üzenetek

hozzászólások


Gerr'y
(senior tag)
Blog

Milyen programokat fogsz használni?
Munkád, végzettséged okán kezdesz ilyen projektbe?
Várom a fejleményeket!


Joccc07
(addikt)
Blog

Tetszik! Sokszor visszanézek igérem.
Gondolkodom azon, hogy elkezdek egy játékot csak én Unity-vel kezdek és androidra.


Kendek
(MODERÁTOR)
Blog

Elég homályos még a játék, mert azon kívül, hogy valamilyen horror lesz, semmit nem tudni (pl. milyen nézetes lesz), azt sem írta le, hogy mely platform(ok)ra tervezi. Ennyiből mehet ez is Androidra is, de ott a Windows, Linux és a konzolok. Engem speciel PS-re érdekelne max (esetleg Linux), ha éppen FPS vagy TPS (ez gondolom sanszosabb) lesz. Maga a fejlesztés is inkább úgy lenne számomra érdekesebb ha Linux (mondjuk Ubuntu) alatt menne, de erről sem tudni még semmit, pedig biztosan van már elképzelés.
Szóval bennem egyelőre teljesen semleges érzéseket keltett ez a bejelentő. Igazából nincs mit értékelni rajta, annyira kevés az infó. :(


Plasticbomb
(addikt)

No ez egy érdekesen hangzó blog elképzelés. Várom a folytatást! :)


alratar
(addikt)

Ambiciózus terv. Kíváncsi leszek mi sül ki belőle.. :)


Clickbait
(aktív tag)
Blog

(#1) Gerr'y: A programokról bővebben az első bejegyzésemben fogok irni, amit még ebben a hónapban fogok megirni. Az kicsit bővebb lesz, mostanra állt össze az a nagyjából 5-6 állandó program ami kelleni fog, de biztos lesznek váratlan párszor használatos applikációk is. :)

Tanulmányaim miatt foglalkozok ilyenekkel, nem közvetlenül ezt tanulom, de néhol elvárás pár engine ismerete, illetve érdekel a téma stb. stb. hobbi. Szerencsére már olyan szinten van a technika, hogy BÁRKI neki tud esni, szinte 0 előzetes tudás nélkül (mind ahogyan én is nekimentem anno Unity 4-nek, programozástudás nélkül)

(#2) Joccc07
Én is Unity 4-el kezdtem régebben, hab a tortára, hogy programozástudás nélkül. ;)
Telefonra egyértelmű az Unity egyébként.

(#3) Kendek
Ezért szeretnék publikusan fejleszteni, sok dolgot kihagytam (ez az első komoly közönség elé szánt bejegyzésem) és rávilágitottál. Igy közösen sokkal eredményesebben lehet fejleszteni, mert mindenhonnan ér új ötlet vagy kritika ami csak előre viszi az egész projektet.
Ajánlom majd figyelmedbe az első vagy második posztomat a hónapban. Az elsőben a programokat és a jelenlegi projektstátuszt mutatom majd be bővebben. :)
Itt elszórva pár infót, Windows-ra tervezem, de igény szerint kiadom Linuxra és OSX-re is. Konzolos platformokon nem vagyok ismert, de ez Unreal, bármi megtörténhet. Oda viszont kapcsolatok kellenek, mivel nem rendelkezek (már) konzolokkal, annak hiányában nehéz tesztelni illetve kiadni.

Összességében ajánlom mindenkinek a következő posztokat, ott igyekszem eloszlatni minden kételyt. :K


repvez
(addikt)
Blog

Elég igéretesnek tünik a dolog.Engem is érdekelne a program fejlesztés de semmi tapasztalatom mnincs a programozás vagy a program fejlesztésben.
De szeretnék egy repülö szimulátort késziteni.
Örültem, hogy ezek a nagy game enginek ingyenesek lettek, de gondolom ezek sem olyanok, hogy bárki egyből meg tudná valósitani az elképzelésést mindenféle programozás nélkül.
REmélem majd ez az irás egy kicist rávilágit a dolgok müködésére, hogy mit hogyan kell.

