üzenetek

hozzászólások


nagyito88
(aktív tag)

Olvastam a cikket remek! Elismerésem. Segít dönteni a gépek között :R
De pl hiányolom az én uj masinám:
Toshiba satellite l505-111 es modelt, mi teljes mértékben belefér a általad felállitott kitételeknek:
Ár:214000 ft
-T6600
-4gb ddr3
-500gb
-Ati 4650 1gb vram
:R


BlueAthlon
(senior tag)

Én bő egy hónapja szereztem egy Pi3560-ast, a T6600-as modellből egyet 160 ért, amit azóta kicsit fejlesztettem (összesen 10 ezer FT-ba került a csere az alábbi komponensekre).

P8700 (2,53/3MB/1066), 2x2GB 800 CL5, 7200.4 seagate van jelenleg benne, valamint a VGA 675/1500/900-on fut játékok alatt (így az emlegetett HD4650 DDR3-at már hozza, vagy előzi is kicsivel).

Én 170-ért nagyon elégedett vagyok ezzel az összeállítással, halk (nagyon okosan tervezett a hűtése, ha valaki látta már belülről), megy is rendesen. Kár hogy a VGA nem cserélhető benne, ha véletlen egy GTS250-nel adták volna, akkor nem lenne több kérdésem :D

[ Szerkesztve ]


qwertly
(addikt)

Köszi,sejtettem,hogy nem egy-egyben emelték át az asztali gépből a notiba a videó kártyát csak nem tudtam milyen kategóriába keresek.Én főként gyártok szerint vásárolok és mostanában elég jókat olvasok az ausról és őtőle választanék asztali notit a hordozható meg dell lenne mert arra alapól 3 év a gari + most is dell notim van igaz egy 15,4 de a hordozhatóra csak már 14 vennék max.Mert mint itt olvasom az elsö notebook vásárlása után tudja már a felhasználó,hogy milyet is kellet volna venni:DD.


nb_store
(csendes tag)

Kedves ThorsHUN (szerző)!

Előre jelzem, hogy nem fikázni szeretnék, a cikk mint ötlet jó, de ha megengeded, megosztanék veled pár dolgot, hátha sikerül a fától meglátni az erdőt ( 9 éve ezzel foglalkozom és nem egy multi, vagy hipermarket hozzá nem értő, árletörő, ma még itt, holnap már másik osztályon dolgozó beszerzője vagyok).
Megértettem, hogy két fontos szempont volt a választásnál, az ár és az elméleti teljesítmény. Azt is értem, hogy ezek után miért esett a "consumer" kategóriára választásod. A hiba a cikkedben és a gondolkodásodban csupán az, hogy ebben a kategóriában más igények szerint is próbálsz szűkíteni, ami lehetetlen és felesleges is. Itt más már nem játszik. Nincs minőség, nincs megbízhatóság, nincs értelmes garancia és hozzáadott szolgáltatás, maximum a design lehet még döntő.

Tisztázzuk rögtön az elején, hogy az elmúlt 4-5 évben rengeteget esett a mobil számítógépek ára, legyen az notebook, pda, vagy bármi más. A megnövekedett igény miatt tágult a piac, fokozódott az árverseny, amiből a szokásos forgatókönyv szerint olcsó árak és silány minőség születtek. A verseny vesztesei pedig megint, mint mindig, a felhasználók. Igaz, hogy a "régebbi" laptopok még 2-3-szor ennyibe kerültek és mai szemmel nagyon gyenge a teljesítményük, de ha vigyáztak rájuk, akkor még most is mennek. Ennek tükrében csoda, hogy ma már nincsenek használt notebook-os boltok?

Ezt azért tartottam fontosnak leírni, hogy lásd nem zászlóshajóm a business kategória és tisztában vagyok annak minőségével is, a fenti sorok sajnos általánosan igazak az egész mobil számítástechnikai üzletágra.

Visszatérve a cikkedre. Egyes hozzászólásokkal ellentétben az sem igaz, hogy 100-200e Forintért csak szart kapsz. Minden azon múlik, hogy egy termék hogy sikerül, lehet az bármilyen értékű. Vannak nagyon rossz szériás „premium” laptopok és nagyon megbízható „low-end”-ek is. Hogy honnan tudhatod, hogyan válassz? Na igen. Ez a nehéz dolog, hiszen erre csak az idő ad választ. És itt kanyarodjunk vissza a consumer kontra business kérdésre. Miért megbízhatóbb az esetek 90%-ban egy üzleti gép? Mert a gyártó a piacra vitel előtt kénytelen sok száz, vagy akár ezer órát tesztelni a saját költségén, hogy megfeleljen minden „corporate”, azaz nagyvállalati igénynek. Ezekkel nem éghetnek be, mert akkor elesnek a minden évben esedékes óriási megrendelésektől. Igaz, így időt veszítenek és általában a konfigurációk nem a legfrissebbek és így nem a legvonzóbbak számodra. De valamit valamiért. És hogy miért is fontos különösen egy mobil számítógép esetében az előzetes tesztelés, tervezés és hibajavítás? Mert ellentétben egy asztali számítógéppel (sajnos mi magyarok a saját magam összeszerelős-asztali gépes társadalom vagyunk), itt minden egybe van integrálva, sokkal kisseb és esetleg még hurcibálni is akarod, amikor is ellen kel állnia mindenféle külső fizikai hatásnak. Tehát fontos, hogy a lehetőségekhez képest ne melegedjen nagyon (vagy ne a zavaró helyeken), ne fogyasszon sokat, megfelelő ideig menjen az akkumulátor kapacitásához képest, ne legyen túl nehéz és ellenálló legyen a minél szélsőségesebb külső fizikai hatással szemben, úgy mint hőmérséklet, páratartalom, nyíró és csavaró erők, stb. Többek közt ezeket a szempontokat nem veszik figyelembe a consumer termékeknél.

