Automata váltó felújítás

írta: Carlytoo, 3 éve

Nem szakmai blog lesz. Nem ezzel foglalkozom ,de mostanában sajnos kénytelen vagyok. Ez az én szerencsém ezekkel a b*zi automata váltókkal. Nincs mit tenni, fel kell újítani. Az alany egy GM váltós E39 530D. Nos a lényegi kérdés, hogy van-e okunk félni egy ilyen felújításól? Ez szerintem pénztárca kérdése, illetve szakemberé. Sokszor hallom ,hogy az már nem lesz olyan, mint a gyári stb. Valóban. Ma Magyarországon van lehetőség JOBBRA! megcsinálni, mint ahogy a General Motors-tól kiesett. Egyszer kell vele foglalkozni és egy nagy valag pénzt belelocsolni, de utána nem lesz vele problémád, ameddig az autó nálad van ez biztos. Sőt, a következő tulajnak se lesz gondja valószínűleg. Mégis mennyibe kerül mindez? BMW esetében a ZF automata megoldásaival találkozunk zömében, de egy ilyen öreglány, mint az enyém sajnos még a GM váltójával szerelt ballépése a gyártónak. Egyébként az előbbi is megmakkanhat és meg is makkan előbb vagy utóbb. Érdemes csak alkatrészeket megcsináltatni a váltóban, vagy akkor már durr bele mindent? Ez attól függ mennyi rá a keret, vagy esetleg eladásra megy a dolog. Ha meg akarod tartani még hosszú ideig, akkor az én javaslatom a teljes, mindenre kiterjedő felújítás. Ez a mulatság viszont rohadtul nem olcsó. Helytől, szakitól függően 7-900.000 jó magyar forintig is elmegy. Utána viszont gondtalan lesz az életed remélhetőleg. Tehát, aki automata BMW-n töri a fejét az mindig számoljon egy ilyennel. A rendszeres váltószerviz (olajcsere, átmosás, szűrőcsere) meghosszabbítja az élettartamot, de előbb vagy utóbb tönkre fog menni. A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet.