[Re:] [Zolaash:] Segítség az autósoknak – térképek a megyei matricákhoz - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


westcoastog
(veterán)

De jó, tökre megéri majd autót vennem.
Nem elég hogy a szarrá adóztatott üzemanyagot kell tankolnom a kocsiba, az autót terhelő ezerféle adók mellett, de elvileg az üzemanyag árában benne van valamiféle úthasználati adó is, tehát ezt még egyszer meg kell fizetni, nagyon jó.

Jelentősen csökkennek az autósok úthasználati költségei 2015-től

Mekkora humoristák ezek.

[ Szerkesztve ]


Mulderpapa
(aktív tag)

Rohadjanak meg... Azzal, hogy a 4-es utat fizetőssé tették, nekem most egy 10 km-es szakasz miatt kell fizetni, ami eddig teljesen ingyenes volt és csak egy sima autóút, nem is autópálya.
Az is vicc, hogy aki a Ferihegy 2-re akar kijönni, annak is fizetnie kell, mert az a pár száz méteres szakasz is "véletlenül" pont beletartozik a fizetős részbe.

De biztos van pár ember, akinek olcsóbb lett így hogy megyénként lehet fizetni, az emberek 90%-val meg jól kib...tak.


Avicularia
(veterán)

Ez egy vicc. De hát erre szavazott a nép :U


DaveN
(tag)

Lehet egyedül vagyok ezzel, Szegedtől 30km-re lakom, így ezzel a megyei matricával igazából jól jártam, azért mert be tudok menni autópályán is ami értelemszerűen gyorsabb (Nekem ez megér 5000 ft-ot)!

Félreértés ne essék, nem a rendszer mellett vagyok, csak azok táborát erősítem, akik valamilyen szinten jobban jártak...

[ Szerkesztve ]


Kisgépkezelő
(senior tag)

"...évi ötezer forintos áron elérhető területi alapú matrica nagyobb kényelmet – gyorsabb, biztonságosabb közlekedést – nyújt."
:F :Y :F
Miből van az a matrica? Tesztelte az Euro NCAP?


bambano
(titán)
Blog

pályán valóban biztonságosabb, mint sima úton.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ugye? Egy kis szakasz miatt kell. Akárhogy nézem ez kiszúrás.

DaveN! Vedd úgy "barátom", hogy kifizettem azt amivel te jobban jártál. Nekem pl kvra nem jó ez így. Ha csak a múltat nézem úr isten egy vagyon lett volna pár dolog. Én egy nem egész 10km-es szakasz miatt pengtek majd. Előtte és mögötte is free, DE nem baj, majd kifizetik nekem a hardveraprós vevők úgy döntöttem. Symbi bevezeti a pesti személyes átvételhez a szállítási díjat, olcsóbb mint a posta, de sokkal drágább mint a free. Tojok bele, leosztom. Mi a k iért keresek többet? Ezekre dobom ki. Egy pillanatig nem élveztem a több keresetem, már az elsőből pengetek erre csak, hogy egy példát mondjak. Viktor barátot szájba kéne tessékelni. Törne bele a kezem, de megérné.

[ Szerkesztve ]


Kolondrum
(félisten)
Blog

Amúgy meg ember legyen a talpán aki ezen a pókhálón kiigazodik.
Nagyon jó lesz, amikor a család megy egyik megyéből a másikba és csak azért fizet mert 1x az évben meg látognak minket vagy mi őket. Majd kő-papír-ollóval eldöntjük ki cumizik. (a szopikot nem írhattam ki).
A netadó valóban semmiség ehhez képest. Elég egy Bp-Balaton hétvége, az fincsibb anyagilag.

[ Szerkesztve ]


Cucuska2
(őstag)
Blog

Hm, nem járok autóval, de JNKSZ megye annyira a világ végén van, hogy nincsen fizetős szakasz. Mindegy, vonattal úgyis gyorsabb...

Szerk.: Ja de. Este van már.

[ Szerkesztve ]


KaiotEch
(nagyúr)
Blog

[ Szerkesztve ]


peti931
(csendes tag)
Blog

És ha megveszem a heti(10 napos) matricát mint eddig mondjuk egy nyaraláshoz, akkor mellé még kell a megyei is?


KaiotEch
(nagyúr)
Blog

Ezt beszéltük többen is tegnap és senki nem tudta a választ. Most faterom mondta, hogy a mellé nem kell. De én ezt neked 100%-ra nem merem állítani, miattam ne büntessenek meg téged. :N


Nkboy
(senior tag)
Blog

Nem kell. Vagy megyei matricát használsz, vagy a "régit".


