WT: DirectX 11 vs Vulkan

írta: BoB, 5 éve

A War Thunder nevű játék épp a minap kapott egy új, nagyobb méretű frissítést. Alább az újdonságokról látható videó:

Egy valami azonban hiányzik a videóból illetve a változások listájából (link). Az opcionálisan Vulkan-t is használni képes (jelen pillanatban még csak kísérleti jelleggel), de amúgy rendes esetben DirectX 11-el futó motor frissült.

Ennek az API-nak a használatakor megszűntek a rendszeres összeomlások, immáron stabilan fut a játék. Az alt-tab-ot viszont még mindig nem szereti, ennek használata még mindig ide vezethet. Mindemellett befoltoztak egy grafikus hibát is aminek köszönhetően nem kerültek megjelenítésre a fák és bokrok. Ez a pályától függően igen komoly előnyhöz juttathatta a játékosokat.

Ennek örömére megnéztem mi a különbség az elért FPS-ek számában illetve a processzor szálak kihasználtságában, hiszen a Vulkan pont arról "híres" hogy kíméletes a CPU-val.

Ehez a röpke kis teszthez a WT beépített "Tank Battle" benchmark-át használtam, miközben a processzor szálak kihasználtságát monitoroztam a háttérben a windows beépített performance monitor alkalmazásával, minden egyes másodpercben.

Az elért eredmények:

A CPU szál terhelés pedig a következőképpen alakult:

Ha valakinek jobban bejönne a stacked grafikon:
(itt a maximális értéket 200-ra kellett módosítanom, hogy a directx-es eredmény elférjen)

Lefuttattam még a "Tank Battle (CPU)" tesztet is kíváncsiságképpen:

Itt a CPU kihasználtságot nem monitoroztam.

A használt konfig:
i5-6600K
GTX 970
16GB RAM
Windows 10