[Re:] [plömplöm:] 2010-2011-2012 - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


danih
(addikt)
Blog

2006: A benzinár átlépi a 300 Ft-ot. Szíjjártó Úr a népnyúzó kormány felelősségét latolgatja, azonnali jövedéki adócsökkentést sürget.
2012: A benzinár átlépi a 450 Ft-ot. Szíjjártó Úr csendben mosolyog, miközben a riporterek a Miniszterelnököt arról kérdezik, mennyire érzi magát felelősnek a kialakult szituációban.

Hsz-em szárazon két történést említ, mindenféle politikai töltet nélkül.

[ Szerkesztve ]


plömplöm
(őstag)
Blog

ez nem politika, ezek tények :K :
Budapest, 2008. július 2.: [link]


Dany007
(veterán)
Blog

Ezekkel az a legnagyobb probléma, hogy a fogyasztást csökkentik.
Viszont a szállítmányozó cégek már nem igazán tudják a fogyasztásukat tovább csökkenteni (takarékosabb útvonalak, kevesebb üresjárat), ezért a többletköltség szépen megjelenik minden terméken amit szállítanak.
Ezáltal minden szállított termék drágul. Ezáltal a kedves vásárló fizetésének kisebb lesz a vásárlóereje. Magyarul ugyanazért a pénzért kevesebb terméket tud vásárolni.
És ez senkinek se jó. Se a kereskedőknek (legyen az multi vagy kisvállalkozás), sem a vásárlónak. 'Igen így kell gazdaságot élénkíteni' :U

Több nyugati országban a válság ellenére is első helyen szerepel a vásárlóerő növelés, de legalább szinten tartása még a megszorítások ellenében is (lásd Olasz o., Anglia).
Bezzeg nálunk szarnak az egészre. Egyre többet és többet vesznek ki az emberek zsebéből.
Közben világosan látszik - ha már itt tartunk - a benzin esetében is, hogy a kereslet jelentősen (több %-kal) visszaesett az elmúlt 2-3 évben.
Másik példa a BKV jegyárak emelésének kérdésében egy politikus vagy közgazdász? - nem emlékszem - megjegyezte, hogy a dolog fordítva is elsülhet. Hiszen ha tovább emelik az árakat, akkor egyre több ember fog más utazási módot választani - pl biciklit vagy autót(!) - és így nem hogy bevételnövekedést nem fog elérni a cég a megemelt jegyárakból, hanem pont, hogy bevételcsökkenést fog eredményezni.

És amíg itthon ezen a mentalitáson nem változtatnak, addig az ég világon semmi sem fog javulni.


D1Rect
(félisten)
Blog

A topik zárja önmagát. 3, 2, 1... ;]


plömplöm
(őstag)
Blog

én konkrétan azon gondolkoztam el, hogy mikor fognak megjelenni az autópályákon a rendszámtalan autók. mintha a rendőrök el lennének tűnve a közutakról, mint a közvilágítás...


huntermati
(tag)

Trololololo


Eastman
(őstag)
Blog

2013 január:
95: -
autópálya egy napra: -


Dany007
(veterán)
Blog

Nem hiszem, hogy olyan gyakorivá válna az a jelenség.
Én inkább arra számítók, hogy a kerülőutak forgalma fog sokszorosára nőni. Mivel sokan vannak, akik csak egyszer-egyszer mennek fel pestre. Mondjuk vásárolni, szórakozni, rokonokhoz stb... Nekik nem fogja megérni ez a brutális autópályadíj. Ezért inkább a kisebb utakon fogják megközelíteni Pestet. Ezáltal jóval több baleset lesz.

Mi pl Veszprémből mindig az M7-esen mentünk Pestre. 4 napos matricával. Olyan 1500-2000 Ft körül volt ha jólemlékszem (3 éve nem voltam). Most ez hozzáadva a cirka 6k-s benzinárhoz még elmegy kategória.
Na de most már a benzin ár önmagában is lenne ~ 8.000 forint + 3000 forintos heti jegy már kicsit durva árat képez összesen. Csak azért, hogy felmenjek Pestre meg vissza.


anjani182
(őstag)
Blog

2009-ben még bőven 300 alatt volt a nafta, emlékszem amikor vettem a kocsim még 265-ért tankoltam... :))


plömplöm
(őstag)
Blog

én direkt nem a mélyponto(ka)t vettem figyelembe, hanem konkrétan azokkal a tankolásokkal számoltam, amik ilyenkor a január elején esedékes vidékre menésünkkor voltak aktuálisok.

Dany007: nem tudom. ha nincs kontroll, akkor hamar el tudnak szabadulni az emberek. márpedig a kezdeti lelkesedésen kívül nem történt semmi az első rendszámok hiányából sem, ugyanúgy látom a rendszámtalan autókat mindenfelé, és innen csak egy lépés a hátsó leszerelése is, aztán tanakodhatnak, hogy kié volt a szürke gékkoccsi ott azon a képen...


danih
(addikt)
Blog

Addigra visszament, nézd meg 2006. júniusát-júliusát :)


plömplöm
(őstag)
Blog

"Közben világosan látszik - ha már itt tartunk - a benzin esetében is, hogy a kereslet jelentősen (több %-kal) visszaesett az elmúlt 2-3 évben."
:K
csak a tavalyi évben 5.4% volt a 95-ös eladások csökkenése: [link]

de majd megmagyarázzák, hogy biztosan ennyivel alacsonyabb az autóink fogyasztása, sőt, még arányosan még többet is használtuk az autókat, ezért kellett emelni az autópálya-díjakat :DDD


danih
(addikt)
Blog

Egy hónapot tévedtem, 2006. július-augusztust kell nézni.


Lauda
(félisten)
Blog

Orulj neki, hogy csak ennyi, nem 600/liter, mert nem sokara annyi lesz. ;]


Crystalheart
(senior tag)
Blog

Én ennek örülök. Minél kevesebb az autó az utakon, minél jobban spórolnak az emberek az olajjal, minél kisebb a zajártalom és szmog, minél több a biciklis és a gyalogos, annál jobb.

Annak nem örülök, hogy közben a vasutat nem fejlesztik, a vasúti teherszállítás ötven éves állapotokat tükröz, és a tömegközlekedés tarifája egyre drágul. Hülyeség, amit csinálnak.

[ Szerkesztve ]


nincsisbéla
(aktív tag)

Ha mindenki itt "csak tényeket" ír le, akkor itt van még egy: 0ft=0$ , 0l benzin 2006-ban is 0ft volt, meg most is az! ;]


anjani182
(őstag)
Blog

Az előtt meg dízelem volt :DDD


plömplöm
(őstag)
Blog

[link]


Éves autópályamatrica ára a havi átlagbér százalékában

üzenetek