"Ez egy nagyon összetett, bonyolult dolog és piaconként változik. De egy vállalat legfőbb célja MINDIG a profitmaximalizálás."
Ez sem MINDIG igaz...
Csak hosszú távon jelenthetjük ki, hogy a vállalatok (versenyszférában) célja a profitmaximalizálás. Közepes , illetve rövid távon sok más cél is lehet...mint pl. részesedés növelése, image építés, stb. ilyenkor a vállalat néha lemond a profit egy részéről, másért cserébe. Itt ha belegondolunk magas áron akartak designos és látszatra minőségi termékkel megjelenni, kimondatlanul, de az emberek nagy része rögtön a nem vele egy árba és ligába játszó Macbook Airrel veti össze, kár azért a rossz minőségért. (Amit persze élőben még nem láttam, így akár nekem meg is felelhet)
"Szóval ha csak ezt vesszük, akkor itt úgy lehet szert tenni a legmagasabb profitra, hogy a lehető legolcsóbban gyártok."
Elég egyértelmű, hogy változatlan kereslet mellett többet keresek, ha olcsóbban állítom elő a terméket, de nem tudjuk mi lett volna, ha jobb minőségű. Akkor lehet már többen akarták volna és a többletkereslet nagyobb profitot hozna a kicsit drágább költségek mellett is...de igaziból már így is eleget okoskodtam
Ha egyszer esetleg olyan munkahelyre kerülök, ahol felvilágosodom ez ügyben, ígérem Te leszel az első, akinek elküldöm privátban...
A példát pedig már az előző hsz-ben is megértettem és igazat adtam.
[ Szerkesztve ]