no meg persze a kötelező többi dolog!

Ergo hiába tennék az enyémbe utólagosat, az biza pofánvakítja a szembejövőt, de legalábbis konstrukcióban nem ér fel a gyárihoz! :U

[ Szerkesztve ]


apóka
(aktív tag)
Blog

"Nekem is xenon van az autómban, mert fontos hogy lássak...."
Majd:
"Akinek rossz a szeme, meg nem lát szürkületben, meg egyéb kehéje van, az ne vezessen"

Akkor most ki vezessen este? ;] Nem igazán értelek...
A kressz egyértelműen fogalmaz: az út és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel kell haladni. A mai rohanó világban ez nevetséges, de ettől még érvényes.
Szerintem a 20. hsz-ben elég egyértelműen van leírva, hogy miért tilos. Azt természtesen nem vitatom, hogy jobban látsz vele. Én vezetek mindkét típussal szerelt autót, ettől függetlenül zavar a rosszul beállított (valószínűleg utólag beszerelt) xenon égős autó.


ABE
(őstag)

Számból vetted ki a szálkát... :K


geri|
(aktív tag)
Blog

Srácok még egy aktuális kérdésre hívnám fel a figyelmeteket!

2011-től minden ÚJ autónak nappali menetfénnyel kell rendelkeznie. Ez annyit jelent, hogy bárakármelyik gyárból kigördülő verdának rendelkeznie kell az ún. nappali menetfénnyel. Ez EU-s törvényi előírás. ( arról még folynak a tárgyalások, hogy azokat a modelleket melyeket 2012-előtt terveztek, de 2012 után is gyártanak, nos hogy azokon kell-e karosszéria módosításokat végezni, hiszen picit elmozgatná a modell fedezeti pontját :D )
Ez ugyanis a legújabb tuning-őrület. A led-es fényáradat a skoda fabiakon meg mittoménmiken. Nos a picit megint tisztázzuk le a dolgokat:

A LED (Light Emitting Diode) - ek előnye, hogy a fény előállításához nagyon alacsony áramot és feszültséget igényelnek, iszonyú gyors a kapcsolási sebesség, kis helyen elférnek, ütésállók és nagy az élettartamuk. Sokak szerint a LED az új xenon, ha ilyet lehet mondani.
Egyszerűbben kifejezve a LED-es villanók az autóiparban szintén (a xenonhoz hasonlóan) a biztonságunkat hivatottak szolgálni. Passzívan. Ugyanis ezek a pici fénydiódák a fék, vagy irányjelző (index-ahogy még az öregek hívják) -ben teljesítenek szolgálatot, a drágább és újabb autókban. Az, hogy gyorsabban villannak fel, és jóval erősebb a fényük, mint a hagyományos izzóknak, balesetet előznek meg, vagyis biztonságosabbak. Legyinthetünk, hogy ez lófasz, meg nem ezen múlik, pedig de. Sok esetben pont ezen múlik.

A LED-ek, azonban nem csak a hátsó lámpatestekben találhatóak meg (a jelenlegi VW Passat volt az első típus, ahol felszereltségi foktól függetlenül -alapfelszereltségként- járt a LED-es hátsó lámpa- irányjelző, féklámpa együtt), hanem az első fényszórókban is. Hiszen a korábban már említett új audi a8, lexus LS, valamint az audi R8-as versenygépben már a bi-xenon fényszoró az alapfelszereltség, és a LED-es fényszóró szerepel az extralistán (600.000 Ft körül). Itt kell megjegyeznem, hogy az új toyota priusba is lehet ilyen ledes főfényszórót kérni, 200-300 ezer körül. Elképesztő dolgok ezek, de a légzsák meg a légkondi is ilyen volt 20 éve...ebbe azért picit érdemes belegondolni!

Szóval szakadjunk picit ki az utópisztikus baromságokból és csapjunk vissza a suzukis nappali fény-es lámpákhoz. Tehát ezek is lassan elárasztják az utcákat. Természetesen ennek is van törvényi rendelkezése, ahol pontosan le van írva, hogy a talajtól hány cm-ig illetve hány cm-től lehet elhelyezni, illetve utólag felszerelni.
A baj azonban az, hogyha ezeket a LED-sorokat nem jól helyezzük el, ugyanis a LED fénye a xenon.hoz hasonló. Tehát könnyen ismét bajba sodorhatjuk a többi autóst.
Eddig is volt amúgy 'nappali menetfény' (Daylight Running Lamp), de azt a mi astránkban úgy kapcsolom, hogy a kikapcsolt és tompított fényszóró állás között van még egy állás. Régebben ezt helyzetjelzőnek hívtuk-legalábbis amikor én még szereztem a jogsit anno...nem kártyásat :P

A nappali menetfény hasznossága azonban nem köthető az éjszakai vezetők és nem éjszakai vezetők tipizálásához, ugyanis ez mindenkinek hasznára válik. Látnak téged, és nem is fogyaszt sokat, kb. 20% kevesebbet mint a tompított. Összefoglalva ez jó dolog, persze, ha okosan használjuk. A másik dolog pedig a fennt említett LED-főfényszórók kérdése. Hiszen pár év, és ez a megoldás is elérhető lesz a passat szintű autóknál!

-----------------------------

Érdekesség:

A nappali menetfény (DRL) legtöbbször led-fényforrású. Van egypár autógyár, ahol már előre gondolkodtak, és pár éve alapfelszereltséggé tették pár modellben a LED-es DRL-t:

-Saab 9-3 (a legújabb)
-Opel Insignia (LED-es menetfény csak bi-xenon rendszerrel együtt, amúgy pedig halogén izzós menetfény)
-Opel Astra új (LED-es menetfény csak bi-xenon rendszerrel együtt, amúgy pedig halogén izzós menetfény)
-BMW-k ('angel eye')
-Audi A4,A5,A6,A8,Q5, Q7 (facelift)
-Volvo új S30, új S60, XC60
-Mercedes E, S, ML osztályok
-Lexus

Többi most nem jut eszembe

[ Szerkesztve ]


geri|
(aktív tag)
Blog

"Műholdak irányíthatják a fényszórót

Egy autó legmarkánsabb eleme tud lenni a fényszóró, ami az A8 esetében hatványozottan igaz, hiszen ha másról nem is, de az autó elején ékszerként csillogó lámpatestekről rögtön feltűnik, hogy ez már egy új A8. Alapesetben xenon lámpákat kap a német bálna, ám némi felárért kérhetünk teljes LED-világítást is. Ez utóbbi esetben a tompított fény tíz-tíz világító modulból épül fel, amely a szárnymotívumot formáló krómozott szegély (wing) alatt alkot egy ívet. Közvetlenül ez alatt egy másik ív is található, amelyben fényszórónként 22 LED-egységből áll össze a nappali világítás irányjelző csíkja, a sajtófotók többségén ennek a derengését látni.

A krómozott szegély felett kaptak helyet a távolsági fényszórók, amelyek két, egyenként négy nagy erejű LED-es világítóegységből, illetve egy-egy tükörrendszerből állnak. A tompított és a távolsági fény közötti váltást külön asszisztensfunkció végzi, az autópályafényről és a kanyarvilágításról pedig további nagyteljesítményű világító diódák gondoskodnak. A rendszer hőmérsékletét saját ventilátor és hűtőtest tartja kordában. Újdonság még, hogy a fényszórókba integrálták a hagyományos ködfényszórókat, amelyek helyét a lökhárító alján az adaptív sebesség- és távolságtartó elektronika radarszenzorjai foglalták el.

Szerencsére az A8 maga gondoskodik arról, hogy a lámpáiba zsúfolt űrtechnika ne vakítsa el a szembejövőket, ugyanis egy - a belső visszapillantó tükörbe épített - kamera jó előre felismeri a szemből érkezők fényeit, amelyek alapján az autó magától állítja be a fényszórók optimális vetítési magasságát és irányát. Ilyet nagyjából már egy Opel Astra is tud, ám amivel egy jelenkori autó sem tud versenyezni, az az, hogy (természetesen némi felárért) rendelhetünk egy olyan intelligens fényszóró-szabályzót, amely a műholdas navigáció adatai alapján változtat a világítás irányán.

A gyakorlatban mindez úgy működik, hogy a navigáció az út vonalvezetését előre felderítve, folyamatosan adatokkal látja el a fényszórók szabályzóelektronikáját, így az például a távolabbra világító autópályafényt már a felhajtóra érkezve bekapcsolja, míg az útkereszteződések előtt a szélesebb világítási képpel működő kanyarodófénnyel fokozza az áthaladás biztonságát. Ezek után már szinte butának tűnik a "csak" világítani tudó hátsó lámpa, igaz, abban is 72 világító egység van darabonként."

Forrás

Személyes megjegyzés: az utolsó sorban olvasható "világító egység" a LEDekre vonatkozik.

