Koszonjuk szepen ezt a sorozatot! Nekem EX-em van, szekrenyben, de az ilyen cikkek utan mindig eloszedem, es megyek par kort
hozzászólások
A cikk alján hozzáadásra került egy ajánló egy épp induló bajnokságról és annak a nyílt bemelegítő futamáról...
drachos
(tag)
Szép és hasznos cikk a témában érdeklődőknek, köszönjük.
Valakinek amúgy van valami tapasztalata a force ex /driving ex /drivefx pedálok "gumilabdatuningolása" terén? Mert jól hangzik, csak elég kicsi a hely a műanyag talp meg a pedál között Mondjuk nem tudom mekkora egy ilyen squash labda, de a kutyám gumilabdája tuti nem fér bele
basic69
(csendes tag)
nagyon hazsnosakat írtál, köszönöm szépen!
Real Feel plugin-t találni GTR- Evo-hoz?
Nekem az FFB lyukkal kapcsolatban lenne kérdésem: a logitech profilerben engedélyezni kell az "Allow game to adjust settings" opciót?
Bevallom gőzöm sincs, hogy ez a funkció egészen pontosan mit csinál, de az FFB lyukhoz nincs köze
[ Szerkesztve ]
Csak azé' kérdezem, mert ugye az van a cikkben, hogy a játékban vegyük vissza kicsit, driverben meg erősítsünk az FFB-n. Nekem eddig nem sikerült GTR2-ben eltalálnom a megfelelő kombinációt, gondoltam hátha ezzel kell varázsolni valamit (alapértelmezettként bekapcsolva hagytam eddig).
Egyébként jó a cikk, ahogy az előző is. Sok hasznos infót találtam benne.
Belekerült a cikkbe három nagyon komoly kézikönyv a setup készítésről és a beállítások műszaki/technikai hátteréről...
Írtam pár sort a load szenzoros (nyomásérzékeny) fékpedálokról, melyet ti is elolvashattok a cikkben...
goyo206
(aktív tag)
Köszi és gratula a cikkért!
Egy dolog érdekelne, h. ezt a 20-as arány értéket, hogyan számoljam ki (pontosabban oda hogyan lehetne átvetíteni?) Richard Burns Rallynál? Ott 360 és 792 fok között tudom meghatározni a Max. Steering Lock értékét... Kormány G27... Eddig 792-re volt lőve a lock, a kormányelfordulást az utóbbi időben vettem föl 250 körüliről 306-ra...
Szia,
Igazából nem tudom már fejből, ritkán játszamom (megjegyzem méltatlanul) a Richard Burns Rally-val és most nincs is fent a gépemen. De arra emkékszem, hogy beállítottam valahogy azt is, szóval biztosan be lehet...
Igazábol nagyon egyszerű a képlet, be kell állítani, hogy összesen mennyit foroghasson a kormány (ezt a driverben) és hogy mennyit fordulhasson el a kerék maximálisan (ezt a játékban, valahol... ) és ebből a kettőből áll össze, hogy mekkora a kormányzásod áttétele, amiből meg kell találnod a számodra optimálisat. Ha mindkét értéket egyfomra arányban növeled, akkor nem változik semmi az áttételen, csak még nagyobbakat tudsz fordulni, ha tovább tekered a kormányt...ennyi. Remélem tudtam azért segíteni.
[ Szerkesztve ]
goyo206
(aktív tag)
Szia!
Nem volt ezzel igazából gond, csak tudod, amikor már küzd az ember a tizedekért és a minél megbízhatóbb versenyzésért, akkor minden apróságot kipróbál a cél érdekében! Köszönöm a segítségedet, a bogár már dolgozik, uh. lesz v.mi a dologból...
Szakértői írásnak érzem a cikket gondoltam ez tuti hatásos lesz, csak a nagy fok lehetősége bekavart... Mind1, most kigondoltam egy sémát, hagyom maxon (792-n) a game-ben, a Profilerben pedig 400-ról indulva megyek lefelé. A 900 autózhatatlan volt számomra, túl gyorsan kell reagálni dolgokra, sokat kell ahhoz "gépészkedni" akkora kormányelfordulással. Aztán 720 szintén, így megyek a linkelt autók kormányelfordulásai alapján...
Ne aggódj, nincs tökéletes fix érték ebben a dologban, próbálgatni kell, ahogy mondod.
Én magam is minden egyes új autóba, amibe "beleülök" mindig finomítgatom egy kicsit dolgot, megyek pár kört, aztán utánaállítok, megyek még pár kört...aztán megint, amíg azt nem érzem, hogy a következő állítás többet ront, mint használ.
Szóval ezzel csak annyit akarok mondani, hogy azén fejemben sem létezik egy fix érték amit mindig használok, hanem csak egy körülbelüli kiinduló pont, amiről aztán finomígatom a kocsi.... és esetleg a pálya függvényében a dolgokat.
Persze azért érdemes a kihasználni a legnagyobb elfordulási tartományt, amit a program még elbír az számodra ideális áttétel/arány megtartásával.
A GT Legends-ben például a legnagyobb állítható steering lock 34°, így a kormány beállításom se lépheti túl a 760-800°-ot, mert nem tudnám tartani a számomra ideális arányt.
[ Szerkesztve ]
goyo206
(aktív tag)
Értem!! Tehát kiindulópontként úgy ok., h. veszem a játékban a legnagyobb lehetségeset és ahhoz a kormány... (ja, végül is így írtam az előbb is...)
Meg amit még megfigyeltem, h. murván abszolút lejjebb kell majd venni a dolgot, mert ott sokat kell "melózni" a kormánnyal, még ha a kormány alacsony fokon is van... Tehát ott szerintem a 300 körüli érték fölött nem fogok tudni biztonságosan autózni.
Belekerült a cikkbe egy új link, melyben Wéber Gábor beállítási tanácsairól olvashattok...
Nagyszerű és tartalmas cikksorozat a futómű beállításáról:
Tapadásrealizálás 1. rész – azaz alapkérdések a futómű körül
Tapadásrealizálás 2. rész – Még négy témakör
Tapadásrealizálás 3. rész – Az ördög a geometriában rejlik
(ez valódi kocsikhoz van, de ma már szerencsére pont olyan jó nekünk is )
[ Szerkesztve ]
Írtam egy kis szösszenet a cikk végére a telemetriáról, de különösen nem akartam belemenni, hanem csak elhúznia mézesmadzagot az arra fogékonyak előtt...
[CS]Blade2
(addikt)
rFactor-nál hol lehet átírni, hogy a kocsi setup-nál milyen tartományban engedje az értékeket megváltoztatni?
Egy mod-nál a kormányzási szögre a legkisebb érték 12, nekem viszont csak 180°-ot fordul a kormány, így kb 8-ra vagy 9-re kellene állítanom.
N0rb1
(csendes tag)
Szia,
A labdás trükközős résznél írtad hogy:
"Érdemes utána részletesebben bekalibrálni a fékpedált, amiről majd később esik szó"
de nem találom ezt a részt. Én vagyok vak vagy tényleg kimaradt?
DXTweak2 nevü progival lehet játszadozni a kalibrációval, illetve az alapvető beállítások és kalibráció a másik cikkben olvasható (kormány kalauz).
A setup guide részhez hozzátettem még egy két igen komoly útmutatót, illetve újratöltöttem a hiányzó anyagokat...
Zippair
(aktív tag)
Sziasztok . Sajnos a cikkben már nem müködik az a link ahol a Load Sensor házilag lenne elkészíthető . Tud valaki segiteni ebben?