Hogy bonyolítsam a dolgot, ez nem azt jelenti, hogy egy consumer termék feltétlenül szar, hiszen a gyártása mögött annak is sok-sok éves tapasztalat áll és a múlt hibáit általában nem szívesen követik el még egyszer. Inkább csak egyszerűen teszteletlen, egy nagy "lutri", hogy problémás lesz, vagy imádni fogjuk. Ez nem márkafüggő, hiába vannak, akik vakon esküsznek egyikre vagy másikra. És sajnos az sem feltétlenül igaz, hogy egy üzleti laptop megbízható, hiszen hibás koncepciók, szériahibák még a hosszú és szigorú teszt periódus ellenére is előfordulhatnak. Sőt, ami még rosszabb, hogy a fogyasztói társadalom és a heves árverseny itt is kifejtette káros hatását, így pár éve már a business kategóriában is kapható low-end, azaz árversenyre alkalmas termék, műanyagházban, szintén teszteletlenül. Hogy ezek mitől üzletiek? Semmitől (max a design). Viszont a nagyvállalatok nem ezt veszik, mivel az előírt specifikációnak nem felelnek meg, nincsenek rajtuk azok a portok, nem lehet dokkoltatni, stb. stb. Viszont egy business-el kisebb a melléfogás esélye.

Fogalmazzunk egyszerűen úgy, hogy egy consumer laptop kialakításánál a kinézet (design), a gyors piacra kerülés és a friss specifikáció a három fontos szempont és NEM volt negyedik. Akinek további elvárásai vannak, az el van tévedve ebben a kategóriában. Ezek a termékek a fogyasztói társadalom számára készülnek, nyugat-Európai pénztárcához viszonyítva és nem hosszú távú használatra. Ha ezekkel az elvekkel egyetértesz, vagy meg tudsz barátkozni, ha „az évente újat veszek és a régit kidobom, mert megtehetem” típusú vásárló vagy, akkor vegyél csak ilyet, különben lehet, hogy csalódni fogsz, illetve szerencsésnek kell lenned, hogy hosszútávon örömödet leld benne.

Garancia. Na ez a másik fájó pont. Az emberek kényelmesek (ez még nem baj) és sokszor lusták is, de elvárásaik, igényeik (sokszor nem a pénztárcájukhoz illő) mindig vannak. A consumer termékek általában csak "háztól házig" garanciával kaphatóak. Ezt az egyik gyártó így, a másik meg úgy hívja, de a lényeg ugyanaz. Csökkenteni a költségeken, ha kell, a szerviz szolgáltatást „outsource”-olni. Mindezt mézes-mázos csomagolásban adják el az ügyfélnek, sőt úgy tüntetik fel, mintha a termék egy komoly pozitív tulajdonsága lenne, alapozva ezzel lustaságunkra. Persze, értem én, tudom én, hogy a webshop-ok korát éljük és lassan meg sem kell mozdulnunk egy bevásárláshoz. A gond itt csak az, hogy nem 1 kiló narancsot vettünk, hanem egy sokkal drágább és SOKKAL összetettebb, bonyolultabb terméket. Nem tudom, hogy intéztél-e már bármit telefonos ügyfélszolgálaton és hogy mennyire szeretted, mennyire voltál elégedett az ügymenettel. Ha szerencséd van a balszerencsédben és notebook-odnak egyértelmű a hibája (a szerviz szempontjából könnyen reprodukálható), akkor "csak" a telefonos ügyfélszolgálaton kell átverekedned magad, bebizonyítanod, hogy nem te vagy a hülye felhasználó, a termék tényleg rossz. Egyeztetni kell egy felvételi időpontot, amikor is a futárszolgálat elviszi a gépedet egy másik kelet-Európai szervizbe. Ha szerencsés vagy, három hét múlva visszakapod megjavítva és ha nagyon, nagyon szerencsés vagy, akkor a nagy sietségben jól rakták össze, nem hiányzik csavar, nem állnak csálén az elemek és az általad eddig megóvott műanyag elemeket sem karcolták nagyon össze (ha mégis, kinél reklamálsz?). Az igazi gond és szívás akkor van, ha az általad problémásnak vélt jelenség nem könnyen, vagy mindig reprodukálható és a termék alapvetően működik, ez pedig igen gyakori eset. Ilyenkor jönnek a személyes kontaktus hiányából eredő hibák a szervizmenetben. Jó esélyed van rá, hogy a telefonos ügyfélszolgálatos meggyőzése után a terméket ugyan felveszik tőled, de azt három hét hiány után ugyanazzal a hibával kapod vissza, hiszen az információ útközben elvész, torzul, a hiba pedig nem reprodukálható anélkül (például fagy a gépem, ha ...).
Mennyivel jobb lenne ilyenkor bevinni egy márkaszervizbe és ott az „asztalra csapni”? Igen, csak hogy ezt nem teheted meg, mert nem ezt a garanciát választottad. Vissza lehet vinni az eladóhoz, de ő csak maximum 3-8 napig köteles érdemben foglalkozni veled, utána teljes joggal mutogathat ő is a gyártó szervizére, illetve a garancia jegyre. Ne legyenek hiú ábrándjaink a gyártókkal kapcsolatban. Ez itt kelet-Európa, nem mi vagyunk a fontos ügyfelek sajnos és a gyártókat sem érdeklik a magyar fogyasztóvédelmi szabályok. Ha az ügyfél elég harcos, mindennel fenyegetőzik, akkor csak egy dolgot érhet el, összeveszik a vele szerződésben álló eladóval, aki semmiről sem tehet és vagy visszaveszi a terméket (ami neki teljes bukta, mert a gyártót ő sem érdekli), vagy nem és kezdődhet a pereskedés. A szerencsétlen kereskedő mindenképpen veszít, mert őt semmi sem védi, mindkét oldalról ki van szolgáltatva.

