Lássuk csak őőő.... Eddig bármikor, amikor az új Volvokon utaztam, és melegebb volt a kelleténél, ment a légkondi
hozzászólások
Errefelé meg sorozatban nem, nyilván azért született erről írás...
Ez nem jármű/volvo függő. Azt/azokat jellemzi aki/akik nincs/nincsenek tekintettel az utasokra, és 45-50 fokot generálnak a buszona légkondi kikapcsolva hagyásával.
Mávon legalább süvít a szél... Minden ajtó ablak nyitva. Tisztára mintha egy cabrio vonattal utaznál.
[ Szerkesztve ]
Persze, jól tudni hogy ennyire más cégen belül a hozzáállás Egyébként melyik vonal? Én az Árpád-híd - Esztergom vonalon utazok sokat.
Sh4d0w, én szólnék, ha nem menne a légkondi.
Simán belekötök bármelyik sofőrbe ha muszáj.
Télen a fűtetlen buszok miatt ha kell, nyáron meg a meleg miatt.
Szoktam szólni kiégett égőkért is (vagy villógó neonért), gyanús zajok miatt, nem értek abszolút a technikához, de volt már sofőr aki megköszönte, h ha végez a nappal majd kideríti mi zörgött, mit hallhattam, és valóban legközelebb felismerve (elégé feltűnő vagyok), mondta, h ez- és ez a kábel rögzítője kiesett/kilazult a helyéről, és azt hallottam, mikor fékezett kanyarokban, nekiütődött a burkolat alatt valaminek.
Vamp, én is szoktam az Esztergom - Árpád-híd viszonylaton utazni.
Szerintem is rendben van a klíma, engem inkább a lassú sofőrök zavarnak.
Hehe. 1999, Pécs felé éste, télen, busszal. Kabát alatt majd' megfagyunk. Valaki előremászik hogy ugyan a sofőr nyomja már be a fűtést. Válasz : maxon megy!
Jó volt...
A régebbi Ikaruson pl. dieselkályha volt, és sokszor nem kapcsolták be a sofőrök, mert ugye ami nem lett elfűtve azt szépen el lehetett csórni... Gondolom ez igaz a klíma többletfogyasztására is...
Érd felé...
Thunderzolee: én is szóvá tenném, de nem én utazom ezen a vonalon, hanem az asszony. Már sokszor panaszkodott a fenti jelenségre (nemcsak idén) és most megkért, hogy tegyem már szóvá mások által is gyakran látogatott oldalon...
[ Szerkesztve ]
Papa,
rendszám, járat és időpont bediktálásával fel kell nyomni a sofőrt a BKV-nál. Ugyanis nyáron pontosan a légkondi használat miatt megemelik az üzemanyagnormáikat a többletfogyasztás miatt.
[ Szerkesztve ]
Pont ezt mondtam. A többlet a sofőr autójában / esetleg az ára a pénztárcájában landolt ha eladta.
Köszi a jótanácsot, továbbítottam asszony felé.
Hmm. idekinn németéknek van egy olyn dilije, hogy nincs szükség nyitható ablakfelületre a buszokon. Mert minek. Azaz egy szóló járművön összesen van maximum négy, de inkább kető billenthető kis felületecske, meg y tetőszellőzők, amik mondjuk szintén kb kettő per jármű. Csuklós szerelvényen ezek megnőnek, 4/6 illetve 3/4 darabra. De légkondi nincs. Ellenben este este tízkor még világos van, lehet szépen napközben napsütéskor főni a buszon. És a oskáig napsütés miatt este is.
Veszprémben láttam, utaztam oylan bucson, amelyiken csuklós létére és Ikarusz mivolta ellenére összesen volt kettő nyitható ablakfelület.
Az is hülye volt, aki ezeket a konstrukciókat kitalálta.
én is sltam nemrég egy volánosnak, budapest kecskemét vonalon hogy ugyan kapcsolja már be mert megdüglik a nép, olyan tele volt a busz hogy csak állni tudtak jópáran (én is)
válasz: azt nem számolja el a volán...
Nem tudom mi faj nekik ebben a legkondiban /illetve tudom, az uzemanyag, de ezzel az erovel sofor se legyen, majd vezet az utas/. Itt nyaron 35C-ben felulok egy buszra vagy egy trolira es szabalyosan befagy a seggem. Ami szinten nem egeszseges, de legalabb megvan az opciom, hogyha fazok, feloltozok...
[ Szerkesztve ]
Felétek még él a tömegközlekedés? Nem midnenki saját ülepe alá növesztett benzintemetővel jár?
Akinek van esze az csak akkor megy autóval ha muszáj
ha jól tudom tivus USÁban él, ott meg csak a legszegényebbek járnak tömegközlekedve.
Zewa
(senior tag)
Teljesen igazad van. Igaz, én csak a városban tömegközlekedek. Télen az Ikaruszokon a fém fogoszkodok olyan hidegek hogy kesztyű nélkül szinte nem lehet megfogni...
Nyáron az Ikarusokon az ablakok kb 40-50%-a nyitható ki az is csak erővel...
Merci buszokon nyáron pedig szintén kurv@ meleg van mert a kis 20cm magas ablakokon nem igazán gyün' be elég levegő.
Vicc az egész. Csodálkoznak miért nem akarják az emberek a tömegközlekedést választani.
sekli
(addikt)
Nem allok be a Volant szidok hosszu soraba, csak az irast szeretnem elismero szavakkal illetni. Nagyon tetszett.
Igen, azokon nagyon kellemes utazni már tavasszal is, nem hogy nyáron. Ráadásul mivel azok a legnagyobb veszprémi buszok, a legforgalmasabb vonalakon pont azok mennek, így azokon is van a legnagyobb tömeg... hatást el lehet képzelni. Én csak mobil szaunának szoktam hívni amúgy
ne is mond, mikor meglátom, hogy az a busz jön, mérlegelek mennyire messze is akartam menni és inkább a gyaloglást választom, vagy várok egy másikat, undorítóak azok a buszok
sztyui2
(őstag)
Mi vízilabdások, amikor idegenbe megyünk játszani, akkor általában az általunk "Sárga csodának" nevezett eszközzel(busznak csak jóindulattal nevezhető) utazunk. Namost tudniillik télen nincs fűtés vagy megy a légkondi, nyáron meg nem lehet kikapcsolni a fűtést. Ne kérdezzétek hogy van ez, de télen amikor utazunk mindig a kabátra vesszük még pluszba a fürdőköpenyt is, nyáron meg 1 szál fürdőgatyába jövünk haza, mert ilyen jól meg van oldva a klíma.
[ Szerkesztve ]