üzenetek

hozzászólások


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Nagyon részletes és kiváló írás. Nekem régen volt valami no-name kormányom de nagyon szerettem csak szerintem megtört a kábele és sajna az irányokat úgy már nem érzékelte jól. Még ha jól emlékszem egy Pc-X-es vagy Gamestaros teszt alapján vettem. Ott nagyon dícsérték no-name létére. :)


neilszab
(őstag)
Blog

Kedves Anulu!

Én sem tehetek mást, mint fogni magam és fölmenni a gyártó weboldalára és ott megnézni... ;)

(jelentem: 911 Turbo S, G25, DGFT, Driving Force Ex, megy PS3-on)

PlayStation-ön különben se nagyon beszélhetünk igazi szimulátorokról (tudtommal a GT5 sem az), ezért a cikkben sem fogalkoztam különösebben velük. Egyébként még így is találhatsz több típus esetében utalást erre vonatkózóan, hogy más platformokon is működik...amúgy :P

[ Szerkesztve ]


misx
(senior tag)

Nekem csak egy Formula Vibration Wheel van, mondjuk a kemény szimulátorokat nehéznek találom (már kipróbáltam a RACE-t és a GTR2-t is), nem hiszem hogy jobb kormánnyal sokkal könyebbek lennének. Pedig van jogsim. :DDD
Persze a szimek azok nem ilyen kis félórás kikapcsolódásra lettek kitalálva. :)
Jelenleg DIRT-özök vele, igaz ez közelebb áll az árkádhoz, de már untam a kurzorbillentyűket.


Georgie1224
(tag)

Üdv!

Gratulálok a cikkhez. Biztosan nagyon sokat foglalkoztál vele, ezért elismerésem.
Egyetlen gyártót nem említettél meg szerintem a Genius. Nem a legjobbak a kormányaik, de nem is a legrosszabbak szerintem.

Még egyszer gratula :R !

Georgie


neilszab
(őstag)
Blog

"Egyetlen gyártót nem említettél meg szerintem a Genius."

Lehet nem véletlenül... :U ;)


atee
(őstag)
Blog

Végig olvastam. Kivéve a beállításokat.
Le a kalappal. Szinte kedvet is kaptam egy új hobbihoz. :D
Az a baj, hogy annyi minden mással ütöm el az időmet amik mellé komolyabb szinten ez nem nagyon férne bele.
Akkor meg nem is éri meg beszerezni egy jobb kormányt.
Igaz 2 éve vettem egy MOMO kormányt az unoka öcséimnek akiknél csak porosodik.
Mert ahogy most megtudtam az általuk játszott arcade játékokban használhatatlan.
Kéne még egy élet annyi mindent szeretnék hobbinak az életbe még :K


_Oscar
(aktív tag)

Teljesen jól használható arcade játékokban is a MOMO. A szimulátorok és az arcade stílusú játékok gyökeresen más beállítást igényelnek. A Logitech Profiler progiban részletekbe menően be lehet állítani mindent. Oké, hogy ez időbe telik, de megéri. El lehet menteni külön profilokba.


neilszab
(őstag)
Blog

Jaj, a sok "okoskodás" :B közepette el is felejtettem megköszönni a rengeteg pozitív visszajelzést, örülök, hogy ilyen sok embernek tetszett a munkám.

Amennyiben van rá igény, akkor majd idővel elkészítem a folytatást is, amiről a cikkben már írtam.


LGLuke
(őstag)
Blog

Grat az íráshoz, kellett már egy jobb összefoglaló! :R

Egyébként fura, mert GTR Evo-ban pl. én simán elvagyok 270fokkal, pedig próbáltam 900-al is a G25-tel, de nekem közvetlenebb 270-nel. Bár lehet ez csak megszokás kérdése, de nem nagyon láttam még F1 vagy túraautó közvetítésen, hogy 20 fordulatot tennének a kormánnyal. Az inkább TDU-hoz lenne jó, bár ott is rontja a nagy sebességű közlekedést.


djbahool
(senior tag)
Blog

Jó kis írás, és pont jókor jött.

Tegnap én is boldog tulajdonosa lettem egy Logitech Formula Force EX kománynak.
Kalibrálás után ki is próbáltam.
És fel is vetődött hirtelenjében 3 "kérdésem".

1.

DiRT - Működött
TDU - Működött

GRID - abszolút nem bírtam működésre bírni, már a konfignál sem bírtam kiválasztani a kormányt.

NFS PS és NFS UC játékokban pedig nem azt csinálta amit kellett volna.
Az utóbbi 2nél már a beállításnál is gondjaim voltak, mert ahogy bejött a játék menüje, a "kurzor" folyamatosan ment lefele, mintha nyomkodnám a LE nyilat.

Ezek után újrakalibráltam, de nem segített.

Tudnátok ebben segíteni, hogy mit csinálhatok rosszul?

2.

A másik kérdésem pedig, hogy az normális hogy néha nehezebb tekergetni a kormányt néha meg könnyebb. Mintha úgy vettem volna észre TDU-ben, hogy álltó helyben nehezebb, de ha már megy a kocsi akkor könnyebb. Ez normális így?

3.

A Logitech profiler progiban fel lehet venni játékokat, majd megadni hogy melyik gomb mit csináljon stb., majd ebből tudom is indítani a játékokat. Van ennek haszna/jelentősége, mert gondolom a játékban úgyis újra kell definiálnom őket, vagy mégse?

Remélem tudtok segíteni, egy abszolút kezdő kormányosnak.