Tehát, ha tényleg számít a garancia, akkor csak olyan terméket szabad választani, amit a gyártó kis hazánkban hivatalosan forgalmaz(!), ahol a gyártó rendelkezik magyarországi szervizzel (lehetőség szerint hálózattal) és a választott termék oda be is vihető. Még jobb, ha a termék világ-garanciás és bármely szervizben fogadják a gyári száma, vagy a számlája alapján a világ összes olyan országában, ahol a gyártó jelen van. És ez a típusú garancia sajnos csak az üzleti termékekhez jár alapból. Szóval van olyan 2 év garancia, amit a hajadra kenhetsz és van olyan ami tényleg ér is valamit. A felsorolásodból nálam az itthon hivatalosan nem forgalmazott Gateway a későbbi problémák elkerülése végett azonnal kiesik.

Most már talán látod, hogy miért nem „sznobság” egy SpyDuck által ajánlott HP EliteBook 8530p notit birtokolni és esetleg azon játszani is, vagy hogy miért van akkor respektje a mai napig is a „Thinkpad” márka névnek, vagy miért szeretik annyian a „Latitude” sorozatot. Tudom, ezek a gépek nem olcsók és a cikked nem ezekről szólt. A tanácsom csak annyi lenne, hogy a felsoroltak, vagy egyéb consumer gépek közül azt vedd meg, amelyiknek a forgalmazási és garanciális feltételei biztosítottak, amelyiket kipróbáltad és nem vészesen melegszik, a billentyűzete használható, a később használni kívánt csatlakozók jelen vannak, amelyik a design-ja és a hardver specifikációja alapján tetszik és persze amelyiket a pénztárcád alapján megengedhetsz magadnak. A többihez szerencsére lesz szükséged, mert nem tudsz jól választani.

üdv,
Gergely


nb_store
(csendes tag)

Kedves Zanik,

Tökéletesen fogalmaztad meg a problémát. "Szereld össze magad" asztaligépes nemzet vagyunk, ezen nőttünk fel, sajnos még mindig azt hisszük, hogy egy márkás számítógép vásárlásakor a plusz pénzt csak a logóért fizetjük. Pedig ez nagyon nagy butaság még egy desktop esetében is, nem hogy egy olyan mobil eszköznél, mint egy notebook, aminek sokkal több szempontnak kell megfelelnie.
Azt hiszem itt fokozottan igaz a "kevesebb néha több" mondás. El kell még telnie pár évnek, hogy az első notebook-os generáció java rájöjjön, mit is szeretne a következő laptopjától és azt már ne egy hipermarket akciós polcárol vegye le, hanem normális szempontok figyelembevételével szerezze be.

Addig is sokan fognak szitkozódni, mert akinek kevés a pénze, annak még egy low-end is sokba kerül, akinek meg van rá pénze, az gyakran ostobán választ. Viszont az igényei mindkét rétegnek még buták, bocsánat, inkább fejletlenek. Mindent szeretnének egyben, még ha az fizikális képtelenség is. Mert vannak notebook-ok kifejezetten játékra, de akkor sok más szempontnak nem felelnek, felelhetnek meg...

üdv,

Gergely


spyduck
(nagyúr)
Blog

Ez körülbelül egy megtámadhatatlan hozzászólás, annyira de annyira szívemből beszéltél.......


nemethbalazs
(tag)
Blog

Maximálisan egyetértek :R


nagyito88
(aktív tag)

Nah igen tanulságos hozzászolásod! Igaz van benne... It föként a design és az ár a döntő...
Lehet hogy egy másik noti nem tud pl 1gb vramot felmutatni meg alapbol csak 2gb ram van benne,de pl ha kézbeveszi az ember akkor látja hogy nem éppen kopogos muanyag... S nem recsegő zsanéros/kéztámaszos gépröl van szó mi hajlik ha felemelsz,hanem össze van rakva,s lehet 3-4 év után is tud az ember prezentáciot tartani róla...
Volt pár notihoz szerencsém...
1: Acer travelmate 4652 lmi... 1 év gar/nvidia 6600go/intel...szerettem imádtam de sajnos májusba elhalálozott,alaplaphiba... bontoba sehol nem volt alaplap,gari 1 év volt,sulinetes időben vettem első notebook,izmosnak számitott akkor... de mivel 75000 lett volna májusba az alaplap,igy sajnos temetni kelett...
2:suli jovoltábol 20000 ft ellenébe kaptunk notit 3 évre ez volt 2éve... Kikötés:
tanulmányi átlag,nem eladni... :C bemutatni évente... Tesokámnak tökéletes..
12,1" intel t3400 azt hiszem 1gb ddr2 80gb vinyo,Fém fedlap :C gma 950 grafikus megjelenitő... A csoda neve albacomp activa mobilsmart v3 nah ez a notebook egy igazi tulélőművész :R Szerencsére testvérem vigyáz rá,s én is óvtam,mert ilyen vagyok...
De csoport társaim,megismerették a sajétjukkal a poklot... Kb 1 méter zuhanás,levessel valo leőntés,hasalás, lépcsőn bucskázás,stb... De működik,...Igaz van kinek 10 perces már az aksija enyém még kb 1,5 orát simán eszik.... Szóval ez egy tulélő masina...
Csak kicsi nekem,képernyő/ teljesitmény szempontjábol de 20000-ret megér...
3: Mi a acer helyébe lépett egy Asus F8VR-4S125 vol azt hiszem ati 3470/intel t5800 /2gb ram/ 14" stb stb.....Itt a minőséggel akadtak problémáim... Recsegett az illesztéseknél,a csuklorész alatt...
Kevésnek bizonyult a teljesítménye igy eladásra került....
4: Majd SeniorTilla jóvoltából birtokomba került egy Hp Pavillion dv5-1190eh
Ezt imádtam s tökéletes minőség volt... Igaz ismerősömé már 3 szor volt szervizbe igaz az 1120Eh vagy 1140eh...
Nah ezzel semmi bajom nem volt win7 simán kompatibilitási problémák nélkül futott...
Csak sajnos betörtek s eltulajdonitották...
5: Toshiba satellite L505-111 : Érzelmi okokbol nem vettem uj hp-t igy specifikácio és a toshiba név alapján eme gépre esett a választásom... Papíron szépen nézett ki tudás s kinézet szerint. Majd mikor meghozta a futár akkor nem csalodtam,össze van rakva nem recseg nem ropog.... Szép,igaz nem csilivili villogos,de azért megteszi... Nem világit a logo mi divat ma... de inkább legyen rendesen összerakva... Kb 5-hete van nálam,s ezidáig nagyon megvagyok vele elégedve.

