Jabil / Nokia / Microsoft - különösen nem ajánlott. - UPDATE lent!!!

írta: crey, 9 éve

2014 szeptember 4-én édesanyám bevitte magával a készüléket egy közeli Nokia szervizbe (amit augusztus 25-én vásárolt), hogy megmutassa, hogy a szeretett Lumia 800-t leváltó 630 Dual Sim milyen érdekesen forgatja a kijelzőjét, amikor nem is kellene neki.
Pont ellenkezőleg működik, mint ahogy az ember szeretné. Persze nem mindig, épp ezért csak 10-ből 8 esetben akasztja ki az embert. Hogy értsétek miről van szó, itt egy videó a problémáról (a jelszó: lumia).

Az első találkozás a Geminitel Bt. szakembereivel (Újpest, Kiss Ernő utca) szeptember 4-én történt. Mosoly, bólogatás, okos mondatok: "szoftverfrissítés, me' az a baja, hogy nicse' fenn a legújabb szoftver!". Hogyne. Persze. Mind tudjuk hogy nem az a baja, de azért jó hülyíteni egy laikust, addig sincs problémánk a készülékkel.

Édesanyám megörülve neki, hogy ilyen gyorsan megoldották a problémáját, már vitte is haza a készüléket újra "belakni", de öröme nem tartott sokáig, ugyanis szinte rögtön kiderült, hogy a "szoftverfrissítés" annyit ért a telefonnak, mint orosz szakadárnak a panírozott Scud-rakéta.
Teltek a napok, igyekezett együtt élni a problémával, ez van, néha rohamot kap szegény készüléke és ráng össze-vissza.
De amikor meg akarsz írni egy SMS-t/meg akarsz nyitni egy weboldalt/belépsz a beállításokba, és pont akkor dönt úgy az accelerometer, hogy meghülyül, akkor te nem állítanád bele a sajtvágókést? Hát dehogynem.
Szeptember 20 körül újra útjára kelt a készülék (sokat volt időközben használva mint sejtitek). Irány megint a Geminitel Bt. szervize, ahol is olyan párját ritkító megoldásokkal próbálták édesanyámat szórakoztatni, mint pl. "Hát a képernyő forgatást ki is lehet ám kapcsolni".

Aham. Teccik érteni.

Ha veszek egy új Toyota Avensist, és beszarik benne a rádió, mert csak Kéri László hangján hajlandó énekelni a la marseillaiset, akkor kikapcsolom inkább és fütyörészek útközben?

De természetesen felvették hibával, leírták a problémát, elküldték a Jabil Magyarország Kft-hez, a festői Szombathelyre, biztos örült neki hogy utazhat. Végre kimozdul a kertvárosi létből, világot akart látni... Mi is örvendtünk, hogy a készülék megvásárlása óta használhatatlan. De na! Minden gyártónál előfordulnak hibás készülékek, majd megjavítják, mosolygás és happy end.

Érkezés után neki is láttak a hiba elhárításának! Aki itt tart, az már valószínű ránézett a videóra. Mind ugyan arra a problémára gyanakszunk, nem? Naná hogy a kijelző a rossz, hát cseréljük ki de marha gyorsan!
Így került Szeptember végén/október elején egy új kijelző a már kevésbé szeretett Lumia 630 DS készülékbe, ami ezek után felkerült a munkapadra, ahol bemérték hogy semmi baja, minden teszten átment.

Elérkezett az október eleje, készüléket vissza kapta édesanyám, és láss csodát, cserélt kijelző ide, újabb szoftverfrissítés oda, a készülék még mindig használhatatlan volt. Még kétszer próbálkozott vele, és minden alkalommal ugyan azzal a hibával lett visszaküldve, a szerviz minden esetben úgy juttatta vissza a készüléket, hogy annak az ég világon semmilyen problémája sincs.