[ Szerkesztve ]


^Clown
(veterán)
Blog

Végre valaki leírta értelmesen. Elegem van a sok hülyegyerekből, akik elvakítanak a sz@rul beszerelt xenonjukkal..


geri|
(aktív tag)
Blog

One more thing: vigyázni kell az autógyárakkal is, mert csalnak. A legjobb példa erre a jelenlegi Ford Mondeo. Arról azt írták a tájékoztató-füzetükben, hogy LED-es hátsó lámpák. Na ez kamu. Sima halogén-izzók vannak a hátsó lámpákban, csak a lámpabúra hajaz picit a LED-es hátsó lámpákra.
Jelenleg amúgy a márkák modelljeinek fedezeti-pontjától, kalkulációtól függ, hogy milyen a hátsó lámpa. Például:
- Az új mercedes E-osztály hátsó fék lámpája alapfelszereltségként LED-es, viszont az irányjelző csak a legmagasabb felszereltségben (avantgarde) LED-es.
- A BMW-nél viszont már a felső-középkategóriás 3-asban is alapfelszereltség a LED-es irányjelző is.
- Az új toyota avensisben csak a hátsó fék-illetve helyzetjelző lámpa LED-es, az irányjelző nem lehet az.

[ Szerkesztve ]


-NOKIA-
(Ármester)

Egyet értek.


moha21
(addikt)
Blog

Múlt héten jövök haza Pestről este, mögöttem jött egy autó, azt hittem olyan hülye
rajta hagyta a távolságit, de egy idő után rájöttem "szuper fényszórója" van, baszta a szemem előzni meg véletlen sem akart volna..szóval nagyon fasza szarul beállított xenon fényszóró vissza pillantótükörbe is.

Szóval (#31) ^Clown : egyet értek én is.

[ Szerkesztve ]


-NOKIA-
(Ármester)

Egy két ilyen hülye miatt néha én is sötétíteni vagyok kénytelen a tükröt.


cvn69
(tag)

Sosem értettem, hogy ha valaki szabálytalanságot követ el, akár sebességtúllépés, akár tilos lámpán való áthajtás, szabálytalan fóliázás, xenon, vagy bármi más, utána miért a rendőr a bunkó, ha megbünteti? Neki az a dolga, hogy betartassa, nekünk meg az, hogy betartsuk a szabályokat. Persze, én is szoktam szabálytalankodni, de sosem jutna eszembe mást hibáztatni a saját hülyeségemért.
Az infókat meg nem a szerelő havertól kell(ene) megszerezni, mert attól, hogy szerelő, még nem biztos, hogy a jogszabályokat ismeri, mivel nem abból vizsgázott, hanem az autó javításából. És neki az az érdeke, hogy eladja a termékét, szolgáltatását. Inkább őt okold, hogy félretájékoztatott és ezért buktál jópár ezrest. Akinek ilyen haverjai vannak, nincs szüksége ellenségekre! :DDD
Marha nehéz a mai informatikával beszőtt világunkban egy-egy jogszabálynak utánajárni. Eltarthat, akár 2 percig is! :K

[ Szerkesztve ]


cvn69
(tag)

Csak hogy tisztázzuk, esőben, ködben sokkal jobb a sárga színű fényt kibocsátó lámpa, mint a fehér. Tiszta időben meg egy sima halogén is kellően tud világítani.
Egyébként is, ez a xenonörület kb. olyan, mint 20 éve a halogén. Akkor az volt a menő, ma meg már minden autóban azt raknak. Újabb 10 év múlva már xenon lesz minden új kocsiban, hacsak ki nem találnak valami újat, pl. LED.
Amúgy, ha a látótávolság kevés a sebességhez, akkor nem a fényerőt kell növelni, hanem a sebességet csökkenteni!

Az őzekről, nyulakról, rókákról meg annyit, ha a fénycsóvába kerülnek, nem fognak elmenni előled, mivel egy fényalagutat képez ahonnan nem látnak oldalra, így nem fogják elhagyni a sávodat! Tehát, a xenon ilyen téren is rosszabb választás.


VectraC
(újonc)

Addot számlát?? h mennyiért meg miért büntett?
mert ha nem akk mehetsz a rendőrségre reklamálni, kirugják
A RENDŐR NEM IS SZÓLHAT A XENONÉRT!!!!