Armahun
(addikt)
Blog

Lehet majd havonta egyszer adó nélkül használni az utakat, annak mintájára, ahogy a bankban is lehet egyszer pénz levenni: :U

Számomra az a furcsa, hogy egy ország ami egy közösség része akar lenni, a saját területét megyékre parcellázza. Ez számomra olyan ellentmondásos.

Ha egy picit is tökösek lettek volna, minden autóra minden útra kivethették volna az adót, nem ilyen álszent hátulról jövő sunyi módon.


bambano
(titán)
Blog

a 10 napos matrica országos hatáskörű 10 napra, a megyei meg szűkített megyei hatáskörű egy évre.
tehát nem kell.

(#14) Arni: az ország felparcellázása uniós előírás (is), többek között arra jó, hogy a helyi különbségeket jobban ki lehessen mutatni.


cskamacska
(addikt)
Blog

És most mondd azt, hogy a kormány nem nagy barátja az egészséges versenynek. "Symbi bevezeti a pesti személyes átvételhez a szállítási díjat" a helyi konkurens sefter nem, oda átpártolnak a vevők, és máris meg van az ajnározott 0% infláció is. :DDD ;]


laci laci
(addikt)

Az egyik ismerősöm három matricát kell, hogy vegyen.


Lauda
(félisten)
Blog

Atestunk megint arra az oldalra, hogy ha nekem valami nem jo, akkor masnak se. :) Attol, hogy neked ez esetleg nem lesz jo, nagyon sok autosnak jo lesz. Aki eddig is vett matricat es nem a fovarosban vagy kornyeken lakik, az vagy ugyanannyit fizet, vagy joval kevesebbet, de valoszinuleg az utobbi lesz a gyakoribb.


Armahun
(addikt)
Blog

Átestünk megint arra az oldalra, hogy ha nekem valami jó, akkor másnak is. :) Áttol, hogy neked ez esetleg Jó lesz, nagyon sok autósnak nem lesz. Aki eddig nem vett matricát és a fővárosban vagy a környéken lakik, az vagy árkon bokron közlekedik , vagy jóval többet fizet, de valószínűleg az utóbbi lesz a gyakoribb.


Lauda
(félisten)
Blog

Nekem teljesen mindegy, szoval ez most nem jott be. :)


Mulderpapa
(aktív tag)

Az alapötlet jó volt, miszerint az autópályákat lehet használni megyei matricákkal és nem kell megvenni a teljeset. Ami felháborító az az, hogy az M0-ás (körgyűrű ;] ) gyorsforgalmi utat (tehát nem autópályát, amelynek pl. a keleti szektora 2009-ben épült 285 millió euro uniós támogatással és a 4-es főút (ez sem autópálya) 9km-es szakaszát fizetőssé tették. Ez egyetlen embernek sem kedvező, mivel idáig díjmentesen használható autóutak voltak.

Persze van az a lehetőség is, hogy ha nem akarsz fizetni, akkor nem használod, de a kerülőutak miatti többletfogyasztás jóval többe kerülne, mint ez a rohadt matrica. Biztos sokan lesznek, akik azért sem használják a fizetős utakat, de ezzel a környező városokkal csesznek ki, ugyanis pont azért épültek ezek az elkerülők, hogy tehermentesítse a városok forgalmát.


bambano
(titán)
Blog

nem vagyok biztos, hogy az volt az alapötlet, hogy legyen megyei matrica.
inkább az volt az alapötlet, hogy legyen fizetős minden, ami eddig nem, mert kell a lovetta a költségvetésbe. és akkor ettől beparáztak előre, és akkor jött az ötlet, hogy akkor tegyünk annyi (látszólagos) kedvezményt, hogy legyen megyei matrica.

ettől függetlenül az a véleményem, hogy aki a gyorsforgalmi utakról a párhuzamos mellékutakra akarja terelni a forgalmat gombokért, annak még a harmadik szomszédja is idióta.


Lauda
(félisten)
Blog

Ez csak azt az embert erdekli, aki ott lakott valahol a kornyeken es hasznalva az utat, jutott el xy helyre. Aki viszont amugy is vett matricat, azt hot nem fogja erdekelni se az m0 se mas. ;)


htomi85
(tag)

Az M1/M7-et az útdíj miatt elkerülő forgalom az ablakom alatt megy el.
Ezzel.az ingatlanom értéke milliós nagyságrendben csökkent.
Pont idén terveztem eladni költözés miatt, tehat ezt a pénzt valóban kivették a zsebemből.