A tavalyi év végén vettem kézbe én az ügyet, és döntöttem úgy, hogy akkor időszerű lesz engem hülyének nézni. Január 6-án majdnem nyitásra érkeztem a Geminitelhez, amúgy is jó hangulatban, ahol megkérdeztem az uraktól, hogy ugyan miért kell hülyének nézni teljesen egy laikus vásárlót, és miért kell nekem befáradnom végre, hogy komolyan vegyék a problémát? Természetesen amint a varázs szavakat elpöttyintettem a válasz egyből az volt, hogy "hát igen, valóban meghülyül az accelerometer, látjuk a problémát".

Javasolták, hogy a következő négy évben naponta visszaküldhetik a készüléket a Jabilnak, cserét a szervíz magától nem rendelhet el. Ezt a Nokia Magyarországnál kell kérvényezni (ez is mennyire szép, nem elég hogy a vásárló szaladgál egy rosszul működő készülék miatt, még írogathat is a Nokia oldalára, ha azt akarja, hogy érdemben foglalkozzanak a panaszával).

Ekkor megbeszéltük a szervizesekkel, hogy még a mai nap írok a Nokia Customer Care-nek, ők pedig a másnapi szállítmánnyal elindítják Szombathely felé a 630-ast.

Ez így is történt, az alábbi levélváltás történt a Nokia Magyarország Ügyféltámogatással foglalkozó oldalán keresztül:

Kedves Nokia Magyarország / Microsoft Magyarország!

Egy Lumia 630 Dual Sim készülék miatt szeretnék panaszt tenni, ami jelenleg ötödjére kerül vissza az Önök által megbízott Jabil Magyarország Kft.-hez, ugyan azzal a hibával.

A hibajelenség a következő: 15-20 perc használatot (vagy csak működést követően), a készülék accelerométere megbolondul, és össze-vissza kezdi forgatni a kijelzőt.
A hibáról videó is készült, amit az alábbi linken tekinthetnek meg:
https://vimeo.com/116055912 (a jelszó: lumia).

Az augusztus 25-én vásárolt készüléket először a Geminitel Bt. munkatársai vették át, szeptember 4.-én, egy szoftver frissítéssel igyekeztek orvosolni a problémát, de nem jártak sikerrel. A probléma továbbra is fenn állt.

A következő hónapokban még 3x járta meg a Geminitel Bt. szervízét a készülék, akik innentől automatikusan a Jabil Magyarország Kft. szombathelyi szervízébe továbbították azt, ahol Szeptember 26-n, Október 10-n és November 3-n kísérelték meg a készülék javítását, de valahogy a ludas alkatrész cseréje mindig kimaradt (volt már a kijelző is cserélve).

Miután a készülék fél éve használhatatlan, és garancia időn belüli szervizelése többszöri kérésre sem lett rendesen elvégezve, így kérjük a készülék azonnali cseréjét, vagy a vételár visszajuttatását számunkra. A készüléket a mai nappal (2015.01.06) újra bevittük a Geminitel Bt. szervízébe, ahonnan a holnapi nap fogják (2015.01.07) Szombathelyre küldeni a Jabil Kft.-hez.

Meglepő módon órákon belül választ kaptam (tényleg meglepett a gyorsaságuk):

"Köszönjük, hogy kapcsolatba lépett velünk.

Arrül szeretnénk tájékoztatni, hogy a készüléke javítástörténetének ismeretében elrendelnénk annak teljeskörű kivizsgálását központi szervizünkben. Ennek érdekében ismételten le kellene adni a telefont szerződött szervizpartnerünknél, hogy onnan továbbszállíthassuk a központi szervizbe.

Amennyiben a készülék még Önnél van, kérem, adja le újra szervizünkbe. Mielőtt leadná, kérem, írja meg nekünk, ahhoz, hogy tájékoztassuk a kollégáinkat a teendőkről.

Köszönjük a szíves megértését.

Üdvözlettel:
Nokia Ügyfélszolgálat
Reklamációs Osztály"

Természetesen örömmel konstatáltam, hogy halad a dolog, ha valaki tolja a szekeret, bár viccesnek tartom hogy a levelemet csak félig sikerült elolvasni, de egy újabb levélváltással ezt a problémát is orvosoltuk:

"Kedves Nokia ügyfélszolgálat,

A készülék jelenleg a Geminitel Bt. szervízében van, akik a holnapi nap folyamán tervezik továbbítani azt a Jabil Magyarország irányába.

