üzenetek

Végre megint utazunk! :C

NemesTom
(tag)

Wow, lenyűgöző helyeken jársz/jártál. Ha lehetőségem lenne ( majd egyszer talán) valamikor egy ilyen turát megejteni... :DDD

kiszi07

:R

Cannabis7
(senior tag)

Áh hihetetlen, gyönyörű képek, köszönjük

merkucyo
(aktív tag)

Nagyon szép ! Köszi , hogy megosztottad :R

Touch-ko
(őstag)

Mi is tervezzuk iden Izlandot, igaz oktober-novemberben, hogy lassuk a sarki fenyt. Vannak eleg olcso ajanlatok nalunk, szoval nem hagyhatjuk ki... Remelem nem Parizsba fogunk menni... :(

talmida
(Közösségépítő)

Csodálatos! Köszönjük szépen! :R

Klinyo
(csendes tag)

A képek valóban nagyon jók lettek. Gratula! :C

wertigo1984

Magavalragado, imadom olvasni!!! Koszonom :R
Tudatlansagomat nezd el de mi az a lunda?

Stonerice

Egy madár!
Mintha valamilyen plüss állat lenne :DDD

QbHead
(aktív tag)
Blog

első olal alja: "A hatodik nap képei slideshow-ban (jobbra-balra nyilakkal lehet lépkedni): [link][link]" az első link nem működik :DDD

Blog

hú, komoly ez a videó, nem gondoltam volna h ennyire nem félnek az embertől.

Hintalow
(senior tag)

Lol, ha benéztetek volna a menő megyeszékhely Kirkjubaejarklaustur-ba a Sistra Cafe-ba, hallhattatok volna jó magyar szót, öcsém ott melózik a nyáron :D

Ereshkigal

Gyönyörű, mint mindig.
A Thy Catafalque-on meglepődtem a videó alatt. Jó az ízlésed. ;)

már 2011-ben is tetszett: [link]

Ereshkigal

:R

Touch-ko

Parizsba elmenni nem nagy cucc.. A sarki fenyt latni szerintem sokkal szebb es erdekesebb, mint egy varos ahol az emberek nem akarnak angolul beszelni.. :) Legalabbis szamomra.

Raadasul meg a 3napos utazasok olcsobbak is mint Parizs.

M.Úr
(tag)

Nagyon tetszett a leírás, jól sikerült bemutatni az ország vadabb oldalát. Én egy sziget körüli útról jöttem haza két hete. 2100 km-t autóztunk, az 1-es úton körbe, ide-oda letérve megnézni az érdekesebb látnivalókat. Néhány extra infó, hátha segít valakinek aki tervezgeti a nyaralását:

- Ketten béreltünk egy Suzuki Jimny-t, ebben cuccokkal együtt éppenhogy elfértünk... 900 euróért 7 napra + benzinköltség. Remek kis autó, de például folyóátkelést nem mernék már bevállalni vele.

- Maga az 1-es út sincs mindenhol leaszfaltozva. A keleti oldalon volt egy talán 20 km-nyi burkolat nélküli, kavicsos szakasz. Bevállalható sima személyautóval is, ha lassan mész.

- A kavicsfelverődésekre szóló biztosítást mindenképp érdemes megkötni (gravel protection). Akkor is, ha nem mész le az aszfaltozott útról, ugyanis a kavicsosról visszatérő terepjárók sokszor gigantikus méretű kerekeiről lepattogó kövek okozzák a gondot. A mi szélvédőnkön is lett egy fél centis repedés, amikor elszáguldott mellettünk egy ilyen batár. Ha jól látható repedés keletkezik az üvegen, neked kell kifizetned.

- Az utak számozásából nem lehet következtetni az állapotukra. Némelyik 2 számjegyű út kavicsos, jég által szétvájt borzalom, és van teljesen aszfaltozott 3 számjegyű út is.

- A Dettifoss-hoz vezető 864-es utat csak terepjáróval ajánlom... különben szenvedés lesz, borzalmas állapotban van. A Jimnyvel jópár kilóméteren át csak 20-szal mertem menni, így is majd' szétesett. Viszont a látványért megéri!

- Északon Húsavíkban érdemes bálnalesre elmenni. A szerencsén és az időjáráson is múlik persze, de elég meghatározó élmény amikor tőled 2-3 méterre úszik egy 15 méteres bálna... Érdemes a drágább, kisebb létszámú motorcsónakos túrára befizetni (100 euro / fő), és a csónak elejébe ülni.