Ez elégtételt kíván.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ez eszembe sem jutott, baszki. Azért érdekelne ki járt jól és ki nem. X százalék igen X meg nem. Biztosan jól járt vele az állam, mert különben nem találták volna ki. Én suliba jártam 8 hónapot ott abba a részbe ahol most fizetni kell. Talán ki tudtam volna harcolni, hogy pengessék az árát, mert érdekük, hogy elvégezzem, csak már elvégeztem.


bambano
(titán)
Blog

össztársadalmi szinten biztosan nem jártunk jól, mert ha úgy lenne, visszacsinálnák.
az elsődleges cél a költségvetési bevételek növelése, vagyis az egyén rosszul jár.
ha nem, az tévedés.

aki pedig most látszólag jól járt, attól más úton fognak többet bevasalni.


Armahun
(addikt)
Blog

A megyeri hidat építő vállalkozók egyáltalán ki lettek már fizetve? Gyanítom még mindig nem.
Vajon számíthatnak rá, hogy ebből a plusz bevételből hozzájutnak a pénzükhöz?


Kolondrum
(félisten)
Blog

A netadó nem jött be. Gondolj bele ha az is megvalósul. És az sem lefutott ebben biztos vagyok. Az a buldogfejű nem tett le róla.

Most kapcsolok a vállalkozó szó hallatán. Régi-régi főnököm is kifizeti ezt amikor alapból nem kell neki, de ahhoz a pár melóhoz muszáj neki. Ki fogja a végén kifizetni? Mi és kamatostul, mert vállalkozó. ;)
Én mindent leosztanék alám ahol tudok, biztos sokan lesznek így. Nem az 5k a baj, hanem az újabb csepp.
Tavalyi történet. Vettek tőlem egy csemete vénusz légycsapóját. A gyerek apja tuszkolta rám azt a pénzt amiért behoztam nekik pestre (vételáron túl). Nem fogadtam el, úgy is megérte, DE most már elfogadnám. Gci vagyok? Nem, csak elegem van.

[ Szerkesztve ]


laci laci
(addikt)

6 ember lett öngyilkos. (részvétem)


HellGreg
(őstag)

Sziasztok, akkor ha jól értem, vettem Pest megyei matricát, amivel az összes autópályát használhatom a megyehatárig?
És ha mondjuk járok Rajkára (Győr-Moson-Sopron) Pestről, veszek még egy Komárom-Esztergom és egy Győr-Moson-Sopron megyeit, és összesen 15 ezer forintért szabadon ingázhatok fel-alá az M1-esen 13 hónapig? Plusz még ha Szolnokra is, akkor a Pest megyeibe belefér az M5-ös szolnoki lehajtójáig is?

Mert ha igen akkor kib---ul jól jártam :D


bambano
(titán)
Blog

"vettem Pest megyei matricát, amivel az összes autópályát használhatom a megyehatárig": nem. csak a megyehatár előtti utolsó lehajtóig.


HellGreg
(őstag)

De ha a következő megyeit is megveszem, átmehetek rá pályán vagy le kell menni és utána vissza?


bambano
(titán)
Blog

akkor átmehetsz.
a szabály az, hogy az utolsó lehajtóig mehetsz a megyeivel, az utolsó lehajtótól a megyehatárig a megyei+a következő megye matricája együtt kell.
logikusan. ha nem tudod elhagyni a pályát anélkül, hogy ráhajtanál a másik megyei szakaszra, akkor kell a másik matrica.


HellGreg
(őstag)

Akkor személy szerint én jobban jártam, mert évi 15K-ból megúszom azt ami 36K volt eddig.
Meg az az ismerősöm is jól járt aki Zsámbékról ingázik kocsival Pestre mindennap, évi 5K-ért pályán is mehet, eddig az 1-esen poroszkált minden reggel...

Csak hogy népesítsem a "jobbanjártak" táborát :)


bambano
(titán)
Blog

hogy jobban jártál-e, az még erősen kérdéses, max. azt mondhatjuk, hogy a matricád kevesebbe fog kerülni :)


Kolondrum
(félisten)
Blog

Mérleg nyelve, neked jobb, nekem nem és őszintén szólva más nem izgat. Többen leszünk akinek nem. :U


HellGreg
(őstag)

Na igen, sajnálom aki rosszul járt, sajna nincs az a rendelkezés amivel mindenki jól járna.


