Nekünk is 1.4-es G Astránk van itthon. Én nem vagyok oda érte, de ez elsősorban az olasz autós beütésemnek köszönhető. Ha nem vársz semmi különleges élményt, tudást az autótól, csak hogy elvigyen A-ból B-be, és azért ne legyen túl rossz vezetni, akkor ez az egyik legjobb választás szerintem. El nem nagyon romlik, ha meg mégis lenne valami baja, olcsón van hozzá alkatrész, és szinte bárhol értenek hozzá. Hátrányaként talán az első üléseket tudnám megemlíteni, azok hosszabb távon már nem túl kényelmesek.
Szóval összességében egy jó autó ez, csak nem szabad tőle komoly vezetési élményt várni.
[Re:] [h3lios:] Autóvásárlás 2.0 - BLOGOUT fórum
hozzászólások
gybazsi
(senior tag)
Ezekre a célokra kellene amit leírtál. Nyilván ha az ember komoly élményt vár egy autótól, akkor nem ilyen áron meg motorral keres opciókat.
Nekem egy 2001-es Polo Classicom van/volt, most elado. 1.4 benzin, soha nem hagyott cserben. Kicsit sajnalom is eladni, de kinottuk. Elso autonak tokeletes.
[ Szerkesztve ]
Nem túl kicsi és erőtlen az az 1,4-es motor? Én amondó vagyok, hogy mérettől függetlenül 100 Le alatt nem érdemes autót venni. Ha nagyon gyenge a motor, akkor sok öröme nem lesz az embernek a vezetésben. Ha keveset mész vele akkor ok, de ha picit is élvezni akarod a járműben eltöltött időt, akkor egy nagyobb motor jobb.
Barátnőm apjának egy ilyen kombija van (1,6 16V), a hátsó sárvédő iv, dob már rohad. A belső elég ingerszegény, arra pont jó, hogy elkaristoljon vele az öreg. A verda 14 éves lesz és ebben is már 140 ezer felett van a futásteljesítmény, pedig tényleg csak a templomba jár vele, a kiskertjébe, meg be a városba.
Kezdő autónak szerintem jó választás.
Sokaig hasznaltam 2,5L-es Hiluxot es Isuzu-t is, de a mostani 1,3-as Aurisom is tokeletes. Es havi 4-5 ezret beleteszek...
Ha az elso hsz alapjan kell neki az auto, akkor az 1,4 kiszolgalja.
zsolti1902
(tag)
Mielőtt elindulsz megnézni egy kiszemelt autót, ami messzebb van tőled, kérdezz rá, hogy pontosan mikor is készültek a képek róla?! Volt már olyan esetünk, hogy a kép és a valóság nem nagyon tükrözte egymást.
Valamint, hogy nincs-e hitel a kocsin stb, gondolom nem átvállalással akarod megvenni
EZT olvasd át, megéri szerintem.
Ha kereskedőtől veszed, akkor nálunk nincs ott a törzskönyv, passziválva van (a kereskedés nem tarthatja magánál) postán fogod megkapni az Okmányirodától.
A szerződésen legyen rajta a pontos kilométer óra állás és olvasható legyen minden kézzel írt rész (sokszor a tanú résznél csak macskakaparást írnak)
ITT pedig utána tudsz nézni egy kicsit a kocsinak.
ITT pedig egy pici infóhoz jutsz, hogy hol lehetett előleg a kocsi.
Mint írták is vagy hozzá értővel menj vagy vásárlás előtt nézesd át. Megéri azt a plusz pénzt.
Próbakörre mindenképp vidd el. Valamint egy picit engedj majd "ez tetszik" érzésnek, mert az ember szívesebben add ki a javíttatásra, egy olyan kocsiért, ami tetszik neki, mint amit a megvásárlás napjától nem szeret.
Remélem tudtam valamelyest segíteni.
U.I. : Alkudni ne felejts el
[ Szerkesztve ]
Apósomnak 1.4 gasztrája van. Ha egy csepp érdeklődés vagy szeretet szorult beléd az autók iránt, akkor könnyezve fogsz kukoricán térdepelni és tépni a ruhádat.
Semleges autó, semmi élvezet. Jónak, jó.
Szerintem rettentő unalmas es jellegtelen auto. 1.4-es ecotec motorhoz majd vegyel olajat is, nem keveset pótolni is. Egy f astra szebb belülről, es olcsóbbak a cuccok. Most a második autónk pedig egy gti polo lett, ahhoz jo drága minden, pedig nagyrészt minden ugyanaz, mint a többinél... Szerintem ne eroltesd a gastrat.
http://totalcar.hu/documents/totalcar/tc_checklist.pdf
Ezt vidd magaddal.
