[Re:] [sketchifun:] Hogyan is kezdtem újra... Avagy Németországi munkavállalás. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Valamit tanulhattál volna apádtól. A kamionozást. Azzal a szakmával most abba az országba mehetnél, amelyikbe akarnál. Öt perc alatt lenne biztos, jól fizető állásod. Három éve melózok németben (de nem lakom kint, inkább ingázok) és csak attól félek, hogy mi lesz, ha valamiért abba kell majd hagynom a kamionozást.

[ Szerkesztve ]


Ramirex
(csendes tag)
Blog

Azért a villanyszerelő komolyabb mint a kamionsofőrködés.


Wesder
(félisten)

Az én édesapàm is kamionsofőr volt, jól keresett a 90-es években is, de alig làttam. Gyerekként ezt elég rosszul éltem meg.


Somatom
(veterán)
Blog

Mit értesz azon, hogy "komolyabb"? A kamionsofőr jelenleg egész európában hiányszakma. Egyébként meg kinek, mi jön be. Szakmám szerint autóvillamossági műszerész vagyok, de nem szeretnék egy műhelyben rohadni naphosszat. Hiányozna az út, a változatosság.

Wesder:
Nem úgy tűnt a blogbejegyzésből, hogy családos lenne. Egyébként a gyerekkorod óta sokat változott ez a szakma. Ma a sofőr határozza meg, hogy mennyit akar dolgozni. Én egy hónapban két hetet melózok, a másik kettő szabad. Egyébként vannak helyi melók is, ahol minden nap otthon lehet az ember.

[ Szerkesztve ]


BatchMan
(senior tag)

Most kezdenek fejlődni az autonóm vezetésű járművek. Már nem lehetsz liftes fiú egy szállodában, mert automata liftek vannak. Az M4 metróhoz sem keresnek vonatvezetőt. Lassan kamionhoz se kell sofőr. Pályakezdőként érdemes ilyesmire is figyelni. Te még mehetsz nyugdíjba a fülkéből, ő már aligha...

Ugyanakkor a villanyszerelő szakma is átalakulóban van. A villanyt lassan nem felkapcsolod, hanem beállítod a fényerőt, színhőmérskletet. Egy relé ma már kommunikál...


cskamacska
(addikt)
Blog

"450 ezer ft mire elég oda?"

Nem sokkal kevesebbre mint itthon. A különbség az, hogy itthon hasonló munkával a harmadát nem keresné meg, így lakásra nem futná, nem hogy keveset még félre is tegyen. :(

BatchMan: No igen, ha valami biztos, az az hogy az automatizálást teljes gőzerővel nyomják. Nem feltétlen azért mert tech@@zik, vagy hatalmas versenyelőnyt jelent, hanem a jelenlegi gazdasági rendszerben a bérköltség az egy szükséges rossz, és lehetőleg minél előbb meg kell szabadulni tőle. Ugynígy a korlátlan adóoptimalizálás is szerve része mindennek, igaz ennek azonnali jól látható haszna is van.

Az ebből eredő társadalmi problémákat meg majd megoldják a politikusok, ha azok nem hát 1-2 háború ;] , de addig is osztogatják egymásnak a társadalmi felelősségvállalás(corporate social responsibility) díjakat. :DDD

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Kiemelem a leglényegesebbet a hsz. -edből: lassan. Az még nagyon odébb lesz, ha egyáltalán lesz. De, nem kell feltétlenül életpályaként gondolni a kamionozásra. "Ugródeszkának" is jó. Egy hazai munkavállalási jogosultság egyben EU -s jogosultságot is jelent. Nem tudom, hogy egy hazai villanyszerelői papírt mennyire fogadnak el Németországban.

[ Szerkesztve ]


Csabroncka
(addikt)
Blog

Azért a szolgáltatások elég jelentősen drágábbak. A havi bevásárlást viszont közel azonos áron ki lehet hozni.


m0h0senator
(őstag)

Azért havi 450-ből itthon 1 ember jóval az átlag feletti életszínvonalat tud fenn tartani. Akár albérlet akár lakástörlesztőt fizet (nézőpont kérdése)


sketchifun
(senior tag)
Blog

Egy dolgot hagytok ki sokan: Itt németországban ez nem csak álom, és ígérgetés, hanem valós elérhető cél. És sokan jól is gondolják.