Van olyan gyártó ki jol kinézőt csinál,van ki kicsit visszafogja desing terén magát,de minőségre hajt,s van ki mindkettőbe probálja a maximumot nyujtani... Persze ez az árcédulán is meglátszik... A notebook vásárlásnál az ember olvasson utána,mert azért mégis sokbakerül.. S nézze meg mire használja...Pl egy olyan embernek ki inkább netezik utazás közbe filmetnéz,sulis dolgokat irogat,s házit it netán dolgozik,de nem játszik akkor az vegyen integált grafikus chipes gépet,mert akku időben tuti az a nyerő... De ha játszani is akar valaki akkor már lekell mondania a hosszu aksi időről... Mindenki dönjtse el mi kell neki mi fontos,s mire van kerete...A cikk mint előző kommentembe is irtam jó,az előre leírt szempontok alapján lett megírva :R


olbaidhun
(őstag)
Blog

Jó a cikk! :R

Nem is mernék nagyobb összeget belelőnni, mint amit ajánlotál. Sajna ez van ma itthon..


nb_store
(csendes tag)

Kedves nagyito88!

Először is köszönöm.
Igen a TOSHIBA a hírével ellentétben (nálunk az ostoba forgalmazó az árverseny miatt megpróbált "olcsó" terméket csinálni belőle, eladhatatlanná téve ezzel a premium kategóriás Tecra és Portégé modelleket) nem rossz vétel. Először is a TOSHIBA talán az egyetlen gyártó, ahol probléma esetén nem fogod érezni, hogy kelet-Európai vagy és nem számítasz, csak egy statisztikai kerekítés vagy a rendszerben.
Bár számomra a TOSHIBA a mostani közép és felső kategóriás modellekkel nagyon elk**vult (műanyagházas, idétlen design-ú Portégé???), el kell ismernem, hogy hozzá adott szolgáltatásban itthon (hangsúlyozom itthon) number one.

Még egy érdekes dolog ami kimaradt a consumer gépekről tudni érdemes dolgok közül:
Megfigyeltétek már, hogy egy üzleti notebook mennyi idő alatt fut ki? És egy consumer?
Nos az "igazi" üzletiek minimum 1 teljes, de gyakran másfél, vagy ritkán akár 2 évig is forgalmazottak. Ezzel szemben a consumer szériák életciklusa csak hónapokban mérhető a legjobb esetben is csak fél évig futnak.
Hogy miért baj ez utóbbi? A válasz nagyon egyszerű: gyenge, hiányos "support".
Ez mit is jelent pontosan? Például megfelelő szoftver driverek hiányát, kompatibilitásbeli gondokat (a legtöbb Vistás consumer gépre a régebbi XP-t maximum csak felszenvedni lehetett, míg az üzleti modellek teljesen XP kompatibilisek maradtak).
De a suppor nem merül ki a szoftverben sajnos. A hardver elemek gyors és sokszor már átláthatatlan fejlesztése és csereberélése közepette (csak hogy megfeleljen a minél modernebb specifikációknak, hogy a consumer vásárló ezt válassza) a gyártóknak nagyon komoly gond a garanciáztatás. És ez az idő elteltével hatványozódik. Például ha egy 2 és fél éves üzleti gép szervizbe kerül alaplap hibával (ma már sosem javítják, csak cserélik), az annak idején nagy számban legyártott alaplapok miatt feltehetően, az esetek 98%-ban azonnal van hozzá alkatrész és a javítás meg van pár nap alatt. Ugyanez consumer esetén fordított, szinte biztos, hogy nem lesz alaplap (főleg, ha az adott szériával még gondok is voltak) és tuti hogy várni kell. Már akkor nyertünk, ha a gyártó elismeri a felelősségét. Ilyenkor szokott előfordulni, hogy több hónap után sem képesek "javítani", majd felajánlanak egy teljesen más típusú gépet cserébe. És az ügyfél eközben anyázik, hogy "nem férek az adataimhoz", "nekem munka eszköz a gép", stb. stb. Nos igen, akkor nem ilyet kellett volna venni, mert ez tömegcikk, a német Hans megveszi magának és amikor 1 éves lesz akár működik, akár nem lecseréli egy modernebbre, mert tudja mit vett, mert megteheti és mert az új már megint jobban tetszik. Hiszen erről szól a fogyasztói társadalom, ilyen a consumer fogyasztó. A gond az, hogy a magyar átlag bemegy a hipermarketbe és a kosárba beteszi karácsonykor a szaloncukor mellé a csilivili laptopot is százezerért. Megveszi hitelre, vagy az összes megtakarításából, abban a tudatban, hogy olyan ez mint a TV-je, csak ez laptop, ez is elmegy majd egy jó 10 évig. Aztán jönnek a meglepetések, az anyázás, hogy ez a márka szar, meg az is, meg hogy hogy lehet ez amikor ilyen sokba került...