[ Szerkesztve ]
Sógoromnak volt 1.4-es, rettentően lomha volt. Szerintem nem rossz, de nagyobb motor kell bele. És hát ugye az olajfogyasztás...
egyik ismerősöm egy 1.6 16V-t hajt, ennyit autóval szívni még nem láttam embert, pedig én 2.5TD Omega-ztam egy ideig. Stilo jó féle verda 1.4-es abba elég, a gaystra-ba nem hiszem. Mondjuk inkább az opel, mint a 4-es golf. ha csak közlekedésre kell az autó, akkor Toyota.
Nem az 1.4 a baj. Fiatból is van 1.4 turbós Grande puntó. Picit nehezebb a gastránál, mégis sokkal jobban megy. Az EcoTech szar, nem az 1.4.
a fityo 1.4 szívója is jó. egyik álomautóm egy panda 100hp.
Vagy egy Polo 1.4 16v GTi az is repül mint az állat.
Lévén, hogy most fejezted be a jogsit és teljes mértékben rutintalan vagy, ezért én a helyedben bizonyos keretek között olcsóbb, de biztonságos verdát vennék! Főleg, ha nem fog melletted senki űlni segíteni, csak egy kocc is nagyon fog fájni a pénztatyónak!
Talán még megtanúlnád bütykölni is...
Ehhez a kasztnihoz pedig az 1.6 a minimum!
Nem biztonságosabb, hanem biztonságos! értem ez alatt, hogy egy marutti lehet nem véd meg ha elnézed
Azért az MTZ elég magas építésű, ha vki nekimegy max a tengelyről lepattog a festék
Baratom Valtrajanak egy ittas fiatal BMW-s nekiment 100-al. A BMW totalkar lett, de a srac csodaval hataros modon egy kisebb karccal maszott csak ki a kocsibol. A Valtrarol letort az elso jobb oldali sarvedo
A Golfot ismerős miatt is húztam ki a listáról. Ő autó szerelő és nem igazán hoznak hozzáuk Astrát, Golfot annál többet. Sok motorikus és elektromos hibájuk van. Nem sportautót akarok venni, hanem 1 megbízható verdát, ami elvisz A-ból B-be.
Motorból akár feljebb is mehetek nem ragaszkodok az 1.4-hez. Fogyasztásban nem akarok elszállni, mert nem akarom a havi fizetésem a benzinkútnál elverni. Annyit nem ér nekem a sportosabb vezetési élmény.
Sok helyen olvastam a Focust, de arról nincs tapasztalatom. Annyit hallottam, hogy a fordokhoz drágábbak a cserealkatrészek.
Fokkát 700ig bezárólag nagyon ki kell fogni hogy ne rohadjon és műszakilag is elfogadható legyen. Ha meg a futóművel kell működni ( a hátsót külön szeretik ) akkor az okozhat kényelmetlenséget.
Az 1.4 golfokat(mkIV) el kell kerülni tény, de az 1.6-tal nincsen sok gond, ha csak az nem h nem tépi le a fejed ha nyomod neki. Az astra elég racionális választás ha nem összehajtott és rohadós.
Viszont azt érdemes tudni, hogy még egy 1.4 is meg tud enni 8-9 litert télen városban. A városi fogyasztás mindig sokkal több mint az átlag, pláne ha sok a hidegindításos rövid táv.
A suzikiról milyen véleménnyel vagy? Nem csak swift van.
Astra eseten viszont nagy igazság, az 1.4 többet is eszik, mint az 1.6.
Akkor nagyjából el is dőlt melyik lesz a végleges megoldás.
(#22) bitpork
Ignis-t nem szeretnék Wagonert meg mégannyira sem. Kollegámnak előbbi van és nem rossz autó, de nekem túl magas illetve, hogy őszinte legyek mindig a 60-as életunt nyuggerek jutnak eszembe róla, akik az "Igniccel kimennek a piacra bevásárolni".
Illetve a 3-as Swift formára és belsőre is az ideális megoldás lenne, viszont árban az 1.5-ösök milla 1,2 körül vannak. Ennyit pedig nem akarok autóra költeni, meg fölösleges is lenne.
A többi típus pedig a keretemen kívül esik. Amin tanultam egy dízel SX4 volt, az nem egy rossz autó, de nekem nagy is lenne, illetve árban is kb. a keretem dupláját jelenti.