Amennyiben ezt máshova kellene eljuttatni, kérem jelezzék!"

Viszont válasz:

"Köszönjük az információt!

Mi kapcsolatba léptünk a központi szervizünkkel és értesítettük a kollégáinkat az esetéről, valamint az azzal kapcsolatos teendőkről.
A szervizes kollégáinktól kértük a készülék alapos kivizsgálását, kiemelt kezelését, valamint a probléma gyors és hatékony megoldását.

Türelmét köszönjük.

Nokia Ügyfélszolgálat
Reklamációs Osztály"

És már csak várni kellett. Pontban Január 15-én vissza kaptuk a készüléket, két papírossal egyetemben. A szerviz technikai vezetője saját maga tesztelte a készüléket, de állítása szerint a felsorolt hibákból (a kijelző elforgása csak a legbosszantóbb) egyet sem tudott reprodukálni, így a csere kérelmet elutasítja.

Hard reset után, csak gyári alkalmazásokkal, és a saját live accountommal belépve ilyen egy hiba mentesen működő készülék (újabb videó - a jelszó megint lumia).

Értem én azt, hogy egy konzumer elektronikai eszköz rosszul működik, gyártási hibás. Benne van a pakliban. Azt pláne dicsérem, hogy az Ügyfélszolgálat milyen sebességgel válaszolt, és jelentkezett a problémával kapcsolatban. Azt viszont nagyon nehezen viseli az ember, ha egy lassan fél éve megvásárolt készülék használhatatlanul fekszik egy polcon, vagy épp a szervizben melegíti az asztallapot, és minden alkalommal úgy kerül vissza, mint aminek az égvilágon semmilyen problémája nincs.

A telefon 4x járt Szombathelyen - többször mint én életemben -, szervizben összesen 5 alkalommal ( mindezt négy hónap leforgása alatt). Ez egyszerűen már nevetséges.

Édesanyám röviden és tömören megfogalmazta magának, hogy Nokia készüléket az életben nem vásárol többet (mióta mobiltelefonja van, ragaszkodik a márkához). Ugyan mindig azzal próbálom nyugtatni, hogy láttam én már defektes sokszázezres telefont is - legyen az iPhone, vagy droidos/WP-s csoda, rossz készülékek mindenhol lesznek.

Abban viszont teljesen igaza van, hogy nevetséges az, hogy nem tűnik fel senkinek a szervizben sem (ismerve az szerviztörténetét a készüléknek, amit IMEI szám alapján azonnal látnak), hogy nem véletlenül szórakozik az ember a visszaküldéssel, és nem úri huncut mulatságból cseszi el az idejét azzal, hogy a szervizbe járkál, hanem talán azért, mert a megvásárolt termék nem működik rendeltetés szerűen.

Újra szeretném felkérni a Nokia Magyarország Ügyfélszolgálatát, hogy cserélje ki a készüléket, vagy utalja vissza a vételárát. Most már nem közvetlen levélben, hanem nyilvános fórumon keresztül - hátha ennek végre lesz valamilyen hatása.

UPDATE:

A cikk megjelenését követően három fórumtársunk sietett azonnal a segítségemre, akiknek ezúton köszönöm a közbejárását.
Az ügy azonnal a Microsoft és Nokia PR osztályra került, akik azonnali készülékcserét rendeltek el, és a visszaküldették a telefont a Jabilhoz, akik kérdés nélkül cserélték az alaplapot - és csodák csodájára, a kijelző idegbeteg rángatózása úgy tűnik meg is szűnt.

Köszönöm a segítséget a három itteni felhasználónak, illetve a StarkSolution Kft.-nek a közbenjárásért.
Sajnálom továbbá, hogy az alapvetően segítőkész, és gyors ügyfélszolgálatnak kell elvinnie a balhét egy normálisnak semmiképpen sem nevezhető szerviz miatt.