Igazából nem is a notebook vagy másnéven a számítógépgyártók a hibásak. Nekik meg kellene felelniük rengeteg, egymást ütő, felülíró elvárásnak a piac részéről. A probléma az alkatrészgyártókkal és az általuk diktált őrült tempóval, az általuk gyártott temérdek selejttel (amit átnevezve kiadnak) és a felhasználók számának növekedésével (ami nem egyenes arányos a tudatos felhasználókénak növekedésével) van. A számítógépgyártók egy óriási piacon versenyeznek, ahol tömegeknek lehet eladni, ha te vagy a leggyorsabb (jelensz meg a technikai újításokkal), te vagy a legszebb (jól cseng a neved és a design is szép lett) és még olcsónak is tűnsz. Csak hát csodák nincsenek. Erre a legjobb példák a borzalmas és gyakorlatilag használhatatlan (tisztelet a kivételnek) netbook-ok.

Sokszor azt nem értem, hogy nekünk kereskedőknek problémás feldolgozni azt a tömérdek változást, ami 1-2 hónap alatt a consumer notebook piacon végbemegy (lásd ASUS, aki ugyanabba a házba akár 18 féle alaplapot is gyárt egy életciklus alatt), akkor hogy képesek a gyártók ezeket a termékeket ilyen gyorsan, problémamentesen megalkotni. A válasz sehogyan. A hardveripar egyre inkább kezd hasonlítani a szoftveriparra, ott is félkészt veszel, de ott legalább jönnek a javító patch-ek...

üdv,

Gergely


spyduck
(nagyúr)
Blog

Egy dolog ami számomra nem tiszta. A HP miért hagyja benne a szerviz adatbázisában az adott notebook eredeti garanciáját? Célzok itt az ASIS-ra. Ti a renew gépeket is úgy hírdetitek, h 1év hp +1év CO garancia. Ott van a példának egy 6930p \asis\ amire 3év 3 hónap gari volt a HP szerint. Eddigi jó pár HP amit elhoztam a NBS-ból mind-nek 2-3 év garanciája volt. Erre ha tudnál magyarázatot adni szívesen fogadnám.


Sasfészek
(tag)

"Először is a TOSHIBA talán az egyetlen gyártó, ahol probléma esetén nem fogod érezni, hogy kelet-Európai vagy és nem számítasz, csak egy statisztikai kerekítés vagy a rendszerben."

Én úgy tudtam hogy a DELL-nek is igen kiváló a hazai szervize. Ha van normális NBD garid amit akár 5 évig is meghosszabbíthatsz a gyártástól számítva akkor nem lehet para. Ha az 5 évet is túléli a géped akkor már megérte. Ennyi idő alatt még az üzleti gépeket is lecserélik a vállalatok szerintem.

Úgy gondolom az 5 évig való kiterjesztés nem rossz ajánlat. Humánsoftnál ami hivatalos DELL partner ismerősöm laptopjának garancia kiterjesztése 2 évvel alig 13 ezer volt és NBD.
Dellnek mondjuk valóban nincs egy házhoz 18 féle alaplapja és nem tudom mennyire rendelkezel infokkal DELL laptopokat illetően de ha igen szeretném ha írnál a tapasztalataidról mert érdekel. Főleg a DELL studio 173X-es gépek vagy ebbe a brandba tartozóakkal kapcsolatban. Többnyire megnyugtató viszont az hogy a DELL-nél több mint 1 év elteltével is lehet ilyen gépet rendelni. Más gyártónál írtad alig fél év. A most is kapható 15xx és 17xx studio piaci bevezetése 2008. július volt.

Kíváncsi vagyok hogy milyen tapasztalatokkal rendelkezel a DELL modelleket tekintve, gondolom a Precision az tuti jó darab, bár a Dellnél talán ez az ami a legelérhetetlenebb.


nb_store
(csendes tag)

Szia,

Erre a magyarázat egyszerűbb mint gondolnád: Hanyagság.

A HP rendszerébe visszakerült gépek 70-80%-ának semmi baja, csak a felhasználó volt hülye, a színe nem tetszett, vagy nem erre számított.
Amiket most fogok írni annak egy része a magyar ember számára nagyon, nagyon furcsán fognak hangzani, mivel az itthoni tapasztalatokkal ellentétes lesz, de lehet hogy így kicsit tisztul a kép sokak fejében.
A HP mint köztudott most már jó ideje magasan a világ első számú notebook "gyártója" és ezt ki is használja. A HP által forgalmazott termékek hiába jönnek le akár ugyanarról a kínai gyártósorról, mint a konkurens gépek, mert a HP márka név nagyon, nagyon jól cseng a világ nyugati felében és így képesek akár 10-20%-al drágábban eladni ugyanazt a hardvert, persze más csomagolásban. A HP termékek (a low-end kivételével) nagy átlagot nézve semmivel sem rosszabbak, vagy jobbak mint a többi nagy gyártó hasonló termékeié, sőt a hatalmas lobbierő miatt biztosan sokkal jobbak, mint a kis gyártóké (ők erőtlenek). Ezt a kiváló márka nevet a HP azzal érte el, hogy NAGYON komolyan veszi azt a kereskedelmi alapszabályt, miszerint "a vevőnek mindig igaza van". Ezért is van annyi viszáru és ezért létezik a HP Renew Program. A többi gyártó is értékesít újraforgalmazott termékeket, de ezek száma elenyésző az ilyen típusú HP termékekéhez képest, így erre nem alakítottak ki olyan rendszereket, "csatornákat", mint a HP. A HP renew termékek száma az új termékekéhez hasonlítva még így is magasan 1% alatt van, így ez az üzletpolitika a HP-nak kifizetődő. A gond inkább az, hogy a HP számára kevésbé érdekes (anyagilag), vagy problémás (emberileg és jogilag) piacokon nem a fent említett alapszabály szerint jár el. És Magyarország mindkettő.

