[Re:] [V.Stryker:] Válogatós bicikli szerelők - avagy ha büdös a sz@r - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Na, ha valaki tud egy jó szerelőt, ha ez se boldogulna vele, akkor ne fogja vissza magát. :)


Eastman
(őstag)
Blog

Pajti? Ott szerintem láttak már mindenféle szamarat.

(...nem Rád gondolok. :D )

[ Szerkesztve ]


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Őket nem ismerem. De ami nem késik... :DDD Hun vannak ők?


Eastman
(őstag)
Blog

Itt.

[ Szerkesztve ]


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Már megleltem őket. :) Köszi...nem olcsók.

Egyébként felszívom magam és valami youtub-os link alapján a vége csak az lesz,hogy magam fűzöm újra azt a kereket....mert azt még nem csináltam. :)


Eastman
(őstag)
Blog

...az aláírásod szerint. ;)


Eastman
(őstag)
Blog

...csak el ne bszd.


+


Tomaaasz
(aktív tag)
Blog

Amúgy nem egy nagy móka, simán megtudod magadnak otthon is... :)


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Hát csak milyen agy kell bele, stb stb....meg olyan keveset vagyok itthon, akkor már inkább kifizetek pár ezret és vagyok a gyerekkel. De ha ez is valami komolytalan árat mond, akkor majd én. :DDD


stangli
(senior tag)
Blog

Itt Mo-on egy pár generációnyira le vagyunk maradva az ilyen bicikliszerelőtől.

[ Szerkesztve ]


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Azért vannak jók itt is, csak tudod, mind azt nézi,hogy százezres-e a bringád, hogy mit kell rajta csinálni, értsd, hogy pikk pakk kicserélni egy két bizbazt, újrahúzni egy új bowdent, zsírozni ezt azt és tudja meg van fél óra alatt, elkér érte 2000 forintot és örül.
A szaroknál, mint pl. az enyém, ott látja, úúúúúú b+, ezzel minimum 1-2 óra szopás lesz és nem kérhet ezért se többet. Így én megértem, hogy húzzák a szájukat, hisz bizbaszozással 2 óra alatt 8 ezret is megkeres. De akkor b+, találjon ki valamit, hazudjon, mondja meg az igazat, hogy te figyelj, nem tudom vállani, tele vagyok, ne hagyd itt.
De nem, ááá hagyd itt, majd megnézem és közbe grimaszol...az apja f.sza.

DE MOST elhatároztam, hogy ha ma valami épkézlább dolgot nem mond vagy nem csinál rajta, akkor elhozom. Felveszem a nagykerrel a kapcsolatot, elmegyek, veszek alkatrészt és hétvégén megcsinálom. Ha ez a sok nyomorék megtudná, akkor kizárt dolog,hogy én ne tudjam...max háromszor annyi idő alatt és lehet elsőre nem is lesz tökéletes. Egyébként is a kerékfűzés, amit még nem csináltam...így első számításra, kb 3000 forint anyagköltségből megúsznám. :)


stangli
(senior tag)
Blog

A jó szerelő azt mondja, hogy ezek és ezek a hibák, ennyi idő, ennyibe fog fájni munkadíjjal együtt oszt eldöntheted, hogy akarod, vagy nem... itt nem a fél óránkénti 2e-ről van szó, hanem a hozzáállásról, amit te is írsz... így én nem értem meg őket, ha vállalja oldja meg, flexelje le, hegessze fel, de a végén normálisan, megbízhatóan guruljon a vas, de ne keressen kifogást, hogy nincs szerszám... ;] :DDD


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

bicajostopicbol Hoffmann?

nekem jol dolgozik, csak ajanlani tudom :K


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Már írtam is neki. :R


Magnum_
(nagyúr)

én tavaly a csajomnak építtettem egy bringát, Újlipótvárosban a Katona József és a Pozsonyi út sarkán. Nézd meg, ha közel van neked.


