[Re:] [sheep:] HTC Vive élménybeszámoló - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Én csak a TheVR-on láttam a tesztet és eldobtam az agyam, a bemutatott demó játék piszkosul tetszett, csak kár hogy nincs időm ilyenekre, na meg hogy a gépem is gyenge. :O
De ha kiadnának valami fain nindzsás fantasy anime játékot akkor tuti vennék egyet. ;]
Vagy Samurai Jack.


aerosmith
(őstag)

köszi a részletes élménybeszámolót, az alacsony felbontás elég lelombozó.
Az SDE amúgy Screen Door Effect.


sheep
(addikt)
Blog

Köszi, javítottam!
Nem annyira alacsony azért a felbontás, a vr-re írt játékok teljesen jók, és azért a szimulátor is használható.
Csak ugye ha hozzászoksz hogy egy full hd monitoron minden kis pár mm-es feliratot el tudsz olvasni a műszereken, akkor látod az eltérést. Ha nem figyelsz erre akkor viszont egész tűrhető.

[ Szerkesztve ]


aero.
(veterán)
Blog

Brutál, engem megfogott teljes mértékben, csak az a durva, hogy ez a nulláról egy kb. 700 ezer forintos történet. :N


sagit
(addikt)
Blog

Nagyon pixeles?

S7 - tel próbáltam, az ugye 2560*1440 ami nagyobb felbontas, viszont a vr nem tölti ki a kijelzőt, kevesebb jut szemenkent mint 1280*720 és az nagyon vérszegény. A vr élmény nagyon bejön de pixeles sisakot nem akarok, lehet várni kell 1 generációt.


Anemus
(csendes tag)

Üdvözletem!

Nekem lenne egy bónusz kérdésem ami baromi fontos lehet egy FPS játéknál, mégsem derül ki egyértelműen, hogy mégis hogyan oldották ezt meg a Vive-al. Mégpedig a mozgást! :/ Lehet teleportálgatni ahogy már láttuk az egyik alap játékban, oké. Lehet ~4 méteren belül mászkálni amíg a falra szerelt detektorok látnak, oké. Na de mi a herezsák van egy helyváltoztatós FPS játékkal játszol (amilyen az FPSek 99.9%-a) és nem teleportálgatással akarsz haladni helységről helységre?
Azt láttam, hogy van egy touch pad szerű képződmény a controllereken. Na de azt kell simogatni ha sétálni akarok előre? :( Legalább lenne egy sima "mechanikus" joy stickamivel mozgathatom a karaktert a 4 égtáj felé és ezt befolyásolhatom még azzal az iránnyal amelyikbe nézek. Erről tudnátok írni néhány infót? Köszönöm előre is!


sheep
(addikt)
Blog

Bár még nem próbáltam FPS-t játszani, de szerintem ott simán a billentyűzettel oldod meg a mozgást. Vagy a kontrollerrrel oldod meg, azon is van több gomb és tapipad.


Anemus
(csendes tag)

Na ez az. 4 gomb van mindegyiken és ezek szét vannak szórva a 4 oldalán. Egyszerre nem is tudod elérni mindet így. A tapipad meg olyan élményt nyújthat mintha notebooknak a tapipadján próbálnál mozogni FPSben... Na az meg tudod milyen... Pont egy kap sz*r. Erre vagyok már rágörcsölve egy ideje mert ha nem megoldott a kényelmes karimozgás akkor sok játékban használhatatlan a műfaj eme megoldása.


kmisi99
(addikt)

Nem tudom ennek milyen a kontrollere, de konzolokhoz hasonló ravasz szerűség tök simán elférne rajta. A Legtöbb interakciót meg úgyis mozgással végzi az ember.


Anemus
(csendes tag)

Na és mi van akkor ha az FPS játékban 40 métert akarsz előre menni, vagy oldalra? 40 métert fogsz előre sétálni a valóságban? Nyilván nem. De teleportálgatni sem fogsz mondjuk a Call of Duty-ban ha pozíciót akarsz változtatni. A tapitaddal meg olyan lassan és pontatlanul tudsz mozogni, hogy az első lépés után kapsz egy fejlövést. Vagy kettőt.


kmisi99
(addikt)

Épp azért írtam, hogy konzolokhoz hasonló ravasz szerűség kellene rá. Meghúzod megy előre a katona és amerre menni akarsz arra fordulsz el. De egyébként igen az ilyeneket egérrel billentyűzettel oldják meg. Ez a mozgolódós az egy helyben állós VR játékokhoz van kitalálva.


Anemus
(csendes tag)

Értelek. Viszont ezzel meg az a gond, hogy mi van ha te hátrafele akarsz menni mert hátrálnod kell játékban. Akkor villám gyorsan hátrafordulsz aztán újra előre? :( Illetve az oldalazás amikor nézel egy irányba de közben oldalazni akarsz valamelyik irányba. Ráadásul ha oldalazás közben előre is akarsz menni vagy hátra. Nem tudom, hogy ezt hogyan fogják megoldani. :((( Ha Bill meg egér kell hozzá akkor arra meg inkább ott az Oculus ami sok 10 ezerrel olcsóbb. A Vive-nak pont a szabad mozgás lenne az egyik ütőkártyája nem a helyhez kötöttség. :(((


sheep
(addikt)
Blog

Mindkét kontrolleren van 'ravasz', bármelyiket lehet bármire használni, programtól függ.

Amúgy az FPS játékokhoz visszatérve, talán ezért is nincs még VR-re optimalizálst FPS, mert ők sem tudják hogyan oldják meg a mozgást.
Lehetséges hogy a majdani FPS-ek is úgy lesznek megírva hogy a mozgás nem lesz annyira szabad mint pl. egy monitort használva...
Én is csak találgatok...ez az egész még kialakulóban van.

@Anemus,
annyit azért had tegyek hozzá hogy ez az oldalazás meg oldalra nézek közben futok mozgás szerintem nem igazán realisztikus, csak mi ezt szoktuk meg mert az FPS-ek így működnek. Lehet hogy a VR hozza el pont a jobb realizmust ebben is?

[ Szerkesztve ]


oriic
(HÁZIGAZDA)
Blog

Van ravasz a kontrollereken:

[link]


mustang08
(aktív tag)
Blog

Itt a mozgáshoz szerintem elég a tapipad is, hiszen csak a főirányt kell megadni, hogy előre, hátra, jobbra, vagy balra akarsz menni, a többi fej + karmozgatás.

üzenetek