Mindaddig, amíg itt az első munkanap előtt aláírtam a szerződést a teljes valós béremről, ami bőven több mint kétszerese annak, amit otthon kerestem, addig otthon 5 éves munkavállalói státuszom alatt egyszer sem szerepelt a minimálbérnél egy forinttal is több papíron.


updog
(senior tag)
Blog

"addig otthon 5 éves munkavállalói státuszom alatt egyszer sem szerepelt a minimálbérnél egy forinttal is több papíron."

Ott kell(ene) hagyni az ilyen sumákokat, hogy kopjon fel az álluk, talán akkor elindulna valami fejlődés itthon is ilyen téren (tehát lényegében jól csináltad :) ).

De amíg a munkavállalók többségének "jóvanazúgy"... várhatjuk hogy munkáltatói oldalról is változzon a hozzáállás. Amúgy nyilván vannak itt is kivételek.

De nehéz eset, ez a kommunizmusból áthozott mentalitás... pedig a schwarz kigyomlálása igazából mindenkinek az érdeke lenne. Csak ugye amikor 1-1 területen kellene valakinek változtani, jön a "hát persze, engem szívatnak, de mi lesz ezekkel meg azokkal, meg amazokkal, ők nem? Akkor inkább sumákolok én is".

szerk: lehet hogy csak nem figyeltem, szakmában helyezkedtél el végül? Mert villanyszerelőként az itthoni duplája az még elég kevéske.

[ Szerkesztve ]


sketchifun
(senior tag)
Blog

Bőven több mint a duplája, mint írtam, ráadásul a nyelvi kondíciókat kifejtettem, és tekintve, hogy egyetlen magyar kollégám sincs, aki segítene, kezdetnek egyáltalán nem rossz. De no spoiler, majd a következő epizódban.


m0h0senator
(őstag)

Teljesen egyetértek. Sok sikert és várom a következő részt!

Emelem kalapom előtted :R

[ Szerkesztve ]


pet007
(aktív tag)

Szerintem most tisztazzuk le, attol hogy magyar, meg nem biztos hogy jol jarsz a "segitseggel". ;]


sketchifun
(senior tag)
Blog

Nagyfiú vagyok már, eleve nem is keresem a társaságot, tekintve, hogy a mentalitás önmagában is taszító. Kutyából nem lesz szalonna.


8th
(addikt)
Blog

Ugyan már... évtizedekre vagyunk még attól, hogy a kamionsofőrök szögre akasszák a kulcsot. Azalatt bárki felépít magának a nulláról egy kényelmes életet sofőrködésből. Az autonóm közlekedés egy vicc, egy beteg vízió. Kivitelezhetetlen egészen addig amíg nagy számban emberek által vezetett járművek is forgalomban lesznek. Még kötött pályán sem feltétlenül megoldható, ott is csak abban az esetben ha nincs keresztező forgalom tehát fizikailag el van különítve a pályája (értsd metró, magasvasút).


Chaser
(titán)

sok sikert, azt hittem már idősebb vagy, hát villanyszerelőként azért nem most dobbantottam volna:)


Narxis
(nagyúr)
Blog

Sok sikert! Megyek utánad...


dabadab
(titán)
Blog

Én a magam részéről nagyobb összeget mernék tenni arra, hogy egy évtizeden belül a kamionoknál a megtett kilométerek nagyobb részét önvezető módban teszik meg.

Ha meg nem akar ebbe beleragadni, akkor miért ezt csinálná ahelyett, hogy a saját szakmájában szerezne tapasztalatot meg fejlődne?


Chaser
(titán)

En szeretnem ezt hinni, szemelyautokra is, de nem latom meg realisnak 10 even belul
Az meg h sajat szakma v mas lenyegtelen, elete soran sok mindent csinalhat az ember, lenyeg h olyan helyen ahol megbecsulik, es szeresse csinalni lehetoseg szerint

üzenetek