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Köszi, az nekem nagyon kiesik.


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

UPDATE!


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

hoffmann? :D

hasonlo aron kaptam a targyalt hw-t, csak azert kerdem.


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Nem, a harmadik szerelő. :)


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Kész a bringa. Elmentem érte. Csilli villi....fordítva van rátéve a gumi. :W Azt mondja...a hátsót így is lehet. :Y Na jól van b+. :W Elhoztam, már túl akartam lenni a dolgon. Egyébként egész jó.


Eastman
(őstag)
Blog

:DDD

„Mé' nem mindenkit én csinátam??” - mondogatta egy kollégám.


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

:O :DDD < nem tudom hogy sirjak vagy rohogjek


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Az a baj, hogy ezzel én is így vagyok. :DDD

Egyébként járhatok vele így szerintetek (Lásd a gumi mintázatát a képeken)? Ilyen a kerék. Ilyen az új agy. Ilyen a szemétláda. :)

Sorry, mobilos képek a pincéből. :DDD


mephi666
(nagyúr)
Blog

szerintem kocsiknál fontos igazán, hogy (bejáratott) futásiránnyal ellentétesen ne rakd fel a gumit, mert könnyebben szálszakadásos lesz... biciklinél nem kap akkora terhelést, így szvsz simán használható :K

ui: barátnőm sógora oktatott a témában, hogy autóguminál acélszálak vannak a gumiban, amik idővel beállnak slégan egy irányba és ha fordított irányban hajtja az ember, nem egészséges, mert akkor az ellenkező irányba kezdenek átfordulni ezek a szálak és könnyebben szakadnak

[ Szerkesztve ]


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Köszi, akkor megvárom az első defektet. :D

biciklinél nem kap akkora terhelést - Ha látnád ezt a cérna bringát és hogy én mekkora vagyok, akkor ezt visszavonnád. :DDD


stangli
(senior tag)
Blog

szerencsétlen bicaj :DDD


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Na, tudjad hol a helyed! :DDD Szemtelenkedsz itt nekem. :)


lapa
(veterán)

azért egy kerék átfűzése nem rakétatudomány. ha normális küllőid vannak, akkor azokon tizedmilire ugyanakkora a menet. mikor átfűzted a másik kerék mintájára az új agyba-felnibe a küllőket, akkor minden küllőt becsavar az ember a menet végéig (a küllőanya fejét is látod, azon is ugyanabba az irányba álljon a bemetszés. ha ezzel megvagy, akkor párszor 1-1-1-1 fordulatokkal (szeleplyuktól szeleplyukig), majd fél, illetve 1/4-ed fordulatokkal húzod feszesre. a végén 4 küllőnként 1/4 fordulatokkal kiszeded belőle, ha valami nyolcas maradt. de nemigen szokott. új felni befűzése még egszerűbb, egymás mellé kötöd és egyenként átpakolod az anyákat.


hoffman_
(nagyúr)

ha valami nyolcas maradt. de nemigen szokott

no offense, mert jól leírtad, de hány kereket fűztél? :DDD nem mintha én olyan túl sokat fűztem volna eddig, de aki elsőre áll neki, ott bizony lesz szívás az egyengetéssel a végén. a 8-as még hagyján, a tojás az igazi csemege. és hát, sanszos, hogy marad :) tényleg nem nehéz kiszedni, hamar rá lehet érezni, csak a rutin az kb 100-adára csökkenti a szükséges időt.

ui.:

itt az időtényező is fontos, speciel tudom, nem mindenki ér rá fűzögetni. egy komplett kerékfűzés, tökéletes eredménnyel egy rutinos szakinak 20 perc mondjuk, legyen 30. amatőrnek kb 4x ennyi idő, ha nem több.

[ Szerkesztve ]


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Na, akkor jelentkezem!

