üzenetek

hozzászólások


#56573440
(nagyúr)
Blog

annyira cuki amikor ilyen esetben mindenki a taxist hibáztatja pedig annyira sokrétű a jelenlegi probléma hogy az hihetetlen.

a törvényi szabályozás normális esetben azért valósul meg a taxizásra, mert egy csomó kritériumnak kéne megfelelnie a vezetőnek, az utónak és a fuvart szerverző cégnek is. minőségbiztosítás, megfelelő felelősség biztosítás (baleset esetén azért nem mindegy hogy a vezető biztosítója esetleg a kezelésem vagy maradandó sérülésem után fizet e vagy nem...) megfelelő jogosítványok, stb. ezek pénzbe kerülnek, nem kevésbe.

az megint más kérdés hogy jelenleg ezt jóformán piackorlátozásra használják, és az egész rendszer rugalmatlan, az állam célja hogy lesápolja ezt a piacot is, a taxis cégek célja hogy más ne is üzemelhessen, a szolgáltatásuk minősége pedig nevetséges (egy időben sokat taxiztam, minden 3-4. fuvarnál hívtam is a fuvarszervezőt mert botrány amit műveltek).

de az uber nálam kimeríti a csinálok egy magán konyhát, amibe ha véletlenül bejössz akkor ehetsz ott, persze hogy fajlagosan olcsóbb lesz ha nem kell az éttermekre vonatkozó szabályozások, sápok, előírásoknak megfelelve üzemelnem.

mondjuk engem szerencsére már nem érint a téma, maximum sofőr szolgálat játszik egy ideje...


D1Rect
(félisten)
Blog

Tekintve, hogy pár napja jött ki az OTP öngondoskodási felmérése, szerintem egyáltalán nem demagóg a kijelentésem.


greenlizard
(csendes tag)

(Sajnos) +1.


toth_janika
(őstag)

Így van, egyáltalán nem demagóg. Mi a menyasszonyommal a "magyar átlag felett" keresünk havonta, de így is problémát okoz félretenni. Mert gondolkodjunk. Félretenni a nyugdíjas évekre, a lakásra, egy nyaralásra és kéne egy kis tőke arra az esetre is, amikor ne adj isten valami tönkremenne és azonnal venni kell (mosógép, hűtő, stb) vagy, ha elveszíteni valamelyikünk a munkáját. Tehát, ha ezekre havonta "csak" 10e Ft-ot tesz félre az ember, ki lehet számolni, hogy mennyi marad.
Emellett az ember a lehető legköltséghatékonyabb megoldásokat keresi. Soha nem taxiztam saját pénzből. Mikor céges ügyben kellett mennem a cég adott hitelkártyát. Egész egyszerűen nincs arra pénzünk, hogy 1500-2000 ft-ot eltaxizzunk egy nap. Emellett a taxisok empátiája, közlekedési képessége és szabálykövetése kritikán aluli! Tisztelet a kivételnek! Nem egyszer fordult elő, hogy városban 80+-al az 50-es táblánál, csak mert ő taxis és minél hamarabb elvisz annál hamarabb fogja a következő fuvart! Úgyhogy marad a BKV és éjszaka az Uber.

@blackrulz
Igazad van abban, hogy kell a biztonság. De kérdem én, hogy a taxi társaságoknál van biztosítás az utasokra? A BKV-nál évek óta nincs...

[ Szerkesztve ]


M5Norbi
(őstag)

Fuvarozik,gabonázik,lop belőle,áfázik stb.
NEM mondok olyat amit nem tudok biztosra hogy igaz.

Ő még nem bukott a 10 km-re lakók most szabadultak.

Az átlagember nem tud félretenni mert nincs miből. A fővárosi bérek közel nem átlagosak a vidékiekhez képest és még ott sem mindenki tud félretenni.
Igaz a legtöbb ember nem tud bánni a pénzzel sajnos ebben egyetértek.
De a többség tudna ha lenne miből.
Az OTP Öngazdálkodási felmérése aztán releváns.
Akinek ott a pénze alig kamatozik akinek hitele van náluk azt nyúzzák.
Aztán kijelentik hogy az emberek hülyék. Persze olyan öltönyös,szolgálati autós,milliós fizetéssel bíró emberek akiknek a legnagyobb gondjuk hogy vitorlázni vagy szörfözni tanuljanak e meg a nyáron.

