[Re:] [Zolaash:] Esetem Turcsival - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Ismerős eset. Nekem egy '88-as Nissan EXA-m van 4 henger, hengerenkénti gyújtótrafó. Hát az eltelt közel 30 év alatt jópár megadta már magát (fél évente/évente 1-2). Lassan rutinszerűen ellenőrzöm és cserélem a hibásat. :D Csupán annyi a gond, hogy darabja 40 rongy és már alig kapni őket valahol. :DDD

A kompresszió mérős részen szakadtam, a sok "mester" ember. :C


Simi87
(senior tag)
Blog

imádom az EXA-kat, igazi ufo-k. :)


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Hát igen a magyar utakon eléggé idegennek hat. Ráadásul nem is a "sima", hanem a kicsit ritkább Canopy vagy más néven LA version van. :B

Érdekes az emberek reakcióit figyelni. Van aki csak messziről lesi, látom rajta, hogy kérdezne, de nem mer odajönni, aztán van aki simán leszólít a pirosnál.

Legjobb sztori az volt, amikor az egyik bevásárló központ parkolójában cuccoltam be és 3 autóval arrébb egy 3-4 éves forma kisfiú állt az apukájával. A kissrác elindult a kocsi felé futva, majd féltávon visszament az apukájához. A pasi ott győzködte, hogy menjen oda hozzám nyugodtan, de nem mert. Aztán én is mutattam neki, hogy jöjjön és rögtön oda rohant. Aztán az apukával dumáltunk vagy egy órát amíg a kicsi vezetett a kocsiban. :D

Aztán van a másik fajta, az irigy, aki csak simán beköpött az anyósülésemre a gyalogos felüljáró tetejéről, amíg a pirosnál álltam. :(((

[ Szerkesztve ]


Zolaash
(aktív tag)
Blog

Valóban érdekes jószág az autód. :D


patomi
(őstag)
Blog

Én már akkor gyanút fogtam volna mikor a "szaki" járó motornál lehúzogatta a gyertyakábelt..Ilyet ezeknél a kocsiknál már nem csinálunk nem zsiga ... Gyertyakábellel már én is jártam így, csak focussal. Szerencsémre hamarabb meg lett a hiba.
Amúgy ha gyújtás kimaradás van akkor hibakódnak is kellett volna lennie.Nem(?)

[ Szerkesztve ]


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Másképp nem nagyon tudod pedig kiszűrni a gyújtótrafó/gyertya hibát sajnos. Gyertya hibát még talán igen, ha alaposan megnézed de erről ránézésre nem tudsz megállapítani semmit, hogy jó e vagy sem, csak ha lehúzogatod hengerenként a gyújtás kábeleket.


patomi
(őstag)
Blog

Igen, csak ennek van rendes módja, bár nem vagyok szerelő(talán a kábel ellenállását kell mérni,vagy ilyesmi). Viszont szerelő mondta,hogy ezt nem kéne, mert hazavághatja a számítógépet.


bambano
(titán)
Blog

legyél teljesen biztos benne, hogyha járó motornál ráfogsz a gyertyakábelre, akkorát b.sz, hogy egy életre megtanulod, hogy nem húzogatod le. szerintem már az elsőt sem tudod lehúzni, de hogy a másodikat meg se próbálod, az biztos.

ha szemrebbenés nélkül le tudod húzni, akkor az rossz.

azt a részét nem értem, miért nem jó az a kompressziómérés, de mindegy, nem vagyok gépész, fizikusnak is csak hobbi.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Köszönöm az építő kritikát, de hidd el, hogy 10 év alatt nem egyszer végig csináltam. Plusz ebben a motorban nincs gyertya pipa ;) van hengerenként egy egy gyújtótrafó (azok alatt a gyertya) és ahhoz kapcsolódik trafónként egy gyors csati a gyújtáskábelről (képen a narancssárga körben lévő cucc). Megfogom szépen a műanyag gyors csatit, lehúzom (nem könnyű) kb egy 5 mm-re és már hallani is, hogy nincs gyújtás és leállt a henger. Szóval nincs mi meg b.szon. :D