Haza tekertem. A hátsó kerék szuper, nincs vele gond. Igazából csak a computer zörgött a tartójában, ennyit hallottam. Viszont, hogy a szopóágról le ne szakadjak, a Népligetnél kotyogásra lettem figyelmes...megint kilazult a hajtókar tengelye. Mondták,hogy kotyogott, meghúzták, de szar a menet, még egy kötegelőt is tettek valamiért. :Y Szóval az most kotyog, de azt már magam csinálom meg vasárnap a műhelyben. :)

Lassan ideje tippelni, hogy hétfőn mi lesz szar a biciklin. :DDD


hoffman_
(nagyúr)

na, örülök, hogy a kerék projekt megoldódott. monoblokk tengelynél ha sz*r a menet az kellemetlen, mert nem igazán van rá pöpec megoldás, az konstans rossz marad, és lelazul majd. instant megoldás egy új monoblokk(amit rossz úgy cserélni, hogy a csapágyazás rendben van...), 2k, csak ahhoz kell speckó szerszám több.


Tim82
(nagyúr)
Blog

Ha hihetek a PH!-térképnek, akkor a Wekerle-telep szélénél laksz. A Határ út Wekerle-telepi oldalán, a Nagykőrösi úti felüljáróhoz közel van egy bringaszervíz, tudom ajánlani. Én most délután hoztam el tőlük a javításra beadott bringámat (anno szintén Vateráról 15k-ért szerzett noname :D ), kisgenerált és hátsó kerék javítást csináltak rajta, ha ezen felül bármi egyebet cserélni kellett volna, akkor ígéretük szerint szóltak volna, illetve a beleegyezésemet kérték volna telefonon. Egyelőre úgy tűnik, jó munkát végeztek.

Ja igen, nekem az is szempont volt, hogy ott tudtam bankkártyával fizetni, amúgy meg 10 perc sétára vannak a lakásomtól.

V.Stryker: :DDD - nekem nem álltak neki problémázni a szerelésen meg magyarázkodni, megcsinálták, amit kellett és kész. :))

[ Szerkesztve ]


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Ő voltak a kettes számú szerelő. : DDD


stangli
(senior tag)
Blog

mert látták, hogy nem egy mázsán túli ember teker vele... a szerelő is megérthető, bele kell gondoljon, hogy ha rendbe is hozza a mázsa mekkora károkat fog okozni a javított vason :DDD nyi ha ha ha ha


Tim82
(nagyúr)
Blog

Valóban nem vagyok akkora, 90 kg/195 cm kb. :) De amúgy a súlyon én inkább nem élcelődök, szerintem tiszteletreméltó az elszánás a bringával való rendszeres közlekedésre.


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Tekerni egyébként nagyon jó, azt szeretem...és nem vagyok dagi, ne értsétek félre. Olyan kopasz, nagyobb állatocska vagyok, tudjátok, aki ha csúnyán néz, akkor is köszönnek neki ha nem ismerik. :DDD


Tim82
(nagyúr)
Blog

Chuck Norrisnak mindenki köszön.


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Majdnem. Eleinte nem értettem miért, majd feltünt, hogy csak akkor csinalják ha épp kopasz vagyok. Most már jókat szórakozom ezen. :)


stangli
(senior tag)
Blog

és Chuck Norrisnak mindneki odaadja a biciklijét, ha egyébért nem is, de a kopasz fejéért biztos... :DDD

[ Szerkesztve ]


lapa
(veterán)

nyilván nem tud maradni tojás, ha minden (normális) küllő pont ugyanakkora. az a lényeg, hogy az elején minden anyát beállítasz egy ugyanolyan kezdőpozícióba, onnan meg mindet ugyanannyi fordulattal feszíted meg. de ha a felnibe nem raktak valami extra földetérést előzőleg, akkor nyolcas sem lesz benne. a rendes tojás meg úgyis felnicsere, vagyis hát relatív a fontossága, ha nem triálozol felnis fékkel rajta.