Egyenlöre egy egyszerü repülös progit akarok ahova 3ds ben megcsinált modelleket tudom ugy irányitani ahogy akarom., de ehehz a legjobb fizikai megvalósitást, hogy tényleg a valóságnak megfelelően repüljön és törjön a modell. és geo tiff alapján generált valós táj felett


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Minden forrásomat meg fogom majd jelölni, végtelen a tudástár. Unreal pedig több, mint alkalmas az ilyenekre, gyönyörű és hatalmas tájakat lehet benne megépiteni. Ha komolyabban beleásod magad 3ds-be és Unrealbe, akkor bármilyen fizikát és törést létrehozhatsz.
Az én játékom jóval egyszerűbb lesz, lesz benne fizika és törés, de előre szimuláltak lesznek, persze ezekről majd a későbbiekben bővebben irok. :R


repvez
(addikt)
Blog

A 3ds nem gond, a baj ott kezdődik, hogy fogalmam sincs, hogy lesz egy 3d modellből interaktiv játék elem és, mit kell hozzá beirogatni, hogy az minden gépen menjen , UI meg beviteli eszközök használata ,ilyenek.


Joccc07
(addikt)
Blog

Most nézem, hogy unreal engine-ben is lehet androidra fejleszteni.
Megpróbálom azt akkor az unity helyett.

Legalább így könnyebben tudsz segíteni ha elakadok. :B


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Ez nagyon sok mindentől függ, ha érdekel pár tanács, leirom:

- 2D vagy 3D játékról van eleve szó?

Ha 2D egyértelmű az Unity, nagyon sok mindentől kimélnéd meg magad.
Ha 2Dben gondolkodsz, ezt a csatornát nagyon ajánlom: Katt

Anno vele kezdtem az első kis 2D projektem, abbamaradt végül, de tökéletes volt elsőre.

Ha 3D, akkor végülis mindegy, telefonra talán mindig Unity a nyerő, de ez a játék grafikai minőségétől és komplexitásától is függ, ez egy nagy döntés, ezt én nem tudom végig leirni neked.

Mindkét engine tábornak hatalmas közössége van, akik eredményesebben fognak tudni segiteni, mint én, hiszen én is hobbi szinten vagyok, illetve mondjuk 2D-Unreal téren 0 tapasztalatom van.

Szerintem próbáld ki mindkettőt, nem fogsz félrenyúlni, amelyik tetszik. :)
Az én projektemet szinte már 'Archviz' szintre szánom grafikailag, illetve olyan programokat használok amik szeretik Unrealt, illetve én is jobban preferálom ezt az engine-t, de Unity 5 is egy jó motor, nekem a 4.6-al gyűlt meg a bajom anno 3D projektemmel.

Olvasnivaló, és segitség a döntésedhez:
U5 vs UE4
U5 vs UE4 p2

Sok mindent fegyelembe kell venned, mivel most kezdenéd, honnan szereznéd be az elemeid?
pl. mindkét engine-nek van marketplace-je, ott is érdemes körbenézni.

Illetve a tutorialok száma sem mindegy, YouTube illetve DigitalTutorst ajánlom.


Jeanne d'Arc
(addikt)

Hajrá-hajrá sok sikert, követni fogom a fejleményeket. :R


Joccc07
(addikt)
Blog

Köszönöm!

Mindenképp 2D kezdésnek aztán majd meglátjuk.


KaiotEch
(nagyúr)
Blog

Rég volt elastomania-ból új kiadás. :P


Vladi
(nagyúr)
Blog

Hajrá, minden érdekel. :R


inspiroyhome
(aktív tag)
Blog

Hajrá, sok sikert! Ne add fel az első 10 kudarc után se, csak ennyit tudok tanácsolni. :)

[ Szerkesztve ]


atike
(nagyúr)

Kitartást. Legtöbbször azzal van a baj a kezdeti lelkesedés után. :)


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Köszönöm mindenkinek a bátoritásokat! :R
Igyekszem megtalálni azt a tempót ami megfelel majd nekem is, meg a projektnek is, nem akarom elnyújtani a végtelenségbe, ha belátható időn belül elkészül az elég motiváció. Persze van sok más minden amiért még érdemes elkésziteni, de maga a folyamat is egy jó tapasztalat lesz. :K


cubix
(tag)
Blog

Sok sikert, érdekesnek hangzik!


DRCrain
(csendes tag)

Remélem sok érdekeset fogsz majd megosztani velünk, igyekszek majd követni az eseményeket!
Sok sikert és kitartást kívánok!


Mister_X
(nagyúr)
Blog

Sok sikert a projekthez - én magam is fejlesztő lennék, de teljesen más stílusban :N


beeci
(csendes tag)

Upsz, mellekatt.

[ Szerkesztve ]


beeci
(csendes tag)

Sok sikert a projekthez! Amennyiben jelen vagy Twitteren vagy Redditen, kovetnelek ;)


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Köszönöm mindenkinek! :)
Jelenleg nem verem nagy dobra, egyelőre csak itt publikálok, de persze kitudja mi lesz még. :K


lpburny
(tag)

Hajra es kitartast!

