Esetleg én gondolom rosszul?
[Re:] [nem_tom:] Autó mentes nap - BLOGOUT fórum
hozzászólások
#51736960
(őstag)
szvsz annak a készülékében van a hiba, aki az autómentes napon a lezárt belvároson keresztül próbál átmenni autóval...
amúgy, én egyetértek az autómentesség törekvésével, pedig van kocsim.
Nos, akiknek kézenfekvőbb lett volna tömegközlekedéssel menni, annak tényleg azzal kellett volna. Nekünk viszont kocsival volt csak jó. Gondolom nem mi voltunk az egyetlenek.
Én is egyetértek, de ezt nem így kéne kivitelezni. Így csak még jobban szennyezték a várost.
Szerintem találó és vicces önironikus, de nem bántó.
Milyen érdekes dolog. Eddig hülye voltam neked, mert elítéltem a város lezárását különféle rendezvények miatt. Most meg Te szitkozódsz?
Az más volt. Amiről Te beszélsz, az az egészséges életmódról szólt és nem a környezetszennyezésről.
önironikus
a lovas nemzet nekem ezt, ezt, ezt, ezt és max ezt jelenti.
Kétlem, hogy ma lovas nemzetnek számítanánk, már nem kötekedésből Akkoriban jellemzően még volt becsülete a magyarnak és talán nem csinált ennyi fa'sságot, tehát nem kellene a kifejezésre semmilyen pejoratív értelmet húzni
[ Szerkesztve ]
A nagy magyarkodásaid közepette hol hagytad a humorérzéked? Nem volt bántó, amit írt. Felesleges ugranod rá.
Egyre inkább azt érzem, hogy az országban gyakorlatilag bárhol vezető pozícióban lévő emberek képtelenek rendszerekben gondolkozni. Szerintem ez a kommunizmus hagyatéka. Ilyenekkel akarunk környezettudatosak lenni? Na nemár. Mondjuk azzal kéne kezdeni, hogy csinálunk egy hatástanulmányt BP belvárosáról: hogyan tudnánk alternatívát nyújtani az autósok számára? De nem, a betiltás, az mindig megoldás. Remélem megélem, hogy ez a hozzáállás változik majd.
[ Szerkesztve ]
Ha nem lenne para-státusszimbólum az autóval járás, már nyernénk. Bp tömegközlekedése több mint kielégítő, ha a járatok számát és sűrűségét nézzük. Ettől függetlenül persze koszos-mocskos-büdös, ami nagy hátrány, de van egy nagyon jó alap.
Moszkvától Bosnyákig, Móricztól Határ útig körzeten belül 40, max 50 perc alatt ott vagy, ami kocsival vasárnap dél körül megverhető, értelmes időpontokban nem nagyon.
Kosz-mocsokra visszatérve: meg lehet nézni a metróvonalakat, ahol már a bejáratnál nézik a jegyed-bérleted. Elenyésző a csöves, elenyésző a buckalakó, és éppen ezért sokkal kevesebb a kosz, és napi 2x30 perc hering időszakot leszámítva még le is tudsz ülni.
Igen is életképes alternatíva lenne a tömegközlekedés, ha ki lehetne szűrni azt a réteget, aki jegyet amúgy sem vesz, csak koszol-rongál, és növeli a tumultust. Már ha nem zsebezik éppen.
Én ezt nem is vonom kétségbe. Leginkább innen is a rendszert hiányolom, mégpedig azt, hogy az emberek értelmes módon rá legyenek szoktatva, idővel pedig kényszerítve a tömegközlekedés használatára.
A koszt pedig szerintem elég egyszerűen meg lehetne oldani: azt a pénzt, amit a katamaránok vásárlására fordítottak, inkább a buszok/metrókocsik/villamosok rendberakására kellett volna fordítani (a legalsó bekezdésben egy szakértő is erről beszél).
Az alap megvan, de a rendszer szerintem abszolút hiányzik belőle, leginkább hirtelen intézkedések vannak, de 4-6-8-10évre előre elkészített stratégiák nincsenek. Pedig ez kell egy vállalat/ország/közösség normális működéséhez szvsz.
Azért a kényszeríteni már csak nem kéne. Akinek pl. lételeme a mindennapokban a jármű, mint apámnak munkája révén.
(#12) nem_tom
Veled meg természetesen most se tudom megértetni magamat, mint máskor sem. Volt nekünk valami másik vitánk valahol valamilyen másik témában itt a fórumon. Aztán leírtam veled kétszer is ugyanazt a kört, mire észrevettem, hogy talán nem is akarod elfogadni azt az álláspontot, amit helyesnek láttam. Emlékszem, hogy te irreális véleményen voltál arról a témáról. Tényleg nem emlékszem már mi volt az. De nem! Nem megyek bele megint. Itt fejeztem be.
Nyilván aki számára nem lehet alternatíva a tömegközlekedés, azok számára más alternatíva kell. Ami viszont BPnél jóval nagyobb nyugati városokban működik, nem hiszem el, hogy nálunk idővel ne működhetne