Ne áltassuk magunkat, a HP nem azért van itt, mert jó üzlet, hanem azért mert világ vállalat és emiatt muszáj. Viszont természetesen a Magyar leányvállalattal szemben vannak elvárásaik, amik általában teljesíthetetlenek, vagy csak szenvedéssel (hú de jó, hogy ide nem írtam le az első gondolatomat) teljesíthetőek. Így már érthető, hogy miért van tele a hazai piac low-end notikkal és miért nem lehet választékot látni, de akár csak kipróbálható, vagy mintadarabot megtekinteni premium termékekből. Ha valami nem megy és nem fontos, ők sem erőltetik.

A HP Renew programba beérkező gépek sokfélűsége miatt (megvan a gyári csomagolás, vagy nincs, hiányos a termék, vagy sem, sérült a termék, vagy makulátlan, stb. stb.) a HP mindet leteszteli és a hibátlanokat újracsomagolja (új, HP Renew dobozba). A hibásak elmennek a HP szerződtetett javítópartneréhez (nevét nem írhatom le), majd ha a javítás sikeres volt és az újratesztelésen sem bukott meg, akkor ezeket is újradobozolják és eladják. A két fő kategóriát már ismered, úgy mint HP AsIs és HP Renew. A kettő közt inkább jogilag van különbség, mint minőségben. Elvileg a Renew újszerűbb állapotú, kereskedelmi forgalomba még nem került (tehát nem végfelhasználótól került vissza) termék. Sajnos ebbe a kategóriába tartozik a hipermarket polcán 3 hétig pihenő három millió ember álltal összefogdosott, de soha el nem adott termék is. Az AsIs egyértelműen végfelhasználótól jött vissza, ezért a szoftver licensz (az esetleges aktivizáció miatt) el lett távolítva, az vissza vétel okát nem lehet tudni, de nem is érdekes, a minőség változó.

A garanciára és a kérdésedre térve (a fentieket csak azért írtam le, hogy mások számára is hírértéke legyen az írásomnak). Mindkét kategóriánál a termék új termékszámot kap. Ez pontosan ugyanaz, mint a régi, azzal a különbséggel, hogy kiegészítik egy "R" betűvel. A HP az új termékszám alatt elindít egy teljesen új garanciát (13 hónap, de ha az értékesítés kifut a ráhagyott egy hónapból, akkor is igazolhatja az ügyfél a garancia jogosságát a számlával), a régi termékszám alatti már elindult, futó garanciát pedig elméletileg kiütik. Hogy ez utóbbi megtörténik-e valaha és ha igen, akkor mikor, na erre írtam az elején, hogy hanyagság. Ezért nem életbiztosítás, hogy az eredeti, elméletileg már nem létező termékszámmal mit mutat a rendszer, mert lehet, hogy az csak egy ideiglenes, de lehet, hogy egy végleges állapot.

Mi a termékeket tapasztalatunk alapján rangsoroljuk és vállalunk rizikót azzal, hogy plusz teljes körű garanciát vállalunk némelyik modellre a meglévő HP Renew garancián túl. Ha gond van, akkor mi bukunk, de az ügyfélnek megrendeljük az alkatrészt. Szerencsére jók a tapasztalataink és tudjuk, hogy mire mit vállalunk. Nem véletlen, hogy a consumer gépeknél egyetlen sorozatra sem vállalunk a gyárinál több garanciát.

Remélem kielégítő választ kaptál.

üdv,

Gergely


ifamester
(csendes tag)

Üdv!
Csodálkozom hogy az Acer kimaradt a felsorolásból.
Az Acer Aspire 5542 igen jó teljesítmény/ár arányú gépnek tűnik.

[link]

Itt vannak az árak is hozzá: [link]

Ez a gép az Asus-al és a Aspire 5536g-vel elentétben már 45nm-es procikkal van szerelve nem a 65nm -esekel .

[ Szerkesztve ]


nb_store
(csendes tag)

Kedves Sasfészek,

A DELL precision modellek nem mások, mint a Latitude sorozatok szertifikált VGA-val. (Fú de csúnyán írtam ezt) A lényeg, hogy ha olyan szoftvereket használsz (CAD, CAM, DTP, stb.), amikhez előírt a VGA, akkor csak ilyet vehetsz. Ezeket hívják az asztali gépek világában "munka állomásoknak" (workstation), a notebook-oknál pedig "mobil munka állomásoknak". Szóval ezek nem azért a legdrágábbak, mert a legjobbak. Pontosan olyan jó bármelyik prémium üzleti gép, a különbség csak a "certificated video".

Semmi bajom a DELL-el. A világ második legnagyobb "gyártója" a HP után, számomra picit furcsa üzleti modellel (nem nagyon vannak leányvállalatok, inkább csak lokális képviseletek, rengeteg ügynökséget alkalmaznak kereskedelmi célból, nem szokványos disztribútori csatorna, mint a HP, vagy az IBM (Lenovo)). Viszont nem figyeltél arra, amit írtam. Én nem azt mondtam, hogy nincsenek normális mentalitású szervizek, csak azt állítottam, hogy a TOSHIBA legnagyobb erénye ezen szolgáltatásának színvonala.

A kommentedből úgy érzem, hogy te nagyon DELL párti lehetsz, ami nem baj, mert szerintem is nagyon korrekt dolog, hogy netbook-ot 2, notebook-ot pedig 3 év garancia alatt nem forgalmaznak, még akkor sem, ha az low-end. Persze az esetek 90%-ban ezt természetesen megpróbálják beleépíteni az árba.

A másik érdekes dolog az általad is említett garancia bővítés, ugyanis a konkurensekhez képest ebben nagyon kedvezően áraz a DELL. Főleg ha vásárlásnál teszed, akkor meghökkentően alig drágább a termék plusz egy év garanciával, de lehet, hogy ott a turpisság, hogy fordítva kellene néznünk és azt mondanunk, hogy alig olcsóbb a termék kevesebb garanciával, akkor meg miért ne? Hogy ez hol és hogyan éri meg a DELL-nek, pontosan nem tudom, de vannak ötleteim a működési modelljükből adódóan, de ezt inkább nem írom le ide, mert ezek csak fikciók.

