Van itt, aki elektromos egykerekűn gurul?

írta: cinemazealot, 4 éve

Nyáron megleptem magam egy másodkézből származó elektromos egykerekűvel (EUC: Electric Unicycle), pedig akkor még gőzöm nem volt arról, hogy vajon fogok-e tudni közlekedni rajta.


Itt még csak a lakásban tesztelem a keréknyomást

A néhány nap alatt abszolvált pár órányi izzasztó gyakorlást követően viszont egyszerűen beleszerettem, ma már vásárolni is ezzel megyek a faluközpontban lévő kisboltba. Megyek vele aszfalton, füves gyepen, murvás földúton, dombra fel, dombról le... imádom. És ez az 500 W-os, 14"-es csoda gond nélkül viszi a 194 centi magas, 90 kilós habtestemet! :D

A minap szembe jött velem egy MA! cikk, ahol a srácok egy elektromos kerékpárt teszteltek. Az írás kapcsán óhatatlanul szóba került az efféle elektromos közlekedési eszközök jogalkotók általi elismertsége és szabályozottsága, ami hát hogy is mondjam, eléggé foghíjas. És ugyan tudom, hogy ha az elektromos kerékpár és az elektromos roller is ingoványos (értsd: gyakorlatilag definiálatlan) talaj a KRESZ-ben, akkor vajon egy ilyen mechanikus fékkel nem rendelkező, kizárólag az egyensúlyozásra hagyatkozó csoda kivágja-e a biztosítékot a magyar rendőrben, ha a New York-i sorstársainkhoz hasonlóan én is az autók között szlalomoznék vele... mondjuk 50-nel? :D Oké, a választott modellemmel még a 20 km/h-s sebességet is ritkán karcolom, de vannak olyan erős gépek és olyan bátor (botor?) gurulók, akik a 75 km/h-t sem vetik meg. :Y Nem... nekem a falusi kis utcákon kívül eddig a Normafa hepehupás ösvényei és a belváros széles járdái (Moszkva - Blaha viszonylat) voltak meg, ahol legfeljebb futó tempóban kerülgettem a nem ritkán csodálkozva néző puhatestűeket. :B

De visszatérve az eredeti kérdéshez, és ahhoz, hogy amikor a fent említett cikk fórum topicjában arról ment a találgatás, hogy melyik a legideálisabb elektromos személyszállító eszköz, akkor hogy-hogy ez még csak fel sem merült? Vagyunk itt egyáltalán olyanok, akik ilyenen gurulnak? :)