- Nyár közepén utazz Izlandra! Igaz, sarki fényt nem fogsz látni, mivel az éjszaka közepén is hajnali világosság dereng, viszont a táj, a természet ilyenkor a legszebb. Mindenhol fű, moha, virágok, élet... 10-15 fok körüli hőmérséklet, viszonylag kevés eső.

- Turistákból csak a "golden circle" mentén van sok, sehol máshol nem volt zavaró tömeg, legfeljebb egyszerre 5-10 ember a híresebb látnivalóknál.

- Érdemes sátrazni! Nagyon jó kempingek vannak Izlandon, átlag napi 800-1300 ISK / fő körüli áron lehet saját sátorral megszállni. A lényeg, hogy vízálló legyen a sátor, és vastag a hálózsák. Kempingekről itt: tjalda.is

- Vigyél sapkát, esőkabátot, váltás cipőt. Eső szinte minden nap esik többször is, viszont ez leginkább az itthoni szemerkélő esőre hasonlít, nem leszel csuromvizes. A szél főleg a partok mentén nagyon erős, ezért kell a sapka. Az utolsó két napon folyamatosan 40-50 km/h-s szél fújt, ténylegesen szünet vagy enyhülés nélkül (délnyugati part).

- Határozott, gyakorlott sofőr vezessen. Nagyon sok a "necces" szituáció. A legtöbb úton nem fér el két autó egymás mellett, egészen az út széléig le kell húzódni ha jönnek szembe. Az út széle pedig sokszor méteres árok... A heves és nagyon változó szelek képesek egy pillanat alatt átfújni az autót a szembesávba, ha nem elég jók a reflexeid. Kavicsos úton, mikor 60-70-nel mész (az izlandiak 80-90-nel), az autó sokszor elveszíti a tapadást, megcsúszik, ilyenkor rögtön ellenkormányozni, korrigálni kell. Abszolút nem ajánlott "mazsoláknak" vagy "úrvezetőknek".

- A tankolásnál szinte mindenhol előre (tankolás előtt!) kell fizetned, bankkártyával. Kevés helyen van lehetőség készpénzes vagy utólagos fizetésre.

- Reykjavíkra elég 2-3 órát szánni, a városnézés végén pedig beülni valamelyik étterembe és bálna-steaket rendelni. Nagyon finom, sötétvörös, élénk ízű... talán vadhúshoz lehetne hasonlítani.

Blog

na igen, az autó, és főleg a terepjáró bérlés nem olcsó móka. idénre amúgy is piszkosul megdrágult minden. 2011-ben 8 napra 900 euróért béreltünk Nissan Terrano II-t (mégis csak nagyobb mint a Jimny.

3 éve nekem is körút volt, itt a leírás itt: [link] te merrefelé jártál? Jimny-vel amúgy bőven át lehet kelni folyókon, persze ésszel, de vannak olyan szakaszok, ahol nincs 30-40 cm-nél mélyebb merülés, azt simán bírja.

a keleti oldalon remélem használtátok a 939-es hegyi úton át a lerövidítést, nagyon szép táj, sajnos nem fényképeztem ott 3 éve :(

a bálnalest én kihagytam, nem akartam erre fél, vagy az oda-visszautazással inkább 1 napot eltölteni. Reykjavik engem sem nyűgözött le. és amellett, hogy tényleg lenyűgöző az Arany Körút, meg a vízesések az 1-es út mentén, de az igazi Izland számomra a Felföldet jelenti.

Dettifoss-nál a nyugati oldalon, a 862-es út aszfaltozott, pont akkor fejezték be 2011-ben amikor arra jártunk. meg nem mondom, hogy melyik oldalról szebb a vízesés, sztem mindkét oldalról látni kell [link]

én is csak és kizárólag júl-aug hónapokban mennék Izlandra, októbertől májusig egy pokoli hely az ország :) a kempingezéssel én nem vagyok kompatibilis, akkor már inkább vmi lakóautót bérelnék, lehetőleg 4x4-es alappal :)

nézd én nem vagyok egy über sofőr, de 2400 km Land Cruiser vezetést gond nélkül abszolváltam, beleértve a nagyon kemény terepeket is. észnél kell leni mindvégig, ennyi. necces szituáció csak egyszer volt, amikor nem mértem fel eléggé a folyón átkelésnél a part talajszerkezetét. lehet, hogy a 2 tonnás LC-t már nem annyira fújja a szél :)

#56573440
Blog

ősök pont ma indultak körútra izlandra :) eddig se gondoltam hogy ne tetszene majd nekik, de így már fix hogy nem akarnak majd hazajönni:D

radi8tor
(MODERÁTOR)

Gyönyörű hely, és szuper videó! :C