Engem nagyon erdekel a tema, biztosan visszatero vendeg leszek :C


eladogeppc
(veterán)
Blog

Engem is érdekel a projekted. Én mobil frontra mennék rá.
Mennyire univerzális a platform ? Lehet majd belőle akár pc-s akár droidos app?


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Ezt nem egészen értem, maga az engine képes Androidon keresztül PS4ig szinte mindenre. Ami populáris platform. Azonban maga a projekt semmiképpen nem készül/ készülhet el telefonra a korlátozások miatt. Ezt a következő bejegyzésben ki fogom fejteni, de jelenleg nem létezik az az erős hardverű telefon ami ezt elvinné. Átportolni pedig elég munkás + nem lenne túl nagy érdeklődés rá.

De ha mobil lenne a célplatform, elkészülhetne minden további nélkül, az engine univerzális, a projekt nem. :N

[ Szerkesztve ]


eladogeppc
(veterán)
Blog

Na ez lett volna a kérdés.
Csak jó irány lett volna mobil irányba elmenni, mert az a jövő. Nem a 30kg-os vasak.
Mindenki tableten / mobilon akar játszani.


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Ezzel tudnék vitatkozni, én személy szerint utálok mobilos platformokon játszani, én az otthoni asztali vagy nappali konzol játékos párti vagyok. Ilyen játékot jelenleg nem tudok máshol elképzelni, nem is oda való.
Régi vágású játék, ide egér és billentyűzet fog kelleni.
Nem ismerek olyan embert a saját körömből, aki nem PCn vagy konzolon játszana szívesebben mint tableten vagy telefonon. Hangzásilag, teremtett atmoszférailag más platform nem tudja ezt a játék érzés átadni. Ez a műfaj nem is oda való, ahogy nagyon sok műfaj nem hiába nem jelenik meg ott. Véleményem szerint a mobilok/ tabletek nem is játékra valók, árkád játékoknak van csak helyük rajta amik lefoglalják az embert munkában vagy útközben, de semmi több. De a legfőbb okom ismét a vizuális világ, telefonra nem ezt a motort használnám és nem ilyen magas minőségű modelleket a jelenlegi korlátozások miatt.

Ha valaki pedig komolyabb hardvert akar, de szempont a mobilitás akkor laptop. Oda pedig fejlesztem a projektet. :D


eladogeppc
(veterán)
Blog

Nem gondolom hogy vitába keveredünk, de azt látni kell, hogy a mai mobil processzorok nem gyengék egyáltalán.
Snapdragon 810 teljesítménye már kezd összemérhető lenni a laptopos szinttel. A GPU-k is már több magosak, és azok teljesítménye is eléggé kezd meggyőző lenni.
Snapi 810 esetében 420Gflops az Adreno 430 teljesítménye míg egy Geforce GT 730M noti videokarié 552GFlops.
Azért lassan nagyon szép eredményeket lehet elérni mobil platformokkal, a Windows is abba az irányba mozdul, hogy minden egy platformon menjen (OneCore)

Egy szó mint száz, nézegetni fogom mi folyik majd itt. Hátha kedvet kapok majd én is a PC-s oldali játék készítéshez :D :R


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Persze, persze ebben egyet értünk, elég komoly hardverek vannak, de csak a játék verticles számának korlátozásával tudok érvelni. PCn ez a szám 2³² - 1, telefonon 700,000, és 64,000/modell. Én pedig modellenként használok el 100.000 vertet. :DDD
1-2 év max, utána ez a korlátozás biztos eltűnik majd, de addigra lehet már én is oda fogok fejleszteni. Minden esetre a piac szabad, egyszemélyes indie fejlesztőként egyszerűbb most a PC piac Steam miatt is többek között.
De most még egyelőre van határ PCs és mobilos játékok között, műfajilag is. És én még úgy látom, hogy ez a játék nem állná meg a helyét se Google Playen, se sehol máshol. Nem is baj, nem az a célplatform. :D
Örülök, hogy azért megfogott a téma, remélem látlak még valamelyik cikk alatt, és hogy kedvet kapsz bőviteni a PCs tábort és felhozatalt. :R

[ Szerkesztve ]


eladogeppc
(veterán)
Blog

Követem majd a dolgokat, 3DS-hez semmi közöm, a többihez sem.
És szeretnék szabadidőmben fejleszteni. :R :R


Mister_X
(nagyúr)
Blog

Ha már elég fejlett állapotban van a játék (pre-alpha/alpha), akkor érdemes lesz elgondolkodni a portoláson. Ha megüt egy kellően jó szintet, akkor nem hinném, hogy nehéz lenne találni/alkalmazni valakit One/PS4 port elkészítéséhez. Persze ehhez hozzátartozik, hogy konzolon optimalizálni kell - na nem mintha PC-n nem kellene, csak konzolon muszáj és nagyobb mértékben.