hát még sose fűztem kereket, csak úgy okoskodtam. emlékszem, anno ('95 tájékán) meg kellett tanulnom csomót dobni egy madzagra amin egy 10-es anya lógott, hogy egyátalán megtanulhassam. mondjuk életem első csavart fűzése nem lett valami hűde, de leginkább mert valami súlybuzi alu küllőanyákat rakott tizenéve a kerékbe, én meg nem akartam már megtépni, mert azóta pótanyák sincsenek már meg. de az amúgy is csak amiatt lett csavart, mert lusta voltam küllőt rendelni mikor a jóval nagyobb furattávolságú dinamós agyat megvettem. gazdasszony ugyanilyen 700-as kereke már egész szép lett.


hoffman_
(nagyúr)

a gyakorlatban azért mindig van fűzés után pici utómunka, hiába írtad le amúgy nagyon frappánsan, hogy kell csinálni :) rendben, hogy ugyanabba a pozícióba rakod mindegyik niplit(amit megjegyzem nem is lehet szabadszemmel, hogy mind tökéletes legyen), és ugyanannyit húzol rajtuk, egy pici hiba marad benne :) tojást belerakni fűzésnél csak rutintalanságból fakadóan lehet, az belemegy máshogy. vagy ha valaki bénázik centírozásnál. én pl. sokszor csináltam olyat régen :D

mod:

óóó, a csomódobás :D nekem anno az úszómesterem csinálta/mutatta meg Visegrádon a sípjával, hónapokig próbáltam, soha nem sikerült :N

[ Szerkesztve ]


lapa
(veterán)

ez pontosan mit jelent? bocs, ha le lett írva konkrétabban, de melyik menet? monoblokk vagy ilyen klasszik középcsapágy ellenanyával?

@_hoffman: a nipli tetején a vágás mindig ugyanúgy áll a négyszöghöz képest. mikor becsavarod a küllőbe, pont a menet végéig csavarod. látni fogod a vágás állásából, hogy hol van jól. ugye fél fordulat + vagy - már látható, mert vagy eltűnik a menet, vagy nagyon kilátszik. utána csak arra figyelsz, hogy sose engedd el egy körön belül a küllőket, meg hogy mindig egész vagy fél fordulatokat csinálj (megint vágásfigyelés). az, hogy berontod-e utána egyengetésnél már más kérdés, de ott is csak annyi, hogy megtalálod a pukli (jobbra vagy balra) csúcsát, és az adott 4 küllőt +1/4 és -1/4 fordulattal eltekered nyilvánvaló irányba. ezt se könnyű elrontani.

én régen alacsony guminyomás + ugrabugra kapcsán leginkább a felniket lapítottam, azokat már utána esélytelen volt javítani a 20 centis sík részekkel. nomeg volt, hogy 1,8-1,5-1,8 küllőkkel csapattam, azokat meg egy erősebb szél is meghúzza, főleg hátul kazetta oldalon.

[ Szerkesztve ]


hoffman_
(nagyúr)

az mindegy, hogy monoblokk, vagy régi középcsapágyas megoldás, tengely* van mindkettőben, ha rossz a menet, akkor szevasz van.

* illetve oké, két-féle rögzítési megoldás van, ahogy írtad, de attól a menet még menet

[ Szerkesztve ]


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

a tojaskerekrol tudna meselni, altalam :))


hoffman_
(nagyúr)

na ja, még gondolkodom, hogy máglyán égessem, vagy kerékbe törjem(ha-ha) :DDD

lapa:

20 centis sík részekkel

húúú, az elég vadállat :D

[ Szerkesztve ]


Mr.Csizmás
(félisten)
Blog

just do it dude :DDD


lapa
(veterán)

áh elírtam a neved, bocs. hát ott van a vázban is kettő, meg a középcsapágyban is kettő. ha monoblokkod van, akkor esetleg megúszod a (műanyag?) hulladék szorítóanya cseréjével. a klasszikus kínai tengely + kosár golyó kombónak meg jellemzően úgyis mindegy, mert a tengely futófelülete egyszerűen beszakad idővel, meg lereped ez-az a golyókról...