[ Szerkesztve ]


devil-k
(nagyúr)
Blog

"Mi a menyasszonyommal a "magyar átlag felett" keresünk havonta,"

Mindenki szeretne félrerakni, de akik csak éppen megélnek a minimálbérből, hogy rakjanak félre? :F

"Soha nem taxiztam saját pénzből. Mikor céges ügyben kellett mennem a cég adott hitelkártyát."

Sok embert még be sem jelentenek rendesen, nemhogy ilyen privilégiumot élvezzen.


#56573440
(nagyúr)
Blog

taxi engedélyhez kötelező a pénzügyi teljesítőképesség igazolása, erre minden biztosítónak van kezesi biztosítása is. tehát vagy a megfelelő módon zárolja a taxis számlán az előírt pénzt, vagy a biztosítón keresztül intézi ezt.

ezen túl a fuvarszervezőnek is kell legyen ilyen jellegű tartaléka ami kocsik számától függően változik.

más kérdés, hogy bonyolíthatja a helyzetet ha nem a taxis hibájából következik be a kár, de legjobb tudomásom szerint ezek a biztosítások arra is kiterjednek (megint más kérdés hogy mivel biztosítóról van szó, a fizetési hajlandóság nem igazán van a csúcson)

a bkv-nál nem volt jogi alapja vagy a cégnek kötelezettsége ilyen jellegű szolgáltatás biztosítására, bár ez is csak törvényi kiskapu, teljesen jogosan kötelezhetnék rá őket.


MAXIMIZE
(tag)

Ha valaki taxis az azért szabálytalan, bunkó, erőszakos mert ő taxis??? Az ubernél mindenki úriember, sose szabálytalankodott ők a megtestesült erkölcs és tisztesség??? Na ne röhögtess, remélem ezt te sem gondoltad komolyan. Ha valaki bunkó, szabálytalan vagy tisztességtelen az nem a szakmájából adodóan az, hanem a neveltetésétől az emberi ráhatásoktól lesz olyan amilyen, és ez ugyan úgy igaz a taxisokra az uberesekre és a világ minden szakmájában dolgozó emberére. Ugyan annyi fa.. van az ubersek közt is mint a taxisok közt, és ugyan annyi normális is.


devil-k
(nagyúr)
Blog

+1 Egyetértek


Roland861010
(addikt)
Blog

Akkor te miért nem csinálod te id..ta !
Ugyan olyan vizsga kell már hozzá mint a taxisoknak erkölcsivel Pavval mindennel!Tuti taxis vagy vagy apád!


MAXIMIZE
(tag)

Na az ilyenekről beszéltem, az hogy valaki ilyen inteligens mint te, nem a szakmád miatt van, hanem ilyennek neveltek.


devil-k
(nagyúr)
Blog

Uber-taxisra támadt egy utas

Ez azért elég durva.... (ez akár egy taxissal is történhetne)

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

"Így van, egyáltalán nem demagóg. Mi a menyasszonyommal a "magyar átlag felett" keresünk havonta, de így is problémát okoz félretenni."
Mindenki a saját szintjén nyomorog. Le kell ülni, át kell beszélni, hogy mire-mikor-mennyit.
Az első pár hónap kellemetlen és szokatlan, de aztán nyugalom lesz belőle.

(#25) M5Norbi: Rájöttem, hogy te nagyvállalkozó alatt nem ugyanazt érted amit én.

"Igaz a legtöbb ember nem tud bánni a pénzzel sajnos ebben egyetértek.
De a többség tudna ha lenne miből."

Nem, nem tudna.


Jhonny06
(veterán)
Blog

Tiszta fejjel nézve a taxizáshoz a jogosítványon kívül semmi nem kellene. Nem az Uber a hibás azért, hogy létrehozott egy modern, bullshit-mentes megoldást, ami megvédi az utasokat a hiéna taxisoktól meg a fölösleges lehúzástól.

Megpróbálják úgy beállítani, mintha valami életveszélyes dolgot csinálnának az Uber sofőrök, közben mint említettem, a jogsin kívül semmi nem kell ahhoz, hogy elvigyél valakit A-ból B-be, mint ahogy pl. egy haverodat elviszed. Nyilván lázadnak a taxisok, mert nem lehet többet lehúzni nagyon sok embert (főleg a gazdag külföldieket, akik a modern nyugatról jönnek és szívesen használják az Uber-t, mert ott már alap).

Ha jogsi nélkül akarna valaki Uberezni, akkor megérteném, de így teljesen alaptalan MINDEN, amit a rendszer ellen próbálnak felhozni.

