[Re:] [JoeYi:] Ford Fusion - 2017 költségei. Lopás, törés, fenntartás - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


33as
(senior tag)
Blog

Szerintem nagyon reális lett a költséged az autóra! Ez van ennyibe kerül ez a "luxus"! :K

Mondjuk én az üzemanyag költséget nem szoktam számolni! :(

[ Szerkesztve ]


#92063744
(tag)

Ha összesítve vesszük, tényleg durván hangzik az a 47 Forint kilométerenként.

Korrekt egyébként! :)


gergely2019
(csendes tag)

Kocsi értékcsökkenése, ill. a benne álló tőke kamata kimaradt.


Stonerice
(őstag)
Blog

Szia.
Köszi az írást! Bár nincs autóm, azért hasznos képben lenni ezzel!
A km/ ft -ról jut eszembe! Carsharing, vagyis a Budapesti Greengo. Ami egy elektromos autó bérlését jelenti.
Bérlés 65ft/perc 15ft percenként a várakozás stb stb.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

nem tudom, a te motorodon hogyan hajtják a vízpumpát, de ha a vezérműszíj hajtja, akkor érdemes azt is cserélni.

én nem fogok ilyen posztot írni, mert előbb megüt a guta :) pont úgy hozta a sors, hogy mindkét gumigarnitúrát cserélnem kellett az idén, ez önmagában hátoldali infarktus okozására alkalmas tétel.

szerintem az a 36 ft/km költség hosszú távon nem tartható...


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Kocsim sincs de mivel én használom ezért én fizetem.
Idén csak a generátor volt javítva 17k. De januárban az önindító lesz esedékes, utána meg tavasszal műszaki.
Fastra thug life. ;]


JoeYi
(őstag)
Blog

vízpumpáról lebeszélt a munkafelvevő (!), merthogy élettartam garanciás, és még sosem cserélték meghibásodás miatt Fusionön. Nem aggódok miatta, és ha mégis megszívnám, olvasni fogtok róla! :)

Új kocsival, vagy az enyémnél újabbal nem hozható a 36 Ft, se a 40. Csak a biztosítás 2-3x annyi, plusz ha 5 milláért vesz vki autót, akkor csak az amortizáció évi 500eFt az első 5 évben. Ebből látszik, hogy új kocsinál csak az értékvesztés kihoz 50Ft/km költséget

gergely: kamat? :D Kalkulálj nekem kamatot 2017-re nézve 500e Ft-ra :D


Sethdobaloah
(senior tag)

nekem 8 forint körül van az értékvesztés az autóra. Pedig 3 millát vesztett az értékéből eddig. Csak sokat kell vezetni :)


gergely2019
(csendes tag)

"gergely: kamat? :D Kalkulálj nekem kamatot 2017-re nézve 500e Ft-ra :D"

Kocsit hosszútávra veszünk, 6 éves inflációkövető állampapír hozama 3,8% jelenleg, ami 500 e ft-nál évi 19 e Ft, egy 2 M Ft-os autónál meg 76 e Ft. Ennél jóval több az értékcsökkenés.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Gumi cseret hogy veszed bele a kepletbe? Ha vetelkor nem vettel akkor lassan az is benne kell, hogy legyen.


gergely2019
(csendes tag)

Ezeket és a nagyszervízeket szerintem több évre elosztva kellene számolni.


#33253120
(addikt)

Majd az utolsó bekezdésben írtakban lesz az részletezve.

[ Szerkesztve ]


Stanlee
(őstag)
Blog

Jo iras.

En Nemetorszagban elek es nincs autonk, hanem mindig kolcsonzunk - szerencsere van kolcsonzo a varosban (Sixt, 5 perc bicikli) es tomegkozlekedessel 20 percre van a müncheni repuloter, ahol nagyobb a valasztek. Amikor hazautazom akkor is kolcsonzom az autot. Ebben az evben nagyon sok ceges utam volt Mo-ra, igy eddig 27604 km-re atlagosan 14,77 cent/km koltseg jott ki. Ez 46,08 HUF mindenestol (uzemanyag, berles, matricak - 3945€). Ezert cserebe 11 kulonbozo motorizaltsagu es felszereltsegu autot kaptam - volt amit szerettem es volt amit utaltam es minden egyes benne toltott percet sajnalok. Viszont ezert a penzert mindig uj autokat kaptunk, keves futott km-rel (a legtobb a mostani Astraban van 27000 km), nem kell szervizbe vinni, takaritani, ha karesemeny van, akkor fizeti a biztosito az onreszt is.