ha a vázban rossz a menet (ami nyilván megint egy minőségi kategória), akkor minden nem-monoblokk el fog hullani. de még ott is lehet ezt-azt korrigálni a váz menethez képesti síkba marásával. de ilyesmit én nem csináltam, ami nekem a gt-n 73 mili volt 68 helyett, az kapott jó szemmértékkel egy vasfűrészt, utána meg ráspoly. se a syncros, se a ritchey nem elégedetlenkedett sose. a monoblokkot meghagyjuk a sietős bringaépítőknek.

[ Szerkesztve ]


hoffman_
(nagyúr)

oda se neki, van aki rendre rosszul írja, nagybetűvel, de mivel csak udvarias, így elnézem :D

túlbonyolítod, vázban lévő menetekkel nem lesz itt gond (szerintem legalábbis), itt a tengelyben/tengelyen lévő menet a rossz, akkor lazul meg a csavar. bár a hajtókar akkor sem fog lötyögni, de ha a csavart elhagyja, akkor jó eséllyel előbb utóbb zakó lesz, mikor a hajtókart is. ha a vázban a csapágyház menete halt meg, az durva probléma, de itt nem arról van szó, ahogy kivettem a problémát.

monoblokkban meg régi középcsapágyaknál is fém az anya, de ha a tengelyen rossz a menet, akkor valószínűleg a csavar/anya cseréje nem oldja meg sajna.

[ Szerkesztve ]


lapa
(veterán)

igen, a felnik nálam nem számíthatnak sok jóra. volt olyan mavic 231-em (anno ez azért jóféle volt), amit kajak átfékeztem. tekertem lazán a szansájnban, aztán egyszer bang és vagy 30 centin letört a felső fele egyik oldalt.

és amúgy így első olvasatra tényleg a kazetta szokott hamarabb elhullani (pláne ilyen szimptómákkal), a hagyományos shimanoban elég kis vacak volt mind a 2 retesz, mind a foglalata. régen sokat barkácsoltunk össze több halottból, ahhoz ugye elég egy pont méretes acéllemez is célszerszámnak. ez az "újabb" fajta silent clutch nemtom hogyan bírja, mióta megvettem már nem gyilkolok vele.

upd: hát, ha belső menetes a hajtókar szorítója, akkor abba lehet még kicsit fúrni esetleg. ha meg külső menetes, akkor gondolom 300 forint bármelyik bringásboltban az "ugyanolyan jó" belső menetes tengely. régen legalábbis tudtál venni külön, anyák meg kosár nélkül.

régi első brinyóm exage 500-as hajtókarját nyírtam úgy ki, hogy először kicsit kitágítottam a csavar nem-meghúzása okán, aztán az akkori új monoblokk tengelyén is kicsit kisebb volt a négyszög, és meghúzáskor beleért a lánckerék a vázba. annak kartonpapír hézagolás lett a sikeres vége. meg az, hogy még siettemben kiszakítottam a hajtókar lehúzó menetét is. nálam nem egy életbiztosítás tárgynak lenni.

[ Szerkesztve ]


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

nem tudom melyik menet....majd holnap lesz időm talán szétszedni. A lényeg,hogy a hajtókar tengelye ezen szintén kónuszos,két oldalt csapágyakkal. És valamelyik kilazul így lötyög az egész. Holnapi tervem, hogy próbálok másik csavart találni a hibás helyett...ha nem, akkor menetvágóval megigazítom, teszek ilyen háncsot vagy mi a szöszt..hát olyan szöszt és úgy ráhúzom, plusz még lehet alátétekkel a hajtókar segítségével odaszorítom.. Szóval elképzelés van bőven, egy szar anya meg nehogymá kifogjon rajtam. Felabsz és leheggesztem. :DDD A másik oldalt amúgy is le lehet még szedni, az egyik oldal fix lesz. :)

üzenetek