Hálistennek az optimalizáció engem desktopon biztos nem fog érinteni, ellenben egy Vita port lebeg lelki szemeim előtt.


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Az optimalizálás nagy munka lenne, igazából a modelleken múlik ebben a projektben. Vitan nem ismerem a korlátozásokat, de nem gondolom, hogy elbánna ilyne részletességű modellekkel.
Szinte újra kéne gondolni az egészet, ebből-abból faragni kell. Persze, ha van rá nagyobb igény esetleg a PCs kiadás után, elkészülhet a "port", lényegében majdnem az alapoktól. :DDD

Nem is gondoltam Vita-ra egyébként, nem ismerem a játékpiacát, PCs tábort erősitem, igy az elsődleges cél az volt. De semmi sem kötött, igazából azt mondom rá, hogy meglátjuk, de az már talán több emberes lesz.

A PCs kiadáson múlik, ha egy kis hype feldobja a hirnevét, akkor biztosan lesz rá kereslet, de ez már marketing, a játék pedig 1%on tart. :))


Mister_X
(nagyúr)
Blog

Maradjunk annyiban, hogy gyökeresen eltérő stílusban alkotunk, neked nem szükséges Vitára fejlesztened, nekem meg majdnem presztízskérdés. :N


Cifu
(nagyúr)
Blog

A blogért nagy plusz, jó ötlet és hiánypótló eléggé. :C

@eladogeppc: Snapdragon 810 teljesítménye már kezd összemérhető lenni a laptopos szinttel.

A Snapi 810 egy high-end mobil SoC. Hány mobilban van ilyen? Mondjuk az eladottak 1%-ban, felfele kerekítve? Anno a Pacific Fleet fejlesztője írta, hogy iszonyú probléma a megfelelő optimalizáció, hiszen nem nagyon lehet megoldani, hogy a gyengébb telefonok tulajai ne vegyék meg (android verzióra le lehet szűrni, hogy ki veheti meg, de hardware-re nem), és abból csak komplikáció van, ha egy közepes telefonon már nem nagyon fut rendesen...


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Köszönöm! :R


Hekinen93
(újonc)

Na csak ezert beregisztraltam , hogy hozza szoljak :C :C
Kivancsian varom a fejlemenyeket hianypotlo magyar nyelven :D .
A kitartas nagyon fontos en is 1 honapja lattam neki megtanulni a unity 5 ot a cryengine utan :)
Erdekes lessz olvasni meddig juttsz(igaz nem unity vel de erdekes lessz :D) a node based rendszert irigyelem utalok codolni es nem is nagyon megy :D unity 5 re nincs valami lehetoseg hogy node os legyen?

[ Szerkesztve ]


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Megtiszteltetés, üdv a fórumon! :R

Én is ott kezdtem, még 4.6-ban anno, CryEngine a gagyi licensz miatt nem jöhet szóba.
Egyébként de, lehet nodeos, valahol nemrég láttam is Asset Storeban de nem emlékszem a nevére.

Talán ez volt, úgy néz ki, de passz. Akár ez is jó lehet. De minden esetre elvileg lehet.

Miért nem Unreal egyébként? C++ miatt esetleg? Érdekel a szemszöged. :)


Hekinen93
(újonc)

Ohh koszi szepen ki is probalom miutan kiolvastam a read me t haha.
C++ C# meg java ban utazok de meg csak most kezdek raerezni pedig a nyelvet ertem de erteni es kodolni ket mas dolog szerintem xd Am unreal hmm sok jot hallotam rola de ha mar elkezdtem tanulni a Unity t akkor megtanulom es utana ha lessz meg erom akkor UnrealEngine 4 talan a BluePrint ek erdekesnek tunnek benne joval megkonnyithetik a munkat (script reszet) de elosszor a kis sajat projectemet szeretnem befejezni hogy kicsit tobb tapasztalat legyen haha.

A CryEngine 3 igazabol csak a grafikajaval ragadott el :)) .

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Bocsi, hogy belevaú, de jó lenne majd, ha a laikusoknak összefoglalná valaki, hogy a három "nagy" engine (Unity, Unreal, CryEngine) között mik is azok az eltérések, ami miatt egy fejlesztő ezt vagy azt választja.