Köszi


szabi113
(tag)

Én nemtudom hogy milyen minőségűnek számít, az x360 kormánya, de nekem bejön. Bár nekem ez az első kormányom. Bár itt csak a Forza Motorsort 2 számít szimulátornak.
De most akarok venni egy vevőegységet a PC-hez és akkor kipróbálom majd PC-s játékokkal is :)


Bivaly
(tag)

Jó cikk lett :C .

Várom a szimulációra vonatkozó írást is!

Személy szerint egy G25-tel tolom 540°-on, s rali-őrültként csak azt mondhatom:

!!!RBR forever!!!


pointer4
(tag)
Blog

1. Grid
Eddig minden 20. kérdés amit olvastam [Grid] topicban az a FormulaForceEX miatt volt. Valahogy nem kedvelik egymást a progival. Olvass vissza, 1.2 patch tuti kell és még akkor is van valami mókolás. Bár egy gamepaddal sokkal élvezetesebb lesz a Grid, olyan messze van az a szimulációtól mint a passziánsz az akciójátékoktól.
- NFS PS és NFS UC - ezt most csak biztos vicc.

2. "A másik kérdésem pedig, hogy az normális hogy néha nehezebb tekergetni a kormányt néha meg könnyebb" - igen, ez nagyon tetszett az NFS-ben, és csak kevés szimben találkozni evvel, álló helyzetben igazi autóban is "bazi" nehéz tekerni a kormányt, ha meg a jogsi oktatód szeme láttára teszed, rá is vág a kezedre :D Csak guruló autónak tekerjük a kormányát, vagy max a sajátodét....

3. A Logitech profiler - Játékonként lehet külön-külön állítani kormányszöget, erőket, meg a kormány gombot pl lehet billentyűre játékonként belőni. Olvashattad a cikkben, hogy a legtöbb játékban vissza kell venni pár kamu effektet, na van ahol nem (pl GP Legends, etc...) a régebbiek.


pointer4
(tag)
Blog

2. NFS helyett TDU-t akartam írni.


djbahool
(senior tag)
Blog

Köszi a kimerítő választ. Szóval akkor a L. profilert nem kötelező használni.
A GRID-et megpeccselem, ha hazaérek.

Egyenlőre sajna még csak 15 percig jutottam a kormány közelébe, idő hiány miatt.
De remélem belejövök.


Reaper
(őstag)

Nagyon jó a cikk köszi érte :D
Elég sok gondom volt főleg a TDU-val alig birtam értelmesen beállitani, volt egy r440-em meg most van egy DFP-m.
Jókor is jött az irás, mert már éppen azon gondolkodtam, hogy eladom a DFP-t mert nem használom, de igy most megint megjött a kedvem hozzá, respect :R


aero.
(veterán)
Blog

Nagyon jó írás. Én 2004 óta LFS-ezek, meg persze egyéb játékokkal is tolom, de 4 kormányt vágtam haza, egy noname-nek szétment a csatija, egy eltának a kormányát basztam el, akkor egy manta compressor supreme-nek is elbasztam a pedál csatiját, meg megadta magát a váltó, tavaly vettem szinte új állapotban egy thrustmaster formula t1-et, a legjobb kormány amim valaha volt,de eltört a gázpedál fém "rugója", anyagfáradás lehetett :U , most meg vettem egy saitek r220-t 1500 valutáért, jövőhéten jön meg, remélem bírja egy ideig mert elvonási tüneteim vannak. egyszer viszont kell egy G25 :)


neilszab
(őstag)
Blog

Elnézést, hogy nem válaszoltam a kérdéseidre, a hét második felét a VOLT-on tengettem, de látom Pointer kolléga már kézbe vette a itt a dolgokat! :)

Amúgy se tudtam volna válaszolni neked, én ezekkel a játékokkal nem folgalkozom, legalábbis kormánnyal biztos nem... ;)


pointer4
(tag)
Blog

Ha már kormány téma. :O :F :Y


Chrys_
(addikt)

Nekem MOMO-m van. A pedál természetesen nálam is rossz lett egy idő után. Mozsonak hála, a javítás után jó lett. Azóta viszont minden frankó, már vagy 1-1,5 éve. Annyi, hogy én a potit nem beragasztottam, hanem egy csődarabot tettem rá a rögzítőfülre, mert ha bármikor cserélni kell, akkor nem kell kivágni a helyéről.
Nekeme a G25 nem tetszik (nem próbáltam, csak a képek alapján): hiányoznának a gombok a kormányról, mivel nincs TrackIR-m (tudom, nem kormány, de érdemes lenne egy kis említést tenni róla a cikkben, mert nem rossz kieg. hozzá, ha nincs egy 3 monitoros rendszer otthon pl. matrox-osztóval; azt a két gombot másra programoznám a kormányon). A 900 fokos forgatás meg egy versenyautónál nem lényeg 150 kmh felett :)
Egyébként a kuplung jelent valami előnyt vagy hátrányt a szimekben? Nekem inkább hátránynak tűnik, mivel plusz idő a lenyomása/felengedése...

A játékokról: a Colin arcade, de én szeretem kormánnyal játszani, megvan a feelingje egy Subarunak LOL Kivétel volt a Colin 2, ott jó időket csak billentyűzettel tudtam menni.

És grat. a munkádhoz, nagyon jó összefoglaló a témáról. Bárkinek kérdése lesz a kormányokról, most már csak egy logout-os címet fogok mondani :D

üzenetek