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

gyertyapipa biztosan van benne, különben hol menne a gyertyára az áram (csak össze van építve a trafóval).
gyertyakábel nincs benne, következésképp azt megfogni sem tudtad.

gyertyakábel az, ami nagyfeszültségű. ami ide a trafóba megy, az kisfeszültségű, azt nyugodtan taperolhatod.

tehát maradjunk annyiban, hogy az állításom, miszerint gyertyakábelt fogdosni rossz ötlet, igaz.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Régi ECU-k még nem érzékenyek annyira erre elvileg.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Köszönöm mégegyszer az oktatást, valószínűleg eddig csak haluztam és kevésbé ismerem ezt a motort, mint te. :R

Így néz ki a gyújtótrafó:


A rugó végén van egy kis grafit szerű anyag, ami a gyertya tetejéhez ér hozzá. Ezen a rugós részen vagy egy piros gumi harang (2 kép), ami récsúszik a a süllyeztett gyertyákra a neki kialakított üregben. Effektív a trafónak csak a felső része lóg ki, amire csatlakozik a komplett gyújtás kábel trafónként egy-egy csatlakozóval. A csatlakozó úgy van kialakítva, hogy a trafóba van beépítve 3 láb és annak a negatívja van a csatiban. A csatiban van egy gumi gyűrű is, ami meggátolja az esetleges víz behatolását a csatlakozóba. Na itt - hacsak nem nyalogatom vagy vizes kézzel nyúlok hozzá - akkor semmi nem tud megrázni, amikor lehúzom, mivel az egész szerkezet műanyag. Utóbbi miatt cserélhetem is 100.000 km-ként a komplett kábelköteget csatlakozóstúl mert szétmegy a hőtől. ;)

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

idézet tőled: "Plusz ebben a motorban nincs gyertya pipa": súgok: az a piros, az a gyertyapipa.

ha lenne benne gyertyakábel, akkor az a piros gyertyapipa és a kék trafótest között lenne, de mivel egybe van építve, így nincs kábel. következmény: ami nincs, azt nem tudod megfogni.

ezt mondom én is, csak annyira erőlködsz, hogy bebizonyítsd, hogy nincs igazam, hogy észre sem veszed, hogy azt bizonyítod, amit mondtam.

keressél egy ladát, ott még nagyfeszültségű gyújtáselosztó van, és abból valóban gyertyakábel megy a gyertyára, na azt vedd le járó motornál. ha le tudod venni mind a négyet egymás után úgy, hogy amit közben mondasz, az megfelel a katolikus liturgiának is, akkor visszavonom, amit mondtam.

különben nyugodtan szúrogasd be a képeket, én eddig is tudtam, hogy ezek így néznek ki (miután a saját autómban már szétszedtem ezeket), de másoknak még hasznos lehet.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Idézet tőlem: "csak ha lehúzogatod hengerenként a gyújtás kábeleket."

Reakció tőled: "legyél teljesen biztos benne, hogyha járó motornál ráfogsz a gyertyakábelre, akkorát b.sz, hogy egy életre megtanulod, hogy nem húzogatod le. szerintem már az elsőt sem tudod lehúzni, de hogy a másodikat meg se próbálod, az biztos."

Ad1.: egyszer nem mondtam, hogy bárki fogjon rá a gyertyakábelre, mert aki azt megteszi valóban egy f.sz.
Ad2.: Én nem bizonygatni akarok senkinek semmit, csupán elmondtam a saját tapasztalatimat, mivel csak a saját tapasztalatimból tudok kiindulni. Az én példám értelem szerűen nem a közös trafós megoldásokra vonatkozott.

