[Re:] [Lenry:] Új autót vennék - 1. rész - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Foglalt név
(addikt)

Azt hiszem egy kicsit túlzóak a kijelentések mindkét oldalról. Az automata váltó nem tud gyorsabb lenni, mint a manuális, mivel utóbbinál önmagában képtelen váltani így nem is értelmezhető ez az összehasonlítás.
Pont itt van a kutya elásva, az egész kérdés szubjektív. Te élheted meg így és lehet objektíven is igaz a dolog, ettől még nem lesz mindenkire igaz.
Van egy mérhető része a dolognak, ha kapsz két megegyező autót melyikkel leszel bizonyos körülmények között gyorsabb. Azonban belülről még mindig élheted meg máshogy, mivel a manuálisnál a teljes döntési mechanizmus a fejedben zajlik le és emiatt az autó "reakcióidejéhez" nem adódik hozzá. Értsd, ha eldöntöm, hogy visszaváltanék, akkor onnan kezdem számolni az autó reagálását, hogy megkezdem a beavatkozást az egyik esetben a váltókarhoz nyúlok, a másiknál a gázra pöccintek, vagy éppen húzogatom a kormány füleit, befejezni pedig akkor fogom, amikor az történt amit szeretnék. Ha ez nem kiszámíthatóan megy végbe, akkor komoly büntetőpontokat oszt az agyad (legyen az egy rossz szinkrongyűrű vagy egy másra hangolt elektronika miatt).


Coyot
(őstag)

Ez így van ha valaki racse, meg manuális fejjel gondolkodik. Az automata azért jó, mert konkrétan leszarom milyen fokozatba van meg mikor kell váltania - oldja meg engem meg hagyjon békén, mivel automata mindig jó fokozatban lesz. Még a régi Opel Omegás időkben lehetett mondani hogy feltűnően lassú egy váltó (jókis mv6 :) ) de manapság ez tényleg annak fontos aki sumahert akar mindenáron játszani.
Mondjuk beültetnék pár ilyen arcot egy jókis jeep grand csirkébe v8 benzinnel egy hétre, hogy érezzék milyen amikor nyugiban lehet közlekedni és csak nyúlik a váltásokkal az autó mint a takony :D


Somatom
(veterán)
Blog

Az Omega nem mérce. Csak egy értelmes konfigja volt. Azt sem az Opel csinálta és tudomásom szerint csak manuális váltóval szerelték.


Coyot
(őstag)

Rosszul tudod, 2.5 V6 dízel és 3.0 mv6 benzinese is volt automata. De mondhatom az akkori mergákat is, azok is dög lassúak voltak, de mégis kényelmesek.
Mérce mert azok tényleg tököltek, egy mai akár amcsi takony automata amcsi piacra programozva is teljesen élhető - ha nem te vagy a sumaher.

#65 Foglalt név
Akar a fene téríteni. Főleg nem itt. Ettől még elvitathatalan előnye az automatának hogy leszarod a fokozatokat mert az a váltó dolga, ezzel próbáltam reflektálni a számolós gondolatmenetedre, merthogy automatával nem érdekel mikor kellene váltani és nem érdekel mikor vált, csak oldja meg. Azt szeretném elmondani, hogy aki itt fél másodperceket számolgat az szerintem teljesen rossz irányból közelíti meg a dolgot.
A beültetés célja pedig az hogy megtudd milyen mikor kényelmes autózni és relax van. Semmi több.

Amúgy minden autóm manuális - de ennek anyagi oka van inkább mint elvi vagy kényelmi, de szerencsére sokat mentem automatával is.

[ Szerkesztve ]


Foglalt név
(addikt)

Milyen célból ültetnéd be őket?
Ha jól értem, te inkább az automatát preferálod, ami mára kezd egyeduralkodó lenni, a legolcsóbb és legegzotikusabb autók kivételével. Ergo, bátran választhatsz kedvedre anélkül, hogy a pár maradék hülyét is megtérítenéd, nem?
Valahogy a dolog számtalan hátránya ellenére az emberben megvan ez a beteges vágy, hogy mindenki másnak is azt kéne szeretni, mint neki magának. :U


Foglalt név
(addikt)

Szerintem a Lotus mellett a 5.7 V8 sem rossz, ha már az Evo-kat elfelejtjük.


Somatom
(veterán)
Blog

Félreértettél. Az egyetlen normális konfig alatt a Lotus Omegát értettem. :)

Foglalt név:
A V8 tudomásom szerint csak prototípusként létezett.

[ Szerkesztve ]


Coyot
(őstag)

:) Tudom sejtettem. De az attól nem egy átlagos autó ahogy ma is az vesz ilyen kalibert aki min. 30misit dob ki autóra.
Szerintem a téma az átlag automata volt, ha jól értettem :D


nullpoint
(senior tag)

Nem neked akartam írni. :DD


Somatom
(veterán)
Blog

Abban az időben nekem W116 -os Mercim volt. 350SE (V8, automata). A gyorsabb reakcióhoz kellett ösztökélni, viszont nem sok dolga volt a váltónak azzal a motorral. Nem nagyon kellett visszakapcsolgatnia.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Automata váltó célja szerintem annyi, h kényelmes legyen. Nem kell mindent belelátni, hosszú távon sokkal pihentetőbb egy automata autót vezetni.
Csapatni, pályára meg ott a manuális. Sztem ez az emberek 99,99%-nál nem szempont.


#21346560
(veterán)

A pályán csapatást azt úgy érted, hogy autópályán 220-al menni? Mert ha igen, arra miért nem jó az autómata?


Somatom
(veterán)
Blog

Utazóautóban az automata váltó, adaptív tempomattal a király.


bambano
(titán)
Blog

nem. az automata váltó célja az, hogy abban a fordulatszám tartományban tartsa a motort, ami a gyártó szerint optimális.


Foglalt név
(addikt)

Mert az utazás. Ott kb. mindegy, milyen a váltó, mert utolsó vagy utolsó előtti fokozatban mész órákat, váltás nélkül.
Inkább versenypályára gondolt szerintem.


Coyot
(őstag)

Jaja a cvt-nél el lehet ezzel adni a bégetést ;]


bambano
(titán)
Blog

majdnem jó helyen keresgélsz.
az automata azért lassabb, mert akkor kezd el kavarni a fokozatok között, amikorra a kéziváltót már régen átkapcsoltam. tehát kéziváltós autónál már régen az előzéshez tervezett fokozatban van az autó, és elkezdem pörgetni a motort akkor, amikor megkezdem az előzést, miközben az automata akkor kezdi el a találgatásait a fokozatok között. ezért gyorsabb a kéziváltó bizonyos helyzetekben.
maga a fizikai váltás valóban az automatánál gyorsabb, meghúzogat pár fékszalagot vagy old egy kuplungot és összetol egy másikat, ez gyorsabb, mint a kézi váltás.


bambano
(titán)
Blog

az autót vezetni kell, nem koncertezni benne :P
egyébként nyilvánvalóan attól is függ, hogy kinek mi a véleménye a témában, hogy milyen kéziváltósból milyen automatába ült bele. mert ha egy 1.0 htp skodából átültetnek egy 5.0v8 nagycsirkébe, akkor nyilvánvalóan tetszeni fog a nagycsirke akkor is, ha egyébként gagyi.


ncc1701
(veterán)

Pálya alatt versenypályát értettem. :)


ncc1701
(veterán)

Én nem ilyen célból használom.

üzenetek