ENGEM IS MEG AKART MÁR BÜNTETNI DE MONDTAM H NEM BÜNTETHETNEK A XENONÉRT MEG MÁSRÉSZT NEM VAKIT MER A MOSÓ HÜLYESÉG CSAK JOBBAN ÖSSZEKOSZOLJ A LÁMPÁT (nekem van), MAGASSÁGÁLLÍTÓ??? ILYEN UTAKRA???


VectraC
(újonc)

magasságállító meg azért hülyeség mer a hepehupás uton nem csinál semmit, csak akkor ha többen ülnek az autóban akkor max lejjebb állítja a fényszórókat de sztem hülyeség, mer ha vakít akkor mindenhogyan vakít!!
Szóval mindenki vegyen Xenon-t mert sokkal jobb!!!!!
A rendőr meg nem szólhat!!!
Ha meg szól a rendőr akkor meg kell mondani h inkább kapcsolják be a biztonsági övet és ne az ülés mögött legyen bekapcsolva, meg kapcsolják fel a fényszórókat!

[ Szerkesztve ]


saguaro
(tag)
Blog

Magasság állítás arra való okoska, hogyha csomagtartóba teszel valamit, vagy többen ülnek a kocsiba, ugye a hátulja alacsonyabban lesz, az első lámpák magasabban, az izzó is meredekebb szögben világít, aki szembe jön, annak kivakítja a szemét, de ha benne van a magasságállítás, akkor ha a hátulja leül, az izzót ugyanolyan helyzetben tartja, és inkább az útra világít vele, nem a másik pofájába. Ha pedig bogaras a lámpád, vagy sáros, akkor a xenon fénye beleütközik, és összevissza szórja a fényt(szórtfény), és mindenre jó, csak világításra nem.

Ameddig meg nem vagy rendőr, te semmire nem utasíthatod őket. :U


moha21
(addikt)
Blog

Ugye csak viccelsz?
Olvasd el!


FRENK1988
(veterán)
Blog

Erről van egy sztorim.
Szomszédomnak és nekem is 6k-s xenon volt a kocsiban. Ki lett szedetve. Karácsonyra megleptem magam egy 4k-as és azóta egyszer sem állítottak meg pedig ugyanannyit járok sőt lehet többet mostanság.
Jah és a kocsim lámpája:
[link]


Sethdobaloah
(senior tag)

megánba létezik gyári xenon. Ha a színe hasonlít hozzá, miért vennének ki érte a forgalomból? :)


FRENK1988
(veterán)
Blog

automata szintszabályzás és ablakmosó nincs benne:D


Motion_Blur
(félisten)

A ki lett szedetve azt jelenti, hogy a rendőr kiszedette? Nekem is 6k-s van én is lehet átrakatom 4k-sra akkor (hozzá kell tenni napi 50km-t megyek, felét városban reggel és este szal mindig sötétben rendőrkapitányság mellett + napi 3-4 rendőrrel találkozok a városban és még senki nem jött utánam és meg se állítottak)


Debilon
(addikt)

nem tudom volt-e már, de NKH-s állásfoglalás: (pdf doksi)

[link]

külön érdesmes arra a részre figyelni, hogy a fényszóró üvegen milyen kód van.

érdemes átolvasni minden gagyixenonosnak is..engem is zavar a gafyi/szarul beszerelt xenon

ja, és nem minden gyári xenonos kocsiban van automata magasságállítás/mosó


FRENK1988
(veterán)
Blog

jaja. szépen leintett megkért h kapcsoljam le meg fel a tompitottat és mivel nem "bólintott" igy már kezdte is h ez szabályszegés stb stb


Ice!?
(őstag)

undorító ahol tart a magyar közlekedés-kultúra.. pl ahogy azzal játszanak az emberek(?), hogy ki kapcsolja le később a refit ha jönnek szembe..


Polllen
(nagyúr)
Blog

Igazság szerint nem értem, hogy ha a rendőr helyesen járt el, miért ő a hülye és szólod le...
:U

Rendszeresen találkozni olyan autósokkal, akik vagy szemből vagy hátulról, de szépen elvakítanak, mert vagy nem képesek beállítani/beállíttatni a világítást, vagy megy a sufnituning... Kicsit sem zavar, hogy büntetnek érte.

Ahogy korábban is írták, ha nem látsz rendesen, menj lassabban, esetleg használj reflektort, ahol lehet... Az állat ellen úgyis csak az fog megvédeni, ha meg tudsz időben állni és nem az, ha mindenkit - köztük őket is - jó messziről megvakítod.

üzenetek