Nemrég például az Unity-ről hallottam azt, hogy játékfejlesztések terén max. mobilon, míg PC max. kisebb, egyszerűbb projekteknél érdemes vele fogalmazni, komolyabbaknál nem, mert egyszerűen katasztrófa az optimalizációja (a Kerbal Space Program miatt került szóba, mert hát az is ugye Unity, és most lépnek "fel" az 5.1-esre).


Hekinen93
(újonc)

A Kerbal Space Program Unity 4. valahanyon irodott de a problema mar megvan oldva mivel mar tamogattja a Unity 5 a tobb magos Physics et .A KSP sek mar portolnak tobb magra szoval. :D
Na hat az erdekes lenne osszefoglalni a 3 nagy engine t de ha tudsz angolul akkor youtube on vannak jo videok amik elmagyarazzak , hogy megis mi a kulombseg e 3 kozott.


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Ajánlom a hamarosan megjelenő cikkemet! :)
Ott személyes nézeteimet foglaltam össze, de minden infót meg fogsz találni kezdésnek. ;)

Nem csak platformtól függ a megfelelő motor kiválasztása, nem szabad megfeledkezni a licenszekről és a támogatottságtól sem az emlitett teljesitményen kivül. Bővebben pedig remélem minél előbb olvashatsz a következő naplómban. Már feladtam publikációra. :K


Suker10
(aktív tag)

Lassan 20 éve készítek programokat telefonokra, nem érzem, hogy annyira közelednének a PC-hez.
A legjobbat sem hasonlíthatod egy egyszerű IGP-hez, még azt a teljesítményt sem éri el. 420? A gond az, hogy PC-re legalább 10-szer erősebb videokártyákra fejlesztenek, az 5000 GFLOPS is kevés. :D
Ilyen formában egyébként maga a platform nem alkalmas komoly játékra. Később sem lesz az.


mark!
(őstag)

Huhúú, már most tetszik :DDD Kíváncsi vagyok, mert engem is érdekel a téma, de teljesen más típusú játékot képzeltem el. Remélem, hogy jól sikerül!


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Remélem sikerül majd a későbbiekben akár ezen a területen dolgoznom, és akkor még sok sok játék kerülne ki a kezeim közül. :)
Megosztó egy játék tipus, de kezdésnek a legjobb. Utána belefogok valami komplikáltabba, természetesen addig én is tanulok és tanulok. :K


fuze
(őstag)

Várom én is mi lesz ebből. Én idén tervezem masszívan tanulni az Unreal Engine-t. Alapvetően tervezőgrafikus vagyok 3Dmodellezési ismeretekkel, de baromira érdekel az interakció és a valós időben renderelt cuccok.

Egy google cardboard projektet csináltam még Unity-ben, bár elég nagy szenvedés volt, mert csak a free verziót használhattam rengeteg korlátozással... Az a rossz a Unity-ben, hogy havidíjas, ellentétben az Unreal-el ami nekem nagyon szimpatikus és felhasználóbarát, mellesleg ingyenes.


Cifu
(nagyúr)
Blog

A Unity personal edition ingyenes, vagy rosszul tudom? A Professional editionért kell havidijat fizetni.


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Unity 5-től teljesen ingyenes ez a motor is.
A licenszelésüket nem ismerem, de nincsen havidij vagy tartalmi korlátozás.
Arról tudok csak, hogy a játék elején lesz Made in Unity intro. :F
Szivesen látnálak itt a későbbiekben, 3D ismeretek cserélésében akár, vagy ha bármilyen jellegű észrevételed vagy ötleted van. Akár design részére is a hivatásod okán, későbbiekben fogok osztogatni béta buildeket, ha gondolod szórhatod kritikával vagy ötletekkel. :K

(#48) Cifu Ez a professional edition cucc Unity 5 óta nem lényeg, 4.x ig volt még anno. Az viszont érvágás volt még. :(((

De most már mindkét motor ingyenes, annyiban térnek el, hogy más a licensz, meg talán itt-ott korlátozva vagy, de ez utánanézős műfaj, de ha valaki csak otthon akar alkotni, teljesen ingyenes az egész.
A játék kiadásánál kell ezekre figyelni.


fuze
(őstag)

Amikor én próbálgattam a unity-t, akkor a dinamikus árnyékok, meg egy csomó jó dolog le volt korlátozva. Lehet, hogy ez mára változott, de akkor sem tetszik, hogy van külön egy havidíjas pro verzió. Az unreal-nél én semmi ilyesmit nem láttam, mindenki a teljes verziót kapja vagy tévedek?

Jól van, figyelgetem majd a blogot :R

üzenetek