Ad3.: A gyertyapipás részben igazad van. :R Meglehet, hogy csak elbeszélünk egymás mellett (Vagy csak én vagyok fáradt és én beszélek el melletted). ;)

A képeket meg szívesen szúrogatok mindenkinek. :))

"keressél egy ladát, ott még nagyfeszültségű gyújtáselosztó van, és abból valóban gyertyakábel megy a gyertyára, na azt vedd le járó motornál. ha le tudod venni mind a négyet egymás után úgy, hogy amit közben mondasz," valószínűleg egyszer sikerülne. :DDD

[ Szerkesztve ]


patomi
(őstag)
Blog

Ja hogy ja,,, a gyertya tetején a trafó :R Ez elkerülte a figyelmem.. Nekem egy trafó van és onnan megy a 4db. gyertyakábel. Egyébként a gyertyakábel sem rázhat járó motor mellett, csak ha sérült a szigetelése.(mivel párszor taperoltam így tudom)
A legjobb rész akkor is ez:"ki kell cserélni a motort, vagy vegyek inkább egy másik kocsit." :C


Zolaash
(aktív tag)
Blog

Azért a szerelő sem volt teljesen hülye, két fogó segítségével húzogatta le a trafókról a gyertyakábeleket. Ki gondolta, hogy ez fontos részlet? :Y

Bambano, röviden: [link]

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

szerintem kompressziómérés szempontjából teljesen mindegy, hogy kivetted-e a többi gyertyát, max. a mérést gyorsítja, ha előkészítetted a többi hengert is a mérésre.

azt meg jól tarkón kellene vágni, aki ilyeneket ír, hogy: "A motor hőmérsékletével nő a sűrítési végnyomás értéke is a motorolaj tömítő hatása végett."


Zolaash
(aktív tag)
Blog

Szerintem meg nem mindegy, mert ha többi hengerben bent van a gyertya, akkor azok "motorfék hatása" fékezi az éppen mért hengert, rontva ezzel a mért értéket.
Ha még mindig nem vagy meggyőzve, akkor kérdezz meg egy autószerelőt. Részemről ez lezárva, én így tudom, de én sem vagyok szakmabeli, úgyhogy "b@szok rá, csak a románokat oda-vissza!" Béke! :DDD


bambano
(titán)
Blog

amikor bezár a szívószelep (és zárva van a kipufogó is), akkor az ott egy zárt tér. a dugattyúnak pontosan ugyanott van minden esetben a felső holtpontja. tehát ha át bírja fordítani az indítómotor a felső holtponton a dugattyút, akkor pontosan ugyanannyi lesz a sűrítési végnyomás, függetlenül a többi henger állapotától.

elvben mondhatná a szerelő, hogy többet kell dolgoznia az indítómotornak, mert a többi hengerben gyömöszkéli a gázt, de amikor a másik hengerben tágul az összenyomott gáz, akkor munkát végez, bizonyos veszteségektől eltekintve ugyanannyit, mint amennyit belefektettél, hogy összenyomd.

tehát az indítómotor kímélése szempontjából esetleg indokolt lehet kinyitni a többi hengert, a mérés pontossága szempontjából teljesen indifferens.

aki meg összekeveri a miattot a végettel, arra zúduljon egy grammatikanáci zombihorda!

[ Szerkesztve ]


Zolaash
(aktív tag)
Blog

Ez igaz, de szerintem nem mindegy, hogy egységnyi idő alatt mennyi benzin/levegő keveréket szívott be, így ez indokolja a padlógázt mérésnél. Több gázt nehezebb összenyomni, vagyis ugyanazon a helyen nagyobb lesz a nyomás, a kompresszió. Vagy nem?


bambano
(titán)
Blog

nem azt vitattam, hogy padlógázt kell-e adni vagy sem, hanem azt, hogy a mérési eredményen változtat-e az, hogy kiszeded a többi hengerből a gyertyát vagy sem.

nemigen lesz ott több gáz, de közben nekem leesett a húszfillér, hogy miért szedik ki a gyertyát: hogy ne induljon be a motor :)

oké, emiatt elismerem, hogy igaza van a fickónak.


neduddki
(nagyúr)

HI!

jol tudo azert szedjuk ki hogy ne legyen folosleges motorfek

udv

neduddki

üzenetek