Öt évre kiterjeszteni pedig szinte minden értelmes gyártónál lehet, persze nem mindegy milyen áron és általában csak üzleti termékeket. Hogy a DELL-nél hogyan lehet consumer-t is, arra választ valószínűleg te adtad meg azzal, hogy náluk a consumer életciklusa is hosszabb (bár az említett studio és inspiron modellek utolsó két karakter számozás tekintetében merőben más gépet takarhatnak, minden szinten!) és nem követik annyira a trendet. De az is lehet, hogy a DELL-é egy hibás elképzelés és hosszú távon nem tartható. Lehet, hogy ez lesz a vesztük is, nem tudom, hogy mi a gond náluk, de mostanában nagyon sokat építenek le, gyárakat (bocsánat, összeszerelő üzemeket) zárnak be, embereket rúgnak ki.

Visszatérve a szerviz minőségére. Ez a DELL esetében hazánkban sokáig két irányba osztódott. Először is volt/van az általad már megnevezett Humán-Soft, aki ezer éves DELL partner és szerviz. Ők hivatalosan nem foglalkoznak végfelhasználókkal (érezd magad megtisztelve :) ) , a nagyvállalati, központosított megrendelések kiszolgálásával és az azokhoz tartozó szervizfeladatok ellátására szakosodtak. A másik vonal, egy három betűs cég pedig arra szakosodott, hogy ugyanezt tegye az utca embere felé. Az érdekes a DELL rendszerében az, hogy a termékeknek "csak" szerviz garanciájuk van/volt hivatalosan. Ez annyit takart, hogy a hárombetűs forgalmazónál megvett még garanciális terméket ha bevitted a másik forgalmazóhoz (Humán-Soft), ott közölték veled, hogy a termék garanciális ugyan, de az ő munkájukat ki kell fizetni, tehát ott lehet hagyni a gépet javításra, de az óra ketyeg és ők 15e/óra munkadíjjal javítanak, amit ki kell fizetni, mert a DELL ezt nekik nem fizeti ki. A helyzet tovább bonyolódott, amikor kb. két évvel ezelőtt a DELL megadta a forgalmazási jogot egy másik hárombetűs és egy harmadik sokbetűs cégnek, akik az árverseny miatt szintén "csak" szervizgaranciával vették a gépeket. Na már most szegény végfelhasználó megvette az akciós "inspiron" notebook-ot, de tudta nélkül már szervizt is választott. És ugye mondanom se kell, hogy a három, az utca emberének piacát kiszolgáló, óriási árversenyben lévő forgalmazó szervizszolgáltatása, hozzáállása, szakmai tudása között ég és föld volt a különbség. A helyzet akkor vált a leginkább kaotikussá, amikor az összes DELL forgalmazó létszáma 10 fölé emelkedett.
Lépni kellett így kis hazánk is úgynevezett „HUB-country” lett. Ez annyit takar röviden, hogy az egész javítás történetet szerencsére központosították. (Ha érdekel hogyan, hosszabban is kifejtem, bár nem biztos, hogy ezt szabad, úgyhogy még meggondolom :) ).
De hogy ne legyen teljes "happy end", azt érdemes tudni, hogy az egyik hárombetűs forgalmazó a jelentős árverseny és az ő hatalmas lobbi ereje miatt még mindig rendszeresen és tömegével vesz olcsóbban, "csak" szervizgaranciával DELL termékeket, így ezek a termékek díjmentesen csak az ő szervizében javíthatóak és így megint beleválasztottál akaratlanul.

Szóval kedves Sasfészek, ebből is láthatod, hogy bár a DELL egy kiváló gyártó, a mögöttes furcsaságok miatt nem tenném, teszem az első helyre szerviz szempontból. Hidd el, hogy a TOSHIBA szerviz a number one, mondom ezt úgy, hogy ezerszer több HP-t és DELL-t adunk el mint megtépázott hírnevű, szebb napokat is megért TOSHIBA-át.

Köszönöm figyelmedet.

üdv,

Gergely


nb_store
(csendes tag)

Kedves rudi,

Ez a "door to door" garancia a legnagyobb becsapás a világon. Hidd el. Olvasd el a másik hozzászólásomat, hogy ne ismételjem magam. A lényeg, hogy beetetnek vele, mert azt hiszed így kényelmes, pedig csak a gyártónak költséghatékony, neked meg szívás. Ráadásul általában országokat átívelő a történet így probléma esetén kihez fordulsz jogorvoslatért? Ja tudom, az egyetlen egy félhez, akihez fordulhatsz, akivel szerződésben állsz, aki nem tehet a (külföldi) szerviz rossz munkájáról. Tehát mész reklamálni a kereskedőhöz, aki eladta neked és ha elég vehemens vagy akkor visszaveteteted vele a már felét sem érő használt terméket, anyagi kárt okozva ezzel neki (őt sem fogja kártéríteni a gyártó), vagy ha ő elég szemét, akkor tojik rád és max perbe mentek. A gyártó meg röhög. Ez erről szól, a költségek csökkentéséről és a felelősség áthárításáról.
Tisztelet a kivételnek.

Az ASUS világ-garanciája egy viccccc. Százhúsz "c"-vel írva. Szerintem egy világ-garanciához világ méretű szervizhálózat is kellene. És itt most nem telefon hálózatra gondoltam. Pedig az ASUS-nak csak ez van igazából. Kiváncsi vagyok, hogy utazó ügynökként a hónom alatt egy betojt ASUS consumer notival hova térhetnék be egy gyors javításra egy idegen országban, úgy hogy a vége ne a telefonos kvízjáték legyen, hanem eredménnyel záruljon és folytathassam utamat a működő laptoppal együtt.
Nagyon mérges vagyok rájuk, mert rengeteg ügyfélnek és kereskedőnek okoznak több mint 10 éve anyagi kárt, azzal, hogy tojnak az egészre. Nem véletlenül nem preferálom őket. Az elmúlt öt évben vagy tízszer váltottak szervizpartnert, mígnem inkább kihelyezték a szervizelést külföldre. Hurrá.

