Adatkezelés felsőfokon - from telekom

írta: Castell, 7 éve

A magyar ember találékony, főleg ha az anyagiakról van szó és az, hogy asszisztálnak hozzá a szervek is, hát mit ne mondjak...

2015 nyarán a közvetlen szomszédaink gondoltak "egyet" és rendeltek netet, tv-t és telefont a telekomtól. Eddig semmi extra. A lényeg: 2015 nyara, megrendelik a szolgáltatásokat, kamu néven, de a mi címünkre, majd azt be is köti nekik a telekom az ő címükre. Adatokat nem ellenőriztek, és az ajtószámot sem nézi meg a szerelő vagy megtévesztették, amikor szerelt (ezt nem tudjuk, mert nem voltunk akkor itthon). A dolgot onnan vettük észre, hogy jött a szerződés és egy számla a telekomtól a mi címünkre, de egy kitalált névvel. Hívtam egyből a telekomot, hogy most mi is van és, hogy ennyire félvárról veszik az egészet? A srác a vonal végén meg volt szeppenve, éreztem, hogy nem sokat tudok tenni, azt sem tudtam elérni, hogy lekapcsolják a szolgáltatást, mert nem tudtam azonosítani magam, wtf, bezzeg bemondásra kötnek fűvel-fával szerződést. Vicc. Na ezek után írtam egy levelet, az sem hatotta meg őket, és a szolgáltatást továbbra sem kapcsolták ki. Utána jött a Hírközlési Hatóság, de ők is széttárták a karjaikat.

A kérdéseimre a mai napig nem kaptam választ egyik féltől sem, miszerint:

- Hogy lehetséges hamis adatokat bediktálva szolgáltatást rendelni, úgy hogy azt senki nem ellenőrzi, még a szerelő sem?
- A panaszbejentés valóság tartalmát miért nem vizsgálta a telekom? Tehát a szolgáltatás ugyanúgy ment tovább, mert ezek az emberek csak arra játszanak, hogy megrendelik újra és újra fals adatokkal a szolgáltatást és nem fizetik és addig használják, amíg az ászf szerint meghaladja a tartozás azt a szintet, amikor lekapcsolásra kerül a szolgáltatás.

Persze a szomszédot is kérdőre lehetne vonni, de annyira szánalmasnak éreztem a telekom hozzáállását az egészhez, hogy inkább nem erőlködtem tovább, méghozzá azért, mert nekem nem lett károm belőle, ellenben a telekom-nak, aki kőkeményen tojt erre az egész ügyre, ugyanis az eszközök miatt is legalább fél milliós kára keletkezhetett ill. ezt az adatkezelési módszert, amit megenged magának egy multicég az enyhén szólva is vérlázító. A lakás, amiben lakunk önkormányzati, tehát ráterhelni sem tudja a szolgáltató és a név is fals, így végződött ez a történet a "22-es csapdájával." A felszólító levelek persze azóta is jönnek a kitalált névre...

Sajnos nem egyedi az eset, hogy egyes emberek milyen egyszerű módon élnek vissza adatokkal és ehhez ebben a történetben a telekom nagyszerűen asszisztált. Utólagos újbóli gratulációm nekik! :C