Régebben gondolkoztam Hondán - Toyotán, de ezekből csak régebbiek vannak csak amik nekem formára nem tetszenek. Nekem, hogy őszinte legyek az Astra még külsőre tetszik is, belsőre a 4-es Golf mondjuk szimpatikusabb lenne. De alkatrészből is sokkal kevesebb van hozzá, mint Astrához. Nem is meglepő, mert ahogy végig mentem valamelyik nap az utcán, láttam kb. 2 4-es golfot meg vagy 30 G astrát.
Egyébként a régen a fétisem volt ez az autó és árban is elérhető lenne DE ! Nem akarom 1 ház árát rákölteni.
[ Szerkesztve ]
Jó az astra. Az első lámpák ha nagyon sárgák akkor már nem lehet polírozni csak cserélni. a futómű ha nagyon kilengős-kopogós, akkor el tud nyelni könnyen 50-100k közötti összeget.
Ezek aztán konkrétumok.. De próbáljuk meg.. Mesélj kérlek, hogy pl egy MK4 1.6 8V golfon, mi az a "sok" motorikus és "elektromos" hiba, ami előjön?
Fordot felejtsd el, nem rossz szándékból, de azt gondolom, hogy itt a fórumon nincs nálam illetékesebb.. És ezt segítőszándékkal írtam.
[ Szerkesztve ]
Ismerős akiknél járnak sokan a gyújtó trafót említette, hogy sokat kell cserélni és nem csak régi verziókon, hanem 1-2 éveseket is visznek be hozzájuk ilyen jelenséggel.
Egr szelep, valamint fojtószelepet mondta, hogy sok hibással találkoztak.
Ford nem is volt komoly versenyző. Eddig az 1.4-6 os G Astra vezet magasan.
[ Szerkesztve ]
Akkor csak súgok, hogy egy nem lehajtott, ganéjra vágott, AKL mk4 golf a világból kivisz.. Például. A G astrákkal sincs túl sok gond, hajtani jó lesz..
Az felmerült benned-bennetek esetleg, mint lehetőség, hogy átnézzetek osztrákba vagy németbe?
(#17) bitpork: LOL
[ Szerkesztve ]
most mondd azt h a magas üléspozi meg a sok kg vas alattad nem véd
SLYM
(veterán)
jó az astra is, de remélem swiftet vettél végül. ha a megbízhatóság a fő szempont, akkor azt ajánlom, rengeteg kocsi volt itthon, a suzukikkal volt a legkevesebb probléma. az astrának ugyanúgy nincs semmi respectje, max annyi előnye van a swifthez képest, hogy kényelmesebb. golfot meg felejtsd el, hulladék, ami meg jó, az drága
[ Szerkesztve ]
SLYM
(veterán)
régi swiften nem gondolkodtál? 250-ért olyat kapsz, hogy megszólal, a biztonságot leszámítva nem tud kevesebbet, mint az új stift. viszont pénzed marad, amire szükség is lesz, mert így friss jogsival azért nekitolatgatások, padkázások, koccok, horzsolások azért lesznek, aztán ha a szemed fénye lesz a kocsi, akkor könnyen szomorú lesz az ember, ha megesik az ilyesmi
még egy jótanács, csak szívó benzinest vegyél ezekre az 5 km-es utakra, dízelt melegítgetni kell, turbonak nem tesz jót a sok kis kör, nem erre találták ki ezeket, illetve a vásárlás után ne spórold le az olaj és szűrőcseréket (jó bele a legolcsóbb belevaló is), illetve a gumikat jól nézd át. ezekre tényleg figyelni kell egy huszast rá kell szánni és akkor nincs sírás, hogy az előző tag a frissnek mondott olajcserét 30.000-el ezelőtt végezte el, te vinnéd 10.000-el később, csak akkor már kapott minden rendesen
[ Szerkesztve ]
Még nem volt meg az autóvásárlás. Jelenleg egy 1.6-os Astra a legesélyesebb, mert ebből már lehet rendes áron kapni viszonylag jókat. Az 1.3-as 3-as switfről azt olvastam, hogy sz.r a váltó és hamar tönkre megy. Az 1.5-ösöket még megnézem a netem de azokat csak milla + ért láttam, annyit pedig nem akarok autóra szánni az általad említett dolgok miatt is.
A költségekkel meg úgy számolok, hogy most van 1 millám autóra, ebből 650-800 ért akarok MAX venni, hogy legyen pénz átírásra, kötelező cserékre pl. olaj / gumik stb. Illetve az sem árt, ha marad pénz tankolni.
Egyszóval még nem lefutott a dolog. Tavasztól akarok elmenni nézelődni, ami már mindjárt itt van. Esős időben nem akarok autót venni, mert nem látszanak a fényezésen a hibák, ha vizes a cucc. Valamint behajolni sem annyira f.sza alá ha csupa sár a föld alatta.