Tudom egy szervizhálózat felépítése sok pénz, ugyanúgy, mint egy márkáé, csakhogy az egyik a másikhoz elengedhetetlen. Az ASUS számomra a mai napig nem márka. Nekem ők csak a világ legnagyobb alaplapgyártói akik történetesen összeraknak kizárólag consumer notebook-okat és ráteszik a logójukat. Biztos én vagyok a vak, de nem látom a mögöttes szolgáltatást. Viszont a nyugati országokban eladott számaik, a piaci részesedésük engem igazol. Szerintem kizárólag azért vannak a magyar TOP 3-ban folyamatosan (sőt voltak elsők is), mert olyan az üzletpolitikájuk amilyen (na ezzel sem tudok azonosulni) és mert a magyar "DESKTOP magam összeszerelem nemzedék" fejében jól cseng a régi jó barát ASUS "componens" név. Semmi bajom a termékeikkel, nem jobbak(!!!) és nem is rosszabbak a többieknél, de számomra azok csak barebone consumer gépek ASUS logóval, hozzáadott érték nélkül és probléma esetén esetleges garanciális ügyintézéssel. (és nagyra értékelem, hogy sok gyártónak beszállítanak, gyártanak a HP-nak, DELL-nek, SONY-nak, de nekem akkor sem márka, csak a világ legnagyobb alkatrészgyártója). Na ezért most lehet hogy holnap a sárgák kinyírnak, de akkor is vállalom.

Az általad még említett ACER legalább tényleg márka. Gyárt szinte minden szegmensnek, építi az imidzsét, jelen van mindenhol ami szerinte számit, van tényleges szervizhálózata, még ha szerintem nem is a legjobb, stb stb.

Az MSI "szervizét" inkább hagyjuk is szerintem...


nagyito88
(aktív tag)

Szép közepesen hideg decemberi nap, Megnyílik az Egri Plázába a Electro world...
Örül a nép mert má nemkell pestre menni,megvenni a led tv-t csak haza kell tolni...
No bemegy egy ismerősöm ki az én toshibam látva bátorkodik kiadni körülbelül 170-180 ezret egy l500 as satellité.... Mert neki nem kell az a konfigurácio mint nekem,neki elég a ddr2 es ram a gyengébb proci a 320as winyo...meg gyengébbb ati chip.
Örül mint majom a farkának,hogy az előző 3,5 éves hp ja helyett egy gyors "megbizható gépbe fektette gépét" Hiv hogy milyen jo kis gép...
4 nap a drága user már nem boldog ugyanis pár fagyás s egy windows7 kékhalál után nem megy a noti... Ujratelepitésről szo nem lehet mert a bootnál sőt a biosnal tovább nem tud menni...Jo be a drága dobozba... No akkor irány a pláza már levésbéboldogan...
Ott hát nem mi intézzük a garit,és mivel lement a 3 nap már nem van csere... :C
Jolvan tárcsáz toshiba serviceküözpont,,,,Oh persze hozza be hmm hölgyem vidéki vagyok itt állok egy közel 200 ezres géppel 4 nap használat után,s rossz... Öezt megérti de nem tud mit tenni....Hovavalosi jött a kérdés?Haver kijelenti nem szégyelve hogy nem Pesti,s mondja Eger a nö hangjában felcsillan valami mi nem a nagypapa aranyfogsora...
No hát akkor semmi baj van ott nekünk service....No haver mondja menjek mán vele me valami van itt hol ezt lekezelik neki..
Bemegyünk egy foszer fogad... Pasziánszcsatának látszik az arcán a gyürődés...
No kérdi miben tud segíteni,de a mosoly a szemén a dobozt látva nem öszinte...
No előtálaljuk a problémát kapunk szépen egy lapot átvételit,meg min felvan irva mi baja,majd egy előző serias meglepően szép,toshibát letesz elénk cseregépnek...
No akkor hazbandukolunk s toshibaval ugyan nem az övével,de éldegéli életét..24 ora elteltével jön a telefon..
Megállapítás: Winyo megadta magát,csere kb 1 hét...
Napra pontosan szerencse hogy időben jött a cseredarab, 7 nap után be is szerelve várt minket a toshiba,s még a win7 is kezdett rácsuszni a servizes ember jovoltából..
Majd ezt elkönyvelve hiba nélkül megy a gép...
Sa haverom pozitiv hozzászolása "ennyi baja legyen élete során a l500-nak".
No akkor most mi is van? Jo gép s egy hibás darab? Típushiba?Nem lehet tudni,lehet csak véletlenül roszat fogott fel,vagy megmutatkozik a gyártok hanyagsága? Nemlehet tudni,a lényg hogy itt nem szartak le szerviz szempontjából..
A toshibát hiba esetén is tudom ajánlani... :R Igaz nem épen pozitiv volt a 4 napos gép meghibásodása....
Ui: Bocs az elgépelésekért rohanok a fösulira,csak reggeli szösszenet volt :C Nekem az l505-nem panaszkodik,s nem melegedik nagyon,még 3d-s modellezés,s játék közben sem....


rudi
(nagyúr)
Blog

Kedves, nb_store,

Az ilyen jellegű door-to-door szolgáltatásról mi a véleményed?

Valamit a hazai ilyen-olyan szervizpartnerekkel kapcsolatban mi a tapasztalatod?


nagyito88
(aktív tag)

Acernél müködött kb 2 éve..... Toshibanal nincs mármint nem tudok róla...Asusnál elméletben van de ismerősömnél nem vált be.... Servicebe kelett vinnie nem mentek ki hozzá :R
Nem hozzám irányult a kérdés,csak észrevétel :R

üzenetek