HellGreg
(őstag)

Egyébként azok az útszakaszok, amelyek nem minősülnek autópályának, de fizetősek, mint pl. a Budaörsi m1 bevezetője, használható sima autópályamatricával, vagy kell hozzá külön megyei is?


bambano
(titán)
Blog

nincs külön autópálya matrica meg megyei.
útdíj van meg a kiegyenlítésére szolgáló e-matrica. egy szakaszra egyet elég venni.


adrian360
(őstag)

az régi matrica mindenhova jó, a megyei azt szolgálja hogy ne vegyél egész országos jegyet, ha csak egy megyében mozogsz.


DaveN
(tag)

A Te esetedben tényleg rossz ez így, de Nekem ez úgymond kényelmi extra amit szívesen kihasználok.
Csak azért szóltam hozzá ehhez az egészhez, hogy példát hozzak fel, vannak akiknek ez megéri...


Kolondrum
(félisten)
Blog

Lett valami ami eddig nem volt. Elég bosszantó! Épp azért nem jártam pl az M3-ason, mert fizetős. Mondom jó nekem a 3-as út a free M0 közbeiktatásával, elkönyveltem annak a rossz utata meg a lassúságot, hogy nem kell fizetni érte. Erre most mi van? Sztem ez sok kérdést felvet munkába járás meg egyéb dolgok terén is, csak nincs a hírekbe benne. Számomra ez a lépés kicsit a netadó szintjén van. De tudom járjak busszal...

[ Szerkesztve ]


FF23
(senior tag)

Többször el kellett olvasnom: Neked tényleg azért rossz, mert jobb lett? :D A lassú rossz lámpázgatós 3-as helyett járhatsz a jó gyors folyamatosan haladós M3-ason? Ha D1-ről van szó, akkor egy oda-vissza úton üzemanyagban több meglehet, mint az egy hóra eső 400Ft(fagyi ;] ) Most jól kib@cctak veled.


adrian360
(őstag)

" Sztem ez sok kérdést felvet munkába járás meg egyéb dolgok terén is, csak nincs a hírekbe benne. "
Igen megint ott tartunk hogy évi 5ezer forint miatt most mindenki éhen fog halni ...


Shamy
(tag)

Van logika a kialakított rendszerben, és pont az ingázók fognak vele nem kicsit jól járni.
Ami a szomorú, hogy plussz bevételt nem fog hozni, pedig számoltak vele, ráadásul ez is csak költségvetés kiigazítás.
Lassan nem bírja az adózó nép az újabb és újabb adókat, és ez a vészharang már nagyon kong.

Javítanám a Magyar Kirá.... khm köztársaság leghíresebb mondatát:
" El lehet innen menni!" -> " El kell innen menni!"
:(


laci laci
(addikt)

Az én képletem:
-2014-ig az autópálya díjam alkalmakként(10 napos d1kat.) ~3000huf/10 nap(évi 3-4 használat) össz:12.000huf
-2014-ig megyei matrica 0 huf kb. (d2 kat)általában(munkámtól függ) 4-5 megye össz:0 huf
-2015-től az autópálya díjam alkalmakként(10 napos d2 kat.)~6000huf/10 nap(évi 3-4 használat)össz:24.000huf
2015-től megyei matrica 10.000huf (d2 kat) általában(munkámtól függ) 4-5 megye össz:50.000huf

Mindösszesen 2014-ig ~12.000huf
Mindösszesen 2015-től~24.000huf és/vagy 50.000ft(nem ugyanaz a megyék)~74.000huf

3.5 t-ig opel vivaro


FF23
(senior tag)

Éves 43eFt...


laci laci
(addikt)

Sajna nem néztem meg így elég kusza az írásom.A válasz pedig igen éves matrica.


FF23
(senior tag)

Igen, mert szerintem ebben az új kiterjesztett fizetős szakaszos balhéban nem a D1-ben van a szivatás, hanem az új kategóriában D2 (7+fő) meg ahol emelkedtek a díjak, HU-GO...

[ Szerkesztve ]


Kolondrum
(félisten)
Blog

Te tudod, hogy én meddig járkálok az M3-on? Addig ahol van next matrica is.

üzenetek