Persze van hatranya is, mert a napi dolgainkat biciklivel es tomegkozlekedessel kell megoldani. Ami nem mindig rossz, mert igy legalabb mozgunk is, nincsenek feleslegesen nagy bevasarlasok es nem all havi 3 hetet az auto, mert amugy se hasznalnank. Iden jol jott volna, ha sajat auto van, mivel anyukam korhazba kerult es nem tudtam, hogy 2 vagy 3 hetet kell otthon maradnom, igy 3 hetre bereltem az autot, de az sem volt egy vilagvege osszeg.

Ha Mo-n elnek, amugy en is valami ilyen fusion/foka/astra korbol tartanek egy szivo benzinest.


JoeYi
(őstag)
Blog

szabonagyur: retrospektív a költségszámítás, amikor költök a kerékcserére, akkor belekerül a költségszámításba. Mint ahogy a korábbi cikkeimben benne is volt. 2015-ben vettem két használt gumit. 2016-ban 4 alufelnit.

gergely2019: ha végigolvastad volna, akkor alul láthatod, hogy kiszámoltam 3 évre visszamenőleg mi mennyi volt, mert a 180e Ft-os nagyjavítás nem ismétlődik évente (jó esetben)

Sethdobaloah: igen, ha több távolsági utam és ezzel több telekocsizás lenne, akkor még alacsonyabb lenne az önköltség. Az se lenne utolsó, ha lenne Uber szerű lehetőség, és mondjuk néha-néha reggel-este lenne útitársam melóból oda-vissza, városon belül

Korábbi cikkek:
Ford Fusion - egy év autóhasználat költsége, 2016l

Ford Fusion - számok egy év autóhasználat után

[ Szerkesztve ]


bundilolo
(tag)
Blog

Néha jó olvasgatni ilyeneket, mert szerintem nincs még egy akkora hülye, mint én ilyen téren. Márciusban vettem egy Expertet, amit munkára és családi dolgokra is használom. Új akkumulátor, lengőkarok, féltengelyek, vezérlés, vízpumpa, bölcső, kormánymű, trafókábel, váltószoknya+gomb, váltófelújítás, nyári gumi garnitúra, alvázvédelem, küszöbcsere, üzemanyagpumpa házzal, turbószabályzó szelep,turbócső, 4db izzítógyertya, 1 db porlasztó javítás. Biztos kifelejtettem pár dolgot. Annyit hozzátennék, hogy 16000km-t mentem vele összesen, az idő nagyrészét szerelőnél töltötte. Ennek ellenére szeretem a kocsit vezetni, amikor kellett mindig jó szolgálatot tett és sosem robbantam le vele. Még februárig ki kell cseréltetnem rajta a hátsóhíd szimmeringeket, váltótartóbakot. Most kell vennem 4 db téligumit még, mivel szintén most kaptam vissza a szerelőtől. Nagyjából munkadíjjal együtt valahol az 1-1,5 milla között van a javítása. :F


JoeYi
(őstag)
Blog

hát belenyúltál az biztos. Viszont lassan a tükrökön kívül mindent kicseréltél, ergo 1.5 milláért van egy új kocsid :)


bambano
(titán)
Blog

nyugodj meg, van. :( :) :O


bundilolo
(tag)
Blog

Ezt nem teljesen értem. :)


bundilolo
(tag)
Blog

Tulajdonképpen a kaszni ütött-kopott meg a belső teret lehetne feldobni, de ezekre tuti nem fogok költeni. Nem ér annyit a kocsi. Szerintem alattam fog megdögleni.


bambano
(titán)
Blog

én úgy voltam vele, hogy még sokáig szeretném használni az autómat, ezért precízen mindent meg akartam csináltatni benne. lehet, hogy nem kellett volna.

szóval van még legalább egy hülye, mint te :P én. :O


JoeYi
(őstag)
Blog

én most már nagyon vigyázok arra, hogy csak azt cseréljem amit nagyon muszáj :) Működik azaz összefüggés, hogy ha valamit újracserélsz benne, akkor valami más elfog romlani, mert a megmozgatott csavarok, kábelek és alkatrészek, plusz az új darabok kicsit másmilyensége miatt valamelyik csatlakozó öreg alkatrész nem fogja bírni a megváltozott terhelést :) Plusz a hálátlanság átok: ezek a gépek már nem hálálják meg a törődést, akkor hűségesek ha ridegtartásban vannak :D

Pl nekem a nagyjavítás után 2 hónapig 2100-as fordulat környékén rántott egyet a motor. Gondolom az új gyertyák közül vmelyik nem volt az igazi. Mostanra elmúlt...

üzenetek