[ Szerkesztve ]


MAXIMIZE
(tag)

Egy másik fórumból valaki elég jól megfogalmazta a lényeget (remélem nem sértődik meg, hogy bemásoltam):

" itt nem a versenyről, meg az innovációról van szó, hanem arról, hogy egy államilag szabályozott területre a szabályok telibeszarásával belép egy szereplő a világ minden országát letámadva. Erre az a megoldás, hogy betiltani, és nem az, hogy akkor majd jól átfogalmazni a szabályokat, hogy az innováció meg a korszellem, bla-bla.

Eleve vállalkozást úgy kell indítani, hogy a jogszabályi környezetet felmérjük. Hát ez az ubernek nem sikerült. Le kell húzni a rolót. Aki meg olyan hülye volt, hogy pénzt tolt bele ebbe a rendszerbe kockázati befektetőként, az meg is érdemli."


D1Rect
(félisten)
Blog

Ez egy baromság.


toth_janika
(őstag)

Igen, tudom, hogy vannak olyanok, akiket nem jelentenek be. A munkámhoz tartozik, hogy ki kell mennem helyszínre néhány esetben és így oldották meg. Most már kulcsos autók vannak...

@blackrulz:
Köszönöm a részletes leírást, ezt egyáltalán nem tudtam. :R

@MAXIMIZE:
Nem általánosítottam. Odaírtam, hogy "Tiszelet a kivételnek". Biztos, hogy vannak normálisak is. Akikkel eddig én taxiztam azok egytől egyig bunkók voltak. 80-al 50-es táblánál. Persze, más is megcsinálja, de ne akkor, amikor egy vadidegen ül mellette, aki haza akar érni a családjához. Az, hogy ő felcsavarodik a fára, vagy elcsap valakit legyen az ő sara, de én ne sérüljek az ő f*szsága miatt! Pont a taxisoknak és a tömegközlekedési vezetőknek kellene a legjobban betartani a KRESZ-t, mert életek múlnak rajtuk!
A másik kedvenc példám: taxis cigizik, megkértük, hogy ne tegye, mert zavar minket. Válasz: "az én kocsim, azt csinálok, amit akarok".
És ami testvéremmel történt. Két sáv: balra kanyarodó, egyenesen haladó. Taxis balrakanyarodó sávban, öcsém egyenesben. A taxis szépen bevágott öcsém elé, aki nem volt figyelmes belement a jobb hátuljába. Így az ő bal eleje törött. Egyértelmű a felelősségi kör. A rendőrség előtt megérkezett két másik taxis is, akik, mit ad a jóisten, látták, hogy öcsém volt a szabálytalan. Mi történt ezután? Első körben elvették öcsém jogsiját közúti veszélyeztetésért, másodfokon felmentették...
Az emberek saját szemük után ítélnek. Biztos van olyan, aki ennek az ellenkezőjét tapasztalja, és biztos, hogy van atyaúristen nagyon jó taxis is, csak én még nem láttam!

[ Szerkesztve ]


MAXIMIZE
(tag)

Akkor nézz utána, hogy mi kell ahoz hogy taxizhass, én sem tudom pontosan, de van taxis ismerősöm aki levezette nekem már párszor, hát meglepődnél hogy mennyi minden, sok-sok pénzért. Csak egy pár dolog a teljesség igénye nélkül: páv, taxiengedély, biztosítás az utasra, közelező biztosízás ami temészetesen drágább mint egy normál autóra, kocsi sárgítás, évenként vizsgáztatás természetesen magsabb áron mint a normál autó, vállalkozói engedély, és persze az adókról nem is beszéltem, egységesített szabadjelző ami megint csak nem 2 forint, taxióra és a hitelesítése amit természetesen cserélni kell nem kevés pénzért, könyvelő, 10 évnél fiatalabb autó légkondival, drosztdíj. Így hírtelen ennyire emléxem de kb 2x ennyi van.


MAXIMIZE
(tag)

Hát ezaz, hogy te az alapján írod a vélmenyed emberekről, hogy nem ismered őket általánosítasz, nyilván uberessel nincs annyi és akkora tapasztaltod mint taxival (mert nem is lehet). Majd amikor annyit uberztél mint taxiztál, és még mindig tartod, hogy a taxisok úgy kollektíven bunkók az ubersek meg atyaúristenek, akkor érteni fogom amit mondasz.


devil-k
(nagyúr)
Blog

Jesszus.... Aki így értelmezi ezt, annak valami nem okés a fejében.

Egy taxis ugyanúgy lehet jófej és bunkó, mint egy Uberes, s fordítva is. Pont.

üzenetek